Рішення
від 24.04.2024 по справі 440/2908/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/2908/24

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Головка А.Б.,

за участю:

секретаря судового засідання Накісько Т.А.,

представника відповідача Солопа І.Ю.,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

В С Т А Н О В И В:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 03.11.2023 року № 0098560902.

Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на невідповідність спірного рішення вимогам чинного законодавства з огляду на безпідставність висновку фактичної перевірки про порушення позивачем вимог підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України в частині відсутності реєстрації на початок проведення фактичної перевірки платником податку розпорядником акцизного складу розташованого на акцизному складі витратоміра - лічильника № 9571. За твердженням позивача, посадові особи податкового органу не врахували, що позивачем здійснено реєстрацію витратоміра - лічильника (паливо - роздавальна колонка Шельф) в Єдиному реєстрі витратомірів - лічильників згідно інвентаризаційного номеру - 1280, який присвоєно за наслідками проведення інвентаризації, та за яким здійснюється ідентифікація майна, що використовується позивачем при здійсненні роздрібної торгівлі пальним.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 18.03.2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за цим позовом, а її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників.

Відповідач позов не визнав, у наданому до суду відзиві представник відповідача просив у задоволенні позовних вимог відмовити з огляду на їх необґрунтованість та безпідставність. Свою позицію мотивував посиланням на те, що за результатами фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" встановлено відсутність реєстрації позивачем розташованого на акцизному складі №1020476 витратоміра-лічильника з серійним номером 9571 в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі. Відповідальність за вказане порушення передбачена пунктом 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України у вигляді накладення штрафу у розмірі 20000,00 грн.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлявся належним чином, надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача у судовому засіданні наполягав на відмові у задоволенні позовних вимог.

Суд, заслухавши вступне слово представника відповідача, дослідивши матеріали справи, встановив наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" зареєстроване як юридична особа, ідентифікаційний номер 44702151, здійснює основний вид діяльності 47.30 "роздрібна торгівля пальним".

На підставі наказу від 03.10.2023 року №2446-П та відповідно до направлень від 03.10.2023 року №№ 4438, 4439 посадовими особами Головного управління ДПС у Полтавській області у період з 04.10.2023 року по 13.10.2023 року проведено фактичну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" за місцем фактичного провадження діяльності: Полтавська область, Лубенський район, с. Вікторія, вул. Київська, 1, автозаправочна станція з магазином.

За результатами перевірки складений акт від 13.10.2023 року №9916/16-31-09-02-01/44702151, у якому відображено висновок про порушення позивачем вимог підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України в частині не реєстрації платником податку - розпорядником акцизного складу усіх розташованих на акцизному складі витратомірів - лічильників у розрізі складу - в Єдиному державному реєстрі витратомірів - лічильників та рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі, а саме: відсутність реєстрації на 04.10.2023 року - початок проведення фактичної перевірки - 13 год. 10 хв. платником податку - розпорядником акцизного складу розташованого на акцизному складі витратоміра - лічильника з номером 9571.

03.11.2023 року Головним управлінням ДПС у Полтавській області на підставі акта від 13.10.2023 року №9916/16-31-09-02-01/44702151 сформовано податкове повідомлення-рішення №0098560902 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 20000,00 грн.

Рішенням Державної податкової служби України від 28.12.2023 року №38414/6/99-00-06-03-01-06 скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 03.11.2023 року №0098560902 - без змін.

Не погодившись з податковим повідомленням-рішенням Головного управління ДПС у Полтавській області від 03.11.2023 року №0098560902, позивач оскаржив його до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Перелік та компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим кодексом України (надалі - ПК України). Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику /пункт 1.1 статті 1 ПК України/.

За визначенням підпункту 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 ПК України акцизний склад - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Згідно пункту 230.1 статті 230 ПК України акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.

За змістом підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Акцизні склади, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), повинні бути обладнані лише витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) наливом з такого акцизного складу.

Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати: а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі; б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Відповідно до пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового, та/або масового витратоміра на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, та/або місці отримання/відпуску спирту етилового у виробництво продукції, визначеної у підпунктах "д"-"ж" підпункту 229.1.1 пункту 229.1 статті 229 цього Кодексу, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового, та/або масовий витратомір.

Згідно з частиною другою статті 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

У цій справі предметом спору є правомірність рішення податкового органу про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій за факт відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі витратоміра-лічильника з серійним номером 9571.

Товариством з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" зареєстрований акцизний склад уніфікований №1020476, що не заперечувалось сторонами.

Під час фактичної перевірки позивача встановлено, що в якості витратоміра (колонки для відпуску скрапленого газу) використовується паливороздавальна колонка типу Шельф заводський номер - 9571. На початок проведення фактичної перевірки - 13 год.10 хв. 04.10.2023 року встановлено відсутність реєстрації платником податку - розпорядником акцизного складу розташованого на акцизному складі витратоміра - лічильника з номером 9571.

Таким чином, Товариством з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" порушено вимоги підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України в частині не реєстрації платником податку - розпорядником акцизного складу усіх розташованих на акцизному складі витратомірів - лічильників у розрізі складу - в Єдиному державному реєстрі витратомірів - лічильників та рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі.

Суд відхиляє доводи позивача про те, що реєстрація в Єдиному державному реєстрі витратомірів - лічильників та рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі витратоміра - лічильника здійснена позивачем за інвентарним номером - 1280, оскільки за змістом Формату даних та структури Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 27 листопада 2018 року № 944, реєстр повинен містити інформацію щодо витратомірів, установлених на акцизному складі пального на місцях відпуску пального наливом з акцизного складу, зокрема: серійних (ідентифікаційних) номерів витратомірів, при цьому, вказані дані визначаються виробником лічильника.

Суду не надано доказів про те, що під час перевірки позивач повідомляв посадових осіб відповідача про реєстрацію витратоміра - лічильника за інвентарним номером - 1280.

Акт перевірки від 13.10.2023 року №9916/16-31-09-02-01/44702151 підписаний позивачем без зауважень.

Крім того, позивачем за наслідками встановленого порушення під час перевірки - 04.10.2023 року о 16 год. 28 хв. подано адміністратору Реєстру коригуючу довідку про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри - реєстраційний номер 9258324021, в якій відображено про введення в експлуатацію витратоміра Шельф № 9571 та виведено з експлуатації витратомір № 1280.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідачем доведена правомірність прийнятого рішення, а тому у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" слід відмовити.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Відмовити в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" (вул. Чкалова, 213, м. Кременчук, Полтавська область, 39623; код ЄДРПОУ 44702151) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36000; код ЄДРПОУ ВП 44057192) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення -рішення - повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 26 квітня 2024 року.

Головуючий суддя А.Б. Головко

Дата ухвалення рішення24.04.2024
Оприлюднено29.04.2024
Номер документу118659238
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —440/2908/24

Рішення від 24.04.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Рішення від 24.04.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні