Рішення
від 23.04.2024 по справі 206/1362/24
САМАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

САМАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа №206/1362/24

2/206/765/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(ЗАОЧНЕ)

23.04.2024 року Самарський районний суд м. Дніпропетровська у складі:

головуючого судді Румянцева О.П.

при секретареві Мовшовичі Р.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження в залі суду у м. Дніпро матеріали цивільної справи за позовом Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів за призначеною тимчасовою державною допомогою на дітей одиноким матерям, -

ВСТАНОВИВ:

18 березня 2024 року представник позивача звернувся до Самарського районного суду м. Дніпропетровська із позовом до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів за призначеною тимчасовою державною допомогою на дітей одиноким матерям. В обґрунтування позовних вимог представник позивача посилається на те, що ОСОБА_1 з грудня 2015 року перебувала на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення Самарської районної у місті Дніпрі ради зокрема, як отримувач державної допомоги на дітей одиноким матерям на доньку ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . Рішенням Дніпровської міської ради від 23 січня 2019 року №40/40 «Про внесення змін до рішень міської ради стосовно структури міської ради та її виконавчих органів, граничної чисельності працівників міської ради та її виконавчих органів» затверджено виконавчий орган міської ради зі статусом юридичної особи - Лівобережне управління соціального захисту населення

Дніпровської міської ради. Згідно з рішенням ХХІ сесії VII скликання Самарської районної у місті Дніпрі ради від 30 січня 2019 року №6/22 «Про припинення діяльності управління праці та соціального захисту населення Самарської районної у місті

Дніпрі ради як юридичної особи шляхом реорганізації» діяльність управління як юридичної особи припиняється шляхом реорганізації (приєднання). З грудня 2015 року Управлінням праці та соціального захисту населення Самарської районної у місті Дніпрі ради та з квітня 2019 року Лівобережним у правлінням соціального захисту населення Дніпровської міської ради, ОСОБА_1 призначалась та виплачувалась державна допомога на дітей одиноким матерям відповідно до Закону України віл 21 листопада 1993 року №2811-ХІІ «Про державну допомогу сім`ям з дітьми» та Порядку призначення та виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року №1751 зі змінами і доповненнями в редакції Закону та Порядку, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин. Відповідачу була призначена державна допомога у наступних розмірах; з 01.12.2015 по 31.12.2015 - 350,10 грн.: з 01.01.2016 по 30.04.2016 - 1068,64 грн. щомісячно, з 01.05.2016 по 30.06.2016 - 1129,64 грн.; з 01.07.2016 по 31.12.2016 - 496,95 грн. помісячно: з 01.03.2017 по 30.04.2017 - 925,00 грн. щомісячно: з 01.03 2019 п031 032017 - 996,00 грн. щомісячно, з 01.01.2018 по 30.06.2018 - 921,05 грн., щомісячно, з

01.03.2019 по 30.06.2019 - 1339,33 грн., щомісячно; з 01.07.2019 по 31.08.2019 - 1413,33 грн. щомісячно; з 01.09.2019 по 30.11.2019 - 1422,33 грн. щомісячно, з 01.12.2019 по 29.02.2020 - 1502,33 грн., щомісячно. У травні 2020 року спеціалістами Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради, шляхом направлення запиту до Держаного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела та суми отриманих доходів фізичних осіб, було проведено перевірку особової справи відповідача (о/р НОМЕР_1 ). За отриманою інформацією було встановлено, що відповідачу у І та ІІ кварталах 2019 року був нарахований дохід у вигляді стипендії (ознака доходу 150) у розмірі 2940,00 грн. та 2940,00 грн. У червні 2020 року спеціалістами управління був направлений запит до Дніпровського технолого-економічного коледжу щодо нарахованої відповідачу стипендії протягом всього періоду навчання та з довідки, отриманої з навчального закладу з`ясувалось, що відповідач навчалась з 01 09.2016 по 30.06.2019 та весь період отримувала стипендію. Відповідач, при заповненні декларацій 17.032017 року, 22.01.2018 року, 18.03.2019 року та 13.09.2019 року інформацію про отримання стипендії не внесла, що вплинуло на розмір призначеної та виплаченої їй допомоги на дітей одиноким матерям. Рішеннями управління від 24 липня 2020 року були внесені зміни до попередніх рішень управління про призначення допомоги сім`ям з дітьми, а саме: від 29.03.2017 р. (термін призначення з 01.03.2017 року по 31.08.2017 року), від 29.01.2018 року (термін призначення з 01.01.2018 року по 30.06.2018 року), від 22.02.2019 року (термін призначення з 01.03.2019 року по 31.08.2019 року) та від 19.09.2019 року (термін призначення з 01.09.2019 року по 29.02.2020 року). Проведений перерахунок раніше призначеної відповідачу допомоги на дітей одиноким матерям та визначений її новий розмір. Визначений обсяг коштів, які підлягають поверненню. У зв`язку з тим, що відповідач надала недостовірні дані про свої доходи та не повідомила про отримання у І та ІІ кварталах 2019 року стипендії, їй були надміру виплачені кошти державної допомоги на дітей одиноким матерям за період з 01.03.2017 року по 29.02.2020 року в сумі 8217,60 грн. 3 травня 2020 року по травень 2023 року надміру виплачені відповідачу кошти утримувались з державної допомоги, на дітей одиноким матерям призначеної на наступний періоди. Залишок коштів, які підлягають поверненню відповідачем склав 1839,96 грн. У травні 2023 року відповідачу було натравлено повідомлення про необхідність повернення суми надміру виплачених коштів державної допомоги на дітей одиноким матерям з розмірі 1839,96 грн., роз`яснено порядок їх повернення та попереджено про стягнення коштів державної допомоги в судовому порядку у разі відмови від добровільного повернення. До теперішнього часу Відповідач надміру виплачені їй кошти державної допомоги на дітей одиноким матерям на рахунок управління не повернула. Просить суд, стягнути з ОСОБА_1 на користь Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради 1839,96 грн. як суму надміру виплаченої державної допомоги на дітей одиноким матерям та судовий збір у розмірі 3028,00 грн.

19 березня 2024 року ухвалою Самарського районного суду м. Дніпропетровська було відкрито провадження по справі в порядку спрощеного позовного провадження.

Від представника позивача - Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради - Котенко Г.В. надійшла заява з проханням розглядати справу за її відсутності, позовні вимоги підтримує, просить їх задовольнити та не заперечує проти заочного рішення.

Відповідач ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилася, повідомлялася про дату, час та місце розгляду справи, причини неявки суду невідомі.

Від відповідача відзиву на позовну заяву на адресу суду не надходило, у зв`язку з чим суддя вважає можливим застосувати положення ст.280 ЦПК України та розглянути справу заочно.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про необхідність задовольнити позовні вимоги з огляду на наступні підстави.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 з грудня 2015 року перебувала на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення Самарської районної у місті Дніпрі ради зокрема, як отримувач державної допомоги на дітей одиноким матерям на доньку ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с.4-7, 9-12, 14-17, 19-22).

З грудня 2015 року Управлінням праці та соціального захисту населення Самарської районної у місті Дніпрі ради та з квітня 2019 року Лівобережним у правлінням соціального захисту населення Дніпровської міської ради, ОСОБА_1 призначалась та виплачувалась державна допомога на дітей одиноким матерям відповідно до Закону України віл 21 листопада 1993 року №2811-ХІІ «Про державну допомогу сім`ям з дітьми» та Порядку призначення та виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року №1751 зі змінами і доповненнями в редакції Закону та Порядку, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин.

Відповідачу була призначена державна допомога у наступних розмірах; з 01.12.2015 по 31.12.2015 - 350,10 грн.: з 01.01.2016 по 30.04.2016 - 1068,64 грн. щомісячно, з 01.05.2016 по 30.06.2016 - 1129,64 грн.; з 01.07.2016 по 31.12.2016 - 496,95 грн. помісячно: з 01.03.2017 по 30.04.2017 - 925,00 грн. щомісячно: з 01.03 2019 п031 032017 - 996,00 грн. щомісячно, з 01.01.2018 по 30.06.2018 - 921,05 грн., щомісячно, з

01.03.2019 по 30.06.2019 - 1339,33 грн., щомісячно; з 01.07.2019 по 31.08.2019 - 1413,33 грн. щомісячно; з 01.09.2019 по 30.11.2019 - 1422,33 грн. щомісячно, з 01.12.2019 по 29.02.2020 - 1502,33 грн., щомісячно (а.с.8, 13, 18, 23).

У травні 2020 року спеціалістами Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради, шляхом направлення запиту до Держаного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела та суми отриманих доходів фізичних осіб, було проведено перевірку особової справи відповідача (о/р НОМЕР_1 ).

За отриманою інформацією було встановлено, що відповідачу у І та ІІ кварталах 2019 року був нарахований дохід у вигляді стипендії (ознака доходу 150) у розмірі 2940,00 грн. та 2940,00 грн. (а.с.24).

У червні 2020 року спеціалістами управління був направлений запит до Дніпровського технолого-економічного коледжу щодо нарахованої відповідачу стипендії протягом всього періоду навчання та з довідки, отриманої з навчального закладу з`ясувалось, що відповідач навчалась з 01 09.2016 по 30.06.2019 та весь період отримувала стипендію (а.с.25-28, 32-34).

Відповідач, при заповненні декларацій 17.03.2017 року, 22.01.2018 року, 18.03.2019 року та 13.09.2019 року інформацію про отримання стипендії не внесла, що вплинуло на розмір призначеної та виплаченої їй допомоги на дітей одиноким

матерям.

Рішеннями управління від 24 липня 2020 року були внесені зміни до попередніх рішень управління про призначення допомоги сім`ям з дітьми, а саме: від 29.03.2017 р. (термін призначення з 01.03.2017 року по 31.08.2017 року), від 29.01.2018 року (термін призначення з 01.01.2018 року по 30.06.2018 року), від 22.02.2019 року (термін призначення з 01.03.2019 року по 31.08.2019 року) та від 19.09.2019 року (термін призначення з 01.09.2019 року по 29.02.2020 року) (а.с.35-37).

Проведений перерахунок раніше призначеної відповідачу допомоги на дітей одиноким матерям та визначений її новий розмір.

У зв`язку з тим, що відповідач надала недостовірні дані про свої доходи та не повідомила про отримання у І та ІІ кварталах 2019 року стипендії, їй були надміру виплачені кошти державної допомоги на дітей одиноким матерям за період з 01.03.2017 року по 29.02.2020 року в сумі 8217,60 грн.

3 травня 2020 року по травень 2023 року надміру виплачені відповідачу кошти утримувались з державної допомоги, на дітей одиноким матерям призначеної на наступний періоди.

Залишок коштів, які підлягають поверненню відповідачем склав 1839,96 грн. (а.с.41).

У травні 2023 року відповідачу було натравлено повідомлення про необхідність повернення суми надміру виплачених коштів державної допомоги на дітей одиноким матерям з розмірі 1839,96 грн., роз`яснено порядок їх повернення та попереджено про стягнення коштів державної допомоги в судовому порядку у разі відмови від добровільного повернення (а.с.38).

До теперішнього часу ОСОБА_1 надміру виплачені їй кошти державної допомоги на дітей одиноким матерям на рахунок управління не повернула.

Статтею 18 Закону №2811-XI та абзацом 1 статтею 34 Порядку №1751

визначено, що допомога на дітей одиноким матерям, одиноким усиновлювачам, матерям (батькам) у разі смерті одного з батьків, які мають дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, - до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років), надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.

Абзацом 4 пункту 49 Порядку №1751 передбачено, що органи, що призначають і виплачують державну допомогу сім`ям з дітьми, мають право перевіряти матеріальне становище сімей з дітьми.

Абзацом 2 статті 34 Порядку №1751 передбачено, що середньомісячний сукупних дохід сім`ї визначається згідно з Методикою обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги на підставі довідки про доходи і декларації про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги.

Пунктом 49 Порядку №1751 визначено, то особи, яким виплачується

державна допомога сім`ям з дітьми, зобов`язані повідомляти органам соціального захисту населення про зміну всіх обставин, які впливають на виплату такої допомоги (зміни у складі сім`ї, перевищення середньомісячного сукупного доходу сім`ї тощо).

Якщо отримувачем державної допомоги сім`ям з дітьми, якими подано документи із свідомо неправдивими відомостями, не подано відомостей про зміни у складі сім`ї, приховуються обставини, які впливають на призначення і виплату допомоги, було надміру виплачено суми допомоги, органи соціального захисту населення визначають обсяг коштів, які підлягають поверненню, з місяця призначення державної допомоги сім`ям з дітьми та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї; повідомляють отримувачу державної допомоги сім`ям з дітьми про обсяг коштів, які підлягають поверненню, та строки їх повернення. Суми коштів, які підлягають поверненню, повертаються отримувачем державної допомоги сім`ям з дітьми самостійно; за згодою отримувача державної допомоги сім`ям з дітьми у повному

обсязі за рахунок і наступних виплат; за рішенням органу соціального захисту населення за рахунок сум наступних виплат державної допомоги сім`ям з дітьми у розмірі, який не перевищує 20 відсотків щомісячної суми призначеної допомоги.

У разі неможливості добровільного повернення або утримання коштів, які

підлягають поверненню, такі кошти стягуються в судовому порядку.

Відповідно до ч.1 ст.1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, а яких воно було набуте, згодом відпала.

Відповідно до ст.22 ЗУ «Про державну допомогу сім`ям з дітьми» одержувачі державної допомоги зобов`язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, що впливають на виплату допомоги.

Суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім`ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно з законом.

Враховуючи те, що ОСОБА_1 надала недостовірні дані про свої доходи та не повідомила про отримання нею у І та ІІ кварталах 2019 року стипендії, їй були надміру виплачені кошти державної допомоги на дітей одиноким матерям за період з 01.03.2017 року по 29.02.2020 року в сумі 8217,60 грн., за встановлених обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно ст. 141 ЦПК України з відповідача на користь позивача підлягає стягненню сума судового збору у розмірі 3028,00 грн.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.1212 ЦК України, ст.22 ЗУ «Про державну допомогу сім`ям з дітьми», ст.ст. 5-13, 33-34, 76-81, 83, 89, 141, 258-259, 263-265, 268, 274-279, 280-284 ЦПК України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради (м. Дніпро, пр. Слобожанський, буд.8, код ЄДРПОУ 42788389) до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) про стягнення надміру виплачених коштів за призначеною тимчасовою державною допомогою на дітей одиноким матерям - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Лівобережного управління надміру виплачені кошти за призначеною тимчасовою державною допомогою на дітей одиноким матерям в сумі 1839,96 грн.

Стягнути із ОСОБА_1 на користь Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради судовий збір у розмірі 3028,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не було скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя О.П.Румянцев

Дата ухвалення рішення23.04.2024
Оприлюднено30.04.2024
Номер документу118664950
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000)

Судовий реєстр по справі —206/1362/24

Рішення від 23.04.2024

Цивільне

Самарський районний суд м.Дніпропетровська

Румянцев О. П.

Ухвала від 19.03.2024

Цивільне

Самарський районний суд м.Дніпропетровська

Румянцев О. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні