Рішення
від 25.04.2024 по справі 520/36681/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 квітня 2024 р. №520/36681/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мороко А.С., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради (вул. Квітки-Основ`яненка, буд. 7,м. Харків, 61003, код ЄДРПОУ 06716538), третя особа: Приватне підприємством "НВ-Інвест" (вул. Валентинівська, 3, кв. 18, м. Харків, 61168, код ЄДРПОУ 33478432) про визнання протиправним та скасування наказу,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради від 29.09.2023р. №537/1 а "Про присвоєння адреси супермаркету літ."а1-3" з гостьовою автостоянкою по вул. Клочківській (ріг вул.Херсонської) ПП "НВ-Інвест" у Шевченківському районі".

В обґрунтування позовних вимог, позивач вказав, що Департаментом містобудування та архітектури Харківської міської ради під час прийняття оскаржуваного наказу від 29.09.2023р. №537/1а Про присвоєння адреси супермаркету літ."а1-3" з гостьовою автостоянкою по вул.Клочківській (ріг вул.Херсонської) ПП "НВ-Інвест" у Шевченківському районі" допущено істотні порушення вимог чинного законодавства, зокрема Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Рішення 8 сесії Харківської міської ради 6 скликання "Про затвердження Порядку присвоєння адрес об`єктам нерухомості, розташованим на території міста Харкова» від 06.07.2011 № 325/11". Так, позивач вказує, що відповідачем розглянуто питання про присвоєння адреси нерухомому майна, власником якого не є ПП "НВ-Інвест" (за рішенням судів), а відповідачем всупереч Порядку № 325/11 не вчинено дій з метою звернення до КП «Харківське міське бюро технічної інвентаризації» із відповідним запитом для отримання інформації щодо реєстраційних відомостей про державну реєстрацію права власності за ПП "НВ-Інвест" на об`єкт нерухомого майна станом на 31.12.2012 та до адміністрації відповідного району щодо надання інформації про об`єкт нерухомості та отримання відомостей з Державного реєстру речових прав на вказане нерухоме майно, інформації комунального підприємства "Харківське міське бюро технічної інвентаризації" Харківської міської ради або комунального підприємства "Харківське районне бюро технічної інвентаризації" та інформації адміністрації района. Таким чином, позивач, вважаючи, що оскаржуваний наказ порушує право ОСОБА_1 на користування майном, призводить до невизначеності у сфері адресації об`єктів нерухомого майна, враховуючи те, що Департаментом містобудування та архітектури Харківської міської ради під час прийняття оскаржуваного наказу від 29.09.2023р. №537/1 а "Про присвоєння адреси супермаркету літ."а1-3" з гостьовою автостоянкою по вул.Клочківській (ріг вул.Херсонської) ПП "НВ-Інвест" у Шевченківському районі" допущено істотні порушення вимог чинного законодавства, звертається до суду із даним позовом.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов, а третій особі письмові пояснення щодо предмету спору.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана відповідачу та третій особі через систему "Електронний суд" та надійшла в електронний кабінет користувачів, що підтверджується електронною роздруківкою.

Представник відповідача надав до суду відзив на позов, в якому заперечував проти задоволення позовних вимог, вказавши, що Приватним підприємством «НВ-Інвест» під час звернення із заявою від 10.08.2023 № 02-27/39 про присвоєння адреси об`єкту нерухомості, надано повний перелік документів для присвоєння адреси новозбудованому об`єкту нерухомого майна, визначений частиною 5 статті 26-4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», тому законодавчо визначені підстави для відмови у задоволенні вказаної заяви були відсутні. Представник відповідача також звернув увагу, що реєстрація декларації про готовність об`єкта до експлуатації ХК 14311043903 від 20.09.2011 відбулась вже після апеляційного перегляду справи № 29/15-10, за наслідками було скасовано зазначене рішення Господарського суду Харківської області від 17.02.2010, а тому у даному випадку, підставою для реєстрації права власності за приватним підприємством «НВ-Інвест» було скасоване рішення господарського суду Харківської області від 17.02.2010 у справі № 29/15-10. Враховуючи вищевикладене, Департаментом під час прийняття наказу про присвоєння адреси супермаркету літ. «а1-3» з гостьовою автостоянкою по вул. Клочківській (ріг вул. Херсонської) ПП «НВ-Інвест» у Шевченківському районі було дотримано всі вимоги Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку.

Також представник відповідача просив закрити провадження у справі, оскільки даний спір підвідомчий господарському суду Харківської області.

Представник третьої особи надав письмові пояснення на позов, в яких вказав, що приймаючи до уваги те, що ПП «НВ-Інвест» в порядку, визначеному ст. 331 ЦК України не набуло право власності на нерухоме майно станом на час подання позовної заяви про визнання права власності, а так само станом на дату реєстрації такого права власності в реєстрі прав власності на нерухоме майно, то скасоване рішення господарського суду Харківської області від 17.02.2010 у справі №29/15-10 про визнання права власності на нежитлову будівлю літ. «А-3» по вул. Херсонській, 109а у м. Харкові не породило жодних правових наслідків з моменту його ухвалення. Таким чином, ПП «НВ-Інвест» не набуло права власності на нежитлову будівлю літ. «А-3» по вул. Херсонській, 109а у м. Харкові, а як наслідок ПП «НВ-Інвест» не могло і не передало право власності на нежитлові приміщення у нежитловій будівлі літ. «А-3» по АДРЕСА_2 , а саме: ОСОБА_2 на нежитлові приміщення №№1-16 1-го поверху, загальною площею 1281,4 кв.м., у літ. «А-3» по АДРЕСА_2 ; ОСОБА_3 на нежитлові приміщення №№1-12 2- го поверху, загальною площею 1287,3 кв.м., та нежитлові приміщення №1-5 3-го поверху загальною площею 101,1 кв.м. у літ. «А-3» по АДРЕСА_2 ; ОСОБА_2 на нежитлові приміщення 3-го поверху №№6-16 загальною площею 911,5 кв.м. у літ. «А-3» по АДРЕСА_2 . Приймаючи до уваги наведене, представник третьої особи вважає,що ОСОБА_2 не набув права довірчої власності на нежитлові приміщення №№1-16 1-го поверху, загальною площею 1281,4 кв.м., у літ. «А-3» по АДРЕСА_2 ; ОСОБА_1 не набув права власності на нежитлові приміщення №№1-12 2-го поверху, загальною площею 1287,3 кв.м., та нежитлові приміщення №1-5 3-го поверху загальною площею 101,1 кв.м. у літ. «А-3» по АДРЕСА_2 ; ОСОБА_2 не набув права власності на нежитлові приміщення 3-го поверху №№6-16 загальною площею 911,5 кв.м. у літ. «А-3» по АДРЕСА_2 .

Ухвалою суду від 25.04.2024 клопотання третьої особи, Приватного підприємства "НВ-Інвест" про закриття провадження у даній справі за позовом ОСОБА_1 до Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради, третя особа: Приватне підприємством "НВ-Інвест" про визнання протиправним та скасування наказу залишено без задоволення.

Положеннями ч.1 ст.257 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Згідно ч.2 ст.257 Кодексу адміністративного судочинства України: за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду.

Відповідно 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши наявні матеріали справи, суд зазначає наступне.

Матеріалами справи підтверджено, що 5 грудня 2006 року між Харківською міською радою (орендодавець) та приватним підприємством «НВ-Інвест» (орендар) укладений договір оренди землі, відповідно до умов якого на підставі рішення ХLI сесії Харківської міської ради IV скликання від 14.10.2005 р. № 196/05 «Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва (реконструкції) та подальшої експлуатації об`єктів» орендодавець надав, а орендар прийняв у строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, загальною площею 0,2471 га, яка знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Клочківська (ріг вул. Херсонської). Кадастровий номер земельної ділянки 6310136300:05:006:0003.

Декларація за №ХК1431104391 про готовність об`єкта до експлуатації нежитлової будівлі літ. «А-3» загальною площею 3581,3 кв. м., що розташована за адресою: м. Харків, вул. Клочківська, 109-А (супермаркет з гостьовою автостоянкою), була зареєстрована Інспекцією ДАБК у Харківській області 20 вересня 2011 року.

Відповідно до змісту інформаційної довідки від 20.01.2022р. з ДРРП на нерухоме майно, відповідно до якої за приватним підприємством «НВ-Інвест» 22.04.2010р. зареєстрована на праві власності нежитлова будівля літ.А-3 загальною площею 3581,3 кв.м., адреса нерухомого майна: Харківська область, м.Харків, вулиця Клочківська, 109-А, про що також свідчить витяг № 26647537 від 08.07.2010р. про реєстрацію права власності на нерухоме майно.

Рішенням Господарського суду Харківської області від 17.02.2010р. у справі №29/15-10 за Приватним підприємством «НВ-Інвест» (м.Харків, вул.Блюхера, 3, кв.18, код за ЄДРПОУ 33478432) визнано право власності на нежитлову будівлю літ. «А-3» загальною площею 3581,3 кв.м., що розташована за адресою: м.Харків, вул.Клочківська, 109-А.

Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 08.09.2011 апеляційну скаргу прокурора Дзержинського району міста Харкова на рішення Господарського суду Харківської області від 17.02.2010 у справі № 29/15-10 задоволено. Рішення Господарського суду Харківської області від 17.02.2010 у справі № 29/15-10 скасовано та прийнято нове рішення, яким в задоволенні позову відмовлено.

Постановою Вищого господарського суду України від 07.12.2011 у справі № 29/15-10, рішення Господарського суду Харківської області від 17.02.2010 у справі № 29/15-10 скасовано та направлено справу на новий розгляд до Господарського суду Харківської області.

Рішенням Господарського суду Харківської області від 16.03.2012 у справі № 5023/118/12 (н.р. №29/15-10), відмовлено у задоволенні позову Приватного підприємства «НВ-Інвест» у визнанні права власності за ним право власності на нежитлову будівлю літ. "А-3" загальною площею 3 581,3 кв. м., що розташована за адресою: м. Харків, вул. Клочківська, 109-А.

Постановою Господарського суду Харківської області від 26.04.2016 у справі № 922/5022/15, визнано Приватне підприємство "НВ-ІНВЕСТ", код ЄДРПОУ 33478432, яке зареєстровано Виконавчим комітетом Харківської міської ради 22.04.2005 року № 14801070009009066, місцезнаходження: 6116, АДРЕСА - банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру.

Ухвалою Господарьского суду Харківської області від 21.04.2020 у справі № 922/5022/15, клопотання кредитора ТОВ "Респектплюс" задоволено. Припинено повноваження ліквідатора ПП "НВ-Інвест" арбітражного керуючого Менчак В`ячеслава Володимировича (свідоцтво № 590 від 20.03.2013). Призначено ліквідатором боржника ПП "НВ-Інвест" арбітражного керуючого Севостьянова Євгена Вікторовича (свідоцтво № 981 від 23.05.13, код НОМЕР_1 , адреса: 61003, м. Харків, вул. Університетська, 9). Зобов`язано ОСОБА_4 передати всі матеріали, пов`язані з ліквідаційною процедурою, арбітражному керуючому Севостьянову Є.В. (свідоцтво № 981 від 23.05.2013 р.) по акту прийому-передачі. Зобов`язано ліквідатора Севостьянова Є.В. виконати у повному обсязі вимоги постанови суду від 26.04.2016 та надати суду на затвердження звіт ліквідатора про виконану роботу та всі документи, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури по банкруту, надавати суду проміжні звіти про хід виконання ліквідаційної процедури.

В подальшому, як пояснив позивач, частина нежитлових приміщень у зазначеній будівлі, зокрема нежитлові приміщення 2-го поверху №1-12 площею 1287,3 кв.м., нежитлові приміщення 3-го поверху №1-5 площею 101,1 кв.м. в літ. «А-3», загальною площею 1388,4 кв.м., по АДРЕСА_3 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2146929663101, була набута ОСОБА_1 у власність, що підтверджується Витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 07.12.2021р. та інформаційною довідкою від 15.11.2023р. з ДРРП.

Так, попередні власники нежитлової будівлі літ.А-3 загальною площею 3581,3 кв.м. (ТОВ «Сінергія-2005», ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ) звертались до Харківської міської ради з заявою від 29.05.2020р. про впорядкування найменування місяця розташування земельної ділянки: АДРЕСА_4 , кадастровий номер 6310136300:05:006:0003, цільове призначення 03:07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Листом від 30.06.2020р. за №Б-10-19798/1-20.08-31 Департамент містобудування та архітектури повідомив заявників, що за дорученням Харківської міської ради звернення від 29.05.2020р. щодо упорядкування місяця розташування земельної ділянки (кадастровий номер) 6310136300:05:006:0003) по вул. Клочківській (ріг вул.Херсонської) було розглянуте та ведеться робота з вищевказаного питання відповідно до рішення 8 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.07.2011р. №325/11 «Про затвердження Порядку присвоєння адрес об`єктам нерухомості, розташованим на території м.Харкова» та тимчасового порядку реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об`єктам будівництва та об`єктам нерухомого майна, затвердженого постановою КМУ від 27.03.2019р. №367

Рішенням №2227/20 від 19.08.2020р. Харківської міської ради «Про упорядкування найменувань місць розташування земельних ділянок» земельній ділянці з кадастровим номером 6310136300:05:006:0003 (м. Харків, вул.Клочківська (ріг вул.Херсонської) було упорядковане найменування місця розташування: м.Харків, вул. Клочківська, 109-А (Шевченківський район). П.1.3. зазначеного рішення також було зобов`язано користувачів земельних ділянок звернутися до Департаменту земельних відносин для оформлення прав на земельні ділянки згідно з діючим законодавством, з урахуванням обмежень та обтяжень.

16.04.2021р. ТОВ «Сінергія-2005», як попередній власник нежитлової будівлі літ.А-3 загальною площею 3581,3 кв.м., звернулося до Харківської міської ради з клопотанням про передачу в користування за договором оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6310136300:05:006:0003 за адресою АДРЕСА_3 , для обслуговування нежитлової будівлі літ.А-3 загальною площею 3581,3 кв.м. Проте відповідь на звернення ТОВ «Сінергія-2005» від Харківської міської ради не надійшло. Договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6310136300:05:006:0003 укладений не був.

ПП «НВ-Інвест» звернулось до Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради із заявою від 10.08.2023 № 02-27/39 про присвоєння адреси об`єкта нерухомості, в якій заявник просив присвоїти адресу супермаркету з гостьовою автостоянкою по АДРЕСА_3 , розташованого на земельній ділянці з кадастровим номером 6310136300:05:006:0003 у зв`язку із закінченням будівництва об`єкта (документ, що посвідчує прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів зареєстрований за номером ХК 14311043903).

У якості додатків заявником додано наступні документи:

- копію договору оренди землі № 140767100075 від 16.07.2007;

- копію дозволу на виконання будівельних робіт від 16.05.2006 № 06/203;

- копію декларації про готовність об`єкта до експлуатації ХК 14311043903 від 20.09.2011;

- копію технічного паспорту;

- копію геодезичної зйомки;

- фотоматеріали;

- копію постанови Господарського суду Харківської області від 26.04.2016 у справі № 922/5022/15 та копія ухвали Господарського суду Харківської області від 21.04.2020 у справі № 922/5022/15;

- копію свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого.

11.08.2023 року ФОП ОСОБА_5 проведено технічну інвентаризацію нежитлової будівлі літ. «а1-3» (супермаркету) з гостьовою автостоянкою по вул. Клочківській (ріг вул. Херсонської), за результатами якої на замовлення ПП «НВ-Інвест» виготовлено технічний паспорт на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами (реєстраційний номер документу в Реєстрі будівельної діяльності ТІ01:6377-7407-3141-8307).

Департаментом містобудування та архітектури Харківської міської ради на підставі вказаних документів прийнято наказ від 29.09.2023р. №537/1-а Про присвоєння адреси супермаркету літ.а1-3 з гостьовою автостоянкою по вул.Клочківській (ріг вул.Херсонської) ПП НВ-Інвест у Шевченківському районі.

31.10.2023 за заявою ПП «НВ-Інвест» приватним нотаріусом Малаховою Г.І., Харківського міського нотаріального округу проведено державну реєстрації права власності ПП «НВ-Інвест» на закінчений будівництвом об`єкт, нежитлову будівлю літ. «а1-3» (супермаркет) з гостьовою автостоянкою, загальною площею 3581,3 кв.м., за адресою: м. Харків, вул. Клочківська, 111-Б (рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 70058909 від 03.11.2023, приватний нотаріус Документ сформований в системі «Електронний суд» 26.01.2024 7 ОСОБА_6 , Харківського міського нотаріального округу).

Позивач, вважаючи, що оскаржуваний наказ порушує право ОСОБА_1 на користування майном, призводить до невизначеності у сфері адресації об`єктів нерухомого майна, врахочуючи те, що на час подання приватним підприємством ПП "НВ-Інвест" клопотання про присвоєння адреси новозбудованому супермаркету з гостьовою автостоянкою по вул.Клочковській (ріг вул.Херсонської), останнє не являлось власником зазначеного об`єкту нерухомого майна (а власниками зазначеної нежитлової будівлі являються треті особи, в тому числі і позивач), то Департаментом містобудування та архітектури Харківської міської ради під час прийняття оскаржуваного наказу від 29.09.2023р. №537/1 а "Про присвоєння адреси супермаркету літ."а1-3" з гостьовою автостоянкою по вул.Клочківській (ріг вул.Херсонської) ПП "НВ-Інвест" у Шевченківському районі" допущено істотні порушення вимог чинного законодавства, що слугувало підставою для звернення до суду із даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Згідно з пп.10 п. б ст.30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до делегованих повноважень органів сільських, селищних, міських рад належить облік відповідно до закону об`єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.

Відповідно пп. 2 п. б ст.31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить організація роботи, пов`язаної зі створенням і веденням містобудівного кадастру населених пунктів.

Згідно ч.1 ст. 26-3 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", адресою об`єкта нерухомого майна є унікальна структурована сукупність реквізитів, що використовуються для ідентифікації об`єкта та визначення місця його розташування на місцевості Як визначено ч. 3 цієї ж статті, адреса присвоюється об`єктам будівництва, будинкам, будівлям, спорудам, квартирам, гаражним боксам, машиномісцям, іншим житловим та нежитловим приміщенням, які є самостійними об`єктами нерухомого майна.

Адреса не присвоюється: 1) тимчасовим спорудам; 2) будівлям та спорудам, що є приналежністю відповідної будівлі або споруди або їх складовою частиною; 3) іншим об`єктам нерухомого майна, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України в Порядку присвоєння адрес об`єктів нерухомого майна (далі - Порядок присвоєння адрес).

Порядок присвоєння адрес, визначений цим Законом, не поширюється на земельні ділянки.

Відповідно до ч. 5 ст. 26-3 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", адреса (крім реквізиту, визначеного пунктом 10 частини четвертої цієї статті) присвоюється, змінюється, коригується, анулюється: виконавчим органом сільської, селищної, міської ради - у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради; місцевою державною адміністрацією - у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку не поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради, а також у разі неприйняття органом з присвоєння адреси рішення про присвоєння, зміну, коригування, анулювання адреси у строк, визначений цією статтею.

У містах з районним поділом за рішенням міських рад повноваження щодо присвоєння, зміни, коригування, анулювання адрес можуть делегуватися виконавчим органам районних в місті рад.

Статтею 26-4 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено особливості присвоєння, коригування адреси після запровадження електронної системи щодо об`єктів, право на виконання будівельних робіт щодо яких отримано до запровадження такої системи.

Частинами 1-3 вказаної вище статті визначено, що після запровадження електронної системи присвоєння, зміна, коригування, анулювання адреси щодо об`єктів, право на виконання будівельних робіт щодо яких набуто до запровадження цієї системи, здійснюються у порядку, визначеному статтею 26-3 цього Закону з урахуванням особливостей, визначених цією статтею.

Документи для присвоєння, коригування адреси подаються відповідно до статті 26-1 цього Закону.

Присвоєння адреси здійснюється за вибором замовника після отримання права на виконання будівельних робіт або після прийняття закінченого будівництвом об`єкта в експлуатацію.

За приписами ч. 5 ст. 26-4 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", 1) заява про присвоєння адреси щодо об`єкта будівництва або закінченого будівництвом об`єкта із зазначенням прізвища, імені, по батькові заявника та реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності) - для фізичної особи або найменування та ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України - для юридичної особи, відомостей про ідентифікатор закінченого будівництвом об`єкта (для об`єктів, яким присвоєно ідентифікатор до подання заяви);

2) копія документа, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій споруджується (споруджено) об`єкт (крім випадків, встановлених Кабінетом Міністрів України в Порядку присвоєння адрес), - у разі, якщо право власності або користування земельною ділянкою не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

3) генеральний план об`єкта будівництва (у разі спорудження об`єкта на підставі проектної документації на будівництво) - у разі подання заяви про присвоєння адреси щодо об`єкта будівництва;

4) копія документа, що дає право на виконання будівельних робіт, - у разі подання заяви про присвоєння адреси щодо об`єкта будівництва (якщо відомості про такий документ не внесено до електронної системи);

5) копія документа, що засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, - у разі подання заяви про присвоєння адреси щодо закінченого будівництвом об`єкта (якщо відомості про такий документ не внесено до електронної системи);

6) копія документа, що посвідчує особу заявника, - у разі подання документів поштовим відправленням;

7) копія документа, що засвідчує повноваження представника, - у разі подання документів представником поштовим відправленням або в електронній формі.

Копії документів, що подаються для присвоєння адреси, засвідчуються замовником (його представником).

Частиною 7 ст. 26-4 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" унормовано, що орган з присвоєння адреси протягом п`яти робочих днів з дня отримання заяви про присвоєння, коригування адреси:

1) приймає рішення про присвоєння, коригування адреси/відмову у присвоєнні, коригуванні адреси, яке повинно містити відомості про ідентифікатор закінченого будівництвом об`єкта (для об`єктів, яким присвоєно ідентифікатор до подання заяви);

2) оприлюднює рішення про присвоєння, коригування/відмову у присвоєнні, коригуванні адреси на своєму офіційному веб-сайті (у разі наявності);

3) вносить інформацію про присвоєння, коригування адреси/відмову у присвоєнні, коригуванні адреси (у тому числі копію рішення про присвоєння, коригування адреси/відмову у присвоєнні, коригуванні адреси) до Реєстру будівельної діяльності.

Рішення про присвоєння/відмову у присвоєнні адреси повинно додатково містити відомості про місце розташування об`єкта згідно з документом, що дає право на виконання будівельних робіт (у разі присвоєння адреси щодо об`єкта будівництва), або документом, що засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта (у разі присвоєння адреси щодо закінченого будівництвом об`єкта).

Рішення про коригування адреси повинно додатково містити відомості про попередню адресу щодо закінченого будівництвом об`єкта.

Рішення про відмову у присвоєнні, коригуванні адреси повинно містити посилання на відповідну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також відомості про те, яке саме положення поданого заявником документа не відповідає вимогам законодавства.

Згідно ч 8 ст. 26-4 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", підставами для відмови у присвоєнні, коригуванні адреси є:

1) подання неповного пакета документів;

2) виявлення неповних або недостовірних відомостей у поданих документах, що підтверджено документально;

3) подання заяви особою, яка не є замовником, або його представником - у разі подання заяви щодо присвоєння, коригування адреси щодо об`єкта будівництва;

4) подання заяви до органу з присвоєння адреси, який не має повноважень приймати рішення про присвоєння, коригування адреси на відповідній території.

Відмова у присвоєнні, коригуванні адреси з підстав, не передбачених цією частиною, не допускається.

Рішенням 8-ї сесії Харківської міської ради 6 скликання "Про затвердження Порядку присвоєння адрес об`єктам нерухомості, розташованим на території міста Харкова" від 06.07.2011 р. № 325/11 (далі також Рішення № 325/11), у редакції рішення Харківської міської ради 24 сесії 7 скликання від 19.12.2018 № 1366/18, з метою встановлення єдиних правил присвоєння адрес об`єктам нерухомості у місті Харкові, введення в дію системи реєстрації адрес по стандартизованій структурі, узгодженого ведення Державних земельного та містобудівного кадастрів, формування єдиної муніципальної системи інформації, на підставі ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», керуючись ст. 59 цього Закону, затверджено Порядок присвоєння адрес об`єктам нерухомості, розташованим на території міста Харкова (далі - Порядок № 325/11).

Так, п. 5.4 Порядку № 325/11 передбачено, що для присвоєння адреси новозбудованим об`єктам нерухомості надаються такі документи:

- завірена копія документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта або номер реєстрації декларації про готовність до експлуатації об`єкта в єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування таї анулювання зазначених документів Державної архітектурно-будівельної інспекції України;

- завірена копія документа, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою з відповідним цільовим призначенням;

- завірена копія технічного паспорта на об`єкт нерухомого майна;

- завірена копія виконавчого (контрольно-геодезичного) знімання об`єкта нерухомості, зареєстрованого в містобудівному кадастрі міста Харкова в масштабі 1:500, терміном не більше одного року з моменту реєстрації;

- завірена копія договору про спільну діяльність або договору простого товариства, якщо будівництво здійснювалося в результаті спільної діяльності;

- фотофіксація об`єкта нерухомості.

У відповідності до п. 5.12 Порядку № 325/11, департамент містобудування під час розгляду заяви та пакета документів направляє запит до КП «Харківське міське бюро технічної інвентаризації» для отримання інформації щодо реєстраційних відомостей про державну реєстрацію права власності станом на 31.12.2012 та до адміністрації відповідного району щодо Надання інформації про об`єкт нерухомості.

Згідно п. 5.13 Порядку № 325/11, адреса об`єкта нерухомості визначається з урахуванням відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, інформації комунального підприємства «Харківське міське бюро технічної інвентаризації» Харківської міської ради або комунального підприємства «Харківське районне бюро технічної інвентаризації» та інформації адміністрації района.

Аналіз вказаних норм свідчить про те, що Департамент містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради уповноважений здійснювати підготовку проекту рішення про присвоєння адреси об`єкту будівництва з одночасною перевіркою достовірності та повноти відомостей у поданих заявником документах, що підтверджено документально, з метою формування обґрунтованого рішення із всебічним з`ясуванням обставин наявності/відсутності у заявника права на присвоєння адреси об`єкту будівництва, що супроводжується необхідністю Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради самостійно вчинити дії щодо збору окремих документів.

Зокрема, п.п. 5.12-5.13 вазаного Порядку № 325/11 передбачено перелік дій Департаменту містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради при надходженні до нього заяви та пакета документів, зокрема щодо необхідності направлення запиту до КП «Харківське міське бюро технічної інвентаризації» для отримання інформації щодо реєстраційних відомостей про державну реєстрацію права власності станом на 31.12.2012 та до адміністрації відповідного району щодо надання інформації про об`єкт нерухомості, за наслідком чого адреса об`єкта нерухомості визначається з урахуванням відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, інформації комунального підприємства «Харківське міське бюро технічної інвентаризації» Харківської міської ради або комунального підприємства «Харківське районне бюро технічної інвентаризації» та інформації адміністрації района.

Водночас, дослідивши пакет документів, який став підставою для прийняття спірного наказу Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради від 29.09.2023р. №537/1а «Про присвоєння адреси супермаркету літ.«а1-3» з гостьовою автостоянкою по вул. Клочківській (ріг вул. Херсонської) ПП «НВ-Інвест» у Шевченківському районі», суд зазначає, що останній не містить доказів звернення відповідача до КП «Харківське міське бюро технічної інвентаризації» із відповідним запитом для отримання інформації щодо реєстраційних відомостей про державну реєстрацію права власності за ПП «НВ-Інвест» на об`єкт нерухомого майна станом на 31.12.2012 та до адміністрації відповідного району щодо надання інформації про об`єкт нерухомості та отримання відомостей з Державного реєстру речових прав на вказане нерухоме майно, інформації комунального підприємства «Харківське міське бюро технічної інвентаризації» Харківської міської ради або комунального підприємства «Харківське районне бюро технічної інвентаризації» та інформації адміністрації района, що, відповідно, суперечить приписам Рішення 8 сесії Харківської міської ради 6 скликання «Про затвердження Порядку присвоєння адрес об`єктам нерухомості, розташованим на території міста Харкова» від 06.07.2011 № 325/11.

Доказів наявності об`єктивних підстав неможливості дотримання вимог пп. 5-12-5.13 Порядку № 325/11 відповідачем до суду не надано.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до приписів ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень полягає у тому, щоб рішення було прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Європейський Суд з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Відповідач, Департамент містобудування та архітектури Харківської міської ради, не надав суду доказів дотримання ним норм Порядку № 325/11 (зокрема, пп. 5.12-5.13) та виконання всіх дій, які мали бути ним вчинені при отриманні заяви ПП «НВ-Інвестор» про присвоєння адреси об`єкта нерухомості, за наслідком чого відповідачем передчасно, необґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення прийнято наказ від 29.09.2023р. №537/1 а Про присвоєння адреси супермаркету літ.а1-3 з гостьовою автостоянкою по вул. Клочківській (ріг вул.Херсонської) ПП НВ-Інвест у Шевченківському районі, який не відповідає критеріям, визначеним частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Відтак, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до положень ст.139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 2, 6-10, 13, 14, 77, 139, 205, 242-246, 250, 255, 257-263, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради (вул. Квітки-Основ`яненка, буд. 7,м. Харків, 61003, код ЄДРПОУ 06716538), третя особа: Приватне підприємством "НВ-Інвест" (вул. Валентинівська, 3, кв. 18, м. Харків, 61168, код ЄДРПОУ 33478432) про визнання протиправним та скасування наказу - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради від 29.09.2023р. №537/1 а "Про присвоєння адреси супермаркету літ."а1-3" з гостьовою автостоянкою по вул. Клочківській (ріг вул.Херсонської) ПП "НВ-Інвест" у Шевченківському районі".

Стягнути на користь ОСОБА_1 ( РНОКПП НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту містобудування та архітектури Харківської міської ради (код ЄДРПОУ 06716538) судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1073 (одна тисяча сімдесят три) грн. 60 коп.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя А.С.Мороко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.04.2024
Оприлюднено29.04.2024
Номер документу118659636
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —520/36681/23

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 25.04.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Рішення від 25.04.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні