Справа № 148/726/24
Провадження №3/148/385/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 квітня 2024 року м. Тульчин
Суддя Тульчинського районного суду Вінницької області Штифурко Л.А., за участю прокурора Тульчинської окружної прокуратури Трембовецького Д.В., секретаря судового засідання Лиженко Є.М., розглянувши матеріали, що надійшли з Управління стратегічних розслідувань у Вінницькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с.Богданівка (Калініно) Вінницької області, громадянина України, проживаючогозаадресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , працюючого директором СТОВ «Ульянівське» за ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП,
встановив:
ОСОБА_1 являючись депутатом 8 скликання Тульчинської міської ради, будучи згідно пп. «б» п. 1 ч. 1 ст. З Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення ч. 1, 2 ст. 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», ч. 1, 2 ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, публічно не повідомив сесію Тульчинської міської ради про виникнення реального конфлікту інтересів, та перебуваючи в умовах реального конфлікту інтересів прийняв рішення та вчинив дії при наступних обставинах.
Так, 26.10.2023, будучи присутнім на засіданні 54 сесії восьмого скликання Тульчинської міської ради при розгляді питання № 44 «Про затвердження СТОВ «УЛЬЯНІВСЬКЕ» технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами на умовах оренди, які розташовані за межами с-ща Улянівка», ОСОБА_1 публічно не повідомив сесію про наявність у нього реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом, так як він зацікавлений діяти в інтересах товариства і не зашкодити вигідним для нього трудовим відносинам з СТОВ «УЛЬЯНІВСЬКЕ», та дискреційними повноваженнями депутата 8 скликання Тульчинської міської ради, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень на сесії міської ради, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП - неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів.
Крім того, 26.10.2023, будучи присутнім на засіданні 54 сесії восьмого скликання Тульчинської міської ради при розгляді питання № 44 «Про затвердження СТОВ «УЛЬЯНІВСЬКЕ» технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами на умовах оренди, які розташовані за межами с-ща Улянівка», ОСОБА_1 вчинив дію шляхом обговорення та голосування за вказане питання «ЗА», цим самим прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом, так як він зацікавлений діяти в інтересах товариства і не зашкодити вигідним для нього трудовим відносинам з СТОВ «УЛЬЯНІВСЬКЕ», та дискреційними повноваженнями депутата 8 скликання Тульчинської міської ради, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень на сесії міської ради, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
12.04.2023, будучи присутнім на засіданні 44 сесії восьмого скликання Тульчинської міської ради при розгляді питання № 49 «Про надання ТОВ «Богданівське» дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами за межами с.Богданівка на умовах оренди», ОСОБА_1 публічно не повідомив сесію про наявність у нього реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом, так як він зацікавлений не зашкодити вигідним для нього трудовим відносинам, розуміючи, що ТОВ «Богданівське» отримає вигоду від вищевказаного рішення за напрямком його діяльності, та дискреційні повноваженнями депутата 8 скликання Тульчинської міської ради, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень на сесії міської ради, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП - неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів.
Також 12.04.2023, будучи присутнім на засіданні 44 сесії восьмого скликання Тульчинської міської ради при розгляді питання № 49 «Про надання ТОВ «Богданівське» дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами за межами с. Богданівка на умовах оренди», ОСОБА_1 вчинив дію шляхом обговорення та голосування за вказане питання «ЗА», цим самим прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом, так як він зацікавлений не зашкодити вигідним для нього трудовим відносинам, розуміючи, що ТОВ «Богданівське» отримає вигоду від вищевказаного рішення за напрямком його діяльності, та дискреційними повноваженнями депутата 8 скликання Тульчинської міської ради, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень на сесії міської ради, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Крім того, 12.04.2023, будучи присутнім на засіданні 44 сесії восьмого скликання Тульчинської міської ради при розгляді питання № 50 «Про надання ТОВ «Богданівське» дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами за межами с. Білоусівка на умовах оренди», ОСОБА_1 публічно не повідомив сесію про наявність у нього реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом, так як він зацікавлений не зашкодити вигідним для нього трудовим відносинам, розуміючи, що ТОВ «Богданівське» отримає вигоду від вищевказаного рішення за напрямком його діяльності, та дискреційні повноваженнями депутата 8 скликання Тульчинської міської ради, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень на сесії міської ради, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП - неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів.
Також, ОСОБА_1 , будучи присутнім 12.04.2023 на засіданні 44 сесії восьмого скликання Тульчинської міської ради при розгляді питання №50 «Про надання ТОВ «Богданівське» дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами за межами с.Білоусівка на умовах оренди», вчинив дію шляхом обговорення та голосування за вказане питання «ЗА», цим самим прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом так як він зацікавлений не зашкодити вигідним для нього трудових відносинам розуміючи, що ТОВ «Богданівське» отримає вигоду від вищевказаного рішення за напрямком його діяльності та дискреційними повноваженнями депутата 8 скликання Тульчинської міської ради, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень на сесії міської ради, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
12.04.2023, будучи присутнім на засіданні 44 сесії восьмого скликання Тульчинської міської ради при розгляді питання № 53 «Про надання в оренду ТОВ «Богданівське» земельної ділянки, яка розташована за межами с. Білоусівка для ведення товарного сільськогосподарського виробництва», ОСОБА_1 публічно не повідомив сесію про наявність у нього реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом, так як він зацікавлений не зашкодити вигідним для нього трудовим відносинам, розуміючи, що ТОВ «Богданівське» отримає вигоду від вищевказаного рішення за напрямком його діяльності, та дискреційні повноваженнями депутата 8 скликання Тульчинської міської ради, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень на сесії міської ради, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП - неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів.
Також, ОСОБА_1 , будучи присутнім 12.04.2023 на засіданні 44 сесії восьмого скликання Тульчинської міської ради при розгляді питання № 53 «Про надання в оренду ТОВ «Богданівське» земельної ділянки, яка розташована за межами с. Білоусівка для ведення товарного сільськогосподарського виробництва», вчинив дію шляхом обговорення та голосування за вказане питання «ЗА», цим самим прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом так як він зацікавлений не зашкодити вигідним для нього трудових відносинам розуміючи, що ТОВ «Богданівське» отримає вигоду від вищевказаного рішення за напрямком його діяльності та дискреційними повноваженнями депутата 8 скликання Тульчинської міської ради, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень на сесії міської ради, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
04.07.2023, будучи присутнім на засіданні 47 сесії восьмого скликання Тульчинської міської ради при розгляді питання № 82 «Про внесення змін до договору оренди землі від 12.05.2006, укладеного з ТОВ «Богданівське», ОСОБА_1 публічно не повідомив сесію про наявність у нього реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом так як він зацікавлений не зашкодити вигідним для нього трудовим відносинам, розуміючи, що ТОВ «Богданівське» отримає вигоду від вищевказаного рішення за напрямком його діяльності, та дискреційні повноваженнями депутата 8 скликання Тульчинської міської ради, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень на сесії міської ради, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП - неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів.
Також, 04.07.2023, будучи присутнім на засіданні 47 сесії восьмого скликання Тульчинської міської ради при розгляді питання № 82 «Про внесення змін до договору оренди землі від 12.05.2006, укладеного з ТОВ «Богданівське», ОСОБА_1 вчинив дію шляхом обговорення та голосування за вказане питання «ЗА», цим самим прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом так як він зацікавлений не зашкодити вигідним для нього трудових відносинам розуміючи, що ТОВ «Богданівське» отримає вигоду від вищевказаного рішення за напрямком його діяльності та дискреційними повноваженнями депутата 8 скликання Тульчинської міської ради, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень на сесії міської ради, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Крім того, 26.10.2023, будучи присутнім на засіданні 54 сесії восьмого скликання Тульчинської міської ради при розгляді питання № 42 «Про затвердження ТОВ «Богданівське» технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами на умовах оренди, які розташовані за межами с. Богданівка», ОСОБА_1 публічно не повідомив сесію про наявність у нього реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом, так як він зацікавлений не зашкодити вигідним для нього трудовим відносинам, розуміючи, що ТОВ «Богданівське» отримає вигоду від вищевказаного рішення за напрямком його діяльності, та дискреційні повноваженнями депутата 8 скликання Тульчинської міської ради, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень на сесії міської ради, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП - неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів.
Також 26.10.2023, будучи присутнім на засіданні 54 сесії восьмого скликання Тульчинської міської ради при розгляді питання № 42 «Про затвердження ТОВ «Богданівське» технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами на умовах оренди, які розташовані за межами с. Богданівка», ОСОБА_1 вчинив дію шляхом обговорення та голосування за вказане питання «ЗА», цим самим прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом так як він зацікавлений не зашкодити вигідним для нього трудових відносинам розуміючи, що ТОВ «Богданівське» отримає вигоду від вищевказаного рішення за напрямком його діяльності та дискреційними повноваженнями депутата 8 скликання Тульчинської міської ради, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень на сесії міської ради, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
26.10.2023, будучи присутнім на засіданні 54 сесії восьмого скликання Тульчинської міської ради при розгляді питання №43 «Про затвердження ТОВ «Богданівське» технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами на умовах оренди, які розташовані за межами с. Білоусівка», ОСОБА_1 публічно не повідомив сесію про наявність у нього реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом так як він зацікавлений не зашкодити вигідним для нього трудовим відносинам, розуміючи, що ТОВ «Богданівське» отримає вигоду від вищевказаного рішення за напрямком його діяльності, та дискреційні повноваженнями депутата 8 скликання Тульчинської міської ради, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень на сесії міської ради, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП - неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у нього реального конфлікту інтересів.
Також, ОСОБА_1 , будучи присутнім 26.10.2023 на засіданні 54 сесії восьмого скликання Тульчинської міської ради при розгляді питання № 43 «Про затвердження ТОВ «Богданівське» технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами на умовах оренди, які розташовані за межами с. Білоусівка», вчинив дію шляхом обговорення та голосування за вказане питання «ЗА», цим самим прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, тобто суперечності між його приватним інтересом так як він зацікавлений не зашкодити вигідним для нього трудових відносинам розуміючи, що ТОВ «Богданівське» отримає вигоду від вищевказаного рішення за напрямком його діяльності та дискреційними повноваженнями депутата 8 скликання Тульчинської міської ради, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень на сесії міської ради, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, - вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні вказаних вище правопорушень визнав. Зазначив, що він є директором СТОВ "Ульянівське" та заступником директора (за сумісництвом) ТОВ "Богданівське". Також повідомив, що був ознайомлений з вимогами антикорупційного законодавства, однак, добре не розібравшись, вважав, що обовязок повідомити про конфлікт інтересів виникає тільки у засновників та директора товариства, якщо вони приймають участь в голосуванні. Не заперечив факту прийняття участі в обговоренні та голосуванні за вказані вище питання як депутат міської ради.
Прокурор в судовому засіданні зазначив, що в діях ОСОБА_1 вбачається склад адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2ст. 172-7 КУпАП, його вина підтверджується матеріалами справи, а тому просив застосувати до ОСОБА_1 стягнення у виді та розмірі, визначеному санкцією статті закону із застосуванням положеньст. 36 КУпАП в розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Заслухавши пояснення особи, відносно якої складено протоколи про адміністративне правопорушення, думку прокурора, дослідивши адміністративні протоколи № 183, №184,№185, №186, №187, №188, №189, №190, №191, №192, № 193, №194, №195, №196 від 26.03.2024, матеріали об`єднаної адміністративної справи, суд доходить наступних висновків.
Згідно із статтею 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Відповідно до п.п. «б» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є зокрема депутати місцевих рад.
Згідно із ч. 1 статті 41 ЗУ "Про запобігання корупції", особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини 1статті 3 цього Закону, діють неупереджено, незважаючи на приватні інтереси, особисте ставлення до будь-яких осіб, на свої політичні погляди, ідеологічні, релігійні або інші особисті погляди чи переконання.
Відповідно до статті 1 ЗУ "Про запобігання корупції" правопорушення, пов`язане з корупцією діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Частиною 1 статті 8 ЗУ "Про статус депутатів місцевих рад" визначено, що депутат місцевої ради, як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та член ради, здійснюючи депутатські повноваження, повинен дотримуватися правил депутатської етики, зокрема, керуватися загальнодержавними інтересами та інтересами територіальної громади чи виборців свого виборчого округу, від яких його обрано, а також не використовувати депутатський мандат в особистих інтересах чи в корисливих цілях.
Згідно ч. 3 ст. 24 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Відповідно до ч. 1 ст. 76 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність у разі порушення ними Конституції або законів України.
Відповідно до пунктів 1, 2 та 3 ч. 1 ст. 28 ЗУ "Про запобігання корупції" особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані: вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
За змістом ч. 1 ст. 35-1 ЗУ «Про запобігання корупції»,правила врегулювання конфлікту інтересів в діяльності Президента України, народних депутатів України, членів Кабінету Міністрів України, керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, суддів, суддів Конституційного Суду України, голів, заступників голів обласних та районних рад, міських, сільських, селищних голів, секретарів міських, сільських, селищних рад, депутатів місцевих рад визначаються законами, які регулюють статус відповідних осіб та засади організації відповідних органів.
Так, згідно ч. 2 ст. 35 -1 ЗУ «Про запобігання корупції» у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, комісії, колегії тощо), вона не має права брати участь у прийнятті рішення цим органом. Про конфлікт інтересів такої особи може заявити будь-який інший член відповідного колегіального органу або учасник засідання, якого безпосередньо стосується питання, що розглядається. Заява про конфлікт інтересів члена колегіального органу заноситься в протокол засідання колегіального органу.
Статтею 59-1 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні"передбачено, що сільський, селищний, міський голова, секретар, депутат сільської, селищної, міської ради, голова, заступник голови, депутат районної, обласної, районної у місті ради публічно повідомляє про конфлікт інтересів, який виник під час участі у засіданні ради, іншого колегіального органу (комісії, комітету, колегії тощо), відповідному колегіальному органу та не бере участі у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідним колегіальним органом. Якщо не участь осіб, зазначених у частині першій цієї статті, у прийнятті рішення призведе до втрати повноважності відповідної ради, іншого колегіального органу, особи, у яких наявний конфлікт інтересів, беруть участь у прийнятті радою, іншим колегіальним органом рішення, за умови публічного самостійного повідомлення про конфлікт інтересів під час засідання колегіального органу. Якщо повідомлення про конфлікт інтересів здійснено на засіданні ради, іншого колегіального органу, інформація про таке повідомлення обов`язково вноситься до протоколу засідання ради, іншого колегіального органу.
За таких обставин, законодавцем визначено обов`язок суб`єктів, на яких поширюється дія ЗУ "Про запобігання корупції", в тому числі депутатів місцевих рад, повідомляти про наявність у них реального чи потенційного конфлікту інтересів колегіальний орган, в даному випадку відповідну селищну раду, а також не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Відповідно до абзацу 11 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про запобігання корупції», реальний конфлікт інтересів - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Приватний інтерес - це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях, що зазначено у абзаці 10 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції».
Пунктом 6.7. методичних рекомендацій НАЗК встановлено, що конфлікт інтересів у діяльності осіб під час роботи в колегіальних органах Законом передбачено особливий порядок врегулювання конфлікту інтересів, який виникає в особи під час роботи у складі колегіального органу (ч. 2 ст. 351 Закону).
Зазначені правила врегулювання конфлікту інтересів мають застосовуватися як під час участі особи в роботі колегіального органу, що є окремою юридичною особою (наприклад, Центральна виборча комісія, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Рахункова палата), так і в колегіальному органі без статусу юридичної особи (наприклад, дисциплінарна комісія, комісія з розподілу службового житла, комісія з преміювання тощо).
Так, у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії тощо), вона не має права брати участі у прийнятті рішення цим органом.
Відповідно до роздруківки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань судом встановлено, що ОСОБА_1 є керівником та представником СТОВ «УЛЬЯНІВСЬКЕ» (а.с. 45 т.1).
Також суд установив, що згідно наказу № 32 від 04.09.2007 ОСОБА_1 прийнято на посаду директора СТОВ «УЛЬЯНІВСЬКЕ» з 04.09.2007 (а.с. 64 т. 1).
Згідно копії наказу № 21 від 26.07.2010, наказу № 9 від 29.07.2013, наказу № 7-з від 29.07.2016, наказу № 21 від 08.07.2021 термін перебування ОСОБА_1 на посаді директора СТОВ «УЛЬЯНІВСЬКЕ» продовжено (а.с. 64 зв. бік 66 т. 1).
Відповідно докопії протоколу№3загальних зборівучасників СТОВ«УЛЬЯНІВСЬКЕ» від03.09.2007,копії протоколу№3загальних зборівучасників СТОВ«УЛЬЯНІВСЬКЕ» від28.07.2010,копії протоколу№3загальних зборівучасників СТОВ«УЛЬЯНІВСЬКЕ» від29.07.2013, копії протоколу№4загальних зборівучасників СТОВ«УЛЬЯНІВСЬКЕ» від29.07.2016,копії рішення СТОВ «УЛЬЯНІВСЬКЕ» від 08.07.2021 ОСОБА_1 обрано директором СТОВ «УЛЬЯНІВСЬКЕ» (а.с. 67- 69 т.1).
Згідно листа ГУ ДПС у Вінницькій області №2339/5/02-32-12-01-10 від 01.02.2024
ОСОБА_1 є керівником та особою, що має право підпису в СТОВ «УЛЬЯНІВСЬКЕ» з 22.12.2006 (а.с. 72 т.1).
Також судустановив,що ОСОБА_1 перебуває утрудових відносинахз ТОВ"Богданівське".Так, відповіднодо копіїдовідки ТОВ«Богданівське» від14.02.2024№ 58 ОСОБА_1 працює вТОВ «Богданівське»по сумісництвуна посадізаступника директора з 22.08.2011 по даний час (а.с. 188 т. 1).
Відповідно до копії наказу № 36 від 22.08.2011 ОСОБА_1 прийнято на роботу по сумісництву на посаду заступника директора ТОВ «Богданівське» з 22.08.2011 (а.с. 189 т. 1).
Згідно копії наказу №3 від 20.01.2016 директора ТОВ «Богданівське» назву посади заступник директора перейменовано на помічник керівника підприємства (установи, організації) (а.с. 190 т. 1).
З роздруківок декларацій ОСОБА_1 за 2021 та 2022 роки вбачається, що він отримував заробітну плату за основним місцем роботи в СТОВ «УЛЬЯНІВСЬКЕ» (код ЄРДПОУ: 31831410) та за сумісництвом в ТОВ «БОГДАНІВСЬКЕ» (код ЄРДПОУ: 32298323) (а.с. 46-58 т. 1).
Встановлено судом і те, що згідно рішення № 1 першої сесії 8 скликання Тульчинської міської ради Вінницького району Вінницької області від 26.11.2020 ОСОБА_1 набув повноважень депутата 8 скликання Тульчинської міської ради та перебуває в складі депутатського корпусуТульчинської міської ради, що вбачається із роздруківки із офіційного сайту останньої (а.с. 16 т.1).
Отже, відповідно до п.п. «б» п. 1 ч. 1 ст. 3 ЗУ «Про запобігання корупції» ОСОБА_1 є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а саме є депутатом місцевої ради.
Згідно рішення № 2645 54 сесії Тульчинської міської ради 8 скликання від 26.10.2023 СТОВ «УЛЬЯНІВСЬКЕ» затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок комунальної власності для ведення сільськогосподарського виробництва під польовими (проектними) дорогами, загальною площею 6,2127 га, які розташовані за межами с-ща Улянівка. СТОВ «УЛЬЯНІВСЬКЕ» (директор ОСОБА_1 ) укласти договори оренди та зареєструвати речове право на земельні ділянки (а.с. 13, 14 т.1).
Згідно копіїпротоколу 54сесії Тульчинськоїміської ради8скликання від26.10.2023 ОСОБА_1 проголосував «за»питання №44«Про затвердженняСТОВ «УЛЬЯНІВСЬКЕ»технічної документаціїіз землеустроющодо інвентаризаціїземельних ділянокпід польовими(проектними)дорогами наумовах оренди,які розташованіза межамис-щаУлянівка».Так самоіз даногопротоколу вбачається,що ОСОБА_1 брав участь вобговоренні таголосуванні запитання №42«Про затвердженняТОВ «Богданівське»технічної документаціїіз землеустроющодо інвентаризаціїземельних ділянокпід польовими(проектними)дорогами наумовах оренди,які розташовані замежами с.Богданівка», № 43 «Про затвердження ТОВ «Богданівське» технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами на умовах оренди, які розташовані за межами с. Білоусівка» По вказаних питаннях голосували за основу і в цілому : «за» -19. «проти» -0, «утрималося» - 0. Рішення за основу і в цілому прийнято (а.с. 27-41, 44 т. 1).
Згідно копіїпротоколу 44сесії Тульчинськоїміської ради8скликання від12.04.2023на голосуваннявинесено питання№49«Про наданняТОВ «Богданівське»дозволу нарозробку технічноїдокументації ізземлеустрою щодоінвентаризації земельнихділянок підпольовими (проектними)дорогами замежами с.Богданівка наумовах оренди»;№ 50«Про наданняТОВ «Богданівське»дозволу нарозробку технічноїдокументації ізземлеустрою щодоінвентаризації земельнихділянок підпольовими (проектними)дорогами замежами с.Білоусівкана умовахоренди» та № 53 «Про надання в оренду ТОВ «Богданівське» земельної ділянки, яка розташована за межами с. Білоусівка для ведення товарного сільськогосподарського виробництва». По вказаних питаннях голосували за основу і в цілому : «за» -22. «проти» -0, «утрималося» - 0. Рішення за основу і в цілому прийнято (а.с. 171-182 т. 1).
Згідно копії протоколу поіменного голосування 44 сесії Тульчинської міської ради 8 скликання від 12.04.2023 ОСОБА_1 проголосував «за» питання №49 «Про надання ТОВ «Богданівське» дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами за межами с.Богданівка на умовах оренди» (а.с. 184 т.1).
Відповідно до копії рішення № 2256 44 сесії Тульчинської міської ради 8 скликання від 12.04.2023 ТОВ «Богданівське» надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами площею 19,90 га за межами с. Богданівка на умовах оренди (а.с. 183 т.1).
Відповідно до копії рішення № 2257 44 сесії Тульчинської міської ради 8 скликання від 12.04.2023 ТОВ «Богданівське» надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами орієнтовною площею 12,89 газа межами с. Білоусівка на умовах оренди (а.с. 29 т.2).
Згідно копії протоколу поіменного голосування 44 сесії Тульчинської міської ради 8 скликання від 12.04.2023 ОСОБА_1 проголосував «за» питання № 50 «Про надання ТОВ «Богданівське» дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами за межами с. Білоусівка на умовах оренди» (а.с. 30 т.2).
Відповідно до копії рішення № 2260 44 сесії Тульчинської міської ради 8 скликання від 12.04.2023 ТОВ «Богданівське» надано в оренду земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, площею 1,0052 га, яка розташована за межами с. Білоусівка строком на 7 років (а.с. 129 т.2).
Згідно копії протоколу поіменного голосування 44 сесії Тульчинської міської ради 8 скликання від 12.04.2023 ОСОБА_1 проголосував «за» питання № 53 «Про надання в оренду ТОВ «Богданівське» земельної ділянки, яка розташована за межами с. Білоусівка для ведення товарного сільськогосподарського виробництва» (а.с. 130 т.2).
Згідно копії протоколу 47 сесії Тульчинської міської ради 8 скликання від 04.07.2023 на голосування винесено питання № 82 «Про внесення змін до договору оренди землі від 12.05.2006, укладеного з ТОВ «Богданівське». По вказаному питанні голосували за основу і в цілому : «за» - 20. «проти» -0, «утрималося» - 0. Рішення за основу і в цілому прийнято (а.с. 222-238 т. 2).
Відповідно до копії рішення № 2464 47 сесії Тульчинської міської ради 8 скликання від 04.07.2023 внесено змін до договору оренди землі від 12.05.2006, укладеного з ТОВ «Богданівське» (а.с. 220 т.2).
Згідно копії протоколу поіменного голосування 47 сесії Тульчинської міської ради 8 скликання від 04.07.2023 ОСОБА_1 проголосував «за» питання № 82 «Про внесення змін до договору оренди землі від 12.05.2006, укладеного з ТОВ «Богданівське». (а.с. 30 т.2).
Відповідно до копії рішення № 2643 54 сесії Тульчинської міської ради 8 скликання від 26.10.2023 ТОВ «Богданівське» затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами площею 14,1091 га, які розташовані за межами с. Богданівка (а.с. 89, 90 т.3).
Згідно копії протоколу поіменного голосування 54 сесії Тульчинської міської ради 8 скликання від 26.10.2023 ОСОБА_1 проголосував «за» питання № 42 «Про затвердження ТОВ «Богданівське» технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами на умовах оренди, які розташовані за межами с. Богданівка» (а.с. 91 т.3).
Відповідно до копії рішення № 2644 54 сесії Тульчинської міської ради 8 скликання від 26.10.2023 ТОВ «Богданівське» затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами площею 12,7266 га, які розташовані за межами с. Білоусівка (а.с. 220- 222 т.3).
Згідно копії протоколу поіменного голосування 54 сесії Тульчинської міської ради 8 скликання від 26.10.2023 ОСОБА_1 проголосував «за» питання № 43 «Про затвердження ТОВ «Богданівське» технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок під польовими (проектними) дорогами на умовах оренди, які розташовані за межами с. Білоусівка» (а.с. 223 т.3).
Отже,з дослідженихв ходісудового розглядуданої справидоказів,встановлено,що ОСОБА_1 ,обіймаючи посадудиректора СТОВ«УЛЬЯНІВСЬКЕ» тапомічника керівника ТОВ «Богданівське»,будучи депутатом місцевої ради, знаючи, що в нього виник реальний конфлікт інтересів, не вжив заходів для його врегулювання, та будучи присутнім на засіданні сесії Тульчинської міської ради, не повідомляв про наявність реального конфлікту інтересів, а також вчиняв дії та приймав рішення в умовах реального конфлікту інтересів. В його діях наявний склад адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 172-7 КУпАП- неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів та ч.2 ст. 172-7 КУпАП- прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Обставиною, що пом`якшує відповідальність ОСОБА_1 , суд визнає щире каяття.
Обставин, які обтяжують, відповідальність ОСОБА_1 судом не встановлено.
Судом встановлено,що датамивчинення ОСОБА_1 правопорушень, пов`язаних з корупцією, є 12.04.2023, 04.07.2023, 26.10.2023 - дати засідань сесії Тульчинської міської ради, а виявлено правопорушення 26.03.2023, коли складено протоколи про адміністративні правопорушення.
За змістом ч.4 ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, повязаного з корупцією, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Відповідно до вимог ст.ст.245,280 КУпАП, завданням провадження в справі про адміністративне правопорушення є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин, вирішення її в точній відповідності з законом. При розгляді справи про адміністративне правопорушення в обов`язковому порядку має бути з`ясовано: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують чи обтяжують її відповідальність, тощо.
Відповідно до ч. 2ст. 36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про якіодночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягненнянакладається в межах санкції, встановленої за більшсерйознеправопорушення з числа вчинених.
Оцінивши докази, що містяться в матеріалах справи про адміністративні правопорушення, враховуючи характер вчинених правопорушень, які є корупційними діяннями, їх суспільну небезпеку, особу правопорушника, ставлення ОСОБА_1 до вчиненого, визнання ним вини, щире каяття, майновий стан, його вперше притягнення до адміністративної відповідальності, суд доходить висновку, що з метою попередження вчинення аналогічних правопорушень в майбутньому з урахуванням вимог ч. 2 ст. 36 КУпАП на нього слід накласти адміністративне стягнення в межах санкції ч. 2 ст. 172-7 КУпАП у виді штрафу.
За змістом ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
На підставі викладеного, керуючись ст. 23, 33, 40-1, ч.ч. 1, 2 ст. 172-7, 283, 287, 289 КУпАП, Законом України "Про запобігання корупції", суд,
постановив:
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, та на підставі ч. 2ст.36КУпАП накластинаньогоадміністративне стягненнявмежахсанкції ч. 2 ст. 172-7 КУпАПу виді штрафу в розмірі 3400 грн. (три тисячі чотириста гривень)(Отримувач коштів:УК у Тульч. р-н./Тульчинськ. р-н./21081100, Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37979858, Банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.) (ЕАП), Рахунок отримувача: UA 368999980313090106000002568).
Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в сумі 605,60грн.(шістсотп`ять гривеньшістдесят копійок)(Отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; Код отримувача: (код за ЄДРПОУ): 37993783; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача: UA 908999980313111256000026001; Кодкласифікації доходів бюджету: 22030106).
Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративноївідповідальності, їїзаконнимпредставником, захисником, потерпілим, йогопредставником до Вінницькогоапеляційного суду через Тульчинськийрайонний суд Вінницькоїобластіпротягом десяти днів з дня їївинесення.
Суддя Л.А.Штифурко
Суд | Тульчинський районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2024 |
Оприлюднено | 26.04.2024 |
Номер документу | 118615367 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів |
Адмінправопорушення
Тульчинський районний суд Вінницької області
Штифурко Л. А.
Адмінправопорушення
Тульчинський районний суд Вінницької області
Штифурко Л. А.
Адмінправопорушення
Тульчинський районний суд Вінницької області
Штифурко Л. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні