печерський районний суд міста києва
Справа № 757/13002/24-к
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 березня 2024 року
Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1
при секретарі: ОСОБА_2 ,
за участю
прокурора: не з`явився,
розглянувши у судовому засіданні в м. Києві клопотання прокурора другого відділу управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю, Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про визначення порядку зберігання речових доказів у кримінальному провадженні № 52021000000000141 від 13.04.2022 шляхом передачі Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, -
В С Т А Н О В И В :
Прокурор другого відділу управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю, Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 звернулась до слідчого судді з клопотанням про визначення порядку зберігання речових доказів у кримінальному провадженні № 52021000000000141 від 13.04.2022 шляхом передачі Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) майна, а саме 342 500 кг зерна кукурудзи 3 кл. (кормові потреби) врожаю 2020 року, яка зберігається на ДП «Охтирський КХП» у силосі № 3707 елеватора № 1 та у силосі № 5 елеватора № 2, в управління шляхом реалізаціїї відповідних активів.
Обґрунтовуючи клопотання, прокурор зазначає, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 52021000000000141 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням установлено, що 23.03.2021 службові особи ДП «Охтирський КХП» (код ЄДРПОУ 00956031) за попередньою змовою з іншими невстановленими особами вчинили розтрату чужого майна, яке зберігалося на вказаному підприємстві, шляхом складання та видачі завідомо неправдивих офіційних документів на обліках підприємств штучно збільшено кількість зерна кукурудзи, нібито завезеного на територію підприємства від ТОВ «Аграрно НВФ «Криниця», яке фактично не завозилось вказаним підприємством, а саме 38682 кг зерна кукурудзи вартістю 287794,080 грн.
Так, 09.10.2020 між ДП «Охтирський КХП» та ТОВ «Аграрно НВФ «Криниця» (ЄДРПОУ 39755772) укладено договір складського зберігання зерна від 09.10.2020 № юр2/46/20.
У період з 15.10.2020 по 10.11.2020 службовими особами ДП «Охтирський КХП» на підставі вказаного договору та відповідних товарно-транспортних накладних, відправником у яких значиться ТОВ «Аграрно НВФ «Криниця» оформлено нібито прийняття підприємством на зберігання 342 500 кг зерна кукурудзи.
30.11.2020 з метою приховання слідів вчинення кримінального правопорушення на підставі заяви директора ТОВ «Аграрно НВФ «Криниця» вказані 342 500 кг зерна кукурудзи переоформлено на ТОВ «Орбінокс УК» (з грудня 2020 року ТОВ «Ганжо Рунін Віл Мануфактуре Ко» (ЄДРПОУ 43601637) та того ж дня укладено відповідний договір складського зберігання зерна від 30.11.2020 № юр2/70/20.
23.03.2021 директор ТОВ «Ганжо Рунін Віл Мануфактуре Ко» звернувся до ДП «Охтирський КХП» з заявою про відвантаження вказаних 342 500 кг зерна кукурудзи. 23.03.2021 з території ДП «Охтирський КХП» виїхав автомобіль «MAN» д.н.з. НОМЕР_1 , з напівпричепом «Schwarzmuller» д.н.з. НОМЕР_2 , у ході проведення обшуку яког овиявлено та вилучено 38 682 кг зерна кукурудзи, замовником і вантажоодержувачем якого, відповідно до супровідних документів зазначено ТОВ «Ганжо Рунін Віл Мануфактуре Ко».
24.03.2021 постановою детектива Національного антикорупційного бюро України 342 500 кг зерна кукурудзи визнано речовим доказом у кримінальному провадженні.
09.09.2021 ухвалою Вищого антикорупційного суду у справі № 991/6129/21 накладено арешт на речові докази у вказаному кримінальному провадженні, а саме 342 500 кг зерна кукурудзи 3 кл. (кормові потреби) врожаю 2020 року, яка зберігається на ДП «Охтирський КХП» у силосі № 3707 елеватора № 1 та у силосі № 5 елеватора № 2 та передано Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів для здійснення заходів з управління рухомим майном, з метою забезпечення його збереження або збереження його економічної вартості, у порядку та на умовах, визнаечних Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів»
Крім того, згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
В частині сьомій статті 100 КПК України говориться, що у випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі - Закон) Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - Національне агентство) є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.
У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування. Прокурор у випадках, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
У пункті 4 частини першої статті 9 Закону зазначається, що на Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, покладено функцію з організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.
Відповідно до п. 4 частини першої статті 1 Закону, управляючи активами, Національне агентство забезпечує збереження активів, збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості.
Згідно частині третій статті 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження їх економічної вартості.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону, Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року.
Згідно частині другої вказаної статті Закону, у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяження.
Створення і забезпечення належного функціонування Національного агентства є заходом з виконання положень Закону України «Про засади державної антикорупційної політики (Антикорупційна стратегія)» на 2014 - 2017 роки та Державної програми щодо реалізації засад державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2015 - 2017 роки, імплементації в законодавство України Директиви ЄС від 03.04.2014 № 2014/42/EU про арешт та конфіскацію предметів злочинної діяльності та доходів від неї в ЄС, Рішення Ради ЄС № 2007/845/JHA від 06.12.2007 про співробітництво між агентствами держав-членів з повернення активів у сфері виявлення і розшуку доходів, отриманих злочинним шляхом, або іншого майна, пов`язаного зі злочинною діяльністю, а також одним із основних критеріїв виконання Україною Плану дій з лібералізації візового режиму з ЄС.
Національне агентство утворено з метою виконання міжнародних договорів стороною яких є Україна, зокрема, Конвенції про відмивання, пошук, арешт та конфіскацію доходів, одержаних злочинним шляхом, Конвенції Організації Об`єднаних Націй проти корупції, Кримінальної конвенції про боротьбу з корупцією і Конвенції Ради Європи про відмивання, пошук, арешт та конфіскацію доходів, одержаних злочинним шляхом, та про фінансування тероризму.
Також, Національне агентство створено на виконання 38 рекомендації Міжнародної групи з протидії відмиванню брудних грошей (Financial Action Task Force on Money Laundering FATF), згідно з якими, державам-учасницям рекомендовано утворити органи які могли б оперативно реагувати на запити аналогічних іноземних органів щодо виявлення, заморожування, арешту та конфіскації майна отриманого незаконним шляхом.
Крім того, однією з умов виконання Меморандуму про взаєморозуміння між Україною як Позичальником та Європейським Союзом як Кредитором щодо отримання Україною макрофінансової допомоги Європейського Союзу у сумі до 1 мільярда 800 мільйонів євро (ратифіковано Законом № 538-VIII від 18.06.2015) є зобов`язання визначити установу, яка буде діяти як управління по поверненню активів (пункт 7 (i) розділу «Урядування та прозорість»).
Необхідність створення агентства із повернення активів було одним із основних критеріїв виконання Україною Плану дій з лібералізації візового режиму з ЄС.
Директива ЄС № 2014/42/EU передбачає необхідність вжиття заходів з ефективного розпорядження активами, на які накладено арешт, а також створення спеціальних інституцій, відповідальних за менеджмент такими активами з метою їх збереження або збереження їх вартості. В Директиві зазначається, що з метою ефективного управління передбачається можливість здійснення реалізації активів.
«Великою вісімкою» (G8) в межах підгрупи з кримінально-правових питань 27 квітня 2005 року схвалено Кращі практики щодо адміністрування арештованих активів (G8 Best Practices for the Administration of Seized Assets). Як зазначається у відповідних рекомендаціях, вони спрямовані, зокрема, на допомогу державам у збереженні вартості арештованих активів. При цьому, однією з ключових рекомендацій є те, що в судовому провадженні, відповідно до національного законодавства, має бути дозволено продаж активів до винесення остаточного рішення суду по справі та застосування заходів конфіскації або стягнення активів в дохід держави стосовно тих активів, які швидко псуються або швидко знижуються у вартості, наприклад, судна, літаки, автомобілі, тварини, ферми з вирощуванням сільськогосподарських культур тощо. Держава має забезпечити розгляд питання про надання дозволу на продаж до винесення остаточного рішення суду по справі активів, які є надто обтяжливими для управління. В свою чергу, отримані від реалізації доходи повинні бути збережені відповідно до національного законодавства до винесення остаточного рішення суду та застосування заходів конфіскації або стягнення активів в дохід держави.
Пунктом 4 частини першої статті 9 Закону на Національне агентство покладено функцію з проведення оцінки, ведення обліку та управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.
Згідно абзацу другого частини першої статті 19 Закону, активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів.
Відповідно до частини першої статті 21 Закону, управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.
Згідно з частиною третьою статті 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості. Управитель має право на плату (винагороду), а також на відшкодування необхідних витрат, зроблених ним у зв`язку з управлінням активами, що відраховуються безпосередньо з доходів від використання прийнятих в управління активів. Управитель не має права відчужувати активи, прийняті ним в управління.
Відповідно до ч. 4 ст. 21 Закону управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління. Рухоме майно може бути передано для реалізації без згоди власника за рішенням слідчого судді, суду за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) майно піддається швидкому псуванню;
2) майно швидко втрачає свою вартість;
3) витрати на зберігання рухомого майна протягом одного календарного року становлять більше 50 відсотків його вартості.
Відповідно до ч. 5 ст. 21 зазначеного Закону активи, визначені частиною четвертою цієї статті, передаються для реалізації без згоди власника на підставі ухвали слідчого судді або суду про управління активами шляхом реалізації, копія якої надсилається Національному агентству негайно після її винесення з відповідним зверненням прокурора.
Передача для реалізації активів може також здійснюватися за згодою їх власника, підпис на якій засвідчений нотаріально, нотаріально засвідчена копія якої надається Національному агентству з відповідним зверненням прокурора.
Реалізація активів відповідно до цього Закону є примусовою реалізацією (примусовим продажем), крім випадків реалізації активів за згодою власника.
Реалізація активів здійснюється визначеними на конкурсних засадах юридичними особами. Порядок відбору таких юридичних осіб, порядок реалізації активів на прилюдних торгах (аукціонах) та/або електронних торгах визначаються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з ч. 6 ст. 21 Закону, одержані від реалізації активів кошти зараховуються на депозитні рахунки Національного агентства.
Крім того, згідно п. 2 ч. 6 ст. 100 КПК України речові докази, що не містять слідів кримінального правопорушення, у вигляді предметів, великих партій товарів, зберігання яких через громіздкість або з інших причин неможливо без зайвих труднощів або витрати по забезпеченню спеціальних умов зберігання яких співмірні з їх вартістю, а також речові докази у вигляді товарів або продукції, що піддаються швидкому псуванню передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду для реалізації, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження.
Вжиття заходів щодо передачі для реалізації Національному агентству відповідних активів передбачено вимогами ст. 100 КПК України та Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».
Враховуючи викладене, вищезазначене зерно кукурудзи, на яке накладено арешт у ході досудового розслідування у кримінальному провадженні, відповідає критеріям, визначеним статтею 100 Кримінального процесуального Кодексу України та без шкоди для кримінального провадження може бути передане в Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в управління шляхом реалізації відповідних активів.
Прокурор в кримінальному провадженні № 52021000000000141 від 13.04.2022 - ОСОБА_3 подала заяву про розгляд клопотання за його відсутності, викладенні вимоги підтримала в повному обсязі та просила задовольнити.
Розгляд клопотання здійснено без повідомлення власника майна.
На підставі досліджених матеріалів слідчий суддя надходить до наступних висновків.
Головним слідчим управлінням Національної поліції України за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 52021000000000141 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням установлено, що 23.03.2021 службові особи ДП «Охтирський КХП» (код ЄДРПОУ 00956031) за попередньою змовою з іншими невстановленими особами вчинили розтрату чужого майна, яке зберігалося на вказаному підприємстві, шляхом складання та видачі завідомо неправдивих офіційних документів на обліках підприємств штучно збільшено кількість зерна кукурудзи, нібито завезеного на територію підприємства від ТОВ «Аграрно НВФ «Криниця», яке фактично не завозилось вказаним підприємством, а саме 38682 кг зерна кукурудзи вартістю 287794,080 грн.
Так, 09.10.2020 між ДП «Охтирський КХП» та ТОВ «Аграрно НВФ «Криниця» (ЄДРПОУ 39755772) укладено договір складського зберігання зерна від 09.10.2020 № юр2/46/20.
У період з 15.10.2020 по 10.11.2020 службовими особами ДП «Охтирський КХП» на підставі вказаного договору та відповідних товарно-транспортних накладних, відправником у яких значиться ТОВ «Аграрно НВФ «Криниця» оформлено нібито прийняття підприємством на зберігання 342 500 кг зерна кукурудзи.
30.11.2020 з метою приховання слідів вчинення кримінального правопорушення на підставі заяви директора ТОВ «Аграрно НВФ «Криниця» вказані 342 500 кг зерна кукурудзи переоформлено на ТОВ «Орбінокс УК» (з грудня 2020 року ТОВ «Ганжо Рунін Віл Мануфактуре Ко» (ЄДРПОУ 43601637) та того ж дня укладено відповідний договір складського зберігання зерна від 30.11.2020 № юр2/70/20.
23.03.2021 директор ТОВ «Ганжо Рунін Віл Мануфактуре Ко» звернувся до ДП «Охтирський КХП» з заявою про відвантаження вказаних 342 500 кг зерна кукурудзи. 23.03.2021 з території ДП «Охтирський КХП» виїхав автомобіль «MAN» д.н.з. НОМЕР_1 , з напівпричепом «Schwarzmuller» д.н.з. НОМЕР_2 , у ході проведення обшуку яког овиявлено та вилучено 38 682 кг зерна кукурудзи, замовником і вантажоодержувачем якого, відповідно до супровідних документів зазначено ТОВ «Ганжо Рунін Віл Мануфактуре Ко».
24.03.2021 постановою детектива Національного антикорупційного бюро України 342 500 кг зерна кукурудзи визнано речовим доказом у кримінальному провадженні.
09.09.2021 ухвалою Вищого антикорупційного суду у справі № 991/6129/21 накладено арешт на речові докази у вказаному кримінальному провадженні, а саме 342 500 кг зерна кукурудзи 3 кл. (кормові потреби) врожаю 2020 року, яка зберігається на ДП «Охтирський КХП» у силосі № 3707 елеватора № 1 та у силосі № 5 елеватора № 2 та передано Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів для здійснення заходів з управління рухомим майном, з метою забезпечення його збереження або збереження його економічної вартості, у порядку та на умовах, визнаечних Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».
Згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, а в кримінальних провадженнях щодо кримінальних правопорушень, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, - до слідчого судді Вищого антикорупційного суду, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.
У пункті 4 частини першої статті 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.
Частиною першою статтею 21 Закону встановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.
Відповідно до частини третьої статті 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості.
Частиною 4, 5 ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» визначено, що рухоме майно може бути передано для реалізації без згоди власника за рішенням слідчого судді, суду за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) майно піддається швидкому псуванню;
2) майно швидко втрачає свою вартість;
3) витрати на зберігання рухомого майна протягом одного календарного року становлять більше 50 відсотків його вартості.
Активи, визначені частиною четвертою цієї статті, передаються для реалізації без згоди власника на підставі ухвали слідчого судді або суду про управління активами шляхом реалізації, копія якої надсилається Національному агентству негайно після її винесення з відповідним зверненням прокурора. Реалізація активів здійснюється визначеними на конкурсних засадах юридичними особами. Порядок відбору таких юридичних осіб, порядок реалізації активів на прилюдних торгах (аукціонах) та/або електронних торгах визначаються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини першої статті 19 Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора.
Згідно з частиною другою статті 19 Закону, у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень.
Вимогами частини другої статті 21 Закону передбачено, що активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб`єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі. Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
З урахуванням того, що майно про яке йдеться мова в клопотанні піддається швидкому псуванню, що в свою чергу може призвести до втрати його вартості, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для передачі арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, шляхом реалізації відповідних активів, що відповідає положенням ч. 6 ст. 100 КПК України та ст. ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».
На підставі викладеного, керуючись ст. 100 КПК України, ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», слідчий суддя, -
У Х В А Л И В :
Клопотання прокурора другого відділу управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю, Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про визначення порядку зберігання речових доказів у кримінальному провадженні № 52021000000000141 від 13.04.2022 шляхом передачі Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів - задовольнити.
Передати майно, на яке 09.09.2021 ухвалою Вищого антикорупційного суду у справі № 991/6129/21 накладено арешт та передано Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів для здійснення заходів з управління рухомим майном, з метою забезпечення його збереження або збереження його економічної вартості, а саме 342 500 кг зерна кукурудзи 3 кл. (кормові потреби) врожаю 2020 року, яка зберігається на ДП «Охтирський КХП» у силосі № 3707 елеватора № 1 та у силосі № 5 елеватора № 2, в управління шляхом реалізаціїї відповідних активів.
Про передачу майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів повідомити заінтересованих осіб шляхом направлення копії ухвали слідчого судді.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2024 |
Оприлюднено | 01.05.2024 |
Номер документу | 118687831 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Хайнацький Є. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні