Рішення
від 17.04.2024 по справі 500/8338/23
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/8338/23

17 квітня 2024 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Подлісної І.М.

за участю:

секретаря судового засідання Паряк Тетяни Дмитрівни

представника позивача Нюня О.І.

представника відповідача Янін П.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Військово-лікарської комісії при Державній установі "Територіального медичного об`єднання МВС України по Луганській області" про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Військово-лікарської комісії при Державній установі "Територіального медичного об`єднання МВС України по Луганській області" про визнання протиправною та скасування постанови.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що що М(ВЛ)К винесла рішення що не відповідає нормам чинного законодавства. Стан здоров`я позивача, на момент підготовки позову не дозволяє виконувати передбачені статутами, посадовою інструкцією службові обов`язки з його військової спеціальності у ЗСУ, а подальше проходження військової служби ставить під загрозу життя та здоров`я позивача. Зазначено, що при зазначених захворюваннях Позивач не може бути придатним до військової служби. Позивач звертався із заявою про забезпечення повторного медичного огляду та обстеження але М(ВЛ)К пасивно прореагувала на його заяву.

Також, позивач зазначає, що відповідно до 2.6. розділу ІІ Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженим наказом МО України від 14.08.2008 року №402, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2008 р. за № 1109/15800 оцінка стану здоров`я та придатності до військової служби проводиться у відповідності з графою I Розкладу хвороб та графами 1-11 ТДВ "А".

Позивач вважає винесену довідку №810/ПС необґрунтованою, та такою, що винесена з порушеннями.

Ухвалою суду від 29.12.2023 року прийнято до розгляду та відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін. Даною ухвалою встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 05.01.2024 року. У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне.

ОСОБА_1 проходив медичний огляд на підставі Направлення на медичний огляд військово-лікарською комісією з метою по графі ІІ наказу МО України від 14.08.2008 №402 визначення придатності для подальшого проходження військової служби на посаді номера обслуги. Отже, позивач проходив медичний огляд відповідно до ІІ графи Розкладу, а саме як громадяни, військовослужбовці, які приймаються, призиваються та проходять військову службу осіб рядового, сержантського та старшинського складу, прапорщики (мічмани).

У статті 64«в» та 23 «в» в графі ІІ зазначено, що придатність до військової служби або обмежена придатність визначається індивідуально. Статті 83«в» та 31 «г» вказують на те, що особа є придатною. Відповідно до абзацу шостого пункту 20.4. Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженим наказом МО України від 14.08.2008 року №402, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2008 р. за № 1109/15800, у воєнний час за статтями (пунктами статей) Розкладу хвороб, що передбачають індивідуальну оцінку придатності або обмежену придатність до військової служби осіб, які пройшли медичний огляд за графами II, III, ВЛК приймає постанову "придатний до військової служби". Також ці положення зазначені в листі Центральної військово-лікарської комісії ЗСУ від 02.09.2023 р. №598/907Б.

З урахуванням особливостей фізичного стану ОСОБА_1 , враховуючи його індивідуальні показники, оцінивши перебіг захворювань у позивача в повному обсязі зазначаємо, що довідка 810/ПС була винесена цілком відповідно до законодавства.

Причини вважати дії М(ВЛ)К ДУ «ТМО МВС України по Луганській області» протиправними - відсутні. Рішення М(ВЛ)К комісії було винесено на законних підставах з додержанням необхідних правових норм. А тому позов не підлягає до задоволення.

Ухвалою суду від 23.01.2024 року ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено судове засідання на 28.02.2024 року о 10:00 год.

Ухвалою суду від 01.02.2024 року доручено Тернопільському окружному адміністративному суду забезпечити проведення судового засідання 28 лютого 2024 року о 10:00 год. в режимі відеоконференції.

Представником позивача 26.02.2024 року подано до суду письмові пояснення по даній справі.

Ухвалами суду від 28.02.2024 року, від 20.03.2024 року відкладено розгляд справи в режимі відеоконференції на 17.04.2024 о 11:30 год.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з мотивів, викладених у позовній заяві та просив їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні адміністративний позов не визнав з підстав, викладених у відзиві на позов, просив у його задоволенні відмовити повністю.

Суд, заслухавши сторін, розглянувши адміністративну справу, вивчивши зміст відзиву на позов, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

01 грудня 2023 року позивач пройшов обстеження та медичний огляд у Медичній (військово - лікарській) комісії ДУ «ТМО МВС України по Луганській області» (далі - М(ВЛ)К). По закінченню медичного огляду М(ВЛ)К було визнано позивача придатним до військової служби, про що вказано в постанові, яка оформлена довідкою М(ВЛ)К від 01.12.2023 року №810/ПС.

Відповідно до довідки військово-лікарської комісії №810/ПС від 01 грудня 2023 р. позивачу було встановлено діагноз: нейроциркуляторна дистонія за змішаним типом з помірно враженими функціональними порушеннями. СН 0, хронічна вертеброгенна радикулопатія з помірним больовим та м`язово-тонічним синдромами на тлі остеохондрозу, спондилоартрозу грудного та поперекового відділів хребта, протрузій міжхребцевих дисків Th7-Thl0, L2-L5, інтракорпоральних гриж LI-S1, хребців з незначним порушенням функції хребта, астено-невротичний синдром, зазначено, що вищезгадані захворювання пов`язані з проходженням військової служби та визнано придатним до військової служби.

Позивач не погоджується з результатами та висновками обстеження та медичного огляду, оскільки вважає, що сформовані у Постанові висновки є протиправними, сформованими без доведення належного медичного огляду та обстеження, а також є необґрунтованими.

Теперішній стан здоров`я Позивача не дозволяє виконувати передбачені статутами, посадовою інструкцією службові обов`язки з його військової спеціальності у Збройних Силах України, а подальше проходження військової служби ставить під загрозу його життя та здоров`я.

Позивач є хворою людиною, має фізичні та фізіологічні вади, що підтверджується відповідними медичними висновками.

У Позивача наявні встановлені діагнози: хронічна лівобічна радикулонатія L5-S1, з ураженим больовим синдромом, гіпестезією лівої ноги, млявим парезом лівої стопи, стато- динамічними розладами, вертеброгенного генезу (задня центральна секвестрована кила з «східним поширенням , що компресує прилеглі нервові структури L5-S1- 7 мм, гіротрузії L3-L5- ю 5 мм.) стадія загострення, вторинна правобічна торакалгія, м`язево-тонічна форма, дегенеративно-дистрофічні ураження грудного і поперекового відділів хребта: остеохондроз, протрузії м/х дисків L3-S1, хронічний простатит, дегенеративно-дистрофічне ураження поперекового відділу хребта, хронічний гастродуоденіт та нейроциркуляторна дистонія за змішаним типом з вираженими функціональними порушеннями.

Очевидно, що за наявності зазначених вище фізіологічних вад та хвороб Позивач не міг бути визнаний Відповідачем придатним до військової служби, він мав бути визнаним непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку.

Факт непридатності до військової служби Позивача видно неозброєним оком. Зазначені обставини були добре відомі та зрозумілі Відповідачу, однак умисно та протиправно не взяті до уваги при видачі оскаржуваної Постанови.

Позивач звертався до Відповідача із заявою про забезпечення повторного медичного огляду а обстеження, перегляду оскаржуваної постанови. Однак, зазначене звернення було пасивно проігнороване.

Факт непридатності зможе підтвердити висновок судово-медичної експертизи.

Відтак, враховуючи наведене, Позивач вважає, що постанова Відповідача є протиправною, не ґрунтується на нормах закону, та є такою, що підлягає скасуванню.

Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.

М(ВЛ)К у своїй роботі керується Конституцією України, законами України, Положенням про діяльність медичної (військово - лікарської) комісії, затверджене наказом Міністерства внутрішніх справ України від 03.04.2017 №285, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2017 р.за № 559/30427, Положенням про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженим наказом МО України від 14.08.2008 року №402, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2008 р. за № 1109/15800, іншими нормативно-правовими актами, Положенням про ДУ «ТМО МВС України по Луганській області», затверджене наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04.04.2023 року №276, Положенням про Медичну (військово-лікарську) комісію ДУ «ТМО МВС України по Луганській області», затверджене т. в. о. начальника ДУ «ТМО МВС України по Луганській області» 1 травня 2023 року.

Відповідно до розділу ІІ Положенням про Медичну (військово-лікарську) комісію ДУ «ТМО МВС України по Луганській області», затверджене т.в.о. начальника ДУ «ТМО МВС України по Луганській області» 01 травня 2023 року основними завданнями М(ВЛ)К є:

- визначення за станом здоров`я, фізичного розвитку, для окремих видів службової діяльності - за індивідуальними психофізіологічними особливостями, придатності кандидатів до служби в поліції, кандидатів до вступу до вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, які здійснюють підготовку поліцейських (далі - навчальні заклади), здобувачів вищої освіти навчальних закладів, придатності поліцейських до подальшої служби при переміщенні по службі, проходження служби у відрядженні за кордоном;

-визначення за станом здоров`я та фізичного розвитку придатності кандидатів до військової служби за контрактом, у військовому резерві, кандидатів до вступу до вищих військових навчальних закладів НГУ, ступеня придатності військовослужбовців до військової служби у зв`язку з їх звільненням;

-визначення причинного зв`язку захворювань, поранень, травм, контузій каліцтв у поліцейських, що проходять службу, звільняються зі служби і звільнились зі служби, військовослужбовців НГУ, колишніх військовослужбовців, колишніх осіб рядового й начальницького складу органів внутрішніх справ;

-визначення причинного зв`язку захворювань, поранень, травм, контузій каліцтв, що спричинили смерть поліцейських, військовослужбовців, колишніх поліцейських, колишніх військовослужбовців, колишніх осіб рядового начальницького складу.

Відповідно до розділ ІІІ Положенням про Медичну (військово-лікарську) комісію ДУ «ТМО МВС України по Луганській області», затверджене т. в. о. начальника ДУ «ТМО МВС України по Луганській області» 1 травня 2023 року, відповідно до покладених на М(ВЛ)К завдань:

-проводять лікарську експертизу кандидатам на службу в поліцію, поліцейським і колишнім поліцейським, кандидатам до вступу до вищих навчальних закладів, здобувачам вищої освіти навчальних закладів.

-проводять військово-лікарську експертизу кандидатам на військову службу за контрактом, у військовому резерві, до вступу у ВВНЗ, військовослужбовцям НГУ, колишнім військовослужбовцям, колишнім особам рядового й начальницького складу.

-забезпечують контроль за проведенням лікарської та військово-лікарські експертизи, а також лікувально-діагностичної роботи в Установі.

-узагальнюють та аналізують результат проведення лікарської і військово-лікарської експертизи та розробляють пропозиції щодо вдосконалень цієї роботи.

- спільно з лікарями-спеціалістами закладів охорони здоров`я МВС аналізують, узагальнюють результати лікування і медичного обстеження і здійснюють оцінку впливу умов служби на стан здоров`я та придатність до служби.

Визначення придатності ОСОБА_1 проходило відповідно до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженим наказом МО України від 14.08.2008 року №402, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2008 р. за № 1109/15800, Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби, служби у військовому резерві (додаток 1 до вищезазначеного Положення), Пояснень щодо застосування статей Розкладу хвороб (додаток 2 до вищезазначеного Положення) та таблиць додаткових вимог до стану здоров`я (додаток 3 до Положення). В довідці №810/ПС зазначено, що рішення М(ВЛ)К винесено на підставі 83 «в», 64 «в», 23 «в», 31 «г» гр. ІІ; графи _ТДВ_ Розкладу.

ОСОБА_1 проходив медичний огляд на підставі Направлення на медичний огляд військово-лікарською комісією з метою по графі ІІ наказу МО України від 14.08.2008 №402 визначення придатності для подальшого проходження військової служби на посаді номера обслуги. Отже, позивач проходив медичний огляд відповідно до ІІ графи Розкладу, а саме як громадяни, військовослужбовці, які приймаються, призиваються та проходять військову службу осіб рядового, сержантського та старшинського складу, прапорщики (мічмани).

У статті 64«в» та 23 «в» в графі ІІ зазначено, що придатність до військової служби або обмежена придатність визначається індивідуально. Статті 83«в» та 31 «г» вказують на те, що особа є придатною. Відповідно до абзацу шостого пункту 20.4. Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженим наказом МО України від 14.08.2008 року №402, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2008 р. за № 1109/15800, у воєнний час за статтями (пунктами статей) Розкладу хвороб, що передбачають індивідуальну оцінку придатності або обмежену придатність до військової служби осіб, які пройшли медичний огляд за графами II, III, ВЛК приймає постанову "придатний до військової служби". Також ці положення зазначені в листі Центральної військово-лікарської комісії ЗСУ від 02.09.2023 р. №598/907Б.

З урахуванням особливостей фізичного стану ОСОБА_1 , враховуючи його індивідуальні показники, оцінивши перебіг захворювань у позивача в повному обсязі суд зазначає, що довідка 810/ПС була винесена відповідно до законодавства.

Суд прийшов до висновку, що причини вважати дії М(ВЛ)К ДУ «ТМО МВС України по Луганській області» протиправними - відсутні. Рішення М(ВЛ)К комісії було винесено на законних підставах з додержанням необхідних правових норм, а тому в задоволенні позову слід відмовити.

Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи встановлені судом обставини справи, досліджені в судовому засіданні докази, норми законодавства України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими, доказів, які б спростовували правомірність дій відповідача позивачем не представлено, а судом таких доказів не здобуто, в зв`язку з чим суд приходить до переконання, що в задоволенні позову слід відмовити.

Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати відшкодуванню не підлягають.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В позові ОСОБА_1 до Військово-лікарської комісії при Державній установі "Територіального медичного об`єднання МВС України по Луганській області" про визнання протиправною та скасування постанови відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 22 квітня 2024 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- ОСОБА_1 (місцезнаходження/місце проживання: АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 );

відповідач:

- Військово-лікарська комісія при Державній установі "Територіального медичного об`єднання МВС України по Луганській області" (місцезнаходження/місце проживання: вул. Полігонна, 16,м. Дніпро,Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н,49045, код ЄДРПОУ/РНОКПП 08734470).

Головуючий суддяПодлісна І.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2024
Оприлюднено01.05.2024
Номер документу118692287
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —500/8338/23

Рішення від 17.04.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Рішення від 17.04.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 28.02.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 23.01.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні