Справа № 405/8946/23
провадження № 1-кс/405/939/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10.04.2024 м. Кропивницький
Слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянув клопотання слідчого ВРОТЗ СУ ГУНП в Кіровоградській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів.
Суд перевірив матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023120000000067, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні за № 42023120000000067, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, відповідає вимогам ст. 160 КПК України.
Слідчий в обґрунтування клопотання зазначив, що у провадженні слідчого СУ ВРОТЗ ГУНП в Кіровоградській області лейтенанта поліції ОСОБА_4 перебувають матеріали досудового розслідування, внесеного 19.04.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023120000000067, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, за фактом заволодіння бюджетних коштів службовими особами ПП « ОСОБА_5 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) та службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄРДПОУ НОМЕР_2 ), виділених на виконання будівельних робіт та закупівлю будівельних матеріалів.
Досудовим розслідуванням встановлено, що працівниками УСР в Кіровоградській області ДСР НП України на постійній основі вживались заходи щодо попередження фактів розкрадання бюджетних коштів, а також превентивні заходи спрямовані на захист бюджетних коштів від злочинних посягань, забезпечення правомірності застосування процедур закупівель товарів, робіт і послуг та цільового використання бюджетних коштів. У ході перевірки отриманої інформації було встановлено, що службові особи ПП « ОСОБА_5 », вступивши в злочинну змову зі службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 , заволодіння бюджетні кошти, що виділялись на проведення робіт та закупівлю будівельних матеріалів.
Встановлено, що у результаті проведення процедури державних закупівель ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) між ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , далі - Департамент) в особі директора ОСОБА_6 та ПП « ОСОБА_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , далі - ПП) в особі директора ОСОБА_7 було укладено договір підряду №61/2021від 22червня 2021 року про виконання робіт на загальну суму 9809958,60 грн., по об`єкту: «Капітальний ремонт будівлі ІНФОРМАЦІЯ_3 (утеплення фасадів, покрівлі, заміна вікон та дверей) по АДРЕСА_2 . Коригування».
Відповідно до додаткової угоди № 61/2021/116 від 16 грудня 2021 року вищезазначені особи дійшли згоди зменшити суму бюджетних зобов`язань на дату укладання даного договору, яка склала 5212479,60 грн.
У подальшому, 17 грудня 2021 року в ході проведення процедури державних закупівель ( ІНФОРМАЦІЯ_4 ) між Департаментом в особі директора ОСОБА_8 та ПП в особі директора ОСОБА_7 було укладено договір підряду №117/2021 про виконання робіт на загальну суму 4902460,80 грн., по об`єкту:«Капітальний ремонт будівлі ІНФОРМАЦІЯ_3 (утеплення фасадів, покрівлі, заміна вікон та дверей) по АДРЕСА_2 . Коригування».
Крім того, відповідно до додаткової угоди № 117/2021/40 від 29 грудня 2022 року вищезазначені особи дійшли згоди продовжити термін виконання даного договору до 31.12.2023
У ході перевірки вищезазначеної інформації встановлено, що службові особи Департаменту, вступивши у злочинну змову зі службовими особами ПП внесли до офіційних документів недостовірні відомості в частині завищення прямих, загальновиробничих витрат, зменшення об`ємів фактично виконаних робіт, що призвело до зайвого перерахування бюджетних коштів за виконані підрядні роботи, а також під час виконання робіт підрядником було використано будівельний матеріал, який не відповідає ДСТУ.
Встановлено, що між ІНФОРМАЦІЯ_5 та підрядником ПП в особі директора ОСОБА_7 укладено договір підряду №61/2021 від 22 червня 2021 року про виконання робіт на загальну суму 9809958,60 грн., по об`єкту: «Капітальний ремонт будівлі ІНФОРМАЦІЯ_3 (утеплення фасадів, покрівлі, заміна вікон та дверей) по АДРЕСА_2 . Коригування».
Відповідно до додаткової угоди № 61/2021/116 від 16грудня 2021 року вищезазначені особи дійшли згоди зменшити суму бюджетних зобов`язань на дату укладання даного договору, яка склала 5212479,60 грн.
У подальшому, 17 грудня 2021 року в ході проведення процедури державних закупівель ( ІНФОРМАЦІЯ_4 ) між ІНФОРМАЦІЯ_5 в особі директора ОСОБА_8 та ПП в особі директора ОСОБА_7 було укладено договір підряду №117/2021 про виконання робіт на загальну суму 4902460,80 грн., по об`єкту:«Капітальний ремонт будівлі ІНФОРМАЦІЯ_3 (утеплення фасадів, покрівлі, заміна вікон та дверей) по АДРЕСА_2 . Коригування».
Крім того, відповідно до додаткової угоди № 117/2021/40 від 29 грудня 2022 року вищезазначені особи дійшли згоди продовжити термін виконання даного договору до 31.12.2023.
За змістом вказаних договорів:
-замовник, користуючись своїми повноваженнями та правами, а також обов`язками підрядника, передбаченими у розділах IV, VI, X, IX, XIII, XIV, XV, XVII договорів, може вимагати, отримувати та повинен зберігати зазначені вище документи (виконавчу документацію до договорів).
Крім того, у відповідності до Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого Наказом ІНФОРМАЦІЯ_6 від 12.04.2012 № 578/5 вказані речі і документи мають зберігатися в Управлінні станом на теперішній час (тендерна й інша вказана вище документація).
В ході досудового розслідування було призначено судову-почеркознавчу експертизу, 29.03.2024 року було отримано клопотання експерта № 692/24-27, в якому експерт заявляє про надання оригіналів досліджуваних документів.
Вказані речіта документимістять усобі відомості,що підлягаютьдослідженню,у т.ч.із застосуванням наукових, технічних та інших спеціальних знань. Зокрема, договори підряду №61/2021 від 22 червня 2021 року, № 61/2021/116 від 16 грудня 2021, №117/2021 від 17 грудня 2021 року та додаткова угода № 117/2021/40 від 29 рудня 2022 року, зі всіма невід`ємними додатками та додатковими угодами до нього (договірна ціна, об`єктні, зведені, локальні кошториси до договірної ціни, підсумкові відомості ресурсів, розрахунки загально-виробничих витрат, відомості вартості матеріалів, устаткування, обладнання тощо), на виконання будівельно-монтажних робіт за об`єктом містять у собі: істотні умови договору; перелік і види будівельних, монтажних, пусконалагоджувальних робіт; розрахунки їх вартості; розраховану договірну вартість матеріалів, виробів, конструкцій, обладнання, устаткування тощо.
Документи на підставі яких була розрахована та обґрунтована договірна ціна, а саме: технічне завдання, ресурсні елементи кошторисних норм, вартість прямих витрат окремих видів робіт відповідно до ДСТУ поточні ціни учасників на матеріали, конструкції, ціни на підставі проведеного аналізу цін на ринку погоджених Департаментом; переписка з виробниками матеріалів - мають значення для надання належної кримінально-правової оцінки діям представника замовника Департамент, під час підготовки та укладання договору.
Довідки про вартість виконаних підрядних робіт ПП, акти приймання виконаних робіт форми КБ-2в, підсумкові відомості ресурсів до актів приймання виконаних будівельних робіт, акти прихованих робіт, дефектні акти, загальні журнали виконаних робіт, сертифікати якості на будівельні матеріали та обладнання, накладні на придбання матеріалів, конструкції , платіжні доручення та інші документи, які підтверджують витрати підрядника за укладеним договором містять у собі відомості, що мають значення для надання належної кримінально-правової оцінки діям представника замовника Департаменту та ПП під час виконання договору.
З метою повного, всебічного і неупередженого дослідження усіх обставин кримінального провадження, виявлення як тих обставин, що викривають, так і ті, що виправдовують особу, а також обставин, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, з метою надання цим обставинам належної правової оцінки та забезпечення прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень, у кримінальному провадженні й виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до речей і документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Слідчий в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причини неявки не повідомив.
На підставі ч.2 ст.163 КПК України, слідчим доведено, що є наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення зазначених документі, а тому розгляд клопотання проводився без виклику представника ІНФОРМАЦІЯ_7 .
Відповідно до ст.107 ч.4 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Дослідивши матеріали клопотання, якими обґрунтовується необхідність надання тимчасового доступу, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.
Судом встановлено, що у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023120000000067, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Статтею 159 КПК України визначено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
З матеріалів, доданих до клопотання вбачається, що є достатні підстави вважати, що зазначені у клопотанні документи, до яких просить слідчий надати тимчасовий доступ, які перебувають уволодінні ІНФОРМАЦІЯ_7 код ЄДРПОУ НОМЕР_2 (правонаступник ІНФОРМАЦІЯ_8 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), юридична адреса: АДРЕСА_3 .
Слідчим доведено, що вищезазначені документи самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, зокрема, встановлення осіб, що причетні до вчинення кримінального правопорушення, ці документи не становлять собою та не включають документів, які містять охоронювану законом таємницю, а тому, слідчий суддя прийшов до висновку про надання тимчасового доступу до речей і документів, зазначених в клопотанні, які ІНФОРМАЦІЯ_7 (правонаступник ІНФОРМАЦІЯ_8 ).
Керуючись ст. ст. 159-166, 309, 369-372 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого ВРОТЗ СУ ГУНП в Кіровоградській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів задовольнити.
Надати ОСОБА_9 , старшому слідчому в ОВС ВРОТЗ СУ ГУНП в області майору поліції ОСОБА_10 , старшому слідчому в ОВС ВРОТЗ СУ ГУНП в області капітану поліції ОСОБА_11 , старшому слідчому в ОВС ВРОТЗ СУ ГУНП в області майору поліції ОСОБА_12 , слідчому ВРОТЗ СУ ГУНП в області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_13 тимчасовий доступ до оригіналів документів, а саме: документів, що складались на виконання договору підряду №61/2021від 22червня 2021 року на «Капітальний ремонт будівлі ІНФОРМАЦІЯ_3 (утеплення фасадів, покрівлі, заміна вікон та дверей) по АДРЕСА_2 . Коригування» та договору підряду №117/2021 від 17 грудня 2021 року на «Капітальний ремонт будівлі ІНФОРМАЦІЯ_3 (утеплення фасадів, покрівлі, заміна вікон та дверей) по АДРЕСА_2 . Коригування», а саме:
-договір підряду № 61/2021 від 22 червня 2021 року на «Капітальний ремонт будівлі ІНФОРМАЦІЯ_3 (утеплення фасадів, покрівлі, заміна вікон та дверей) по АДРЕСА_2 . Коригування», зі всіма невід`ємними додатками та додатковими угодами до нього;
-договір підряду № 117/2021 від 17 грудня 2021 року на «Капітальний ремонт будівлі ІНФОРМАЦІЯ_3 (утеплення фасадів, покрівлі, заміна вікон та дверей) по АДРЕСА_2 . Коригування», зі всіма невід`ємними додатками та додатковими угодами до нього;
- виконавчу документацію про виконання договору підряду № 61/2021 та договору підряду № 117/2021, зокрема: довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3, актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2,
які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_7 код ЄДРПОУ НОМЕР_2 (правонаступник ІНФОРМАЦІЯ_8 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), юридична адреса: АДРЕСА_3 , з можливістю вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Строк дії ухвали встановити до 10.06.2024.
Роз`яснити, що згідно ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_14
Суд | Ленінський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2024 |
Оприлюднено | 26.04.2024 |
Номер документу | 118608991 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Ленінський районний суд м.Кіровограда
Юр'єва К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні