Постанова
від 25.04.2024 по справі 640/6077/19
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 квітня 2024 року

м. Київ

справа №640/6077/19

адміністративне провадження № К/9901/5718/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Шарапи В.М.,

суддів - Єзерова А.А., Кравчука В.М.,

розглянув у порядку письмового провадження касаційну скаргу Кабінету Міністрів України (далі - КМУ) на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 січня 2021 року у складі колегії суддів: Епель О.В. (головуючий), суддів: Губської Л.В., Карпушової О.В. у справі за позовом ОСОБА_1 до КМУ, третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору: Міністерство соціальної політики України, про визнання протиправними та нечинними рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ОПИСОВА ЧАСТИНА

Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій

1. У квітні 2019 року позивач звернувся до суду з позовом, у якому просив:

- визнати протиправними та нечинними пункти 3, 5 постанови КМУ від 21 лютого 2018 року №103 «Про перерахунок пенсій особам звільнених з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» (далі - постанова КМУ №103) та доповнення додатком 3 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року №45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб»;

- зобов`язати КМУ невідкладно після набрання рішення суду законної сили опублікувати резолютивну частину рішення суду про визнання нормативно-правового акта протиправним та нечинним в окремій його частині у виданні, у якому було офіційно оприлюднено нормативно-правовий акт.

2. Окружний адміністративний суд міста Києва рішенням від 29 квітня 2020 року у задоволенні позову відмовив.

2.1 Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив із того, що за своєю правовою природою повноваження відповідача щодо винесення постанов та розпоряджень є його виключною компетенцією (дискреційними повноваженнями) з огляду на те, що право ініціативи у прийнятті актів КМУ мають виключно його члени, центральні органи виконавчої влади, державні колегіальні органи, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Крім того, суд зазначив, що під час розгляду цієї справи не було встановлено, що внаслідок внесення змін до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», порушено право позивача на перерахунок належної йому пенсії.

3. Шостий апеляційний адміністративний суд постановою від 19 січня 2021 року скасував рішення суду першої інстанції та ухвалив нове, яким провадження у справі в частині позовних вимог про визнання протиправним та нечинним пункту 3 постанови КМУ від 21 лютого 2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам звільнених з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» закрив.

Позов у іншій частині позовних вимог - задовольнив частково.

Визнав протиправною та нечинною постанову КМУ від 21 лютого 2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам звільнених з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» у частині пункту 5.

Зобов`язав КМУ невідкладно опублікувати резолютивну частину цієї постанови суду після набрання нею законної сили у виданні, у якому було офіційно оприлюднено постанову КМУ № 103.

У задоволенні адміністративного позову в іншій частині позовних вимог - відмовив.

3.1 Скасовуючи рішення суду першої інстанції та ухвалюючи нове, суд апеляційної інстанції виходив із того, що станом на час розгляду цієї справи в суді першої інстанції, постанова КМУ № 103 в частині пункту 3 була визнана протиправною та скасована судовим рішенням, яке набрало законної сили, а також вказаний пункт постанови КМУ № 103 був виключений постановою КМУ № 1088, тому у цій частині справа підлягає закриттю.

Що стосується пункту 5 постанови КМУ № 103 у частині, то вона підлягає визнанню протиправною та нечинною, оскільки є похідною від іншої протиправної норми (пункту 3) і не може застосовуватися без неї окремо.

Щодо позовних вимог в частині оскарження доповнення додатком 3 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року №45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб», то вони є необґрунтованими.

4. Судами попередніх інстанцій встановлено:

4.1 З 25 серпня 2005 року позивач є пенсіонером МВС України та перебуває на обліку в ГУ ПФУ в Донецькій області.

4.2 З 2007 року позивачу призначено пенсію по інвалідності на підставі Закону України від 9 квітня 1992 року № 2262-XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Закон № 2262-XII).

4.3 Позивач має право на перерахунок його пенсії з урахуванням видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських, з 1 січня 2016 року.

4.4 21 лютого 2018 року КМУ прийнято постанову № 103 «Про перерахунок пенсій особам, звільненим з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб».

4.5 У пункті 3 зазначеної постанови КМУ визначено: «Перерахувати з 1 січня 2016 року пенсії, призначені згідно із Законом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" (Офіційний вісник України, 2015 р., № 96, ст. 3281). Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року.

Виплату перерахованих відповідно до абзацу першого цього пункту пенсій (з урахуванням доплат до попереднього розміру пенсій, підвищень, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, що визначені законом) особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) проводити з 1 січня 2018 року. Сума перерахованих пенсій для виплати за період з 1 січня 2016 року по 31 грудня 2017 року обчислюється органами Пенсійного фонду України станом на 1 січня 2018 року та виплачується після виділення коштів на їх фінансування з державного бюджету в такому порядку:

- з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року - щомісяця окремою сумою у розмірі 50 відсотків різниці між місячним розміром підвищеної пенсії, розрахованої відповідно до абзацу першого цього пункту, та місячним розміром отриманої особою пенсії за період з 1 січня 2016 року по 31 грудня 2017 року;

- з 1 січня 2020 року - щомісяця окремою сумою у розмірі 100 відсотків різниці між місячним розміром підвищеної пенсії, розрахованої відповідно до абзацу першого цього пункту, та місячним розміром отриманої особою пенсії за період з 1 січня 2016 року по 31 грудня 2017 року та до забезпечення повної виплати розрахованої суми».

У пункті 5 постанови КМУ № 103 визначено: «Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) відповідно до пункту 3 цієї постанови проводиться на підставі довідок про розміри грошового забезпечення, поданих Міністерством внутрішніх справ органам Пенсійного фонду України до набрання чинності цією постановою, або довідок, додатково оформлених та поданих відповідно до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 12, ст. 301)».

Також вказаною постановою КМУ № 103 доповнено Додатком 3 «ДОВІДКА про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції)» Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб».

4.6 Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 травня 2019 року у справі № 826/12704/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 листопада 2019 року, визнано протиправним та скасовано пункт 3 постанови КМУ № 103.

4.7 Пунктом 2 постанови КМУ від 24 грудня 2019 року № 1088 «Деякі питання виплати пенсій окремим громадянам» пункти 1 - 3 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» виключено.

4.8 Позивач, уважаючи протиправними дії КМУ при прийнятті вказаної постанови № 103 у частині пунктів 3, 5, а також у частині щодо доповнення Додатком 3 Порядку, затвердженого постановою КМУ № 45, а свої права як особи, на яку поширюються вказані норми, порушеними, звернувся до суду.

Короткий зміст вимог та узагальнені доводи касаційної скарги:

5. Не погоджуючись із рішеннями судів попередніх інстанцій, КМУ звернувся із касаційною скаргою, у якій просить скасувати постанову суду апеляційної інстанції в частині позовних вимог щодо визнання протиправним та нечинним пункту 5 постанови КМУ №103 і залишити в силі рішення Окружного адміністративного суду від 24 квітня 2020 року про відмову в задоволенні позову у відповідній частині.

5.1 На обґрунтування касаційної скарги КМУ посилається на те, що суд апеляційної інстанції не вказав яким саме чином обраний спосіб захисту сприятиме відновленню порушеного права позивача, адже, з огляду на втрату чинності пункту 3 постанови КМУ №103, на підставі постанови КМУ від 24 грудня 2019 року №1088 «Деякі питання виплати пенсій окремим громадянам», визнання протиправним та нечинним пункту 5 постанови КМУ №103 не спрямоване на відновлення порушених прав та інтересів позивача, тому що за відсутності порядку перерахунку пенсії, норма щодо здійснення вказаного перерахунку на підставі довідок нівелюється.

6. Позивач подав відзив на касаційну скаргу. Зазначає, що посилання відповідача на неефективність обраного судом способу захисту порушеного права з огляду на втрату чинності пункту 3 постанови КМУ №103, на підставі постанови КМУ №1088 - не спростовує його протиправність, тим більше враховуючи те, що положення постанови КМУ №1088 вже були скасовані рішеннями суду Окружного адміністративного суду м. Києва від 6 квітня та 10 червня 2020 року (справи №№ 640/559/20, 640/620/20, відповідно).

Уважає, що постанова суду апеляційної інстанції прийнята з дотриманням норм матеріального і процесуального права, тому у задоволенні касаційної скарги необхідно відмовити.

Висновки суду за результатами розгляду касаційної скарги:

7. При розгляді касаційних скарг колегією суддів враховуються приписи статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), згідно яких Суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

Суд не обмежений доводами та вимогами касаційної скарги, якщо під час розгляду справи буде виявлено порушення норм процесуального права, передбачені пунктами 1, 4-7 частини третьої статті 353, абзацом другим частини першої статті 354 цього Кодексу, а також у разі необхідності врахування висновку щодо застосування норм права, викладеного у постанові Верховного Суду після подання касаційної скарги.

8. Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

9. Статтею 113 Конституції України передбачено, що КМУ є вищим органом у системі органів виконавчої влади.

КМУ у своїй діяльності керується цією Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України.

10. Відповідно до частин першої, другої статті 49 Закону № 794-VІI КМУ на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов`язкові для виконання акти - постанови і розпорядження.

Акти КМУ нормативного характеру видаються у формі постанов КМУ.

11. Статтею 43 Закону № 2262-XII передбачено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

12. Тобто, ця норма статті 43 Закону безпосередньо визначає складові грошового забезпечення для обчислення пенсій.

13. При цьому, порядок перерахунку пенсій врегульований розділом VIII «Порядок перерахунку пенсій» Закону № 2262-XII.

14. Частиною четвертою статті 63 Закону № 2262-XII закріплено, що всі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі, якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

15. 29 грудня 2015 року набрав чинності Закон № 900-VIII, яким статтю 63 Закону № 2262-ХІІ доповнено новою частиною наступного змісту: «Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством для поліцейських».

16. Разом із тим, постановою № 988 визначено види грошового забезпечення поліцейських, порядок їх обчислення, схеми відповідних посадових окладів та розміри надбавок.

17. У пункті 1 Постанови № 988 закріплено, що грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

18. 21 лютого 2018 року КМУ прийнята постанова № 103 «Про перерахунок пенсій особам звільнених з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб».

19. У пункті 3 зазначеної постанови КМУ №103 визначено: «Перерахувати з 1 січня 2016 року пенсії, призначені згідно із Законом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" (Офіційний вісник України, 2015 р., № 96, ст. 3281). Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року.

Виплату перерахованих відповідно до абзацу першого цього пункту пенсій (з урахуванням доплат до попереднього розміру пенсій, підвищень, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, що визначені законом) особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) проводити з 1 січня 2018 року. Сума перерахованих пенсій для виплати за період з 1 січня 2016 року по 31 грудня 2017 року обчислюється органами Пенсійного фонду України станом на 1 січня 2018 року та виплачується після виділення коштів на їх фінансування з державного бюджету в такому порядку:

- з 1 січня по 31 грудня 2019 року - щомісяця окремою сумою у розмірі 50 відсотків різниці між місячним розміром підвищеної пенсії, розрахованої відповідно до абзацу першого цього пункту, та місячним розміром отриманої особою пенсії за період з 1 січня 2016 року по 31 грудня 2017 року;

- з 1 січня 2020 року - щомісяця окремою сумою у розмірі 100 відсотків різниці між місячним розміром підвищеної пенсії, розрахованої відповідно до абзацу першого цього пункту, та місячним розміром отриманої особою пенсії за період з 1 січня 2016 року по 31 грудня 2017 року та до забезпечення повної виплати розрахованої суми».

20. У пункті 5 постанови КМУ № 103 визначено: «Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) відповідно до пункту 3 цієї постанови проводиться на підставі довідок про розміри грошового забезпечення, поданих Міністерством внутрішніх справ органам Пенсійного фонду України до набрання чинності цією постановою, або довідок, додатково оформлених та поданих відповідно до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 12, ст. 301)».

21. Також вказаною постановою КМУ № 103 доповнено Додатком 3 «ДОВІДКА про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції)» Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб».

22. У вказаній довідці визначено складові грошового забезпечення, які враховуються для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції): посадовий оклад, підвищення посадового окладу, оклад за спеціальним званням, надбавка за стаж служби, надбавка за службу в умовах режимних обмежень, надбавка за почесне звання «заслужений» чи «народний», доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук чи вчене звання, інші надбавки, які мають постійний характер та визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції».

23. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 травня 2019 року у справі № 826/12704/18, яке набрало законної сили 19 листопада 2019 року, визнано протиправним та скасовано пункт 3 постанови КМУ № 103.

24. Пунктом 2 постанови КМУ від 24 грудня 2019 року № 1088 «Деякі питання виплати пенсій окремим громадянам» пункти 1 - 3 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» виключено.

25. Колегія суддів погоджується з висновком суду апеляційної інстанції, що провадження у справі у частині позовних вимог про визнання протиправним та нечинним пункту 3 постанови КМУ від 21.02.2018 № 103 «Про перерахунок пенсій особам звільнених з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» підлягає закриттю, оскільки станом на час розгляду цієї справи в суді першої інстанції постанова КМУ № 103 в частині пункту 3 була визнана протиправною та скасована судовим рішенням, яке набрало законної сили, а також вказаний пункт Постанови № 103 був виключений постановою КМУ № 1088. Тобто цей пункт вже не є чинним, його протиправність установлена судовим рішенням в іншій справі і фактично відповідне право позивача, яке ним було порушено, вже відновлено.

26. Що стосується позовної вимоги в частині оскарження пункту 5 Постанови № 103, то Колегія суддів уважає правильним висновок суду апеляційної інстанції, що пунктом 5 Постанови № 103 передбачено здійснення перерахунку пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) відповідно до пункту 3 цієї Постанови. Тобто, пункт 5 Постанови № 103 є відсилочною правовою нормою, яка застосовується з урахуванням пункту 3 цієї Постанови та є похідною від неї.

27. За таких обставин колегія суддів погоджується з висновком суду апеляційної інстанції, що постанова КМУ № 103 у частині пункту 5 підлягає визнанню протиправною та нечинною, оскільки вона є похідною від іншої протиправної норми (пункту 3) і не може застосовуватися без неї.

28. Позовна вимога в частині оскарження доповнення додатком 3 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року №45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» апеляційний суд установив, що у довідці для перерахунку пенсій, затвердженій спірним Додатком 3, визначено види грошового забезпечення, що враховуються для перерахунку пенсій осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) з урахуванням як основних його складових, так і додаткових виплат, передбачених спеціальним законодавством, регулюючим грошове забезпечення поліцейських, а саме Постановою № 988.

29. При цьому зазначена Постанова № 988 є чинною та протиправною в порядку, передбаченому законодавством, не визнавалася.

30. Саме таке врегулювання формування грошового забезпечення вказаної категорії осіб для перерахунку їх пенсій відповідає спеціальному Закону № 900-VIII та частині третій статті 63 Закону № 2262-ХІІ, що неконституційними не визнавалися, є чинними і підлягають застосуванню.

Додаток 3, яким затверджено вищевказану форму довідки, якою передбачено визначення розміру грошового забезпечення за нормами, чинними станом на січень 2016 року, за відповідною прирівняною посадою поліцейського до посади на день звільнення із служби та, водночас, передбачено врахування наступних підвищень посадового окладу та, як відзначалося вище, інших видів грошового забезпечення. Тобто, не виключено, а навпаки - передбачено врахування всіх постійних виплат, визначених спеціальним законодавством.

Немає підстав уважати, що вказаний Додаток 3 звужує та порушує права позивача, тому ці вимоги є необґрунтованими.

31. За таких обставин колегія суддів погоджується з висновком суду апеляційної інстанцій щодо наявності підстав для часткового задоволення позову. Доводи касаційної скарги висновків суду не спростовують.

33. Відповідно до статті 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись статтями 238, 345, 349, 350, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд -

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Кабінету Міністрів України залишити без задоволення.

Постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 січня 2021 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і не оскаржується.

Суддя-доповідач В.М. Шарапа

Судді: А.А. Єзеров В.М. Кравчук

Дата ухвалення рішення25.04.2024
Оприлюднено26.04.2024
Номер документу118634006
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —640/6077/19

Постанова від 25.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 24.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 16.12.2021

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Шаренко С. Л.

Ухвала від 31.08.2021

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Шаренко С. Л.

Ухвала від 14.06.2021

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Шаренко С. Л.

Ухвала від 12.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Постанова від 19.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 16.12.2020

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Шаренко С. Л.

Ухвала від 17.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 15.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні