Рішення
від 24.04.2024 по справі 388/942/23
ДОЛИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 388/942/23

провадження № 2/388/80/2024

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24.04.2024м. Долинська

Долинський районний суд Кіровоградської області у складі:

головуючого судді - Степанов С.В.

при секретарі - Гриненко М.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до КП «Долинське міське комунальне господарство» при Долинській міській раді, третя особа: Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про відшкодування майнової шкоди,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач просить стягнути з Комунального підприємства "Долииське міське комунальне господарство" при Долинській міській раді (Код СДРПОУ: 36188893) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) збитки у вигляді упущеної вигоди на суму 4813 (чотири тисячі вісімсот тринадцять) грн. 04 коп. на підставі нижчевикладеного.

ОСОБА_1 , проживає в квартирі АДРЕСА_1 , користуюся житлово-комунальними послугами, за які своєчасно сплачує кошти.

Відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. №848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 р. № 807) призначення житлових субсидій здійснюється: до 30 листопада 2022 року включно - структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення);починаючи з 1 грудня 2022 року - органами Пенсійного фонду України. З 1 грудня 2022 року повноваження про призначення, нарахування і виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг переходить від органів соціального захисту населення до органів Пенсійного фонду України.

Житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону і розраховується:

на неопалювальний сезон з 1 травня по 30 вересня;

на опалювальний сезон з 1 жовтня по ЗО квітня;

для домогосподарств, які використовують природний газ або електричну енергію для індивідуального опалення, субсидія на опалювальний сезон з 16 жовтня по 15 квітня включно (пункт 69 Положення про порядок призначення житлових субсидій).

У жовтні 2021 року я звернувся до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення з заявою про призначення та надання житлової субсидії, подавши всі необхідні документи. Весь опалювальний сезон, а саме з 1 жовтня 2021 року по 30 квітня 2022 року я отримував субсидію.

Звертає увагу, що призначення житлової субсидії на наступний період з травня 2022 року, а також з жовтня 2022 року здійснювалось домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2021-2022 років без звернень громадян. Тому я був впевнений, що призначеня мені субсидії на наступні періоди відбудеться автоматично.

Питання щодо надання субсидій врегульовано Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива" (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 травня 2021 року № 505 ).

Відповідно доп.62вище вказаногоПоложення (в редакції,що діялона тойчас) уразі прийняттярішення провідмову впризначенні житловоїсубсидії структурнийпідрозділ зпитань соціальногозахисту населенняповідомляє заявникупро прийнятерішення протягомтрьох календарнихднів здня йогоприйняття. При цьому структурний підрозділ з питань соціального захисту населення інформує заявника про прийняте рішення в паперовому вигляді з врученням відповідного повідомлення під особистий підпис із зазначенням причин відмови і порядку оскарження прийнятого рішення.

У період дії воєнного стану в Україні уповноважений орган може повідомляти заявнику про прийняте рішення в телефонному режимі із внесенням відповідного запису до окремого журналу реєстрації інформування заявників, в якому зазначається:

номер рішення уповноваженого органу;

номер телефону заявника;

прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) заявника;

прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) посадової особи, яка здійснювала інформування;

дата та час телефонного дзвінка.

З аналізу наведених норм вбачається обов`язковість надіслання заявнику рішення про відмову в призначенні житлової субсидії протягом трьох календарних днів з дня його прийняття. Повідомлення має бути надіслано заявнику в паперовому вигляді рекомендованим листом із зазначенням причин відмови і порядку оскарження прийнятого рішення. Вказане обумовлено, щонайменше двома обставинами.

По-перше, у випадку відмови в призначенні субсидії з підстав наявності в заявника заборгованості за комунальні послуги це надає можливість заявнику надати докази: сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження заборгованості в судовому порядку та отримати житлову субсидію з початку опалювального сезону.

По-друге, вчасне та належне повідомлення заявника про причини відмови в призначенні субсидії забезпечує його можливість вчасно оскаржити рішення в адміністративному або судовому порядку, тобто реалізувати право, зокрема, на судовий захист в найкоротший строк, що є вкрай важливим для осіб, які потребують зазначеної соціальної допомоги.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Проте, позивач не був повідомлений про таке рішення. Так як, отримував субсидію в попередньому періоді, то був впевнений, що і на новий період вона буде призначена. До того, часто стаються затримки з виплатою коштів, тому не звернув увагу, що нарахування за весь час були відсутні. А повідомлення про відмову у призначені житлової субсидії від уповноваженого органу за весь час не надходило..

Про те,що меніне булапризначена житловасубсидія нанеопалювальний сезон2022року таза жовтень,листопад 2022опалювального сезонута пропричини такогорішення позивач дізнавсялише згодом,з листавід 21квітня 2023року головногоуправління Пенсійногофонду Українив Кіровоградськійобласті,попередньо відправившидо органузаяву пронадання пояснення.Орган Пенсійногофонду зсилаєтьсяна те,що житловасубсидія непризначається,у томучислі нанаступний період,якщо домогосподарство має простроченупонад тримісяці (надату наданняінформації) заборгованістьз оплатижитлово-комунальнихпослуг чи витрат на управління багатоквартирним будинком, що виникла протягом трьох років, і загальна сума якої (на день звернення за призначенням житлової субсидії) перевищує 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (680 грн).

При призначені субсидії на новий період уповноваженим органом, відповідно до законодавства подаються відповідні запити щодо наявності або відсутності боргу за сплату житлово-комунальних послуг.

З наведеної вище норми можна зробити висновок, що КП "Долинське міське комунальне господарство" при Долинській міській раді повинно було передати до органу соціального захисту населення протягом травня місяця 2022 року інформацію (подання) по користувачам комунальних послуг у яких наявна прострочена понад три місяці заборгованість з оплати житлово- комунальних послуг чи витрат на управління багатоквартирним будинком, шо виникла протягом трьох років.

Як з`ясувалося згодом, інформація про нього, як боржника також потрапила до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, хоча я старанно сплачую плату за житлово-комунальні послуги, простроченої заборгованості понад три місяці бути не могло.

Тому, він 23 березня 2023 року звернувся до КП «Долинське міське комунальне господарство» при Долинській міській раді зі зверненням для отримання пояснень з якої причини я був внесений до списків боржників, на яке отримав наступну відповідь від 04 квітня 2023 року. У зв`язку із введенням в Україні правового режиму воєнного стану відповідно до Указу Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» та враховуючи, що є загроза знищенню майна комунального підприємства, Комунальним підприємством «Долинське міське комунальне господарство» при Долинській міській раді, 03 березня 2022 року було винесено наказ № 51/А «Про евакуацію майна КІІ Долинський Міськкомунгосп». Згідно вказаного наказу вся оргтехніка, важливі документи бухгалтерського обліку, договори, особові справи та інші документи було евакуйовано з приміщення комунального підприємства в безпечне місце.

З поверненням оргтехніки на свої місця до комунального підприємства в програмному забезпечені, що здійснює облік боржників, які в подальшому передавались до управління соціального захисту населення, виник збій при формуванні звіту про оплату за комунальні послуги в результаті чого не вірно сформувались списки боржників.

Отже, КП «Долинське міське комунальне господарство» підтвержує свою причетність до некоректного формування списків боржників, які в подальшому були переданні до управліня соціального захисту.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово- комунальних послуг.

Пунктом 5 частини 2 статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», закріплений обов`язок споживача оплачувати надані житлово- комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами.

При передачі інформації про наявність простроченої заборгованості понад три місяці КП «Долинське міське комунальне господарство» мало б перевірити наявність такої заборгованості, а у разі її утворення з`ясувати чи с така заборгованість прострочена, чого комунальне підприємство не зробило.

При аналізівиписки іззворотньої відомостіпо особовомурахунку № НОМЕР_2 мможна прослідкувати тенденціюсплати мноюнарахованого боргупоточний місяцьв наступному. Отже, якщо брати три попередні місяці, які "сгебують часу формування списків боржників, то можна побачити:

на початок лютого 2022 року залишився борг за січень 2022 у сумі 1931,65 грн., в поточному місяці мною сплачена сума в розмірі 1643,46 грн. 11931,65- 1643,46=288,19).

Також за лютий 2022 нараховано 716,71 грн.

у березні 2022 року заборгованість на початок місяця складала 1004,90 грн., нараховано за поточний місяць 712,59 грн., а оплата в даному місяці не сплачувалася мною.

у квітні 2022 року борг на початок місяця складав 1547,24 грн., сплачено мною 698,15 грн., а нарахоано за поточний місяць 164,69 грн.

на кінець травня 2022 року заборгованість становила всього 476,20 грн.

Потрібно враховувати і те, що рахунки формуються в кінці кожного місяця і якщо обонентом внесено плату в остані дні місяця, то оплата переноситься та враховується в наступному. Тому не можливо прослідкувати час фактичного зарахування коштів на рахунок підприємства.

Але потрібно розуміти, що кожен працівник комунального підприємства, повинен сумлінно виконувати свої професійні обов`язки та нести відповідальність за неналежне виконання своєї роботи. Позивач не повинен відповідати за дії інших та перевіряти їх роботу, особливо якщо це стосується підприємств, установ та організацій. Дуже прикро, що в результаті збою при формуванні звіту про оплату комунальних послуг та бездіяльності відповідальної особи КП «Долинське міське комунальне господарство», щодо перевірки списку боржників, позивач втратив соціальне право на отримання житлової субсидії з травя 2022 року по листопад 2022 року.

Наявність заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг є підставою для відмови у призначенні житлової субсидії якщо:

заборгованість прострочена понад три місяці (на дату надання такої інформації);

строк позовної давності заборгованості (3 роки) не минув;

загальна сума заборгованості перевищує 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (680 грн) на день звернення за призначенням житлової субсидії.

Тому, не важає, що заборгованість по сплаті житлово-комунальних послуг складає більше трьох місяців, які передують місяцю формування списків боржників для передачі їх до органу соціального захисту. Так як ним кожного місяця сплачувалася частина боргу, що можна прослідкувати у виписці із зворотньої відомості по особовому рахунку.

Правовідносини сторін, що виникають у сфері умов призначення та порядку надання громадянам щомісячної адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату управління багатоквартирним будинком, користування житлом або його утримання, послуг з транспортування та розподілу природного газу та комунальних послуг (водо-, тепло-, газопостачання, водовідведення, електроенергія, вивезення побутового сміття та рідких нечистот), а також один раз на рік субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива регулюються нормами Конституції України, Законом України «Про житлово-комунальні послуги», Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року №848 та ін.

Частиною 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

При розрахунку суми матеріальної шкоди, я виходив з середнього показника. Тому вважає, що сума несплаченої субсидії складає 1793,8 грн. 586,74 (травень 2021 року) + 586,74 (червень 2021 року) + 586,74 (липень 2021 року) + 586,74 (серпень 2021 року) + 586,74 (вересень 2021 року) +767,42 (жовтень 2021 року) + 1111,92 (листопад 2021 року) = 4813,04 грн.

В судовому засіданні сторона позивача, заявила про зміну підстав позову, а саме стягнення збитків у вигляді упущеної вигоди, підтримала заявлений позов та просила його задовільнити.

Третя особа, управління пенсійного фонду залишила вирішення позову на розсуд суду.

Відповілач по суті позову заперечив на підставах викладених у заяві про розгляд справи без його участі. Послався на те, що у зв`язку з вивезенням оргтехніки, виник збій при формуванні звіту про оплату, в результаті чього не вірно сформовано списки боржників.

Заслухавши учасників та дослідивши подані докази суд встановив наступне.

Копією паспорта громадянина України та ідентифікаційного коду підтверджується особа ОСОБА_1 . Копією листа від 23.03.2023 р. підтверджується звернення до КП «Долинське міське комунальне господарство» при Долинській міській раді. Копією листа відповідача № 352/01-08 від 04.04.2023 року підтверджується факт збою та невірного формування відповідачем списку боржників. Копією наказу № 51/А від 03.03.2022 року підтверджується евакуація майна.;Копією листа від 23.03.2023 р. звернення до відділу обслуговування громадян №9 (сервісного центру) управління обслуговування громадян головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області. Копією виписки підтверджуються відомості по особовому рахунку № НОМЕР_3 м де заборгованість відсутня;Копією листа головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області підтверджується надання відповідачем інформації про наявність у позивача заборгованості.

Згідно ст.1166ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Статтею 1172ЦК України встановлено обов`язок відшкодування юридичною або фізичною особою шкоди, завданої їхнім працівником під час виконання ним своїх трудових (службових) обов`язків.

Відповідно дост.22ЦК України,особа,якій завданозбитків урезультаті порушенняїї цивільногоправа,має правона їхвідшкодування.Збитками є:втрати,яких особазазнала узв`язкузі знищеннямабо пошкодженнямречі,а такожвитрати,які особазробила абомусить зробитидля відновленнясвого порушеногоправа (реальнізбитки); доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).Збитки відшкодовуються у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі.Якщо особа, яка порушила право, одержала у зв`язку з цим доходи, то розмір упущеної вигоди, що має відшкодовуватися особі, право якої порушено, не може бути меншим від доходів, одержаних особою, яка порушила право.

З огляду на вказане, у ході судового розгляду знайшли підтвердження обставини на яких ґрунтуються вимоги позивача, а отже позов підлягає задоволенню.

На підставівикладеного,керуючись ст.ст.4,12,13,19,83,265,354ЦПК України,суд,-

В И Р І Ш И В :

Позов ОСОБА_1 до КП «Долинське міське комунальне господарство» при Долинській міській раді, третя особа: Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про відшкодування майнової шкоди задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства «Долинське міське комунальне господарство» при Долинській міській раді (код ЄДРПОУ 36188893) на користь ОСОБА_1 , РНОКПП- НОМЕР_1 збитки у вигляді упущеної вигоди на суму 4813,04 (чотири тисячі вісімсот тринадцять гривень 04коп.) гривень.

Стягнути з КП «Долинське міське комунальне господарство» при Долинській міській раді на користь держави судовий збір в розмірі 1073,60 гривень.

Рішення суду може бути оскаржено у порядку, передбаченомуст. 354 ЦПК України, безпосередньо до Кропивницького апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення виготовлено 26.04.2024 року

Суддя С.В. Степанов

Дата ухвалення рішення24.04.2024
Оприлюднено29.04.2024
Номер документу118646550
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди

Судовий реєстр по справі —388/942/23

Рішення від 24.04.2024

Цивільне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Рішення від 24.04.2024

Цивільне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Ухвала від 18.12.2023

Цивільне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Ухвала від 13.11.2023

Цивільне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

Ухвала від 07.06.2023

Цивільне

Долинський районний суд Кіровоградської області

Степанов С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні