Ухвала
від 24.04.2024 по справі 914/399/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

24.04.2024 р. Справа № 914/399/24

Суддя Господарського суду Львівської області Гоменюк З.П., за участю секретаря судового засідання Мельник Б.І., розглянувши матеріали справи

за позовом Львівської міської ради, м. Львів

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Львівський регіональний центр «Захід -Авто», м. Львів

про стягнення безпідставно збережених коштів у розмірі 1020342,25 грн.

За участю представників:

від позивача: Шаповал О.В.;

від відповідача: Сенюта І.В.;

вільний слухач: Кравчук Т.В..

ВСТАНОВИВ:

На розгляд Господарського суду Львівської області надійшла позовна заява Львівської міської ради до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Львівський регіональний центр «Захід-Авто» про стягнення безпідставно збережених коштів у розмірі 1020342,25 грн.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями Господарського суду Львівської області від 12.02.2024 справу №914/399/24 передано для розгляду судді Гоменюк З.П..

Ухвалою від 19.02.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи постановлено здійснювати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання у справі призначено на 06.03.2024.

06.03.2024 через загальний відділ діловодства суду від представника відповідача надійшло клопотання про витребування доказів (вх.№6550/24).

06.03.2024 засобами поштового зв`язку на адресу суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх.№6603/24)

У підготовчому засіданні 06.03.2024 оголошено перерву до 03.04.2024.

18.03.2024 через систему «Електронний суд» (документ сформовано 18.03.2024) від представника відповідача надійшла заява про вступ у справу як представника (вх.№7609/24).

20.03.2024 через систему «Електронний суд» (документ сформовано 19.03.2024) від представника відповідача надійшло клопотання про участь у судовому засіданні у режимі відеоконференції (вх.№7799/24).

Ухвалою від 20.03.2024 суд задовольнив клопотання представника відповідача про участь у судовому засіданні у справі №914/399/24у режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

03.04.2024 через систему «Електронний суд» (документ сформовано 03.04.2024) від представника позивача надійшло клопотання про зменшення позовних вимог та повернення судового збору (вх.№1304/24).

У підготовчому засіданні 03.04.2024 оголошено перерву до 24.04.2024.

24.04.2024 через систему «Електронний суд» (документ сформовано 23.04.2024) від представника позивача надійшла заява про закриття провадження у справі (вх.№11175/24).

У підготовче засідання 24.04.2024 з`явився представник позивача. Додаткових заяв, клопотань, окрім тих, що містяться у матеріалах справи до суду не скерував. У судовому засіданні представник позивача підтримав раніше подану заяву про зменшення розміру позовних вимог та повернення судового збору.

У підготовче засідання 24.04.2024 у режимі відеоконференції з`явився представник відповідача. Додаткових заяв, клопотань, окрім тих, що містяться у матеріалах справи до суду не скерував. Щодо клопотання позивача про зменшення позовних вимог не заперечив, поклався на розсуд суду.

Згідно з п. 10 ч. 2 ст. 182 Господарського процесуального кодексу України, у підготовчому засіданні суд: вирішує заяви та клопотання учасників справи.

У підготовчому засіданні 24.04.2024 суд, розглянувши заяву Львівської міської ради від 03.04.2024 за вх.№1304/24 про зменшення розміру позовних вимог та повернення судового збору у розмірі 12277,13 грн, повідомляє наступне.

Згадана заява вмотивована тим, що листом управління надання адміністративних послуг ГУ Держгеокадастру у Львівській області від 02.04.2024 №4027/427-24-0.91 надано інформацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 4610137500:12:005:0017 на вул. Т. Шевченка, 329 у м. Львові , відповідно до якого:

- Нормативна грошова оцінка 1 м.кв. земельної ділянки у м. Львів, вул. Шевченка, 329, кадастровий номер 4610137500:12:005:0017 у 2023 році станом на 06.06.2023 враховуючи Кф=0,1 становила 22,09 грн.

- Нормативна грошова оцінка 1 м.кв. земельної ділянки у м. Львів, вул. Шевченка, 329, кадастровий номер 4610137500:12:005:0017 станом на 2022, враховуючи Кф=0,1 становила 19,21 грн.

- Нормативна грошова оцінка 1 м.кв. земельної ділянки у м. Львів, вул. Шевченка, 329, кадастровий номер 4610137500:12:005:0017 станом на 2021, враховуючи Кф=0,1 становила 17,46 грн.

- Нормативна грошова оцінка 1 м.кв. земельної ділянки у м. Львів, вул. Шевченка, 329, кадастровий номер 4610137500:12:005:0017 станом на 2023 рік з 06.06.2023 до 31.12.2023 враховуючи Кф=0,5 становила 840,38 грн.

Згідно з розрахунком суми недоотриманих коштів міським бюджетом з плати за землю, що надається позивачем до заяви, внаслідок використання земельної ділянки площею 1,8009 га (кадастровий номер 4610137500:12:005:0017) на вул. Т. Шевченка, 329 у м. Львові без документів, які підтверджують право користування, наданого управлінням земельних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської за період:

- з 28.01.2021 року по 31.12.2021 року - 8748,45 грн;

- з 01.01.2022 року по 31.12.2022 року - 10378,59 грн;

- з 01.012023 року по 06.06.2023 року - 5171,64 грн;

- з 07.06.2023 року по 31.08.2023 року - 105942,08 грн;

З огляду на викладене, позивач зазначає, що за період з 28.01.2021 по 31.08.2023 суму недоотриманих коштів міським бюджетом з плати за землю внаслідок використання земельної ділянки площею 1,8009 га (кадастровий номер 4610137500:12:005:0017) на вул. Т. Шевченка, 329 у м. Львові становить 130240,76 грн.

Однак, ЛМР також просить суд врахувати, що листом управління адміністрування місцевих та залучених фінансів департаменту фінансової політики №4-2201-11965 від 05.09.2023 року ТзОВ «Львівський регіональний центр «Захід-Авто» за період з 28.01.2021 року по 31.08.2023 року сплатив до бюджету Львівської МТГ на ККДБ 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» у розмірі 10038,71 грн.

Позивач також повідомив суду, що відповідач не є ані власником, ані постійним землекористувачем земельної ділянки, а тому не є суб`єктом плати за землю у формі земельного податку, при цьому єдина можлива форма здійснення плати за землю для нього, як землекористувача, є орендна плата (ст. 14.1.72 ПК України).

Таким чином, позивач вважає, що відповідач зобов`язаний був сплатити плату землю у розмірі 3% відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянка. Одночасно позивач не заперечив щодо зарахування здійсненої відповідачем плати за землю у вигляді земельного податку до заявлених позовних вимог у рамках справи №914/399/24.

Таким чином, позивач на підставі п. 2 ч. 2 ст. 46 Господарського процесуального кодексу України просить суд зменшити позовні вимоги з 1020342,25 грн до 120202,05 грн, що складається з розміру недоотриманих коштів міським бюджетом з плати за землю внаслідок використання земельної ділянки без документів, які підтверджують право користування такою відповідачем.

Зважаючи на зменшення позовних вимог, позивач просить повернути йому сплачений судовий збір у розмір 12277,13 грн.

Положеннями частини 1 статті 14 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 42 Господарського процесуального кодексу України, учасники справи мають право: ознайомлюватися з матеріалами справи, робити з них витяги, копії, одержувати копії судових рішень; подавати докази; брати участь у судових засіданнях, якщо інше не визначено законом; брати участь у дослідженні доказів; ставити питання іншим учасникам справи, а також свідкам, експертам, спеціалістам; подавати заяви та клопотання, надавати пояснення суду, наводити свої доводи, міркування щодо питань, які виникають під час судового розгляду, і заперечення проти заяв, клопотань, доводів і міркувань інших осіб; ознайомлюватися з протоколом судового засідання, записом фіксування судового засідання технічними засобами, робити з них копії, подавати письмові зауваження з приводу їх неправильності чи неповноти; оскаржувати судові рішення у визначених законом випадках; користуватися іншими визначеними законом процесуальними правами.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 46 Господарського процесуального кодексу України позивач вправі збільшити або зменшити розмір позовних вимог - до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.

Під збільшенням або зменшенням розміру позовних вимог слід розуміти відповідно збільшення або зменшення кількісних показників за тією ж самою вимогою, яку було заявлено в позовній заяві. Отже, у разі прийняття судом зміни (в бік збільшення або зменшення) кількісних показників, у яких виражається позовна вимога, має місце нова ціна позову, виходячи з якої й вирішується спір, - з обов`язковим зазначенням про це як у вступній, так і в описовій частині рішення.

Під зменшенням позовних вимог, як зазначалось вище, слід розуміти зміну кількісних показників щодо початково заявленої вимоги, яка обґрунтована певними обставинами. Обставини позову, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу становлять підстави позову. Зміна підстав позову це зміна обставин, на яких ґрунтується вимоги позивача. Одночасна зміна і предмета, і підстав позову не допускається.

Збільшенням або зменшенням розміру позовних вимог слід розуміти відповідно збільшення або зменшення кількісних показників за тією ж самою вимогою. Збільшено (чи зменшено) може бути лише розмір вимог майнового характеру. Під збільшенням розміру позовних вимог не може розумітися заявлення ще однієї чи кількох вимог, додатково визначених у позовній заяві. Неправомірно під виглядом збільшення розміру позовних вимог висувати нові вимоги, які не були зазначені у тексті позовної заяви.

Отже, дослідивши зміст поданої заяв, суд констатує, що заява про зменшення позовних вимог подана під час підготовчого провадження, підписана уповноваженим представником позивача до якої долучено копію розрахунку суми недоотриманих коштів міським бюджетом з плати за землю внаслідок використання земельної ділянки без документів, які підтверджують право користування та копію листа ГУ Держгеокадастру у Львівській області від 02.04.2024 за №4027/427-24-0.91

Таким чином, суд приходить до переконання, що заява Львівської міської ради про зменшення позовних вимог від 03.04.2024 за вх.№1304/24 про зменшення позовних вимог підлягає до задоволення. У зв`язку з чим позовні вимоги розглядаються судом у редакції означеної заяви, відповідно має місце нова ціна позову - 120202,05 грн.)

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначено Законом України «Про судовий збір».

Так, відповідно до частини 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру судовий збір сплачується у вигляді 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» з 1 січня 2024 року встановлено прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 3028,00 грн.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 9 Закону України «Про судовий збір», судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України. Суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем за подання даної позовної заяви було сплачено згідно платіжної інструкції №473 від 15.12.2023 до Державного бюджету України судовий збір у сумі 15305,13 грн, однак, враховуючи зменшення заявлених позивних вимог, що тягне за собою повернення позивачу надмірно сплаченого судового збору.

Підпунктом 1 частини першої та частиною п`ятою статті 7 Закону України «Про судовий збір» визначено, що сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

Враховуючи норми Закону України «Про судовий збір», сплачений судовий збір, у разі наявності підстав для його повернення з бюджету, повертається особі, яка його сплатила.

Повернення сплаченої суми судового збору здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної фінансової політики.

Відповідно до пункту 5 Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013 №787 (зі змінами та доповненнями), повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету або на єдиний рахунок (у разі його використання) податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджетів, перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, здійснюється за поданням (висновком, повідомленням) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, а при поверненні судового збору (крім помилково зарахованого) - за судовим рішенням, яке набрало законної сили.

У разі повернення судового збору (крім помилково зарахованого) до головних управлінь Казначейства подається копія судового рішення, засвідчена належним чином.

Копія судового рішення, засвідчена належним чином, подається платником до відповідного головного управління Казначейства, Казначейства разом з його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету.

З огляду на те, що судом прийнято до розгляду заяву ЛМР про зменшення позовних вимог з 1020342,25 грн до 120202,05 грн, позивачу слід повернути з Державного бюджету України надмірно сплачений судовий збір у розмірі 12277,13 грн.

Частиною 1 статті 2 Господарського процесуального кодексу України визначено, що завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Відповідно до ч. 1 ст. 177 Господарського процесуального кодексу України, завданнями підготовчого провадження є:остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.

Відповідно до ч. 2 ст. 177 Господарського процесуального кодексу України підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі і закінчується закриттям підготовчого засідання.

Відповідно до частини 3 статті 177 Господарського процесуального кодексу України, підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду.

Суд, з метою належної підготовки справи для розгляду по суті, а також для виконання усіх завдань підготовчого провадження, з метою повного та всебічного дослідження зазначених документів, дійшов висновку про необхідність продовжити строк підготовчого провадження на тридцять днів.

У відповідності до пункту 3 частини 2 статті 183 Господарського процесуального кодексу України, суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження в інших випадках, коли питання, визначені частиною другою статті 182 цього Кодексу, не можуть бути розглянуті у даному підготовчому засіданні.

Керуючись ст. ст. 2, 46, 177, 181, 182, 183, 197, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, статтею 7 Закону України «Про судовий збір», суд

УХВАЛИВ:

1. Заяву Львівської міської ради від 03.04.2024 за вх.№1304/24 про зменшення позовних вимог у справі №914/399/24 - прийняти до розгляду.

2. Подальший розгляд справи здійснювати з врахуванням такої.

3. Задовольнити клопотання позивача, викладені у 4 пункті прохальної частини заяви (вх.№1304/24 від 03.04.2024 року) про повернення судового збору.

4. Повернути Департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради (79008, місто Львів, площа Ринок, будинок 1; ідентифікаційний код 34857473) з Державного бюджету України 12277,13 грн судового збору, сплаченого останнім до суду (платіжна інструкція №473 від 15.12.2023 року на суму 15305,13 грн), на підставі пункту 1 частини 1 статті 7 Закону України «Про судовий збір», про що постановити відповідну ухвалу.

5. Продовжити строк підготовчого провадження на тридцять днів.

6. Відкласти підготовче засідання на 22.05.24 о 15:00 год. Засідання відбудеться в приміщенні Господарського суду Львівської області за адресою: 79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128, зал судових засідань №13 (-1 поверх)

7. Визнати явку представників учасників справи в судове засідання необов`язковою.

Ухвала набирає законної сили в порядку ст. 235 ГПК України та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.

У судовому засіданні 24.04.2024 підписано вступну та резолютивну частини ухвали. Повний текст ухвали складено 25.04.2024.

Суддя Гоменюк З.П.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення24.04.2024
Оприлюднено30.04.2024
Номер документу118625818
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —914/399/24

Ухвала від 22.05.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 24.04.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 20.03.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 19.02.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні