Cправа № 127/8594/24
Провадження № 1-кс/127/3771/24
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
Іменем України
09 квітня 2024 року м. Вінниця
Вінницький міський суд Вінницької області в складі
слідчого судді: ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання: ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Вінниці скаргу Громадської організації «Платформа Громадський контроль» в особі голови правління ОСОБА_3 на бездіяльність Головного управління Національної поліції у Вінницькій області щодо невнесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань за заявою за вих. №08.16/23,-
В С Т А Н О В И В:
Громадська організація«Платформа Громадськийконтроль» вособі головиправління ОСОБА_3 звернулася доВінницького міськогосуду Вінницькоїобласті зданою скаргою, посилаючись на те, що за вих. №08.16/23 головою ГО «Платформа Громадський контроль» ОСОБА_3 до Головного управління Національної поліції у Вінницькій області була направлена заява про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367, ч. 1 ст. 364 КК України.
В ході аналізу закупівель, ними було виявлено ознаки розтрати й привласнення грошових коштів на суму мінімум 370 тис. грн. представниками Комунального некомерційного підприємства «Вінницька міська клінічна лікарня «Центр матері та дитини» та ПП «ВІК-АНТ ПЛЮС» (ЄДРПОУ 34094919), які зловживаючи посадовими обов`язками, шляхом заключення договору в результаті виграшу тендеру на суму 20209586, 06 UАН з ПДВ, завдали істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб, що спричинило тяжкі наслідки.
Суть правопорушення полягає у можливому розкраданні грошових коштів в результаті виграшу тендеру під ідентифікатором UA-2023-08-11-011088-а, спрямованого на капітальний ремонт приміщень четвертого поверху пологового будинку Комунального некомерційного підприємства «Вінницька міська клінічна лікарня « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що за адресою: АДРЕСА_1 .
Вищевказана заява була відправлена 01 березня 2024 року о 17.28 год. за допомогою електронного поштового зв`язку до ГУНП у Вінницькій області та відомості, викладені у заяві, повинні бути внесеними до Єдиного реєстру досудових розслідувань в порядку ч. 1 ст. 214 КПК України, невідкладно, не пізніше 24 години після подання заяви. Вказану заяву про вчинення кримінального правопорушення було направлено на електронну пошту із затвердженням ЕЦП.
Враховуючи вищевикладене, ГО «Платформа Громадський контроль» просить визнати бездіяльність слідчого ГУНП у Вінницькій області щодо невнесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань за заявою за вих. №08.16/23 незаконною та зобов`язати слідчого ГУНП у Вінницькій області розглянути подану заяву за вих. №08.16/23 про вчинення кримінального правопорушення та внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
В судове засідання голова правління ГО «Платформа Громадський контроль» ОСОБА_3 не з`явився, до суду надіслав заяву про розгляд скарги у його відсутність, скаргу підтримав.
Представник ГУНП у Вінницькій області в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду скарги повідомлявся належним чином, у відповідності до ч. 3 ст. 306 КПК України його відсутність не є перешкодою для розгляду скарги.
Дослідивши матеріали скарги, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Забезпечення права на оскарження процесуальних рішень, дій чи бездіяльності слідчого, дізнавача, прокурора є однією із загальних засад кримінального провадження. Відповідно до ст. 24 КПК України це право гарантується кожному.
Інститут оскарження рішень, дій чи бездіяльності слідчого, дізнавача чи прокурора є одним з елементів судового контролю за стадією досудового розслідування кримінальних проваджень.
Згідно зі ст. 2 КПК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Відповідно до п. 18 ч. 1 ст. 3 КПК України, слідчий суддя - це суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належить здійснення у порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 303 КПК України на досудовому провадженні можуть бути оскаржені такі рішення, дії чи бездіяльність слідчого, дізнавача або прокурора як бездіяльність слідчого, дізнавача, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення.
Відповідно до вимог статті 214 КПК України слідчий, дізнавач, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов`язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочати розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Слідчий, який здійснюватиме досудове розслідування, визначається керівником органу досудового розслідування.
Пунктом 1 розділу 3 Положення про порядок ведення Єдиного реєстру досудових розслідувань, затвердженого наказом Генеральної прокуратури України від 6 квітня 2016 року № 139, передбачено, що внесення відомостей до реєстру здійснюється на заяву, повідомлення про вчинені кримінальні правопорушення у термін, визначений частиною першою статті 214 КПК України.
Тобто, законодавцем чітко встановлено часові межі, протягом яких заява, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення мають бути внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання відповідної заяви чи повідомлення.
Таким чином, чинні процесуальні норми законодавства не передбачають для слідчого, дізнавача чи прокурора іншої альтернативи, ніж невідкладне внесення відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР.
За змістом ч. 1 ст. 25 КПК України прокурор, слідчий, дізнавач зобов`язані в межах своєї компетенції розпочати досудове розслідування в разі надходження заяви (повідомлення) про вчинення кримінального правопорушення, а також вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.
Системний аналіз положень ст.ст. 214, 303 КПК України свідчить про те, що предметом судового контролю слідчого судді може бути лише бездіяльність слідчого, дізнавача чи прокурора щодо невнесення відомостей до ЄРДР після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення, тобто саме заява чи повідомлення про кримінальне правопорушення є передумовою для внесення відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР та для початку досудового розслідування в кримінальному провадженні, однак вказана заява чи повідомлення повинні містити достатні дані про наявність ознак кримінально-караного діяння.
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ в інформаційному листі від 09.11.2012 року роз`яснив, що відповідно до вимог ч. 1 ст. 214 КПК бездіяльність слідчого, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань означає невнесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань впродовж 24 годин після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення і саме в цьому контексті слід оцінювати доводи заявників в разі оскарження бездіяльності прокурора, слідчого, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Як зазначено в узагальненні про практику розгляду скарг на рішення, дії чи бездіяльність органів досудового розслідування чи прокурора під час досудового розслідування від 12.01.2017№ 9-49/0/4-17, на відміну від процесуального порядку реагування на заяви та повідомлення про злочин, який було встановлено вКПК 1960 року, згаданий обов`язок слідчого або прокурора не вимагає оцінки цими суб`єктами такої заяви (повідомлення) на предмет наявності ознак складу злочину для того, щоб вчинити процесуальну дію, яка полягає у внесенні відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР. Наведене підтверджується імперативними положеннямич. 4 ст. 214 КПК, згідно з якою відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається.
В судовому засіданні встановлено, що 01 березня 2024 року о 17.28 год. ГО «Платформа Громадський контроль» в особі голови ОСОБА_3 за вих. №08.16/23 за допомогою електронного поштового зв`язку направила до Головного управління Національної поліції у Вінницькій області заяву про кримінальне правопорушення щодо можливого розкрадання грошових коштів в результаті виграшу тендеру під ідентифікатором UA-2023-08-11-011088-а, спрямованого на капітальний ремонт приміщень четвертого поверху пологового будинку комунального некомерційного підприємства «Вінницька міська клінічна лікарня « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що за адресою: АДРЕСА_1 .
Згідно доводів скарги, які органом досудового розслідування на час розгляду скарги в належний спосіб не спростовані, відомості за заявою голови ГО «Платформа Громадський контроль» ОСОБА_3 за вих. №08.16/23 про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань не внесені.
Слідчий суддя вважає, що факти, викладені в заяві голови ГО «Платформа Громадський контроль» ОСОБА_3 за вих. №08.16/23, підлягають обов`язковій перевірці та винесенню відповідного процесуального рішення.
Дана обставина зобов`язувала уповноважену особу ГУНП у Вінницькій області внести передбачені законом відомості до ЄРДР та розпочати досудове розслідування.
Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ в листі від 12.01.2017 №9-49/0/4-17 зазначив, що якщо зі звернення особи вбачається, що вона порушує перед органом досудового розслідування питання про вчинення кримінального правопорушення, ініціюючи здійснення ним дій, визначених КПК України, то навіть за умови, що результати аналізу наведених особою відомостей свідчать про відсутність ознак складу злочину, такі відомості мають бути внесені до ЄРДР з подальшим закриттям кримінального провадження відповідно до ст. 284 КПК України.
На підставі наведеного, слідчий суддя вважає, що скаргу ГО «Платформа Громадський контроль» слід задовольнити частково та зобов`язати уповноважену особу Головного управління Національної поліції у Вінницькій області у відповідності до ст. 214 КПК України внести відомості, викладені у заяві за вих. №08.16/23 про вчинення кримінального правопорушення, до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати розслідування.
Що стосується вимог ГО «Платформа Громадський контроль» про визнання незаконною бездіяльності слідчого Головного управління Національної поліції у Вінницькій області, то зі змісту ст. 307 КПК України вбачається, що за результатами розгляду скарги на рішення, дії чи бездіяльність під час досудового розслідування слідчий суддя може винести ухвалу про: скасування рішення слідчого, дізнавача чи прокурора; скасування повідомлення про підозру; зобов`язання припинити дію; зобов`язання вчинити певну дію; відмову в задоволенні скарги. Таким чином, визнання бездіяльності незаконною не передбачено нормами зазначеної статті.
Відповідно до ч. 3 ст. 26 КПК України слідчий суддя у кримінальному провадженні вирішує лише ті питання, які винесені на його розгляд сторонами та віднесені до його повноважень цим Кодексом.
Отже, оскільки до повноважень слідчого судді при розгляді скарг на рішення, дії чи бездіяльність під час досудового розслідування не віднесено прийняття рішення про визнання незаконною бездіяльності слідчого, то в цій частині у задоволенні вимог слід відмовити.
Враховуючи викладене,керуючись ст.ст.7,9,11,25,214,306,307,309КПК України,слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Скаргу Громадської організації «Платформа Громадський контроль» задовольнити частково.
Зобов`язати уповноважену особу Головного управління Національної поліції у Вінницькій області у відповідності до ст. 214 КПК України внести відомості, викладені у заяві голови правління Громадської організації «Платформа Громадський ОСОБА_4 за вих. №08.16/23 про вчинення кримінального правопорушення, до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочати розслідування.
В іншій частині вимог відмовити.
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена до Вінницького апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя Вінницького міського суду
Вінницької області ОСОБА_5
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2024 |
Оприлюднено | 29.04.2024 |
Номер документу | 118647926 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за скаргами на дії та рішення правоохоронних органів, на дії чи бездіяльність слідчого, прокурора та інших осіб під час досудового розслідування бездіяльність слідчого, прокурора стосовно невнесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань |
Кримінальне
Вінницький міський суд Вінницької області
Гуменюк К. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні