Постанова
від 19.04.2024 по справі 705/722/24
ЧЕРКАСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ЧЕРКАСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Провадження № 33/821/227/24 Справа № 705/722/24 Категорія: ч.1 ст.130 КУпАПГоловуючий у І інстанції Гудзенко В. Л. Доповідач в апеляційній інстанції Биба Ю. В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2024 року м.Черкаси

Суддя Черкаського апеляційного суду Биба Ю.В., за участі особи, яка притягається до адміністративної відлповідальності ОСОБА_1 та його захисника Колесника І.В., розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Уманського міськрайонного суду Черкаської області від 22 березня 2024 року, якою

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , непрацюючого,

визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП,-

в с т а н о в и в:

Постановою Уманського міськрайонного суду Черкаської області від 22 березня 2024 року, ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 грн. з позбавленням права керування транспортними засобами на строк 1 рік.

Стягнуто з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 605,60 грн.

Як встановлено судом першої інстанції, ОСОБА_1 26.01.2024 о 17 год. 59 хв. в м.Умань по вул.Шевченка, 50, керував авто Volkswagen Passat, д.н.з. НОМЕР_1 , перебуваючи в стані алкогольного сп`яніння, що підтверджується висновком лікаря на стан алкогольного сп`яніння № 1787/11 від 26.01.2024, та результатом приладу алкотестер Драгер 6810, який показав 1,93 %о, чим порушив вимоги п. 2.9 а)ПДРУкраїни, за що передбачена відповідальність за ч.1ст.130 КУпАП.

Не погодившись із оскаржуваною постановою, ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Уманського міськрайонного суду Черкаської області від 22 березня 2024 року та закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю в його діях адміністративного правопорушення.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 посилається на те, що із висновку лікаря на стан алкогольного сп`яніння №1787/11 від 26.01.2024 не вбачається, що він взагалі був освідчуваний в даному медичному закладі, а «висновок» щодо його стану сп`яніння лікарем записаний формально, оскільки у нього відсутні дані про його обстеження на даний предмет та відсутні показники, які свідчать, що він перебував у стані алкогольного сп`яніння, адже цей стан вимірюється певними одиницями виміру.

Вважає, що акт огляду на стан алкогольного сп`яніння не може слугувати для суду доказом у зв`язку з тим, що він складений поліцейським з порушенням процедури його складання.

Зазначає, що у матеріалах справи відсутнє направлення на огляд водія транспортного засобу з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Вказує, що наявні у матеріалах справи докази не підтверджуються дотримання поліцейськими порядку проведення огляду на стан алкогольного сп`яніння, при перегляді наявного у матеріалах справи відеозапису поліцейського відео реєстратора не встановлено факт його зупинки, керування автомобілем.

Перевіривши матеріали справи і доводи апеляційної скарги ОСОБА_1 , захисника Колесника І.В. про задоволення апеляційної скарги та скасування оскаржуваної постанови з зазначених в ній підстав, вважаю, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Згідно ст.245 КУпАП завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законом, забезпечення виконання винесеної постанови, також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Статтею 280 КУпАП визначено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст.33 КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених КУпАП та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа правопорушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, крім випадків накладення стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксованому в автоматичному режимі.

Вказаних вимог закону суд першої інстанції дотримався.

Так, відповідно до ст.251КУпАП доказами по справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку посадова особа встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

За змістом закону, протокол про адміністративне правопорушення, пояснення особи, свідків, висновок експерта тощо, є документами, що офіційно засвідчують подію адміністративного правопорушення і, відповідно до ст.251 КУпАП, є джерелами доказів, на основі яких ґрунтується повне, всебічне і об`єктивне з`ясування обставин справи та правильне її вирішення. Протокол про адміністративне правопорушення складається відповідно до ст.ст.254-256 КУпАП.

Висновки судді про доведеність вини та наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП, ґрунтуються на належних та допустимих доказах, які містяться в матеріалах справи і сумнівів щодо їх обґрунтованості не викликають.

Незважаючи на позицію ОСОБА_1 про відсутність у його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП, його вина підтверджується зібраними у справі та перевіреними в судовому засіданні доказами, зокрема даними:

-протоколу про адміністративне правопорушення Серії ААД №493046 від 26.01.2024 року, згідно з яким, ОСОБА_1 26.01.2024 о 17 год. 59 хв. в м.Умань по вул.Шевченка, 50, керував авто Volkswagen Passat, д.н.з. НОМЕР_1 , перебуваючи в стані алкогольного сп`яніння, що підтверджується висновком лікаря на стан алкогольного сп`яніння № 1787/11 від 26.01.2024, та результатом приладу алкотестер Драгер 6810, який показав 1,93 %о, чим порушив вимоги п. 2.9 а)ПДРУкраїни, за що передбачена відповідальність за ч.1ст.130 КУпАП;

- роздруківки приладу Drager Alcotest 6810 ARF-0683, відповідно до якої у ОСОБА_1 результат тесту 1.93‰;

- актом інспектора ВРПП Уманського РУП ОСОБА_2 огляду на стан алкогольного сп`яніння з використанням спеціальних технічних засобів Drager Alcotest 6810 ARF-0683, відповідно до якого у ОСОБА_1 було виявлено ознаки алкогольного сп`яніння, а саме: різкий запах алкоголю з ротової порожнини, нестійка ходьба. Результати огляду ОСОБА_1 на стан алкогольного сп`яніння 1.93‰;

- висновку КНП «Уманська центральна міська лікарня» №1787/11 від 26.01.2024, відповідно до якого ОСОБА_1 перебував у стані алкогольного сп`яніння; - відеозапису, переглянутого в суді апеляційної інстанції.

Наведені обставини свідчать про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП та обґрунтованість його притягнення до адміністративної відповідальності.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 посилається на те, що із висновку лікаря на стан алкогольного сп`яніння №1787/11 від 26.01.2024 не вбачається, що він взагалі був освідчуваний в даному медичному закладі, а «висновок» щодо його стану сп`яніння лікарем записаний формально, оскільки у нього відсутні дані про його обстеження на даний предмет та відсутні показники, які свідчать, що він перебував у стані алкогольного сп`яніння, адже цей стан вимірюється певними одиницями виміру.

Вважаю зазначені доводи неприйнятними, оскільки, проведення огляду на стан сп`яніння в закладах охорони здоров`я і оформлення його результатів регламентовано розділом ІІІ Інструкції від 09.11.2015 за № 1452/735. Так, метою цього огляду є встановлення наявності чи відсутності стану сп`яніння в обстежуваної особи. Метою лабораторного дослідження є виявлення або уточнення наявних речовин, що здатні спричинювати стан сп`яніння.

Згідно з пунктами 15, 16, 19, 24 Розділу ІІІ Інструкції від 09.11.2015 року №1452/735, за результатами огляду на стан сп`яніння та лабораторними дослідженнями встановлюється діагноз, який вноситься до акту медичного огляду, на підставі якого видається висновок щодо результатів медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції (додаток 4 до вказаної Інструкції). Акт медичного огляду особи складається в одному примірнику, який залишається в закладі охорони здоров`я. Висновок складається в трьох примірниках: по одному - для поліцейського та водія транспортного засобу, а третій залишається в закладі охорони здоров`я.

Як вбачається з матеріалів справи за висновком лікаря КНП «Уманська центральна міська лікарня» від 26.01.2024, що ОСОБА_1 перебуває у стані алкогольного сп`яніння.

При цьому, КНП «Уманська центральна міська лікарня»заклад охорони здоров`я в Черкаській області, яка в розумінні положеньст.266 КУпАПмає право надавати висновки по даній категорії справ, а саме: про притягнення осіб до адміністративної відповідальності заст.130 КУпАПз огляду на наказ Управління охорони здоров`я Черкаської обласної державної адміністрації №598 від 04.06.2019 «Про впровадження в лікувально-профілактичних закладах області наказу МВС та МОЗ України від 09.11.2015 №1452/735 «Про затвердження Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції».

З матеріалів справи вбачається, що огляд проводився у закладі охорони здоров`я черговим лікарем, який володіє відповідною фаховою підготовкою. Висновок містить необхідні дані, щодо особи, стосовно якої проводився медичний огляд, часу та місця його проведення. З висновком та результатом огляду ОСОБА_1 був ознайомлений, про що у ньому розписався.

Судом враховано, що в матеріалах справи відсутні будь-які скарги на дії чергового лікаря. Результати медичного огляду, проведеного 26.01.2024 в КНП «Уманська центральна міська лікарня» ОСОБА_1 не оскаржувалися, а висновок КНП «Уманська центральна міська лікарня» від 26.01.2024 у встановленому законодавством порядку не оскаржений. Тому у суду відсутні підстави вважати, що висновок складений з порушеннямиІнструкції № 1452/735, а відтак немає підстав для визнання огляду недійсним, тому доводи апеляційної скарги не приймаються до уваги.

Крім того матеріали справи не містять доказів того, що ОСОБА_1 , не погоджуючись з результатами медичного огляду на стан алкогольного сп`яніння у КНП «Уманська центральна міська лікарня», пройшов за самозверненням огляд на стан алкогольного сп`яніння в іншому закладі охорони здоров`я, яким надається право проведення огляду на стан сп`яніння водіїв, або замовив проведення токсикологічної експертизи щодо наявності у своєму біологічному середовищі алкогольних речовин.

Безпідставними є доводи апелянта, що акт огляду на стан алкогольного сп`яніння не може слугувати для суду доказом у зв`язку з тим, що він складений поліцейським з порушенням процедури його складання, оскільки відповідно до пункту 2 розділу І Інструкції «Про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції», затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров`я України 09.11.2015 №1452/735, огляду на стан сп`яніння підлягають водії транспортних засобів, щодо яких у поліцейського уповноваженого підрозділу Національної поліції України є підстави вважати, що вони перебувають у стані сп`яніння згідно з ознаками такого стану.

Ознаками алкогольного сп`яніння, згідно з пунктом 3 розділу І Інструкції, є: запах алкоголю з порожнини рота; порушення координації рухів; порушення мови; виражене тремтіння пальців рук; різка зміна забарвлення шкіряного покриву обличчя; поведінка, що не відповідає обстановці.

Згідно з пунктом 1 розділу ІІ Інструкції, за наявності ознак, передбачених пунктом 3 розділу І цієї Інструкції, поліцейський проводить огляд на стан алкогольного сп`яніння на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом або лікарем закладу охорони здоров`я (пункт 6 розділу І Інструкції).

У розумінні вимогстатті 266 КУпАП, пункту 7 розділу І Інструкції, огляд у закладі охорони здоров`я проводиться лише у разі відмови водія транспортного засобу від проходження огляду на стан сп`яніння на місці зупинки транспортного засобу або його незгоди з результатами огляду, проведеного поліцейськими.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення серії ААД Серія №493046 від 26.01.2024 року вбачається, що він складений поліцейськими відповідно до результатів огляду на стан алкогольного сп`янінні за допомогою приладу Drager Alcotest 6810 ARF-0683 та висновку КНП «Уманська центральна міська лікарня» №1787/11 від 26.01.2024, відповідно до якого ОСОБА_1 перебував у стані алкогольного сп`яніння.

Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання, які долучаються до протоколу.

ОСОБА_1 своїм правом скористався та надав пояснення, які власноруч написав у протоколі про адміністративне правопорушення ААД №493046 від 26.01.2024 де зазначав, що вживав пиво та їхав до своєї доньки у лікарню. Крім того, у акті огляду на стан алкогольного сп`яніння з використанням спеціальних технічних засобів ОСОБА_1 поставив свій підпис, що з результатами огляду згоден. Відтак, дії працівників поліції жодним чином не суперечать вимогам вищевказаної Інструкції та нормам закону.

Доводи апелянта з приводу того, що у матеріалах справи відсутнє направлення на огляд водія транспортного засобу з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, не беруться до уваги, оскільки працівниками поліції складено акт огляду на стан алкогольного сп`яніння з використанням спеціальних технічних засобів, з якого вбачається, що огляд проведений у зв`язку з виявленими ознаками алкогольного сп`яніння та зазначено в ньому результати огляду на стан сп`яніння 1.93 ‰. В графі з результатами згоден особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 поставив свій підпис.

При цьому, апеляційний суд звертає увагу на те, що водій ОСОБА_1 на місці зупинки транспортного засобу незгоди з показниками приладу Drager Alcotest 6810 ARF-0683 не висловлював, що підтверджується відеозаписом працівників поліції.

Дослідивши зазначений відеозапис встановлено, що ОСОБА_1 пройшов на місці зупинки транспортного засобу огляд на стан алкогольного сп`яніння, результат якого склав 1.93 ‰. З результатом огляду водій був ознайомлений. На запитання поліцейського чи згоден водій з результатом, або чи бажає проїхати до медичного закладу, останній відповів, що з результатом згоден. Також, зі вказаного відеозапису вбачається, що ОСОБА_1 не заперечував факт вживання алкогольних напоїв.

При цьому, апеляційний суд зауважує, що відповідно до діючого законодавства водій самостійно вирішує чи погоджується він з результатом, який отримано при проведенні огляду поліцейським за допомогою спеціального технічного приладу або не погоджується з отриманим результатом.

Разом з тим, згода водія з позитивним результатом огляду поліцейським за допомогою спеціального технічного засобу, фактично свідчить про визнання водієм факту перебування у стані алкогольного сп`яніння.

До того ж, згода водія з позитивним результатом огляду поліцейським за допомогою спеціального технічного засобу також свідчить про відсутність правових підстав для подальшого доведення цього факту у встановленому законом порядку.

Доводи ОСОБА_1 , що наявні у матеріалах справи докази не підтверджуються дотримання поліцейськими порядку проведення огляду на стан алкогольного сп`яніння, при перегляді наявного у матеріалах справи відеозапису поліцейського відео реєстратора не встановлено факт його зупинки, керування автомобілем, спростовуються поясненнями самого ОСОБА_1 на місці події, який підтвердив факт керування транспортним засобом та надав пояснення, що вживав пиво, а потім поїхав до доньки у лікарню та відеозаписом, де зафіксовано обстановку на місці зупинки транспортного засобу, а саме перебування ОСОБА_1 на водійському сидінні, із заведеним двигуном, з увімкненим світлом фар. Під час спілкування з поліцейськими останній не заперечував, що він є водієм. Тому на переконання суду, на відеозаписах в достатній мірі зафіксовано обставини події, яка відбулася 26.01.2024 за участі ОСОБА_1 .

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази і оцінивши їх з точки зору належності, допустимості та достовірності в їх сукупності, вважаю винуватість ОСОБА_1 доведена.

Накладення судом першої інстанції адміністративного стягнення на ОСОБА_1 у виді штрафу з позбавленням права керувати транспортними засобами строком на 1 рік, відповідає санкції ч.1 ст.130 КУпАП, вимогам ст.33 КУпАП щодо загальних правил накладення стягнення за адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.130 КУпАП є співрозмірним скоєному адміністративному правопорушенню, особі правопорушника та не містить його альтернативних видів.

З огляду на викладене, вважаю, що постанова Уманського міськрайонного суду Черкаської області від 22 березня 2024 року щодо ОСОБА_1 є законною та обґрунтованою, а підстави для її скасування, та закриття провадження, як того просить апелянт, - відсутні.

Керуючись ст.294 КУпАП, суддя , -

п о с т а н о в и в:

Постанову Уманського міськрайонного суду Черкаської області від 22 березня 2024 року, якою ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП залишити без змін, а апеляційну скаргу ОСОБА_1 , без задоволення.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя Ю.В. Биба

СудЧеркаський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2024
Оприлюднено26.04.2024
Номер документу118612501
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції

Судовий реєстр по справі —705/722/24

Постанова від 19.04.2024

Адмінправопорушення

Черкаський апеляційний суд

Биба Ю. В.

Постанова від 22.03.2024

Адмінправопорушення

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Гудзенко В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні