Справа№464/2529/24
пр.№ 3/464/1167/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.04.2024 м. Львів
Суддя Сихівського районного суду м. Львова Сабара Л.В., за участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 , захисника Миколіва А.М., розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення відносно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, працюючої генеральним директором ТОВ «Львівська ізоляторна компанія», проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,
за ч. 1 ст. 163-4 КУпАП,
встановила:
на розгляд Сихівського районного суду м. Львова надійшов протокол №010055 про адміністративне правопорушення серії ГУ ЛВ №328/13-01-24-10 від 05.04.2024, відповідно до якого ОСОБА_1 , будучи посадовою особою ТОВ «Львівська ізоляторна компанія», у 2018, 2022, 2023 роках на вул. Зелена, 301 у м. Львові вчинила неутримання та неперерахування податку на доходи фізичних осіб та військовий збір з наданого додаткового блага працівникам компанії, не відображення в податковому розрахунку за формою 4ДФ заборгованості по безповоротних позиках працівників та додаткового блага працівників, чим порушила п. п. «г» та «ґ» п. п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164, п. 164.5 ст. 164, п. п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168, ст. 167, п. 171.2 ст. 171, п. 176.2 ст. 176, п. п. 1.5, 1.6 п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень, п. 51.1 ст. 51, п. 176.2 ст. 176 ПК України, тим самим вчинила порушення, передбачене ч. 1 ст. 163-4 КУпАП.
23.04.2024 на адресу суду надійшли письмові пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 , в яких просить закрити провадження у справі про притягнення її до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-4 КУпАП у зв`язку із відсутністю в її діях складу правопорушення. Зазначає, що 19.02.2024-29.03.2024 ГУ ДПС у Львівській області проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «Львівська ізоляторна компанія», за результатами якої складено акт від 05.04.2024 №14702-13-01-07-02/30823262, на підставі якого складено протокол №010055 про адміністративне правопорушення від 05.04.2024. 19.04.2024 ТОВ «Львівська ізоляторна компанія» подало до ГУ ДПС у Львівській області заперечення на акт від 05.04.2024 №14702-13-01-07-02/30823262. При цьому, обставини порушення, викладені у протоколі, є необґрунтованими, з огляду на те, що фізичні особи, які здійснювали заправку автомобілів у вихідні дні, займають на підприємстві наступні посади: фінансовий директор, лаборант електромеханічних випробувань та вимірювань, генеральний директор, начальник управління продаж в Східній Європі, та ці працівники закріплені за відповідними транспортними засобами. Згідно з додатку №10 до Колективного договору, особи, які займають посади генерального директора, фінансового директора та начальників відділів працюють понаднормово. У зв`язку із збройним нападом росії на Україну з 22.02.2022 року почались перебої з поставками нафтопродуктів на АСЗ, тому наказом №36/1 від 04.03.2022, генеральним директором ТОВ «Львівська ізоляторна компанія» надано дозвіл працівникам заправляти службовий транспорт у неробочий час та вихідні дні. Пальне, яким заправляли службові транспортні засоби у вихідні дні, було використане виключно в господарській діяльності та списане згідно з нормами використання. Таким чином вважає, що ТОВ «Львівська ізоляторна компанія» не повинно включати вартість використаного палива, факт списання якого підтверджено належним чином, до складу місячного оподаткованого доходу працівників, а тому і відсутні підстави для нарахування військового збору на вказані суми. Крім того, вказує, що позика працівникам підприємства повернута ними в повному обсязі.
23.04.2024 через канцелярію суду надійшли пояснення у справі, подані захисником Миколів А.М., відповідно до яких просить закрити провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-4 КУпАП у зв`язку із відсутністю в її діях складу правопорушення. Вказане обґрунтовує тим, що ОСОБА_1 , будучи посадовою особою, веде податковий обліг у встановленому законом порядку, вчасно подає звітність, таким чином дотримується вимог чинного законодавства. Згідно з доводами протоколу, адміністративне правопорушення встановлено на підставі акту від 05.04.2024 №14702/13-01-07-02/30823262, однак захисник, покликаючись на постанову ВС від 19.06.2020 у справі №140/388/19, вважає, що сам по собі акт перевірки не є правовим документом, який встановлює відповідальність. При цьому, 19.04.2024 ТОВ «Львівська ізоляторна компанія» подано заперечення на вищевказаний акт перевірки. Враховуючи наведене, просить закрити провадження у справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 в судовому засіданні вину у вчиненому не визнала, підтримала обставини, викладені у наданих нею письмових поясненнях, просила закрити провадження у справі у зв`язку із відсутністю в її діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-4 КУпАП.
Захисник Миколів А.М. підтримав клопотання про закриття провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-4 КУпАП у зв`язку із відсутністю в її діях складу правопорушення.
Заслухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, захисника, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши дійсні обставини справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суддя встановила наступне.
Відповідно до ч. ч. 1, 2ст.7КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до ч. 1ст.9КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно з положеннямист.245КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Відповідно до положеньст.280КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадській організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
За змістомст.251КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Диспозицією частини 1 ст. 163-4 КУпАП передбачено відповідальність за неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян.
На підтвердження вини ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-4 КУпАП надано протокол №010055 про адміністративне правопорушення серії ГУ ЛВ №328/13-01-24-10 від 05.04.2024, а також акт документальної планової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи від 05.04.2024 №14702/13-01-07-02/30823262 «Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Львівська ізоляторна компанія» (код ЄДРПОУ 30823262) податкового та валютного законодавства за період з 01.04.2021 до 30.09.2023, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.04.2021 до 30.09.20233».
Разом з тим, згідно з протоколом про адміністративне правопорушення посадова особа ТОВ «Львівська ізоляторна компанія» ОСОБА_1 підлягає відповідальності за ч. 1 ст. 163-4 КУпАП, у зв`язку із порушенням п. п. «г» та «ґ» п. п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164, п. 164.5 ст. 164, п. п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168, ст. 167, п. 171.2 ст. 171, п. 176.2 ст. 176, п. п. 1.5, 1.6 п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень, п. 51.1 ст. 51, п. 176.2 ст. 176 ПК України, внаслідок чого вчинила неутримання та неперерахування податку на доходи фізичних осіб та військових збір з наданого додаткового блага працівникам компанії, не відображення в податковому розрахунку за формою 4ДФ заборгованості по безповоротних позиках працівників та додаткового блага працівників.
Однак, в протоколі про адміністративне правопорушення не викладено, які саме дії чи бездіяльність вчинила ОСОБА_1 , що є об`єктивною стороною інкримінованого адміністративного правопорушення. Крім того, особа, яка склала протокол, в графі «суть правопорушення» послалася на нормативні акти, які порушила ОСОБА_1 , однак не зазначила, з доходів яких фізичних осіб не утримано та не перераховано податок та військовий збір з наданого додаткового блага працівникам компанії, якими доказами підтверджуються ці порушення, а також порушення порядку відображення в податковому розрахунку за формою 4ДФ заборгованості по безповоротних позиках працівників та додаткового блага працівників. Також не вказано дату наданого блага та дату порушення порядку відображення в податковому розрахунку за формою 4ДФ заборгованості по безповоротних позиках працівників та додаткового блага працівників, що позбавляє суддю можливості встановити дату вчинення правопорушення, оскільки такі дані у протоколі відсутні.
Одночасно, як вбачається зі змісту протоколу про адміністративні правопорушення, у графі «дата, час і місце вчинення правопорушення» зазначено 2018, 2022, 2023 роки, що суперечить положенням ст. 256 КУпАП, оскільки позбавляє суддю можливості визначити строки притягнення особи до адміністративної відповідальності, передбачені ст. 38 КУпАП.
При цьому, слід звернути увагу на те, що за змістом ч. 1 ст. 163-4 КУпАП наявність вини особи у вчиненні правопорушення є обов`язковою умовою для притягнення її до адміністративної відповідальності.
Проте, як слідує з досліджених суддею матеріалів справи про адміністративне правопорушення, єдиним доказом вчинення ОСОБА_1 правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-4 КУпАП, є акт від 05.04.2024 №14702/13-01-07-02/30823262, складений за результатами документальної планової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Разом з тим, акт не породжує жодних правових наслідків, а є лише службовим документом, що фіксує проведення перевірки та висновки інспектора щодо наявності чи відсутності порушень вимог законодавства, не змінює та не звужує права особи, не встановлює для неї додаткових обов`язків, не покладає відповідальність та є підставою для прийняття податкових повідомлень-рішень. Відомостей про прийняття податкових повідомлень-рішень за результатами акту, а також будь-яких інших доказів на доведення вини ОСОБА_1 на розгляд суду не надано.
Крім того, суддя зважає на те, що акт від 05.04.2024 №14702/13-01-07-02/30823262, як рішення, прийняте контролюючим органом, станом на момент розгляду протоколу про адміністративне правопорушення є оскарженим в адміністративному порядку.
З огляду на вищевикладене, приходжу до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-4 КУпАП, оскільки обставини, які викладені у протоколі про адміністративне правопорушення, не підтверджені належними та допустимими доказами, а відтак
За змістом п. 1 ч.1 ст. 247 КУпАП провадження у справі не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи наведене, провадження у справі відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-4 КУпАП підлягає закриттю на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.
На підставі ч. 1 ст. 163-4, п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, керуючись ст. ст. 283, 284 КУпАП, суддя,
постановила:
провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-4 КУпАП закрити у зв`язку із відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Львівського апеляційного суду через Сихівський районний суд м. Львова.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя Сабара Л.В.
Суд | Сихівський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2024 |
Оприлюднено | 29.04.2024 |
Номер документу | 118640034 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи |
Адмінправопорушення
Сихівський районний суд м.Львова
Сабара Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні