Ухвала
від 26.04.2024 по справі 925/233/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"26" квітня 2024 р. м. Черкаси Справа № 925/233/24

Господарський суд Черкаської області у складі судді Зарічанської З.В., розглянувши заяву Черкаської окружної прокуратури про залучення третьої особи у справі

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Промед Технолоджис"</a>,

до відповідача - Комунального некомерційного підприємства "Черкаська міська консультативно-діагностична поліклініка",

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Черкаської міської ради,

за участю Черкаської окружної прокуратури,

про стягнення 35 391 644,10 грн.

УСТАНОВИВ:

20.02.2024 за допомогою системи "Електронний суд" Товариство з обмеженою відповідальністю "Промед Технолоджис"</a> подало до Господарського суду Черкаської області позовну заяву з вимогою стягнути з Комунального некомерційного підприємства "Черкаська міська консультативно-діагностична поліклініка" заборгованість за порушення зобов`язань у загальній сумі 30 191 644,10 грн та упущену вигоду у розмірі у розмірі 5 200 000 грн.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує неналежним виконанням відповідачем умов Договору від 18.10.2023 № 138 про закупівлю в частині неоплати поставленого товару.

Ухвалою від 27.02.2024 господарський суд відкрив провадження у справі №925/233/24 за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначив на 21.03.2024 об 11:00. Встановив сторонам строк для подання заяв по суті.

12.03.2024 відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення позовних вимог та заявив клопотання про залучення до розгляду справи в якості співвідповідача Департамент охорони здоров`я та медичних послуг Черкаської міської ради, оскільки саме цьому департаменту підпорядковується діяльність відповідача і його фінансування.

19.03.2024 відповідач подав клопотання про залучення до розгляду справи в якості співвідповідача Департаменту охорони здоров`я та медичних послуг Черкаської міської ради.

Протокольною ухвалою від 21.03.2024 господарський суд на підставі п. 3 ч. 2 ст. 183 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) відклав підготовче засідання до 18.04.2024 об 11:00.

26.03.2024 за допомогою системи "Електронний суд" позивач подав відповідь на відзив, в якій заперечує проти доводів відповідача, викладених у відзиві.

16.04.2024 відповідач подав заперечення на відповідь на відзив стосовно позовної заяви про стягнення грошових сум.

У зв`язку із оголошенням повітряної тривоги, зокрема на території Черкаської області, підготовче засідання 18.04.2024 не відбулося.

Ухвалою від 18.04.2024 господарський суд продовжив строк підготовчого провадження у справі № 925/233/24 на тридцять днів та призначив підготовче засідання по справі № 925/233/24 на 26.04.2024 об 11:00.

24.04.2024 Черкаська окружна прокуратура подала заяву про вступ у справу № 925/233/24 з метою захисту інтересів держави в особі Черкаської територіальної громади, представництво якої має здійснювати, проте не здійснює, Черкаська міська рада.

Відповідно до ч. 3 ст. 53 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

25.04.2024 Черкаська окружна прокуратура подала заяву про залучення третьої особи з вимогою залучити Черкаську міську раду (ідентифікаційний код 25212542) в якості третьої особи на стороні відповідача без самостійних вимог щодо предмета спору у справі № 925/233/24.

Розглянувши подану заяву господарський суд зазначає таке.

За ч. 1, 3-5 ст. 50 ГПК України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов`язки щодо однієї із сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи.

У заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.

Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог, мають процесуальні права та обов`язки, встановлені статтею 42 цього Кодексу.

В обґрунтування поданої заяви прокурор зазначає таке.

ТОВ "Промед Технолоджис" обґрунтовує позовні вимоги у справі № 925/233/24 фактом наявності договірних відносин між ним та КНП "Черкаська міська консультативно-діагностична поліклініка", а саме укладенням договорів про закупівлю комунальним підприємством медичного обладнання та неналежним виконанням цим підприємством умов договорів в частині не оплати поставленого товару. Відповідно, позивач здійснює нарахування 3 % річних та інфляційних втрат, а також вказує на необхідність стягнення з комунального підприємства упущеної вигоди, що в сумі складає 35 391 644,10 грн.

Джерелом фінансування зазначених договорів визначено кошти місцевого бюджету.

Відповідно до Статуту КНП "Черкаська міська консультативно-діагностична поліклініка" (далі - Підприємство), затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 25.02.2021 №4-6, засновником Підприємства є територіальна громада міста Черкаси в особі Черкаської міської ради, яка в установленому чинним законодавством порядку представляє спільні інтереси територіальної громади міста Черкаси та здійснює управління об`єктом комунальної власності (п. 1.2 Статуту). При цьому, Підприємство є неприбутковою організацією. Підприємство здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку. Окрім вказаного, Підприємство у відзиві на позовну заяву у даній справі також зазначає про те, що Підприємство здійснює свою діяльність фактично за рахунок бюджетних коштів та не має можливостей власними коштами покрити видатки на оплату медичного обладнання, яке є предметом договорів, укладених з ТОВ "Промед Технолоджис".

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст. Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Прокурор стверджує, що інтереси Черкаської територіальної громади представляє Черкаська міська рада та покликається на такі норми права.

Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад (ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

До виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено здійснення на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради розгляду прогнозу місцевого бюджету, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету; прийняття рішень щодо передачі коштів з відповідного місцевого бюджету (п. 23 та п. 27 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування (ст. 17 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Отже, прокурор стверджує, що у разі задоволення судом позову у справі № 925/233/24 та присудження до стягнення з КНП "Черкаська міська консультативно-діагностична поліклініка" коштів, видатки на вказані цілі необхідно буде здійснювати за рахунок коштів місцевого бюджету Черкаської територіальної громади, рішення щодо виділення яких буде прийматись на відповідному засіданні Черкаської міської ради. Вказане свідчить, що рішення у справі № 925/233/24 безпосередньо впливає на права та обов`язки Черкаської міської ради в частині, що стосуються вирішення питань використання бюджетних коштів громади та в частині визначення розміру фінансування підконтрольних раді комунальних підприємств, а отже є необхідним залученням Черкаської міської ради третьою особою без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні Відповідача у справі № 925/233/24.

Господарський суд погоджується із доводами прокурора та задовольняє заяву про залучення третьої особи.

Відповідно до приписів ГПК України третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору має право подати пояснення щодо позову або відзиву.

Відповідно до ст. 168 ГПК України у поясненнях третьої особи щодо позову або відзиву третя особа, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, викладає свої аргументи і міркування на підтримку або заперечення проти позову.

Пояснення третьої особи підписуються третьою особою або її представником.

До пояснень третьої особи застосовуються правила, встановлені частинами третьою - сьомою статті 165 цього Кодексу.

Пояснення третьої особи подаються в строк, встановлений судом. Суд має встановити такий строк, який дозволить третій особі підготувати свої міркування, аргументи та відповідні докази, та надати пояснення до позову або відзиву, а іншим учасникам справи - відповідь на такі пояснення завчасно до початку розгляду справи по суті.

Керуючись статтями 50, 53, 168, 234-235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

Задовольнити заяву Черкаської окружної прокуратури про залучення третьої особи.

Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Черкаську міську раду (ідентифікаційний код 25212542, вул. Байди Вишневецького, буд. 36, м. Черкаси, 18002).

Зобов`язати позивача надіслати на адресу Черкаської міської ради копію позовної заяви та відповіді на відзив з додатками протягом трьох днів з дня отримання цієї ухвали.

Зобов`язати відповідача надіслати на адресу Черкаської міської ради копію відзиву та заперечень з додатками протягом трьох днів з дня отримання цієї ухвали.

Третя особа має право подати суду пояснення щодо позову та відзиву у строк протягом п`яти днів з дня отримання цієї ухвали та відзиву відповідно з одночасним направленням таких пояснень на адреси обох сторін та надати суду докази такого направлення.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не підлягає оскарженню.

Копії ухвали надіслати сторонам за допомогою системи "Електронний суд", Черкаській обласній прокуратурі на електронну адресу: sekretariat@chk.gp.gov.ua.

Суддя Зоя ЗАРІЧАНСЬКА

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення26.04.2024
Оприлюднено29.04.2024
Номер документу118650423
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу

Судовий реєстр по справі —925/233/24

Ухвала від 06.06.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Зарічанська З.В.

Ухвала від 27.05.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Зарічанська З.В.

Ухвала від 27.05.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Зарічанська З.В.

Ухвала від 16.05.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Зарічанська З.В.

Ухвала від 16.05.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Зарічанська З.В.

Ухвала від 26.04.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Зарічанська З.В.

Ухвала від 26.04.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Зарічанська З.В.

Ухвала від 18.04.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Зарічанська З.В.

Ухвала від 16.04.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Зарічанська З.В.

Ухвала від 27.02.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Зарічанська З.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні