Рішення
від 05.04.2024 по справі 160/3653/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2024 рокуСправа №160/3653/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рищенка А.Ю., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Дніпропетровського обласного центру зайнятості до Відкритого акціонерного товариства «Баглійське» про стягнення суми податкового боргу,-

УСТАНОВИВ:

08.02.2024 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Дніпропетровського обласного центру зайнятості (далі - позивач) до Відкритого акціонерного товариства «Баглійське» (далі - відповідач), у якій позивач просить:

- стягнути з ВАТ «БАГЛІЙСЬКЕ», код ЄДРПОУ 00488763 (розташованого за адресою: 52050, Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Степове, вул. Жовтнева, б.2) на користь Дніпропетровського обласного центру зайнятості : 49006, м. Дніпро, вул. Ю. Савченка, буд. 12; фактична адреса: 49006, м. Дніпро, проспект Лесі Українки, буд. 4, Код ЄДРПОУ 03490909, Держказначейська служба України, м. Київ, IBAN: UA388999980000355499301104001 МФО 820172 , тел. (056) 722 22 25, суму заборгованості зі сплати страхових внесків в розмірі 4 732,81 коп.

Позовну заяву обґрунтовано тим, що ВАТ «Баглійське» зареєстровано в Дніпропетровському районному центрі зайнятості як платник страхових внесків до Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття з 05.01.1997. Згідно розрахункової відомості про нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду за ІІІ квартал 2003 року, яка надавалась відповідачем, борг зі сплати страхових внесків на випадок безробіття склав 4 732,81 грн. 05.02.2007 центром зайнятості було направлено листа на підприємство з повідомленням про те, що з 2003 року підприємство не надає до центру зайнятості розрахункові відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду та не сплачує страхові внески. Відповідь від відповідача не надходила. На дату пред`явлення позовних вимог сума боргу відповідача в розмірі 4 732,81 залишається не сплаченою.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.02.2024 відкрито провадження в адміністративній справі; справу №160/3653/24 призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідач, у строки встановлені ухвалою суду від 12.02.2024, відзив на позов суду не надав, зазначену ухвалу про відкриття спрощеного позовного провадження було надіслано судом на адресу ВАТ «Баглійське», однак 23.02.2024 на адресу суду повернувся конверт із позначкою «адресат відсутній за вказаною адресою».

Відповідно до п.4 ч.6 ст.251 КАС України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду.

При цьому, згідно із ч.11 ст.126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Отже, відповідач вважається таким, що був належним чином повідомленим про розгляд справи.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що ним було здійснено всіх можливих заходів для вчасного та належного повідомлення про розгляд справи відповідача, при цьому, відповідач своїм правом подати відзив на позов не скористався.

Згідно з ч. ч.5, 8 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що з 05.01.1997 ВАТ «Баглійське» перебуває на обліку в Дніпропетровському районному центрі зайнятості як платник страхових внесків до Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

04.05.2018 року Дніпропетровський районний центр зайнятості реорганізовано у Дніпровську районну філію Дніпропетровського обласного центру зайнятості (Наказ №74 від 29.03.2018).

Наказом №315 від 15.12.2022 року Дніпровську районну філію Дніпропетровського обласного центру зайнятості реорганізовано в Дніпровське управління Дніпровської філії Дніпропетровського обласного центру зайнятості.

Наказом Міністерства економіки України від 18.10.2022 №3910 «Про реорганізацію державних установ Державної служби зайнятості» Дніпровський міський центр зайнятості реорганізовано шляхом його приєднання до Дніпропетровського обласного центру зайнятості та установлено, що Дніпропетровський обласний центр зайнятості є правонаступником усіх майнових і немайнових прав та обов?язків.

Згідно розрахункової відомості про нарахування та перерахування страхових внесків до Фонду за ІІІ квартал 2003 року, самостійно обрахованої та наданої відповідачем до центру зайнятості м. Дніпро, борг зі сплати страхових внесків на випадок безробіття склав 4 732,81 грн. (документ, який додається до претензії).

05.02.2007 центром зайнятості було направлено листа на підприємство з повідомленням про те, що з 2003 року підприємство не надає до центру зайнятості розрахункові відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду та не сплачує страхові внески.

Відповідь від відповідача не надходила.

12.01.2024 Дніпропетровський обласний центр зайнятості звернувся до ВАТ «Баглійське» з претензією на суму 4 732,81 грн, в якій було зазначено про наявність у ВАТ «Баглійське» заборгованості (недоїмки) по страховим внескам до Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття у сумі 4732,81 грн.

Означена претензія була направлена на адресу відповідача 12.01.2024.

Станом на день розгляду судом справи по суті, доказів щодо сплати суми заборгованості, згідно з розрахунковою відомістю за ІІІ квартал 2003 року, не надано.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до частин 1, 2 ст. 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття визначені Законом України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» №1533-ІІІ від 02.03.2000 (далі - Закон №1533).

Відповідно до статті 8 Закону №1533 Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із зазначеним Законом і статутом Фонду. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних послуг.

Положеннями пункту 5 частини 2 статті 12 Закону №1533 визначено, що Виконавча дирекція Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та її робочі органи, функції яких покладаються на органи державної служби зайнятості та центри зайнятості, контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики. Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду.

Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 35 Закону №1533 роботодавець зобов`язаний був своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.

Згідно абзаців 1- 2 частини 1 ст. 38 Закону №1533 роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповно їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхови внесків (недоїмки), штраф та пеню.

Строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується (ч. 2 ст. 38 Закону №1533).

Відповідно до п. 6.1. Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 №339, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2001 року за № 30/522 (далі - Інструкція), нараховані суми страхових внесків роботодавців та застрахованих осіб перераховуються на відповідний рахунок Фонду. На цей рахунок перераховуються також суми фінансових санкцій та адміністративних стягнень, благодійні внески підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, інші надходження відповідно до законодавства України.

Згідно пункту 7.1 Інструкції контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням страхових внесків здійснюється центрами зайнятості шляхом проведення планових перевірок.

Позапланові перевірки здійснюються у разі реорганізації, зміни місцезнаходження або ліквідації підприємства, установи, організації.

Пунктом 9.7 Інструкції визначено, що не сплачені в строк страхові внески, пеня і штрафи стягуються в дохід Фонду із страхувальника у судовому порядку відповідно до законодавства.

Стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків, штрафів чи пені у разі відсутності коштів на рахунках може бути звернено на майно платника відповідно до чинного законодавства.

Строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій не застосовується (п. 9.8 Інструкції).

Отже, проаналізувавши наведені вище норми, суд приходить до висновку, що страхові внески є складовою умовою існування солідарної системи, підлягають обов`язковій сплаті і є гарантією матеріального забезпечення особи на випадок її безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин. Відповідальність за порушення умов та порядку сплати таких внесків покладено на платника єдиного внеску та його посадових осіб.

Матеріалами справи підтверджено, що відповідачем, як роботодавцем, подано до Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття розрахункову відомість за ІІІ квартал 2003 року, де самостійно визначено залишок заборгованості на кінець звітного періоду у розмірі 4 732,81 грн.

Отже, за відповідачем рахується сума несплачених страхових внесків на випадок безробіття у розмірі 4 732,81 грн.

Таким чином, суд доходить висновку про задоволення позовної заяви повністю з викладених вище підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 242-246, 250, 262 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Дніпропетровського обласного центру зайнятості до Відкритого акціонерного товариства «Баглійське» про стягнення суми податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути з ВАТ «Баглійське», код ЄДРПОУ 00488763 (розташованого за адресою: 52050, Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Степове, вул. Жовтнева, б.2) на користь Дніпропетровського обласного центру зайнятості : 49006, м. Дніпро, вул. Ю. Савченка, буд. 12; фактична адреса: 49006, м. Дніпро, проспект Лесі Українки, буд. 4, Код ЄДРПОУ 03490909, Держказначейська служба України, м. Київ, IBAN: UA388999980000355499301104001 МФО 820172 , тел. (056) 722 22 25, суму заборгованості зі сплати страхових внесків в розмірі 4 732,81 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені ст. 295 КАС України.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя А. Ю. Рищенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2024
Оприлюднено01.05.2024
Номер документу118678599
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі загальнообов’язкового державного страхування на випадок безробіття

Судовий реєстр по справі —160/3653/24

Рішення від 05.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні