печерський районний суд міста києва
Справа № 757/17242/24-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 квітня 2024 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши в судовому засіданні в приміщенні суду в м. Києві клопотання прокурора другого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення першого управління Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про накладення арешту, -
ВСТАНОВИВ:
До провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання прокурора другого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення першого управління Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про накладення арешту на майно, в рамках кримінального провадження № 62023000000000876 від 12.10.2023.
Вказане клопотання обґрунтовує тим, що слідчими Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62023000000000876 від 12.10.2023 за підозрою ОСОБА_4 , ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 255, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 190 КК України, ОСОБА_6 , ОСОБА_7 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 255, ч. 2 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 190 КК України, ОСОБА_8 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 255, ч. 5 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 190 КК України.
Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні забезпечується прокурорами Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Офісу Генерального прокурора.
Згідно матеріалів досудового розслідування власник та директор ряду Українських компаній ОСОБА_4 з метою отримання постійного злочинного доходу не пізніше січня 2023 року прийняв рішення про створення злочинної організації, діяльність якої направлена на протиправне заволодіння чужим майном шляхом зловживання довірою (шахрайство) під час постачання товарів, які не відповідають встановленим характеристикам та не можуть використовуватися за своїм призначенням, на виконання договорів, укладених з Міністерством оборони України.
З цією метою ОСОБА_4 , під фактичним контролем якого знаходився ряд суб`єктів господарської діяльності, які виконували державні замовлення із Міністерством оборони України у 2022 році, запропонував своєму синові ОСОБА_5 та раніше знайомим йому ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та іншим особам зорганізуватися з метою вчинення заволодіння чужим майном шляхом зловживання довірою (шахрайства) під час виконання державних замовлень на поставку майна на потреби Міністерства оборони України.
Досудове розслідування у цьому кримінальному провадженні розпочато на підставі відомостей, згідно яких ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 44755072, дата заснування: 28.04.2022, зареєстровано у Вінницькій обл., вид діяльності: оптова торгівля одягом і взуттям, протягом 2023 року подано до митного оформлення 76 митних деклараціи? у режимі ІМ 40 на загальну суму 18,625 млн. дол. США, а саме щодо розмитнення одягу: 1. Штани костюму літнього польового тип 4, клас 7; 2. Комплекти текстильні для чоловіків, з бавовни; 3. Одяг текстильнии? для чоловіків. Куртка зимова; 4. Одяг текстильнии? для чоловіків. Куртка спеціально підшита; 5. Одяг текстильнии? для чоловіків. Штани; 6. Одяг трикотажнии? для чоловіків з синтетичних волокон; 7. Одяг трикотажнии? для чоловіків, з бавовни:Комплект спідньоі? білизни (сорочка та кальсони), демісезоннии?; 8. Одяг трикотажнии? для чоловіків, з бавовни:Футболки літні; 9. Рукавички зимові.
Вказані поставки відбувалися на виконання договорів про закупівлю Міністерством оборони Украі?ни для державних потреб товарів речовоі? служби (за кошти Державного бюджету Украі?ни), а саме:
1) Договору № 286/3/22/329 щодо закупівлі курток зимових (в комплекті) у кількості 120 тис. комплектів за загальну суму 597 млн. грн., термін виконання поставки до 31.10.2022. Контракт виконано та оплачено лише 18.01.2023. Претензіи?но-позовна робота щодо нарахування пені та штрафів за період з 31.10.2022 по 18.01.2023 МОУ не проводиться. За рахунок завищення вартості привласнено понад 400 млн. грн.;
2) Договору № 286/3/22/329 щодо закупівлі штанів зимових (в комплекті) у кількості 120 тис. штук за загальну суму 199 млн. грн., термін виконання поставки до 31.10.2022. Контракт виконано та оплачено лише 18.01.2023. Претензіи?но-позовна робота щодо нарахування пені та штрафів за період з 31.10.2022 по 18.01.2023 МОУ не проводиться. За рахунок завищення вартості привласнено понад 77 млн. грн.;
3) Договору № 286/3/22/350 щодо закупівлі штанів зимових у кількості 100 тис. штук за загальну суму 199 млн. грн., терміном виконання поставки до 12.10.2023 та 31.10.2022. Контракт виконано та оплачено лише 02.03.2023. Претензіи?но-позовна робота щодо нарахування пені та штрафів за період з 31.10.2022 по 02.03.2023 МОУ не проводиться. За рахунок завищення вартості привласнено понад 86 млн. грн.;
4) Договору № 286/3/23/102 щодо закупівлі курток костюма утеплювача у кількості 40 тис. штук за загальну суму 58 млн. грн., терміном виконання поставки до 31.05.2023. Контракт виконано та оплачено лише 30.09.2023. Претензіи?но-позовна робота щодо нарахування пені та штрафів за період з 31.05.2022 по 30.09.2023 МОУ не проводиться. За рахунок завищення вартості привласнено понад 28 млн. грн.;
5) Договору № 286/3/23/103 щодо закупівлі сорочок поло у кількості 80 тис. штук за загальну суму 39 млн. грн., терміном виконання поставки до 31.05.2023. Контракт виконано та оплачено лише 15.08.2023. Претензіи?но-позовна робота щодо нарахування пені та штрафів за період з 31.05.2023 по 15.08.2023 МОУ не проводиться. За рахунок завищення вартості привласнено понад 17 млн. грн.
6) Договору №286/3/23/101 щодо закупівлі панам літніх польової, за яким МОУ у 2023 році оплачено 15 290 880,00 грн.;
7) Договору №286/3/23/102 щодо закупівлі куртки костюму утепленої, за яким МОУ у 2023 році оплачено 48 354 537,60 грн.;
8) Договору №286/3/23/104 щодо закупівлі штанів для костюму літнього, за яким МОУ у 2023 році оплачено 28 328 551,20 грн.;
9) Договору №286/3/23/105 щодо закупівлі костюму літнього польового, за яким МОУ у 2023 році оплачено 87 072 840,00 грн.;
10) Договору №286/3/23/106 щодо закупівлі фуфайки із коротким рукавом (футболок), за яким МОУ у 2023 році оплачено 12 982 200,00 грн.;
11) Договору №286/3/23/107 щодо закупівлі сорочок бойових, за яким МОУ у 2023 році оплачено 8 784 000,00 грн.;
12) Договору №286/3/23/108 щодо закупівлі костюму літнього польового, за яким МОУ у 2023 році оплачено 1 351 449,00 грн.
Загальнии? об`єм отриманих за контрактами від держави коштів ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» у 2023 році складає 1,6 млрд. грн.
Аналізом руху коштів за банківськими рахунками зазначеного підприємства встановлено, що після отримання державних асигнувань близько 60% грошових коштів виводиться на користь інших афіліи?ованих юридичних осіб (наи?частіше здіи?снюються операціі? щодо надання або повернення фінансовоі? допомоги), а решта 40% для забезпечення виконання державних контрактів перераховуються на адресу виробників одягу у Турецькіи? Республіці, а саме DEXXON ENERJI SANAYI VE TICARET A.S. та OZMAN DERI TEKSTIL VE INSAAT IMALAT GIDA ITHALAT IHRACAT PAZARLAMA TICARET LIMITED SIRKETI.
Досудовим розслідування встановлено, що реальний факт вчинення кримінального правопорушення посадовими особами ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» та представниками МОУ під час виконання державного замовлення, підтверджується інформацією згідно якої 23.02.2023 між Міністерством оборони Украі?ни (Департаментом державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів МОУ нов. Департамент ресурсного забезпечення МОУ ) та ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» укладено договір № 286/3/23/106 (далі - Договір1) про закупівлю 70 тис. шт. футболок загальною вартістю 12,982 млн. грн. зі строком постачання до 31.05.2023.
Відповідно до п. 4.2. Договору1 розрахунки за фактично поставлении? товар проводяться шляхом поетапноі? оплати замовником поставлених и?ому партіи? товарів протягом 30 банківських днів після пред`явлення постачальником рахунку на і?х оплату.
На виконання зазначеного договору ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» 18.05.2023 здіи?снено митне оформлення та поставлено на адресу МОУ лише 5 тис. шт. футболок.
Не зважаючи на фактичне невиконання договору № 286/3/23/106 посадовці МОУ 26.05.2023 складають акт прии?мання-передачі № 1/495 та документально прии?мають на склад футболки у кількості 70 тис. шт. В свою чергу 21.06.2023 року МОУ оплачує всю суму визначену контрактом у розмірі 12,982 млн. грн. (хоча фактично на вказаний час у наявності перебувало лише 5 тис. шт.).
Згідно митної документації після здійснення розрахунку за виконання вказаного контракту ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л», протягом червня - жовтня 2023 року поставило на митну територію України лише 55 489 шт. футболок.
Вказане підтверджується інформацією із Автоматизованої системи митних оформлень (далі - АСМО), відповідно до якої встановлено що 24.10.2023 відділу митного оформлення № 1 Митного поста «Чаи?ки» Киі?вськоі? митниці, згідно ст. 336 Митного кодексу України, проведено фізичний огляд товарів, які імпортувалися ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л», під якого виявлено та оглянуто партію футболок літніх у кількості 12050 штук з маркуванням «ВЛАСНІСТЬ ЗСУ, НЕ ДЛЯ ПРОДАЖУ», датою виробництва «05.2023» та із зазначенням номеру контракту «№ 286/3/23/106 від 23.02.2023», які вже згідно виписок по рахункам та акту приймання передачі виконаний та нібито поставлено до МОУ.
Таким чином, аналізом зазначеної вище інформації встановлено, що контролерами та керівниками ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» привласнено протягом 2023 року понад 1,13 млрд. грн.
В тои? же час, встановлено конкретні факти причетності окремих посадовців Міністерства оборони Украі?ни до розкрадань бюджетних коштів та перевищенні владних повноважень при укладенні відповідних договорів з ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» та іншими суб`єктами зовнішньоекономічної діяльності
Достовірно відомо, що за аналогічними протиправними схемами, протягом 2023 року з Міністерством оборони Украі?ни співпрацюють ТОВ «Будівельна компанія СІТІГРАД» (код ЄДРПОУ 43065841), сума освоєних державних коштів складає 521 млн. грн.
Аналізом інформаціі? державних закупівель «Prozorro» встановлено, що до початку повномасштабного вторгнення рф спеціалізувалися на державних підрядах з будівництва та ремонту у Івано-Франківськіи?, Львівськіи? і Житомирськіи? областях.
У ході аналізу державних оборонних закупівель додатково встановлено, що бізнесмен ОСОБА_4 через підконтрольні и?ому компаніі? ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» (код ЄДРПОУ 44755072), ТОВ «ПЕРСПЕКТИВА «МІСТО БУД» (код ЄДРПОУ 41654425), ТОВ «ПІРКАР» (код ЄДРПОУ 42195107), налагодив протиправнии? механізм з поставки протягом 2022-2023 років продуктів харчування, столових приборів, одягу на адресу МОУ за завищеними цінами.
При цьому, у ході аналізу фінансово-господарськоі? діяльності підприємств встановлено, що вони проводять ризикові фінансові операціі?, що містять ознаки безтоварних, за результатами чого ТОВ «ТРЕИ?Д ЛАИ?НС РІТЕИ?Л» з 08.05.2023 по 07.09.2023, ТОВ «ПЕРСПЕКТИВА «МІСТО БУД» з 09.05.2023 по 31.08.2023 були віднесені до підприємств, що відповідають критеріям ризиковості відповідно до рішень Комісіі? з питань зупинення реєстраціі? податковоі? накладноі? ГУ ДПС Житомирськіи? області. Разом з цим, вказані компаніі? були виведені з ризикових в результаті перереєстраціі? підприємств у Вінницькіи? області за рішенням Комісіі? з питань зупинення реєстраціі? податковоі? накладноі? ГУ ДПС у Вінницькіи? області.
Вищевказане свідчить, що дані юридичні особи є неблагонадіи?ними контрагентами для виконання оборонних контрактів в умовах воєнного стану, що призводить до розкрадання бюджетних коштів.
Так, встановлено схему завищення первісноі? вартості імпортного товару віи?ськового призначення на 80% від початковоі? ціни віи?ськового товару, якии? було реалізовано на адресу МОУ.
Отже в ході проведення досудового розслідування встановлено факт вчинення кримінальних правопорушень суб`єктами ЗЕД спільно із посадовими особами МОУ від час здійснення поставки та виконання умов за державними контрактами в 2022-2023 роках, до яких віднесені ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 44755072) під час виконання державних контрактів № 286/3/23/101, № 286/3/23/102, № 286/3/23/103, № 286/3/23/104, № 286/3/23/105, № 286/3/23/106, № 286/3/23/107, № 286/3/23/108, та ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІТІГРАД» (код ЄДРПОУ 43065841) під час виконання державних контрактів № 286/3/23/118, № 286/3/23/119, № 286/3/23/120, № 286/3/23/121, № 286/3/23/122, № 286/3/23/123.
У той же час, у ході аналізу фінансово-господарської діяльності підприємств, податкових накладних та митних декларацій встановлено, що ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІТІГРАД», ТОВ «БУДІВЕЛЬНИЙ АЛЬЯНС МОНТАЖПРОЕКТ», ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ», ТОВ «ПЕРСПЕКТИВА «МІСТО БУД», ТОВ «ПІРКАР» проводять ризикові фінансові операції, що містять ознаки безтоварних, при цьому виявлено, що здійснюється продаж військового одягу, обмундирування та продуктів харчування на адресу МОУ за завищеною ціною.
Так, ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» з 08.05.2023 по 07.09.2023 було віднесено до підприємств, що відповідають критеріям ризиковості відповідно до рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної ГУ ДПС у Вінницькій області.
Також за результатами аналізу ЄРПН за період з 01.01.2022 по даний час встановлено, що ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» здійснило придбання товарів (продукти харчування, товари широкого вжитку, будматеріали) на суму 1,38 млрд грн, з яких залишається заблокованою реєстрація податкових накладних на суму 318,8 млн грн, зокрема на придбання ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» продуктів харчування на суму 271,2 млн грн від ТзОВ «ВТ ДЕВЕЛОПМЕНТ» (код ЄДРПОУ 43413041), що свідчить про наявність безтоварних операцій та придбання документів без фактичної поставки продуктів харчування. Проте, незважаючи на блокування податкових накладних, ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» здійснило реалізацію на адресу МОУ товару невідомого походження, імовірно придбаного за готівку. При цьому, ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» здійснило реалізацію товарів (одяг, продукти харчування, товари широкого вжитку, будматеріали) на суму 2,48 млрд грн, з яких залишається заблокованою реєстрація податкових накладних на суму 38,7 млн грн.
У ході аналізу митних декларацій встановлено, що ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» імпортувало одягу на суму 345,2 млн грн, при цьому відповідно до податкових накладних підприємство реалізувало лише на адресу МОУ вказаний одяг вже на суму понад 1,5 млрд грн, що свідчить про умисне значне завищення ціни та містить ознаки розкрадання державних коштів.
В свою чергу ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІТІГРАД» з 08.05.2023 по даний час, віднесені до підприємств, що відповідають критеріям ризиковості відповідно до рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної ГУ ДПС у Житомирській області.
За результатами аналізу ЄРПН за період з 01.01.2022 по даний час встановлено, що ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІТІГРАД» здійснило придбання товарів (товари широкого вжитку, будматеріали) на суму 275,7 млн грн, з них бойові рюкзаки на суму 15,6 млн грн (заблоковано податкові накладні на суму 5,6 млн грн). Разом з тим, ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІТІГРАД» здійснило реалізацію товарів (одяг, обмундирування, товари широкого вжитку, будматеріали) на суму 1,1 млрд грн, з них одяг та обмундирування на адресу МОУ на суму 910 млн грн. При цьому, протягом 2023 року ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ СІТІГРАД» імпортувало 287 т військового одягу на суму 257,8 млн грн, а реалізувало на адресу МОУ 490 тис. штук одягу на суму 324 млн грн.
У період із 15.11.2023 по 17.11.2023 на підставі ухвал слідчого судді Личаківського районного суду м. Львова від 09.11.2023 проведено обшуки на території військової частини НОМЕР_1 та ВМО № 1 МП «Чайки» Київської митниці в ході яких, зокрема вилучено зразки виробів за 21 договором укладеним із вказаними Товариствами, які поставлено Міністерству оборони України.
У межах досудового розслідування на виконання постанов слідчого експертами КНДІСЕ проведено комплексні судові експертизи матеріалів, речовин та виробів, товарознавчі та економічні експертизи.
Згідно Висновку експертів від 21.12.2023 № 27727/23-53/27728/23-34/27729/27730/23-71 за результатами проведення комплексної судової експертизи матеріалів, речовин та виробів, товарознавчої та економічної експертизи у кримінальному провадженні № 62023000000000876 розмір втрачених активів (збитків) Міністерства оборони України при поставці товарно-матеріальних цінностей за договорами від 23.02.2023 № 286/3/23/104, № 286/3/23/106, № 286/3/23/107, № 286/3/23/108 складає 60 961 050,60 грн.
Згідно Висновку експертів від 22.12.2023 № 28366/23-53/28367/23-71/28368/23-34 за результатами проведення комплексної судової експертизи матеріалів, речовин та виробів, товарознавчої та економічної експертизи у кримінальному провадженні № 62023000000000876 розмір втрачених активів (збитків) Міністерства оборони України при поставці товарно-матеріальних цінностей, які не відповідають вимогам технічного опису, зазначеного в Договорах від 23.02.2023 № 286/3/23/102, № 286/3/23/105, № 286/3/23/109, № 286/3/23/110, № 286/3/23/111, № 286/3/23/112, № 286/3/23/116, № 286/3/23/117, № 286/3/23/118, № 286/3/23/120, № 286/3/23/121, № 286/3/23/122, № 286/3/23/123, та не можуть використовуватися за своїм цільовим призначенням, складає 873 052 396,68 грн.
Злочини, про підозру у вчиненні яких повідомлено ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , є особливо тяжкими та передбачають як вид покарання конфіскацію майна. Так, згідно ч. 5 ст. 12 КК України злочин, передбачений ч. 1 ст. 255 КК України, відноситься до категорії особливо тяжких, оскільки санкцією статті за його вчинення передбачено основне покарання у вигляді позбавлення волі на строк від семи до дванадцяти років з конфіскацією майна. Злочин, передбачений ч. 2 ст. 255 КК України, відноситься до категорії особливо тяжких, оскільки санкцією статті за його вчинення передбачено основне покарання у вигляді позбавлення волі на строк від п`яти до дванадцяти років з конфіскацією майна. Злочин, передбачений ч. 5 ст. 190 КК України, відноситься до категорії особливо тяжких, оскільки санкцією статті за його вчинення передбачено основне покарання у вигляді позбавлення волі на строк від п`яти до дванадцяти років з конфіскацією майна.
Згідно матеріалів, отриманих на виконання доручення слідчого, групою осіб, причетних до вчинення кримінального правопорушення придбано ряд рухомого та нерухомого майна, що, з-поміж іншого, може бути придбане за грошові кошти, здобуті злочинним шляхом, а саме:
- будівля, позначена в плані літерою «А-4», нежитлова будівля, розташована за адресою: Львівська обл., м. Львів, вулиця Героїв УПА, будинок 72 , загальна площа (кв.м): 3119,6, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 735881946101, належна на праві власності ТОВ «ВТ Девелопмент» (код 43413041);
- земельна кадастровий номер: 4610136900:06:002:0061, площа (га): 0,1538, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 735750646101, належна на праві власності ТОВ «ВТ Девелопмент» (код 43413041);
- нежитлові приміщення холодильника-розподілювача літ. «Ж-2»; «Ж-1», розташовані за адресою: м. Львів, вулиця Апостола Д., будинок 14 , загальна площа (кв.м): 1758,3, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1535337446101, належна на праві власності ТОВ «ВТ Девелопмент» (код 43413041);
- будівлі та споруди майнового комплексу, розташовані за адресою: Львівська обл., Львівський р., с. Муроване, вулиця Тецівська, будинок 17, загальна площа (кв.м): 5668,9, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2652255146060, належна на праві власності ТОВ «ПЕРСПЕКТИВА „МІСТО БУД"» (код 41654425).
У ході досудового розслідування одержані відомості про підконтрольні ОСОБА_4 суб`єкти господарської діяльності - ТОВ «ВТ Девелопмент» (код 43413041) та ТОВ «ПЕРСПЕКТИВА „МІСТО БУД"» (код 41654425), на рахунки яких здійснювалися перекази грошових коштів, отриманих внаслідок учинення злочинів.
Так, згідно матеріалів, які надійшли з листом Державної служби фінансового моніторингу України від 18.03.2024 № 559/440-04-10/ДСК, за період з 25.01.2023 по 29.12.2023, на рахунки ТОВ «БК Сітіград», ТОВ «Будівельний Альянс Монтажпроект» та ТОВ «Трейд Лайнс Рітейл» були зараховані кошти від оборонного відомства, на загальну суму 3 276,4 млн грн, в якості оплати за товари (одяг, продукти харчування) та призначених для забезпечення потреб ЗСУ. У подальшому, основними учасниками було сплановано та проведено перерахування частини коштів на користь турецьких компаній (виробників речового майна), а решту у вигляді різниці між обсягами отриманих та реально витрачених коштів, розпорошено між власними рахунками і низкою споріднених юридичних осіб (ТОВ «Перспектива «Місто буд», ТОВ «ВТ Девелопмент», Асоціація «Відродження промисловості», ТОВ «Вайлд Стоун» підконтрольним ОСОБА_4 ), у якості платежів, не пов`язаних із цільовим призначенням, в якості оплати за одяг та продукти харчування, зокрема, на користь пов`язаних компаній, на загальну суму 734,79 млн грн, а саме: ТОВ «Вайлд Стоун», в сумі 10 млн грн (фінансова допомога); ТОВ «Бориславтепло», в сумі 13,89 млн грн (фінансова допомога); ОСОБА_11 , в сумі 5,83 млн грн (повернення коштів); ТОВ «ВТ Девелопмент», в сумі 661,5 млн грн (фінансова допомога, продукти харчування); ТОВ «Перспектива Місто Буд», в сумі 43,57 млн грн (буд. матеріали).
Левова частка коштів в основному перераховувалися за будівельні матеріали та як фінансова допомога.
Окрім того, згідно відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно ТОВ «ВТ Девелопмент» 06.06.2023 та 08.06.2023 було укладено іпотечні договори із ТОВ «Трейд Лайнс Рітейл», директор якого - ОСОБА_6 є підозрюваним у вказаному кримінальному провадженні, та згідно яких обтяжується вищевказане нерухоме майно.
В судове засідання прокурор не з`явився, про причини своєї неявки не повідомили, подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність та зазначив, що клопотання підтримує в повному обсязі.
На підставі ч. 2 ст. 172 КПК України, слідчий суддя розглянув клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у зв`язку з наявною можливістю вчинення дій, спрямованих на відчуження та розтрату вказаного майна.
Фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів на підставі ч. 1 ст. 107 КПК України не здійснювалась.
Відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Статтею 98 КПК України, визначено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Згідно ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
У випадку, передбаченому п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
Арешт накладається на майно третьої особи, якщо вона набула його безоплатно або за ціною, вищою чи нижчою за ринкову вартість, і знала або повинна була знати, що таке майно відповідає будь-якій з ознак, передбачених пунктами 1-4 частини першої статті 96-2 Кримінального кодексу України.
Відповідно статті 64-2 КПК України, третьою особою, щодо майна якої вирішується питання про арешт, може бути будь-яка фізична або юридична особи.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 96-2 КК України спеціальна конфіскація застосовується у разі, якщо гроші, цінності та інше майно одержані внаслідок вчинення кримінального правопорушення та/або є доходами від такого майна.
Згідно ч. 5 ст. 170 КПК України, випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
Частиною 10 ст. 170 КПК України, передбачено, що арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Згідно положень ч. 11 ст. 170 КПК України заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.
Надані суду матеріали свідчать, що на цьому етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права та інтереси власника майна з метою забезпечення кримінального провадження, а слідчий суддя на даній стадії не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд при розгляді кримінального провадження по суті, тобто не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для встановлення вини чи її відсутності у фізичної або юридичної особи за вчинення кримінального правопорушення, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих даних визначити, що їх сукупність, відповідно до вимог ст. 170 КПК України, є достатньою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження, одним із яких і є накладення арешту на майно.
Дослідивши надані матеріали, враховуючи відповідно до вимог ст. 173 КПК України наявність даних про достатність доказів, що вказують на наявність ознак кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 255, ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 190 КК України, наявність даних про належність майна, на яке прокурор просить накласти арешт, з метою забезпечення спеціальної конфіскації майна, слідчий суддя вважає необхідним задовольнити клопотання, накласти арешт на майно, оскільки вважає наявні передбачені ст. 170 КПК України підстави для його накладення, та заборонити розпоряджатися та використовувати зазначене майно.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 170-173, 175, 309, 372, 392, 532 КПК України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора другого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення першого управління Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про накладення арешту - задовольнити.
Накласти арешт на майно із забороною користування та розпорядження, а саме:
- будівля, позначена в плані літерою «А-4», нежитлова будівля, розташована за адресою: Львівська обл., м. Львів, вулиця Героїв УПА, будинок 72 , загальна площа (кв.м): 3119,6, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 735881946101, належна на праві власності ТОВ «ВТ Девелопмент» (код 43413041);
- земельна кадастровий номер: 4610136900:06:002:0061, площа (га): 0,1538, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 735750646101, належна на праві власності ТОВ «ВТ Девелопмент» (код 43413041);
- нежитлові приміщення холодильника-розподілювача літ. «Ж-2»; «Ж-1», розташовані за адресою: м. Львів, вулиця Апостола Д., будинок 14 , загальна площа (кв.м): 1758,3, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1535337446101, належна на праві власності ТОВ «ВТ Девелопмент» (код 43413041);
- будівлі та споруди майнового комплексу, розташовані за адресою: Львівська обл., Львівський р., с. Муроване, вулиця Тецівська, будинок 17, загальна площа (кв.м): 5668,9, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2652255146060, належна на праві власності ТОВ «ПЕРСПЕКТИВА „МІСТО БУД"» (код 41654425).
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Підозрюваний, його захисник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання подається слідчому судді.
Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2024 |
Оприлюднено | 26.04.2024 |
Номер документу | 118611535 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Новак Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні