Справа №521/25292/23
Номер провадження 3/521/1027/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2024 року м. Одеса
Малиновський районний суд міста Одеси у складі:
головуючого судді Крижановського О.В.,
за участю секретаря Шиян А.І.,
за участю:
представника Одеськоїмитниці
Державної митної служби України Бурчо І.Й.,
захисника адвоката Збіглей І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Малиновського районного суду м. Одеси справу, що надійшла з Одеської митниці ДМС України за протоколом №1407/50000/23 від 11.08.2023 року складеним відносно:
ОСОБА_1 , громадянина України, місце роботи директор ТОВ «Галіон ЛТД Сервіс», ідентифікаційний код - 3312815676, за ознаками порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, суд
ВСТАНОВИВ:
До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов №1407/50000/23від 11.08.2023року про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні громадянина України ОСОБА_1 , ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
З протоколу про порушення митних правил вбачається, що 22.06.2019 року між ТОВ "Галіон ЛТД Сервіс" (код ЄДРПОУ 42277184) та компанією STARIKS GIDA DIS TICARET LIMITED SIRKETI (Kizilarik mah. 2754 SK. No 1/406, Muratpasa/Antalya Reg. No: 102246) було укладено контракт № 640 щодо поставок товарів в Україну.
В рамках зазначеного зовнішньоекономічного контракту до Одеської митниці з Туреччини прибув вантажний автомобіль р/н НОМЕР_1 / НОМЕР_2 з товаром «полотно трикотажне».
15.07.2019 особою, уповноваженою на декларування ТОВ "Галіон ЛТД Сервіс" гр. України ОСОБА_1 підготовлена та подана до Одеської митниці митна декларація типу «ІМ 40 АА» (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером №UA500090/2019/010286.
В якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України та їх подальшого митного оформлення ОСОБА_1 митному органу надані: інвойс №4500-53-78/1 від 14.07.2019, пакувальний лист №4500-53-78/1 від 14.07.2019, контракт №640 від 22.06.2019, CMR №503002 та інші товаросупровідні документи.
Відповідно до інформації, зазначеної у МД №UA500090/2019/010286 та товаросупровідних документах встановлено, що продавцем товару є компанія STARIKS GIDA DIS TICARET LIMITED SIRKETI (Kizilarik mah. 2754 SK. No 1/406, Muratpasa/Antalya Reg. No: 102246) одержувачем та покупцем є ТОВ "Галіон ЛТД Сервіс" (код ЄДРПОУ 42277184), а відправником - DEMIRCI TEKSTIL SAN.VE TIC.LTD.STI (MIMAR KEMALETTIN MAH.KALAYCI SEVKI SK.NO:28/49 FATIH/ISTANBUL/TURKIYE).
Згідно граф МД №UA500090/2019/010286 було заявлено 1 найменування товару «Полотно трикотажне, поперечно в`язане, без ворсу, пофарбоване, яке виготовлене з комплексних поліефірних волокон 93(+/-1)%, і еласто мірних ниток- 7%(+/-1)%, без покриття та просочення, без вмісту гумових ниток, ширина рулону 180+/-3смТоргівельна марка-Koyuncu Країна виробництва - TR в індивідуальній полімерній упаковці» у кількості 61 місця, вагою 2700 кг брутто. Фактурна вартість заявлених товарів складає 9873,63 доларів США.
15.07.2019 після здійснення митного оформлення за МД №UA500090/2019/010286 вищевказані товари було випущено у вільний обіг.
З метою з`ясування питання про автентичність поданих митним органам України документів на зазначені товари митницею ініційовано направлення запиту до митних органів Республіки Туреччини.
Листом Державної митної служби України від 12.05.2023р. №26/26-04/7.10/1139 (вх. Одеської митниці від 15.05.2023 №10505/4) спрямовано відповідь, отриману на запит української сторони від митних органів Республіки Туреччини. Міністерством Торгівлі Республіки Туреччини від 24.02.2023 №83043173 надіслало копії зареєстрованої в митних органах Туреччини експортної турецької митної декларації №19341300ЕХ471710 та інших митних та товару сопровідніх документів за якими здійснювалось переміщення товарів з Туреччини в Україну на адресу ТОВ "Галіон ЛТД Сервіс" (код ЄДРПОУ 42277184).
За змістом вказаного вище листа Департаменту міжнародної взаємодії запит української сторони стосувався поставок товарів, оформлених, в тому числі, й за митною декларацією №UA500090/2019/010286 від 15.07.2019.
За даними, внесеними до турецьких митних документів від 11.07.2019 №19341300ЕХ471710 переміщувався з Туреччини в Україну товар у кількості 61 місце загальною вагою брутто 2700 кг. та загальною вартістю 17804,68 Євро (20035,61 дол. США у перерахунку за курсом в Україні), що становить 516 129,01 грн. згідно курсу валют на день оформлення МД, на адресу ТОВ "Галіон ЛТД Сервіс" (код ЄДРПОУ 42277184).
Таким чином, наведена вище інформація митних органів Туреччини вказує на те, що зазначена вартість товарів, які декларувалися митним органам країни експорту та митним органам України відрізняється.
Тобто, проведеною перевіркою встановлено, що при декларуванні зазначеного вище товару ТОВ "Галіон ЛТД Сервіс" (код ЄДРПОУ 42277184) надала для декларування у МД №UA500090/2019/010286 від 15.07.2019 неправдиві відомості щодо вартості, надавши документи, що містять неправдиві відомості.
Так, за результатами опрацювання інформації наданої митних органів Міністерства митної справи та торгівлі Туреччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ "Галіон ЛТД Сервіс" встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Одеської митниці Держмитслужби товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в транзитних митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно вартості товару. А саме заниження вартості на 10161,98 доларів США.
Таким чином, переміщення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ "Галіон ЛТД Сервіс" (код ЄДРПОУ 42277184) здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві дані стосовно вартості товару.
Одержувачем вказаного товару є ТОВ "Галіон ЛТД Сервіс" в особі керівника гр. України ОСОБА_1 , який як керівником підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п.43 ст. 4 МК України є посадовою особою цього підприємства.
Таким чином, ТОВ "Галіон ЛТД Сервіс" в особі керівника гр. України ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів на суму 516 129,01 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товарів, документи, які містять неправдиві відомості щодо вартості товару.
За даним фактом, у відношенні гр. України ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил №1407/50000/23 від 11.08.2023 року за ч.1 ст. 483 МКУ.
Під час розгляду справи представник ОСОБА_1 адвокат Збіглей І.В. надіслав до суду клопотання про закриття провадження по справі за п.7 ч.1 ст. 247 КУпАП .
Представник Одеської митниці Державної митної служби в судовому засіданні матеріали про порушення митних правил підтримала і просила застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене санкцією ч.1 ст. 483 МК України.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною першою статті 466 МК України адміністративні стягнення за порушення митних правил не може бути застосовано інакше, як на підставі та в порядку, що встановлені цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 467 МК України якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.
Таким чином, процесуальні строки накладення адміністративного стягнення обчисляються з моменту виявлення правопорушення (цей момент може співпадати з моментом складання протоколу про порушення митних правил, а також відраховуватись з моменту встановлення ознак правопорушення).
За вимогами ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно п.7 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративних стягнень.
Відповідно до статті 491 МК України підставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами органу доходів і зборів порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині першій статті 319 цього Кодексу; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.
Відповідно до ч.1 ст. 494 МК України, про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа митного органу, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до ч.1 ст.493 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюють, крім випадків, передбачених частинами другою і третьою цієї статті, посадові особи митниці, в зоні діяльності якої було вчинено або виявлено таке порушення.
Згідно ч.3 цієї ж статті посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, можуть здійснювати провадження у будь-якій справі про порушення митних правил, порушеній будь-яким митним органом України.
Таким чином, згідно досліджених матеріалів справи днем виявлення правопорушення слід вважати надходження відповіді митних органів Республіки Туреччини від 18.01.2022 року до Державної митної служби України за вхідною датою 24.04.2023 року за №10443, після чого, уповноважений орган зобов`язаний був невідкладно скласти протокол за встановленою законом формою та зібрати в розумні строки необхідні докази.
А отже адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення, тобто не пізніше 24.10.2023 року. Матеріали справи про адміністративні правопорушення надійшли до суду 07.11.2023 року, що підтверджується відмітками вхідної дати на супровідному листі та протоколом автоматизованого розподілу судових справ між суддями, тобто після спливу строку для накладення адміністративного стягнення.
При прийняті рішення судом враховується практика апеляційного суду. Так в постанові Одеського апеляційного суду від 17.04.2023 року (справа №521/15554/22) суд дійшов висновків, що вирішуючи питання про встановлення дати виявлення правопорушення, нею слід вважати день, коли уповноважений орган об`єктивно мав можливість поза усяким сумнівом виявити ознаки правопорушення. В той же час, обрахунок строків накладення адміністративного стягнення не може ставитися у залежність від внутрішньої організації роботи в органах митниці. Митниця як орган виконавчої влади зі значним штатом співробітників наділена відповідними можливостями щодо оперативного опрацювання відповідних документів.
Апеляційний суд під час розгляду зазначеної справи також врахував практику Європейського Суду з прав людини (п. 137 Рішення від 09.01.2013 у справі «Волков проти України» (заява №21722/11) про те, що строки давності слугують кільком важливим цілям, а саме: забезпеченню юридичної визначеності та остаточності, захисту потенційних відповідачів від не заявлених вчасно вимог, яким може бути важко протистояти, та запобігти будь-якій несправедливості, яка могла б виникнути, якби від судів вимагалося виносити рішення щодо подій, що мали місце у віддаленому минулому, на підставі доказів, які через сплив часу стали ненадійними та неповними (див. рішення від 22 жовтня 1996 року у справі «Стаббінгз та інші проти Сполученого Королівства» (Stubbingsand Others v. theUnited Kingdom), п. 51, Reports 1996-IV). Строки давності є загальною рисою національних правових систем договірних держав щодо кримінальних, дисциплінарних та інших порушень.
Крім того, в постанові Одеського апеляційного суду від 10.08.2023 року (справа №521/8024/23) суд дійшов аналогічних висновків.
За таких обставин, виходячи з того, що порушення митних правил митним органом виявлено більше ніж за шість місяців до дня надходження до суду протоколу про притягнення останнього до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК України, суд приходить до висновку про відсутність в силу ч.1 ст.467 МК України підстав для накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення за порушення митних правил, оскільки таке стягнення може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення.
Враховуючи, що на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення закінчилися строки накладення адміністративного стягнення, передбачені ч.1 ст.467 МК України, провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю на підставі п.7 ч.1 ст.247 КУпАП.
Для обчислення встановленого законом строку для накладення адміністративного стягнення та закриття провадження у справі у зв`язку з його спливом необхідним є, поміж іншого, встановлення факту вчинення адміністративного правопорушення протиправної, винної дії чи бездіяльності.
При цьому, ч.1 ст.284 КУпАП передбачає, що по справі про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить одну з таких постанов: 1) про накладення адміністративного стягнення; 2) про застосування заходів впливу, передбачених ст. 24-1 цього Кодексу; 3)про закриття справи.
За таких обставин, на переконання суду, в резолютивній частині постанови при закритті провадження по справі у зв`язку зі спливом строків притягнення до адміністративної відповідальності суд позбавлений можливості визнавати особу винуватою у вчинені правопорушення.
Керуючись ст.ст. 467, 527-529 Митного кодексу України,п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП, суд
ПОСТАНОВИВ:
Закрити провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 Митного кодексу України ОСОБА_1 , на підставі п.7 ч.1 ст.247 КУпАП у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративного стягнення.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного суду через Малиновський районний суд м. Одеси протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя: О.В. Крижановський
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2024 |
Оприлюднено | 29.04.2024 |
Номер документу | 118637824 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Крижановський О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні