Рішення
від 29.04.2024 по справі 686/32393/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/32393/23

Провадження № 2-а/686/36/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 квітня 2024р. м. Хмельницький

Хмельницький міськрайонний суд в складі: головуючого судді Продана Б.Г., при секретарі Боднар А.П., за участю: представника позивача Савченко О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Хмельницькому адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної інспекції архітектури та містобудування України про скасування постанови про накладення штрафу ,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась в суд з позовною заявою до Державної інспекціїархітектури тамістобудування Українипро скасування постанови про адміністративне правопорушення № 3/02-1-08 від 23.08.2023р., про притягнення її до адміністративної відповідальності за ч. 6 ст. 96 КУпАП, а саме: «14 серпня 2023 року під час проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва на земельній ділянці з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340, яка розташована за адресою: Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н, смт Стара Ушиця, позивач не з`явилася на вищезазначеному об`єкті будівництва та не надала документи».

В підтвердження позовних вимог пояснює, що не здійснювала будь-яких будівельних робіт та не є власником земельної ділянки з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340, а тому вказане свідчить про відсутність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 6 ст. 96 та протиправність притягнення останньої до адміністративної відповідальності. Більше того, повідомлення про проведення позапланового заходу від 09 серпня 2023 року за вихідним номером 1233/40/12-23 позивач не отримувала, що позбавило її можливості вчасно дізнатися про час та дату проведення перевірки працівниками управління ДІАМ у Хмельницькій області. Зазначає, що про наявність штрафу їй стало відомо лише 30.11.2023 року після ознайомлення з матеріалами виконавчого провадження, а тому просить також поновити строк на звернення до суду із зазначеним позовом.

07.12.2023 року відкрито провадження по справі, призначено підготовче засідання.

24.01.2024року представникомвідповідача надановідзив напозов,проти позовнихвимог заперечує,вказує,що 14.08.2023 під час проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва на земельній ділянці з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340 за адресою: смт. Стара Ушиця. Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область, головними інспекторами встановлено, що суб`єкт містобудування ОСОБА_1 , яка є власницею вказаної земельної ділянки, не прибула і не уповноважила представника на вищезазначений об`єкт будівництва для проведення позапланової перевірки.

Суб`єкт містобудування була належним чином повідомлена про проведення позапланового заходу на об`єкті будівництва на земельній ділянці з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340 за адресою: смт Стара Ушиця, Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область. На виконання вимоги, зазначеної в повідомленні про проведення позапланового заходу від 09.08.2023 № 1233/40/12-23, не було надано документи головним інспекторам.

Під час проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва та візуального огляду було виявлено, що на земельній ділянці розташована будівля, яка має 4 надземних поверхи та мансардний поверх. Згідно частин 8 і 5 статті 32 Закону встановлено, що об`єкт будівництва належить до об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) СС2. Також, на земельній ділянці з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340 за адресою: смт Стара Ушиця, Кам`янець-Подільський район, розташовані ще два об`єкти незавершеного будівництва.

Згідно даних Реєстру будівельної діяльності відсутня інформація щодо вихідних даних та дозвільних документів на початок виконання будівельних робіт на об`єкти будівництва на земельній ділянці з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340 за адресою: смт. Стара Ушиця, Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область.

01.02.2024 року справу призначено до слухання по суті.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі, просить позов задоволити з наведених підстав.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, у поданому відзиві проти позову заперечив, просив відмовити в його задоволенні.

Заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши матеріали справи та надані докази, суд приходить до висновку, що позовна заява не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що постановою про адміністративне правопорушення № 3/02-1-08 від 23.08.2023р., притягнуто ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 6 ст. 96 КУпАП, а саме: «14 серпня 2023 року під час проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва на земельній ділянці з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340, яка розташована за адресою: Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н, смт Стара Ушиця, позивач не з`явилася на вищезазначеному об`єкті будівництва та не надала документи».

Позивач в обгрунтування позову вказувала, що не здійснювала будь-яких будівельних робіт та не є власником земельної ділянки з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340, а тому в її діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 6 ст. 96 КУпАП.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про основи містобудування» містобудування (містобудівна діяльність) це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об`єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об`єктів містобудування, спорудження інших об`єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об`єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури.

Згідно з частиною другою статті 41 Закону державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Державний архітектурно-будівельний контроль замовників будівництва, які є фізичними особами, здійснюється відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" з урахуванням особливостей правового статусу таких осіб. Порядок здійснення архітектурно-будівельного контролю визначається Кабінетом Міністрів України.

ДІАМ є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

ДІАМ діє на підставі Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 р. № 1340.

Відповідно до Положення ДІАМ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства та цим Положенням.

Відповідно до абзацу 3 п. 3 Положення одним з основних завдань ДІАМ є здійснення в межах повноважень, визначених законом, державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням замовниками, підприємствами, що надають технічні умови щодо інженерного забезпечення об`єкта будівництва, архітекторами та іншими проектувальниками, підрядниками, експертами, експертними організаціями та відповідальними виконавцями робіт, інженерами-консультантами, власниками будівель та лінійних споруд вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Відповідно достатті 41Закону України«Про регулюваннямістобудівної діяльності», статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», пункту 71 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553, пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 року № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану», Положення про Державну інспекцію архітектури та містобудування України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2020 року № 1340, наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 15 липня 2023 року № 610 «Про погодження здійснення позапланового заходу державного архітектурно-будівельного контролю», наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 19 липня 2023 року № 620 «Про внесення змін до пункту 1 наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 15 липня 2023 р. № 610», на підставі звернення ОСОБА_2 від 17 березня 2023 року № б/н, зареєстрованого в ДІАМ 22 березня 2023 року за № Ф/604/08-23, з урахуванням висновку комісії щодо розгляду звернення у сфері містобудівної діяльності Державної інспекції архітектури та містобудування України від 04 квітня 2023 року та на підставі наказу Державної інспекції архітектури та містобудування України від 08 серпня 2023 року № 81 у період з 14 серпня 2023 року до 25 серпня 2023 року було здійснено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті будівництва на земельній ділянці з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340 за адресою: смт. Стара Ушиця, Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область.

Позивача листом від 09.08.2023 за № 1233/40/12-23 було повідомлено про проведення позапланового заходу у період з 14.08.2023 по 25.08.2023. Також у вказаному повідомленні було зазначено вимогу надати копії документів згідно вказаного переліку та забезпечити присутність суб`єкта містобудування або його представника на об`єкті будівництва на земельній ділянці з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340 за адресою: смт. Стара Ушиця, Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область. Вказане повідомлення було направлене рекомендованим листом позивачу. Однак лист було повернуто у зв`язку з закінченням терміну зберігання.

Таким чином позивач була повідомлена про день, час і місце проведення перевірки в передбачений законом спосіб.

На підставі наказу ДІАМ від 08.08.2023 №81 та направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 11.08.2023 за № 1240/02/12-23, у строк з 14.08.2023 до 25.08.2023, здійснено перевірку на земельній ділянці з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340 за адресою: смт. Стара Ушиця, Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область.

За результатами проведення позапланової перевірки ДІАМ складено акт від 15.08.2023 № 3 за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, у якому зафіксовано, порушення частини 1 статті 29 Закону, частини 1 ст. 37 Закону та абзацу 3 пункту 5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою КМУ від 13.04.2011 № 466.

Так, під час проведення позапланової перевірки, встановлено, що на виконання вимоги, зазначеної в повідомленні про проведення позапланового заходу від 09.08.2023 №1233/40/12-23, не було надано документи головним інспекторам.

14.08.2023 під час проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва на земельній ділянці з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340 за адресою: смт. Стара Ушиця, Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область, головними інспекторами встановлено, що суб`єкт містобудування ОСОБА_1 , яка є власницею земельної ділянки з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340, згідно інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, не прибула і не уповноважила представника на вищезазначений об`єкт будівництва для проведення позапланової перевірки.

Суб`єкт містобудування була належним чином повідомлена про проведення позапланового заходу на об`єкті будівництва на земельній ділянці з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340.

Під час проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва та візуального огляду було виявлено, що на земельній ділянці з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340 за адресою: смт Стара Ушиця, Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область розташована будівля, яка має 4 надземних поверхи та мансардний поверх. Згідно частин 8 і 5 статті 32 Закону встановлено, що об`єкт будівництва належить до об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) СС2. Також на земельній ділянці з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340 розташовані ще два незавершених об`єкта будівництва.

Згідно даних Реєстру будівельної діяльності відсутня інформація щодо вихідних даних та дозвільних документів на початок виконання будівельних робіт на об`єкти будівництва на земельній ділянці з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340 за адресою: смт. Стара Ушиця, Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область.

Відповідно до статті 376 Цивільного кодексу України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без належного дозволу чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

Оскільки відпозивача ненадходило клопотаньпро відкладеннярозгляду справи,у відповідностідо вимогч.1ст.268КУпАП адміністративнусправу розглянуто23.08.2023та винесенопостанову №3/02-1-08по справіпро адміністративне правопорушення, якою позивача визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 6 ст. 96 КУпАП та накладено штраф в розмірі 17000 грн.

Відповідно до вимог ст. 77 ч. 2 КАСУ, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд критично оцінює пояснення позивача, щодо тих обставин, що ОСОБА_1 не є власником земельної ділянки за кадастровим номером 6822455800:04:005:0340 за адресою: смт Стара Ушиця, Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область, оскільки відповідно до інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, земельна ділянка з кадастровим номером 6822455800:04:005:0340 перебуває у власності ОСОБА_1 з 26.07.2022 року.

Вказані обставини підтверджуються також витягом з Державного реєстру речових прав.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що відповідачем повністю встановлено та доведено наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 96 КУпАП, а матеріали справи містять належні та допустимі докази на підтвердження викладених в оскаржуваній постанові обставин.

Тож можна дійти висновку, що аргументи позивача жодним чином не спростовують вчинене правопорушення та факти, зазначені у позові не є передумовою скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення від 23.08.2023 №3/02-1-08.

Таким чином, на підставі викладеного, суд приходить до висновку, що в судовому засіданні було встановлено, що постанова проадміністративне правопорушення№ 3/02-1-08від 23.08.2023р.про притягнення ОСОБА_1 до адміністративноївідповідальності заст.96КУпАП,є законною,обгрунтованоюта такою, що не підлягає до скасування.

За таких обставин по справі, суд приходить до висновку, що позовна заява не підлягає задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 121 КАС України, суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення. Оскільки позивачем було пропущено строк звернення до суду з поважної причини, а тому такий необхідно поновити.

Керуючись ст. ст 242; 243; 244, 286 КАСУ, суд

ВИРІШИВ:

Поновити строк для звернення до суду.

Позовну заяву ОСОБА_1 до Державної інспекції архітектури та містобудування України про скасування постанови № 3\02-1-08 від 23 серпня 2023 року про накладення штрафу в сумі 17000 грн. за ст. 96 ч. 6 КУпАП залишити без задоволення.

На рішення суду може бути подана апеляція до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня отримання повного тексту рішення суду.

Суддя:

Позивач: ОСОБА_1 . 29000. м. Хмельницький, вул. Підлісна 7.

Відповідач: Державна інспекція архітектури та містобудування України. 01133. м. Київ, Бульвар Лесі Українки 26, код ЄДРПОУ 44245840.

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення29.04.2024
Оприлюднено01.05.2024
Номер документу118684709
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —686/32393/23

Рішення від 29.04.2024

Адміністративне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Продан Б. Г.

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Продан Б. Г.

Ухвала від 07.12.2023

Адміністративне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Продан Б. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні