Рішення
від 29.04.2024 по справі 400/15662/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 квітня 2024 р. № 400/15662/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Малих О.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Крупторг», вул. Північна, 36А, смт. Підгородна, Первомайський район, Миколаївська область, 55222, до відповідачів1. Державної податкової служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, 2. Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001,провизнання протиправним та скасування рішення від 17.10.2023 року № 9732180/35964991; зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 26.09.2023 року № 26,ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Крупторг» (далі позивач, ТОВ «Крупторг») звернулось до суду з адміністратвиним позовом до Державної податкової служби України (далі відповідач 1) та Головного управління ДПС у Миколаївській області, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управлівління ДПС у Миколаївській області від 17.10.2023 року № 9732180/35964991;

- зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 26.09.2023 року № 26 на суму 48031,92 грн. (в т.ч. ПДВ 8005,32 грн.) в день її подання.

Ухвалою від 17.01.2024 року суд відкрив провадження по справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження, без виклику сторін у судове засідання.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення ГУ ДПС є необґрунтованим як нормативно, так і документально, оскільки платником податків надано пояснення та відповідні документи щодо податкової накладної № 26 від 26.09.2023 року, реєстрацію якої було зупинено.

Ухвалою від 29.04.2024 року суд замінив відповідача у справі Головне управління ДПС у Миколаївській області (код ЄДРПОУ 43144729) на його правонаступника Головне управління ДПС у Миколаївській області (код ЄДРПОУ 44104027, далі відповідач 2, ГУ ДПС).

Відповідач 1 відзив на адміністративний позов не надав.

Відповідач 2 надав відзив, у якому у задоволенні позову просив відмовити. Заперечуючи проти вимог позивача, ГУ ДПС зазначило, що платником не надано підтверджуючі документи щодо наявності основних засобів задіяних у господарській діяльності, документів які є підставою для залучення третьої особи на перевезення готової продукції.

Підприємством додаткові письмові пояснення та копії документів до ДПС не були направлені, у зв`язку з чим, відповідно до вимог Порядку № 520, Комісією прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Суд розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

З`ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

ТОВ «Крупторг» зареєстровано як юридична особа та перебуває на податковому обліку в органах ДПС як платник ПДВ з 24.01.2013 року.

Основним видом діяльності товариства є боптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому чслі рибою, ракоподібними та молюсками (КВЕД 46.38). Додаткові види господарської діяльності є: пакування (код КВЕД 82.92); вантажний автомобільний транспорт (код КВЕД 49.41).

Для здійснення своєї господарської діяльності позивач використовує наступні виробничі потужності:

- складське приміщення (площа 423,23 кв.м), яке перебуває у власності ТОВ «Крупторг» та розташоване за адресою: Миколаївська область, Первомайський район, смт. Підгородня, вул. Північна, буд. 36А;

- цех для фасування випучмх харчових продуктів (площа 158,6 кв.м), орендований відповідно до договору оренди № 01-12/21 від 01.12.2022 року, укладеного з ФОП ОСОБА_1 , та розташований за адресою: Миколаївська область, м. Первомайськ, вул. Київська, 129/ж;

- вантажний автомобіль MAN TGA 26/440, реєстраційний номер НОМЕР_1 , орендований у ФОП ОСОБА_1 на умовах договору найму (оренди) від 19.07.2023 року.

Для обслуговування транспортних засобів ТОВ «Крупторг» укладно з ТОВ «Гранд Ойл Плюс» договір постачання № 318 від 16.11.2022 року на поставку дизельного пального (ДП-Л-Євро5-ВО);

- дозатор ваговий АФ-50-В-4, що перебуває у власності ТОВ «Крупторг» згідно договору купівлі-продажу № 33 від 16.06.2023 року та видаткової накладної № 68 від 28.07.2022 року;

- машина для обгортання пакетів, що перебуває у власності ТОВ «Крупторг» згідно договору купівлі-продажу № 18/09-1П від 18.09.2023 року та видаткової накладної № 3769 від 28.07.2022 року;

- візок гідравлічний АС-25, що перебуває у власності ТОВ «Крупторг» згідно договору купівлі-продажу № 132302004 від 04.08.2023 року та видаткової накладної № 132306837 від 09.08.2023 року.

Для здійснення фасування сипучих харчових продуктів, повариство закупило у ТОВ «Райн ПАК» мішки згідно договору купівлі-продажу № 1 від 10.06.2020 року, видаткової накладної № РН-0000007 від 29.09.2023 року, які оплатила згідно рахунку № СФ-0000007 від 29.09.2023 року, що також підтверджується банківською випискою.

Товариство закупило у ТОВ «Торговий Дім «Біопластик» плівку згідно договору купівлі-продажу № ТД10/11/КА від 11.10.2022 року, видаткової накладної № 328 від 25.08.2023 року, оплату якої підтверджено рахунком № 267 від 31.08.2023 року та банківською випискою.

Підприємство має сертифікати якості від виробників-постачальників, та контролює власну якість, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та надає їх покупцям.

Для здійснення законної діяльності товариства, зареєстровано виробничі потужності відповідно до експлуатаційного дозволу № 55200/1U6 від 26.07.2010 року, виданого на ФОП ОСОБА_1 (орендодавець приміщення) та асортиментний перелік готових страв, виробів, інших харчових продуктів, цех по фасуванню сипучих харчових продуктів виданого ГУ Санепідемслужбою у Миколаївській області виданий на ТОВ «Крупторг».

Про вищезазначені об`єкти оподаткування товариство подало до податкового органу повідомлення про об`єкти оподаткування за формою № 20-ОПП від 07.11.2022 року, від 17.07.2023 року, від 10.11.2023 року, яке прийнято відповідно до доданих квитанції.

У вересні 2023 року ТОВ «Крупторг» здійснювало свою фінансово-господарську діяльність з контрагентом ПП «РС Точка» (код ЄДРПОУ 42566403)

Так, 29.07.2021 року між позивачем та ПП «РС Точка» укладено договір поставки № 29/07 на постачання, відповідно до умов якого постачальник (ТОВ «Крупторг») зобов`язується поставити, а покупець (ПП «РС Точка») прийняти та оплатити на умовах даного договору продукти харчування, алкогольні та безалкогольні напої, побутову хімію тощо.

Поставка товару (крупи) підтверджується видатковою накладною № 134 від 26.09.2023 року, актом про відбракування/недопостачання товару (продукції) № 2917 від 27.09.2023 року, товарно-транспортною накладною № 19 від 27.09.2023 року.

Оплата товара здійснена на підставі рахунку № 134 від 26.09.2023 року на суму 48031,92 грн. Оплата за поставлений товар здійснена у повному обсязі 28.09.2023 року на суму 160875,24 грн., у т.ч. по видатковій накладній № 134 від 26.09.2023 року, що підтверджується банківською випискою з рахунку.

Якість товару підтверджено якісним посвідченням № 135 від 20.09.2023 року.

Товар, що постачався відповідно до договору від 29.07.2021 року № 29/07, придбано у наступних постачальників:

- Фермерське господарство «Неофіта», на підставі договору поставки № 02/01 від 02.01.2023 року (крупа горохова, крупа ячмінні, крупа пшенична, манка, крупа перлова.

Поставка та оплата товару підтверджується наступними документами: видаткові накладні № 133 від 21.06.2023 року, № 136 від 27.06.2023 року, № 154 від 18.07.2023 року, товарно-транспортні накладні № Р133 від 21.06.2023 року, № 05 від 18.07.2023 року, № Р136 від 27.06.2023 року, рахунки № 102 від 21.06.2023 року, № 105 від 27.06.2023 року, № 120 від 18.07.2023 року, банківськи виписки. Перевезення товару здійснювалось як силами постачальника так і за рахунок покупця;

- Фермерське господарство «Україна», на підставі договору поставки № ПР-0000077 від 22.06.2023 року (борошно, крупа кукурудзяна).

Поставка та оплата товару підтверджується наступними документами: видаткові накладні № ПР-0000508 від 21.08.2023 року, № ПР-0000355 від 24.06.2023 року, товарно-транспортні накладні № ПР-0000352 від 21.08.2023 року, № ПР-0000246 від 24.06.2023 року, рахунки № ПР-0000555 від 21.08.2023 року, № ПР-0000373 від 22.06.2023 року, банківські виписки. Перевезення товару здійснювалось за рахунок покупця;

- Товариство з обмеженою відповідальністю «Дар землі», на підставі договору поставки № 10.01.23/3 від 10.01.2023 року (крупи гречаної).

Поставка та оплата товару підтверджується наступними документами: видаткова накладна № 250 від 21.09.2023 року, товарно-транспортна накладна № Р250 від 21.09.2023 року, рахунком № 212 від 21.09.2023 року, банківська виписка. Перевезення товару здійснювалось за рахунок покупця;

- Приватне підприємство «Дід Василь», на підставі договору поставки № 01/07 від 01.07.2022 року (пшенична крупа «Артек»).

Поставка та оплата товару підтверджується наступними документами: видаткова накладна № 153 від 23.08.2023 року, товарно-транспортна накладна № Р153 від 23.08.2023 року, рахунок № 26 від 20.09.2023 року, банківська виписка. Перевезення товару здійснювалось за рахунок покупця;

- Приватне підприємство «ФДК-Агро», на підставі договору поставки № 10 від 09.10.2023 року (манка, пшоно).

Поставка та оплата товару підтверджується наступними документами: видаткова накладна № О-00000025 від 25.09.2023 року, товарно-транспортна накладна № 25 від 25.09.2023 року, рахунок № О-00000024 від 25.09.2023 року, банківська виписка. Перевезення товару здійснювалось за рахунок покупця;

- Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Сармат», на підставі договору поставки № 1509-02 від 15.09.2022 року (довгозерний білий рис, рис індійський білий).

Поставка та оплата товару підтверджується наступними документами: видаткові накладні № 396 від 27.07.2023 року, № 445 від 23.08.2023 року, товарно-транспортні накладні № Р396 від 27.07.2023 року, № Р445 від 23.08. 2023 року, рахунки № 383 від 27.07.2023 року, № 432 від 23.08.2023 року, банківські виписки. Перевезення товару здійснювалось за рахунок покупця.

26.09.2023 року позивачем, за результатами проведеної фінансово-господарської операції була складена податкова накладна № 26, яку направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН).

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, податкову накладну збережено, але її реєстрацію зупинено. Підстава зупинення: платник податку, яким подано до реєстрації податкову накладну, відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Позивачем 02.10.2023 року подано до контролюючого органу пояснення та копії документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по вказаній податковій накладній.

17.10.2023 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС прийнято рішення № 9732180/35964991 про відмову у реєстрації податкової накладної № 26 від 26.09.2023 року в ЄРПН.

Підстава відмову у реєстрації: ненадання/часткове ненадання платником податків додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердженя інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригуання в ЄРПН.

Позивачем подано скаргу на рішення від 17.10.2023 року № 9732180/35964991, за результатами розгляду якої 30.10.2023 року винесено рішення № 76204/35964991/2 про залишення рішення про відмову у реєстрації податкової накладної у ЄРПН без змін.

Не погоджуючись з рішеннями контролюючого органу, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Приймаючи рішення у справі, суд виходить з наступного:

Згідно з п. 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 (далі Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, у тому числі, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

01.01.2018 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», яким п. 201.16 ст. 201 ПК України викладено в новій редакції, за якою: «Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України».

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165), який був чинним на момент прийняття оскаржуваного позивачем рішення.

Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.

Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до абзацу 2 п. 25, п. 26 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

До спірних правовідносин належить застосувати Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520 (далі Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Пунктами 3 та 4 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктами 5, 6 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, зокрема:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: 1) ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; 2) та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку; 3) та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 11 Порядку № 520.

В той же час, податковим органом, незважаючи на надані позивачем документи, прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, без належної перевірки комісією контролюючого органу достовірності наданих позивачем разом з поясненнями документів його діяльності. У відповідачів на розгляді були усі необхідні відомості, однак прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

Європейський суд з прав людини неодноразово висловлював свою позицію щодо «принципу правової визначеності» (наприклад, справа «Гешмен і Герруп проти Сполученого Королівства»), відповідно до якого особа, здійснюючи правомірну поведінку, повинна мати можливість передбачати правові наслідки такої правової поведінки, чітко визначені законом.

Статтею 1 Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

У постанові від 20.08.2019 року у справі № 2540/3009/18 Верховний Суд зазначив, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.

Про дотримання контролюючим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.

І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.

У повідомленні про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючим органом взагалі не вказано, які документи має надати платник податків, надані позивачем документи надавали змогу встановити всі обставини господарської операції.

За таких обставин, суд вважає оскаржуване рішення протиправним, оскільки його зміст не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийнято негативне для платника податку рішення.

На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За таких обставин, суд вважає оскаржувані рішення протиправними та такими, що підлягає скасуванню.

Згідно з пп. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 ПК України податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється, зокрема, у день набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Виходячи з вимог зазначеної норми, суд вважає, що належним способом відновлення порушеного права платника податку є зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну позивача в ЄРПН датою її подання.

Враховуючи викладене, позов підлягає задоволенню.

У відповідності до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Сума судового збору підлягає відшкодуванню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів пропорційно.

Керуючись ст.ст. 2, 19, 77, 139, 241 246, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Крупторг» (вул. Північна, 36А, смт. Підгородна, Первомайський район, Миколаївська область, 55222, код ЄДРПОУ 35964991) до Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) та Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управлівління ДПС у Миколаївській області від 17.10.2023 року № 9732180/35964991.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 26.09.2023 року № 26 на суму 48031,92 грн. (в т.ч. ПДВ 8005,32 грн.) датою її подання.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Крупторг» (вул. Північна, 36А, смт. Підгородна, Первомайський район, Миколаївська область, 55222, код ЄДРПОУ 35964991) судові витрати у розмірі 1342,00 грн. (одна тисяча триста сорок дві гривні 00 копійок).

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Крупторг» (вул. Північна, 36А, смт. Підгородна, Первомайський район, Миколаївська область, 55222, код ЄДРПОУ 35964991) судові витрати у розмірі 1342,00 грн. (одна тисяча триста сорок дві гривні 00 копійок).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 29.04.2024 року.

Суддя О.В. Малих

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.04.2024
Оприлюднено01.05.2024
Номер документу118685997
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/15662/23

Ухвала від 30.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Рішення від 29.04.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 01.01.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні