Рішення
від 24.04.2024 по справі 420/22244/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/22244/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовом Першого заступника керівника Херсонської обласної прокуратури в інтересах держави до Бериславської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Зміївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До суду звернувся Перший заступник керівника Херсонської обласної прокуратури в інтересах держави з позовною заявою до Бериславської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Зміївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради про визнання протиправною бездіяльності щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Зміївським закладом дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради, зареєстрованого за адресою: вул. Булата М., 32 с. Зміївка, Бериславський район, Херсонська область, зобов`язання відповідача вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Зміївським закладом дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради, зареєстрованого за адресою: вул. Булата М., 32 с. Зміївка, Бериславський район, Херсонська область.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, позивачу - відповіді на відзив, третій особі - пояснень на позовну заяву.

Позов обґрунтований позивачем тим, що Херсонською обласною прокуратурою встановлено, що на земельну ділянку, яка знаходиться у користуванні Зміївського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради відсутні правовстановлюючі документи, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження земельною ділянкою і ризики для нормального функціонування закладу освіти та здійснення покладених на нього функцій, що може призвести до негативних наслідків. Отже, Бериславською міською радою, із часу прийняття до комунальної власності Зміївським закладом дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради не вжито жодних дій, направлених на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, яка знаходиться у користуванні вказаного закладу освіти.

З відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідач позов не визнає, зазначає, що. 04 вересня 2023 року Розпорядженням начальника Бериславської міської військової адміністрації №185 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок під закладами освіти» надано Управлінню освіти, культури, молоді, туризму та спорту Бериславської міської ради дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування, із земель комунальної власності громадської забудови (код згідно з КВЗУ - 008 00 землі під громадською забудовою), для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти на земельну ділянку орієнтовною площею 0,5840 га., що розташована за адресою: Херсонська область, Бериславський район, с. Зміївка, вул. М. Булата, 32 (Зміївський заклад дошкільної освіти № 2 (ясла-садок) Бериславської міської ради). 11 вересня 2023 року Управлінням освіти, культури, молоді, туризму та спорту Бериславської міської ради укладено договір про розроблення проекту землеустрою з фізичною-особою підприємцем ОСОБА_1 . Строк дії договору до 31 грудня 2023 року. Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф, який затверджено наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України №309 від 22.12.2022 року (зі змінами) с. Зміївка внесено до зони активних бойових дій, що на даний час унеможливлює виконання робіт з розроблення землеустрою.

Пояснень на позовну заяву від третьої особи до суду не надійшло.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов Першого заступника керівника Херсонської обласної прокуратури в інтересах держави підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Постановою Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» у Херсонській області ліквідовано Бериславський, Білозерський, Великолепетиський, Великоолександрівський, Верхньорогачицький, Високопільський, Генічеський, Голопристанський, Горностаївський, Іванівський, Каланчацький, Каховський, Нижньосірогозький, Нововоронцовський, Новотроїцький, Олешківський, Скадовський та Чаплинський райони.

Відповідно до п. 2 вказаної постанови у Херсонській області утворено Бериславський, Генічеський, Каховський, Скадовський та Херсонський райони.

Рішенням Бериславської міської ради від 02.12.2020 року №19 «Про початок реорганізації Шляхівської, Новобериславської та Зміївської сільських рад шляхом приєднання до Бериславської міської ради» розпочато процедуру реорганізації Шляхівської сільської ради.

Зміївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради зареєстрований за адресою: вул. Булата М., 32 с. Зміївка, Бериславський район, Херсонська область.

В подальшому, рішенням Бериславської міської ради від 20.01.2021 №90 «Про правонаступництво закладів освіти заснованих реорганізованими територіальними громадами в особі Шляхівської, Зміївської, Новобериславської сільських рад» змінено засновника Зміївського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №2 шляхом виключення із складу засновників Зміївської сільської ради та включення Бериславської міської ради. Також змінено назву «Зміївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2» на нову «Зміївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради».

Відповідно до пункту 1.1 Статуту Зміївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2» Бериславської міської ради останній є комунальним закладом Бериславської міської ради, що задовольняє потреби громадян у здобутті дошкільної освіти.

Зміївський ЗДО БМР є юридичною особою публічного права, може мати бланк та печатку із своїм найменуванням (пункт 1.4 Статуту). Засновник здійснює контроль за ефективним використанням майна, що є власністю територіальної громади, дає згоду відповідно до чинного законодавства на його відчуження, надання в оренду, списання з балансу(пункт 7.2 Статуту).

Згідно із пунктом 8.1 Статуту матеріально-технічна база Закладу складає майно, вартість якого відображена у балансі. Майно, закріплене за Закладом, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилучене, крім випадків, визначених законодавством.

Для забезпечення освітнього процесу Заклад має у користуванні будівлю, земельні ділянки, на яких розміщуються спортивні та ігрові майданчики, господарські будівлі, зелені насадження. Порядок, умови та форми набуття прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Відповідно до технічного паспорту будівлі дошкільний навчальний заклад №2 (ясла-садок), останній розташований за адресою: вулиця Булата М., 32, село Зміївка, Бериславський район, Херсонська область.

Згідно із Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 11.02.2021 року №244048195 Зміївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) Бериславської міської ради зареєстрований за адресою: вулиця Булата М., 32, село Зміївка, Бериславський район, Херсонська область, власник Бериславська міська рада.

Рішенням Бериславської міської ради від 20.01.2021 року №84 «Про затвердження передавального акта щодо передачі майна, активів та зобов`язань Зміївської сільської ради, яка припиняє діяльність в результаті реорганізації шляхом приєднання до Бериславської міської ради» прийнято безоплатно до комунальної власності майно Зміївської сільської ради, у тому числі й будівлю дошкільного навчального закладу №2 (ясла-садок), зареєстрований за адресою: Херсонська область, Бериславський район, с. Зміївка, вул. М. Булата, 32.

Відповідно до Інформації із Державного реєстру прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна встановлено, що за адресою: Херсонська область, Бериславський район, с. Зміївка, вул. Булата М., 32, зареєстровано об`єкт нерухомого майна Зміївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради, власником якого є Бериславська міська рада.

Проте, відомості щодо оформлення речових прав на земельну ділянку під вказаним учбовим закладом відсутні.

Листами Бериславської міської військової адміністрації від 23.06.2023 року №732 та Бериславської міської ради від 30.07.2023 року №02-34/169/23 позивачу повідомлено про те, що речові права земельну ділянку, якою на користується Зміївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради не оформлені.

Крім того, Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області листом від 15.08.2023 року №10-21-0.202-1821/2-23 повідомило позивачу про те, що у Державному земельному кадастрі відсутні відомості щодо земельної ділянки за адресою Херсонська область, Бериславський район, с. Зміївка, вул. Булата М, 32, яка використовується під розміщення об`єкту нерухомого майна Зміївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради.

Також, листом Бериславської міської ради від 30.07.2023 № 02-34/169/23 повідомлено, що завершення роботи з розроблення правовстановлюючих документів на землю закладів освіти та фінансування зазначених заходів планувалося на середину 2022 року після перерозподілу залишків місцевого бюджету за 2021 рік. У зв`язку з російською агресією та відсутністю безпекових умов на території громади через постійні обстріли, можливість виконання таких заходів на даний момент відсутня. У зв`язку з цим, рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою на земельну ділянку під зазначеними закладом освіти та рішення про затвердження проектів землеустрою та передачі земельної ділянки під зазначеним закладом освіти у власність або користування не ухвалювалися.

Отже, Бериславською міською радою, із часу прийняття до комунальної власності Зміївського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради, не вжито жодних дій, направлених на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, яка знаходиться у користуванні вказаного закладу освіти.

Відповідно до ст. 131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює: 1) підтримання публічного обвинувачення в суді; 2) організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку; 3) представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Організація та порядок діяльності прокуратури визначаються законом.

Право на звернення прокурора або його заступника до суду в інтересах держави передбачене статтями 2, 23 Закону України «Про прокуратуру» та статтею 53 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно із ч. 1, 3, 6 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» визначено, що представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.

Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді.

Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.

Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва, прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.

Під час здійснення представництва інтересів громадянина або держави у суді прокурор має право в порядку, передбаченому процесуальним законом та законом, що регулює виконавче провадження, зокрема, звертатися до суду з позовом (заявою, поданням).

Частиною 1 статті 24 Закону України «Про прокуратуру» визначено, що право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному прокурору, його першому заступнику та заступникам, керівникам регіональних та місцевих прокуратур, їх першим заступникам та заступникам.

Відповідно до ст.19, 53 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Кожен громадянин має право на освіту. Держава забезпечує розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної освіти.

Відповідно до ч.1 ст. 3 Земельного кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно з положеннями ст. 14 Конституції України, земля є основним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно з ст. 24 Земельного кодексу України, державним і комунальним сільськогосподарським підприємствам, установам та організаціям надаються земельні ділянки із земель державної і комунальної власності у постійне користування для науково-дослідних, навчальних цілей та ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Відповідно до ч.1 ст. 92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності (п а) ч.2 ст.92 Земельного кодексу України).

Згідно з положенням статті 125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до статті 126 Земельного кодексу України, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 року №1952-VI державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Частиною 1, 3 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» закріплені засади державна реєстрація прав, серед яких є обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав.

Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації, виникають з моменту такої реєстрації.

Отже, обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону.

За приписами частин 1, 2 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Зі змісту ч. 2 ст.19 Конституції України, ч. 3 ст.24, 32, 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та керуються у своїй у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, кабінету Міністрів України. Статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження щодо управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин, зокрема, власні: 1) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; та делеговані - 1) здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, 8) підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; 9) організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; 10) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.

Згідно із п. 34 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до ч.1 ст. 122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до ч.1 ст.22 Закону України «Про освіту» від 5 вересня 2017 року №2145-VIII юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність.

Згідно ч.3 ст.22 Закону України «Про освіту» заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.

Відповідно до частини 1, 2, 5 статті 80 Закону України «Про освіту» до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством.

Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Згідно з пунктом «ґ» частини 2 статті 92 Земельного кодексу України (в редакції Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 року №2145-VIII) заклади освіти незалежно від форми власності набувають права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності.

Порядок надання земельних ділянок комунальної власності у користування визначений ст.123 Земельного кодексу України.

Відповідно до частин 1-2 статті 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті «а» частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

Згідно з ч.3 ст.123 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Пунктом 6 ч.3 ст.186 Земельного кодексу України визначено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Частиною 6 ст.123 Земельного кодексу України закріплено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

З аналізу вищенаведених норм земельного законодавства вбачається, що порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється в декілька етапів в тому числі: - звернення з клопотанням про надання дозволу на розроблення технічної документації; - надання дозволу відповідним органом виконавчої влади або місцевого самоврядування; - розробка суб`єктами господарювання за замовленням технічної документації із землеустрою; - затвердження відповідним органом виконавчої влади або місцевого самоврядування технічної документації із землеустрою та надання земельної ділянки у користування.

Таким чином, Бериславська міська рада, будучи суб`єктом, який здійснює управління закладу, відповідає за його матеріально - технічне забезпечення, виконує повноваження у земельній сфері щодо надання земельних ділянок у користування, здійснює контроль за додержанням земельного законодавства та законодавства в галузі освіти впродовж тривалого часу (починаючи з січня 2021 року) не вжила необхідних заходів для розробки земельно-технічної документації на земельну ділянку, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , тобто не здійснила належних та достатніх дій і заходів з оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку закладу освіти, чим допустила протиправну бездіяльність.

Враховуючи протиправну бездіяльність Бериславської міської ради щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Зміївським закладом дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , у суду є всі підстави для зобов`язання відповідача вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Зміївським закладом дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Першого заступника керівника Херсонської обласної прокуратури в інтересах держави обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Першого заступника керівника Херсонської обласної прокуратури в інтересах держави (вул. Софіївська, 19, м. Одеса, 65082, код ЄДРПОУ 04851120) до Бериславської міської ради (вул. 1 Травня, 244, м. Берислав, Бериславський район, Херсонська область, 74100, код ЄДРПОУ 44179988), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Зміївський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради (вул. Булата М., 32, с. Зміївка, Бериславський район, Херсонська область, 74372, код ЄДРПОУ 2475594) про визнання протиправною бездіяльності щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Зміївським закладом дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради, зареєстрованого за адресою: вул. Булата М., 32 с. Зміївка, Бериславський район, Херсонська область, зобов`язання відповідача вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Зміївським закладом дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради, зареєстрованого за адресою: вул. Булата М., 32 с. Зміївка, Бериславський район, Херсонська область задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Бериславської міської ради щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Зміївським закладом дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради, зареєстрованого за адресою: вул. Булата М., 32 с. Зміївка, Бериславський район, Херсонська область.

Зобов`язати Бериславську міську раду вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Зміївським закладом дошкільної освіти (ясла-садок) №2 Бериславської міської ради, зареєстрованого за адресою: вул. Булата М., 32 с. Зміївка, Бериславський район, Херсонська область.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

СуддяЛеонід СВИДА

Дата ухвалення рішення24.04.2024
Оприлюднено29.04.2024
Номер документу118629703
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —420/22244/23

Рішення від 24.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 29.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні