ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 квітня 2024 рокусправа № 380/24344/23 м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П. розглянув у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Соціальна мережа» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення -
УСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Соціальна мережа» (далі - позивач, ТзОВ «Соціальна мережа») звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Львівській області (далі відповідач), у якій просить визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівські області № 16377/13-01-04-07/40208297 від 14.07.2023.
В обґрунтування позову зазначено те, що позивачем із дотриманням граничних строків, протягом операційного дня надіслано на реєстрацію податкові накладні, про що свідчать відповідні електронні повідомлення. Проте, відповідачем до кінця операційного дня не надіслано квитанцій про прийняття або неприйняття вказаних податкових накладних, податкові накладні зареєстровано наступного дня і прийнято оскаржуване податкове-повідомлення рішення, яким встановлено порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 ПК України та застосовано штраф у розмірі 33055,05 грн.
Ухвалою від 23.10.2023 відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідач подав відзив на позовну заяву (вх. № 91421 від 28.11.2023), вважає позовні вимоги такими, що не заслуговують на увагу та є безпідставними. Вказав, що у ході проведення камеральної перевірки Головним управлінням ДПС у Львівській області виявлено порушення ТзОВ «Соціальна мережа» вимоги пункту 201.10 статті 201 ПК України в частині граничного терміну реєстрації в ЄРПН податкових накладних за першу половину червня 2022, а саме: № 332 01.06.2022 № 334 від 14.06.2022, № 326 від 13.06.2022, № 329 від 09.06.2022, № 323 від 10.06.2022, № 331 від 03.06.2022, № 322 від 15.06.2022, № 325 від 02.06.2022, № 321 від 05.06.2022, № 333 від 06.06.2022, № 328 від 07.06.2022, № 324 від 05.06.2022, № 330 від 12.06.2022, № 335 від 04.06.2022, № 327 від 11.06.2022, які зареєстровані 01.07.2022 із порушенням термінів реєстрації на один день.
Вказав, що реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування кількісних та вартісних показників у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до вимог Порядку № 1246.
Пунктом 2 Порядку № 1246 визначено, що операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин.
В той же час, Законом України від 12.05.2022 № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану, який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.
Звернув увагу на те, що підпунктом 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.
Вважає, оскільки відповідно до вимог пп. 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, граничним строком реєстрації податкових накладних, складених з 01 по 15 червня 2022 року було 30 червня 2022 року з 8:00 години до 18:00 години, а позивачем податкові накладні направлені поза межами операційного дня після 18 години, у зв`язку з чим контролюючим органом здійснено автоматизовану перевірку накладної наступного робочого дня 01 липня 2022 року.
Просив відмовити у задоволенні позову.
Позивачем надіслано суду відповідь на відзив (вх. № 95224 та № 95182 від 11.12.23), в якому пункт 69.18 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України визначено тривалість робочого дня для прийняття електронних документів від платників, а не для реєстрації податкових накладних, просив задовольнити позов в повному обсязі.
Суд всебічно і повно з`ясував усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та встановив таке.
ТзОВ Соціальна мережа» зареєстроване як юридична особа з 30.12.2015, ідентифікаційний код юридичної особи 40208297, основний вид діяльності за КВЕД: 47.73 Роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах.
ГУ ДПС у Львівській області проведено камеральну перевірку дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ТзОВ «Соціальна мережа» (код ЄДРПОУ 40208297), про що складено Акт № 15887/13-01-04-07-40208297 від 13.06.2023.
Актом встановлено порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних за грудень 2019 року та червень 2022 року, а саме порушення позивачем вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України в частині граничного терміну реєстрації в ЄРПН податкових накладних за першу половину червня 2022 року, а саме: № 332 01.06.2022 № 334 від 14.06.2022, № 326 від 13.06.2022, № 329 від 09.06.2022, № 323 від 10.06.2022, № 331 від 03.06.2022, № 322 від 15.06.2022, № 325 від 02.06.2022, № 321 від 05.06.2022, № 333 від 06.06.2022, № 328 від 07.06.2022, № 324 від 05.06.2022, № 330 від 12.06.2022, № 335 від 04.06.2022, № 327 від 11.06.2022, які зареєстровані 01.07.2022 із порушенням термінів реєстрації на один день.
На підставі акта винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 16377/13-01-04-07/40208297 від 14.07.2023 про нарахування штрафних санкцій ТОВ «Соціальна мережа» на загальну суму 30050,05 грн, застосованих відповідно до п. 2011 ст. 2011 ПК України.
Вважаючи таке рішення відповідача протиправним, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.
Вирішуючи справу суд керується таким.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі ПК України).
Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) здійснюється відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі ПК України) та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29 грудня 2010 року. Правила складання податкової накладної регламентуються статтею 201 Кодексу.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних. Реєстрація таких у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Статтею ст. 1201 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.
Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України.
Відповідно до 1201.1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.
З аналізу вказаних правових норм слідує, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН у строк, встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 1201.1. статті 1201 ПК України.
Я слідує з матеріалів справи контролюючим органом здійснено реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у робочий день в межах 8-18 год, то час як позивачем фактично надіслано податкові накладні/розрахунки коригування після 18 год робочого дня, а саме:
- № 321 від 05.06.2022; надіслано 30.06.2022 о 18:55 год; зареєстровано 01.07.2022 о 08:10 год;
- № 322 від 15.06.2022; надіслано 30.06.2022 о 19:12 год; зареєстровано 01.07.2022 о 08:07 год;
- № 323 від 10.06.2022; надіслано 30.06.2022 о 19:23 год; зареєстровано 01.07.2022 о 08:07 год;
- № 324 від 08.06.2022; надіслано 30.06.2022 о 19:23 год; зареєстровано 01.07.2022 о 08:09 год;
- № 325 від 02.06.2022; надіслано 30.06.2022 о 18:55 год; зареєстровано 01.07.2022 о 08:10 год;
- № 326 від 13.06.2022; надіслано 30.06.2022 о 19:23 год; зареєстровано 01.07.2022 о 08:09 год;
- № 327 від 11.06.2022; надіслано 30.06.2022 о 19:23 год; зареєстровано 01.07.2022 о 08:09 год;
- № 328 від 07.06.2022; надіслано 30.06.2022 о 18:55 год; зареєстровано 01.07.2022 о 08:10 год;
- № 329 від 09.06.2022; надіслано 30.06.2022 о 19:23 год; зареєстровано 01.07.2022 о 08:08 год;
- № 330 від 12.06.2022; надіслано 30.06.2022 о 19:23 год; зареєстровано 01.07.2022 о 08:09 год;
- № 331 від 03.06.2022; надіслано 30.06.2022 о 18:55 год; зареєстровано 01.07.2022 о 08:10 год;
- № 332 від 01.06.2022; надіслано 30.06.2022 о 18:55 год; зареєстровано 01.07.2022 о 08:09 год;
- № 333 від 06.06.2022; надіслано 30.06.2022 о 18:55 год; зареєстровано 01.07.2022 о 08:10 год;
- № 334 від 14.06.2022; надіслано 30.06.2022 о 19:23 год; зареєстровано 01.07.2022 о 08:16 год;
- № 335 від 04.06.2022; надіслано 30.06.2022 о 18:55 год; зареєстровано 01.07.2022 о 08:08 год.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до ЄРПН визначено у Порядку ведення Єдиного державного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (надалі - Порядок № 1246), який є та був чинним на час спірних правовідносин.
За визначенням у пункті 1 Порядку № 1246 операційним днем є частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.
Як встановлено у пункті 3 Порядку № 1246 операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Відповідно до пункту 11 Порядку № 1246 після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
У пункті 13 Порядку № 1246 передбачено формування за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (пункт 14 Порядку № 1246).
Як визначено у підпункті 14.1.56-2 пункту 14.1 статті 14 ПК України електронний кабінет - сукупність інформаційно-телекомунікаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, призначених для взаємодії між платниками податків та державними, у тому числі контролюючими, органами з питань реалізації прав та обов`язків, визначених цим Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Взаємодія реалізується через: портальне рішення для користувачів - платників податків, робота в якому здійснюється он-лайн (через мережу Інтернет у режимі реального часу) та не вимагає обов`язкового використання спеціалізованого клієнтського застосування; портальне рішення для користувачів - державних органів, у тому числі контролюючих; програмний інтерфейс (API), що дає змогу реалізувати повноту функціоналу електронного кабінету; інші засоби, бази даних, реєстри, що ведуться в електронному вигляді, інформаційні, телекомунікаційні, інформаційно-телекомунікаційні системи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Відповідно до пункту 42-1.2 статті 42-1 ПК України електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов`язків, визначених цим Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, реєстрації, коригування податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних та акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
При цьому згідно з пунктом 42-1.6 цієї ж статті ПК України електронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування. Проведення технічного обслуговування електронного кабінету у день, на який припадає граничний строк подання податкових декларацій, та з 8 до 20 години будь-якого іншого календарного дня забороняється. Технічне обслуговування електронного кабінету проводиться у порядку, що визначається методологом електронного кабінету.
Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», який набрав чинності 17 березня 2022 року, доповнено пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, зокрема, підпунктом 69.18, відповідно до якого установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.
Зміст норми підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України підтверджує те, що дія цієї норми стосується електронних документів, але буквальне тлумачення підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України дає підстави вважати, що цією нормою врегульовано порядок приймання електронних документів контролюючим органом шляхом звуження часових рамок, протягом яких контролюючий орган міг реалізувати свою поведінку у вигляді надання електронних сервісів та приймання електронних документів.
Відповідно, дія підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України поширюється на правовідносини, які складаються в процесі приймання електронних документів контролюючим органом, проте не регулює питання надсилання таких документів платником податків не встановлюючи жодних обмежень поведінки платника щодо вчинення дій, спрямованих на реалізацію виконання обов`язку щодо подання відповідних даних контролюючому органу.
Правове значення підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України полягає в тому, що цією нормою звільнено контролюючий орган від обов`язку забезпечувати функціонування електронних сервісів після 18 години та у позаробочі дні.
Разом із тим, аналізований правовий припис підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України не стосується порядку вчинення дій платником податків, а отже, не змінює граничних строків та порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в аспекті спрямованих платником дій для таких цілей.
Так, контролюючий орган вчиняє дії щодо прийняття податкових накладних/розрахунків коригування та надсилання квитанцій в інші строки та з урахуванням обмежень, введених підпунктом 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України - у робочі дні з 8 години до 18 години. Тобто, такі скорочені строки вчинення дій контролюючим органом щодо прийняття електронних документів не означають одночасного обмеження платника податків щодо виконання податкового обов`язку поданням податкових накладних/розрахунків коригування на реєстрацію.
Виходячи зі співвідношення предметів регулювання підпункту 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України на норм статті 201 ПК України та Порядку № 1246, вчиненню платником дій щодо надіслання на реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування у визначений у Порядку № 1246 строк кореспондують дії контролюючого органу щодо приймання та проведення реєстрації означених накладних відповідно до строків, установлених у підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, що становить належний порядок вчинення платником дій з надсилання та прийняття контролюючим органом для реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування під час воєнного стану.
При цьому, задля забезпечення належної реалізації процедури реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, контролюючий орган зобов`язаний прийняти податкові накладні/розрахунки коригування, надіслані у межах граничних строків та впродовж операційного дня, визначених для платника у Порядку № 1246, та на наступний робочий день до 18 години, якщо прийняття таких податкових накладних/розрахунків коригування є неможливим у межах попереднього дня з урахуванням строків у підпункті 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, прийняти їх та зареєструвати. Іншими словами, у контролюючого органу зберігається обов`язок належного реагування на правомірні дії платника, але з урахуванням обмеженого робочого часу податкового органу згідно з підпунктом 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України.
Вказаний висновок узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, викладеній у справі № 260/5659/22 від 14.12.2023, яка в силу приписів частини 5 статті 242 КАС України враховується судом при вирішенні спірних правовідносин.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позивачем не пропущено граничного терміну реєстрації вищеописаних податкових накладних.
Також суд зазначає, що з матеріалів справи слідує, зокрема Акта перевірки № 15887/13-01-04-07/40208297 від 13.06.2023 та розрахунку штрафних санкцій до податкового повідомлення-рішення № 16377/13-01-04-07/40208297, що позивачем податкову накладну № 780 від 31.12.2019 зареєстровано із порушенням граничного терміну реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН на 12 днів, у зв`язку з чим контролюючим органом застосовано штрафні санкції у розмірі 10% на підставі статті 1201 ПК України в розмірі 451,20 грн.
Вказані обставини підтверджуються наданими позивачем квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування № 9332815952 від 27.01.2020 (а.с. 51).
В цій частині встановленого перевіркою порушення позивач у позовній заяві не наводить аргументів протиправного застосування штрафної санкції.
Оскільки до оскаржуваного податкового повідомлення-рішення додано розрахунок штрафних санкцій і урахуванням висновку суду про відсутність порушень позивача щодо вчасної реєстрації податкових накладних, складених у першій половині червня 2022 року, і можливості виокремити суму застосованих штрафних санкцій щодо податкової накладної № 780 від 31.12.2019 у податковому повідомленні-рішенні, суд вважає, що податкове повідомлення-рішення № 16377/13-01-04-07/40208297 від 14.07.2023 підлягає визнанню протиправним і скасуванню в частині застосування штрафних санкцій у розмірі 32598,85 грн. А тому в іншій частині адміністративного позову слід відмовити.
Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З огляду на вищезазначені висновки суду, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково.
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Оскільки суд дійшов висновку що застосування штрафних санкцій у розмірі 32598,85 грн є протиправним, при загальній сумі нарахованої санкції 33055,05 грн, то частка задоволених позовних вимог майнового характеру становить 98,61%.
Враховуючи зазначене, сума сплаченого судового збору у розмірі 2646,69 грн (2684,00 грн 98,61%) підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 294, 295 КАС України, суд-
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області від 14.07.2023 № 16377/13-01-04-07/40208297 в частині застосування штрафних санкцій у розмірі 32598,85 грн.
3. У задоволенні іншої частини позову відмовити.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Соціальна мережа» 2646 (дві тисячі шістсот сорок шість) грн 69 коп сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Соціальна мережа» (79032 м. Львів вул. Пасічна 93; код ЄДРПОУ 40208297).
Відповідач: Головне управління ДПС у Львівській області (79026 м. Львів вул. Стрийська 35; код ЄДРПОУ ВП 43968090).
Суддя Качур Р.П.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2024 |
Оприлюднено | 29.04.2024 |
Номер документу | 118658471 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні