Постанова
від 17.04.2024 по справі 902/1529/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 квітня 2024 р. Справа № 902/1529/23

Господарський суд Вінницької області у складі:

головуючого судді Лабунської Т.І.

за участю секретаря судового засідання - Марчук А.П.

арбітражного керуючого Белінської Н.О.

представника ГУ ДПС у Вінницькій області - Панасюк В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за заявою: Приватного підприємства "Юридична компанія "ЛЕКС Г.С.", м. Вінниця

до: Приватного акціонерного товариства "Інфракон", м. Вінниця

про банкрутство

В С Т А Н О В И В :

15.12.2023 до Господарського суду Вінницької області надійшла заява ПП "Юридична компанія "ЛЕКС Г.С." від 12.12.2023 про відкриття провадження у справі про банкрутство ПрАТ "Інфракон".

Ухвалою суду від 16.01.2024 відкрито провадження у справі про банкрутство ПрАТ "Інфракон". Визнано вимоги кредитора - ПП "Юридична компанія "ЛЕКС Г.С." в сумі 1 080 000,00 грн., введено процедуру розпорядження майном боржника, призначено розпорядником майна арбітражного керуючого Потупало Н.І., попереднє засідання призначено на 29.02.2024.

16.01.2024 здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство ПрАТ "Інфракон" на офіційному веб-порталі судової влади України.

Ухвалою суду від 29.02.2024 визнано грошові вимоги ПП "Юридична компанія "ЛЕКС Г.С.", встановлено перелік та розмір визнаних судом вимог кредиторів, що підлягають внесенню розпорядником майна Белінською Н.О. до реєстру вимог кредиторів ПрАТ "Інфракон" та призначено справу до розгляду в підсумковому засіданні на 20.03.2024.

Ухвалою суду від 20.03.2024 підсумкове засідання відкладено на 17.04.2024.

03.04.2024 до суду від Головного управління ДПС у Вінницькій області надійшла заява б/н від 03.04.2024 про визнання грошових вимог до боржника в розмірі 7 397 689,93 грн.

Вказану заяву призначено до розгляду в судовому засіданні на 17.04.2024.

В судовому засіданні 17.04.2024 судом розглянуто заяву Головного управління ДПС у Вінницькій області б/н від 03.04.2024 про визнання грошових вимог до боржника в розмірі 7 397 689,93 грн. та встановлено наступні обставини.

Вказана заява мотивована тим, що станом на 03.04.2024, відповідно до інтегрованих карток особового рахунку платника податків, що містить хронологію та підстави виникнення боргу, конкурсні вимоги ГУ ДПС у Вінницькій області до ПрАТ "Інфракон" становлять 7 397 689,93 грн., а саме:

- Земельний податок з юридичних осіб - основного платежу - 4 246 077,88 грн., штрафної санкції - 1 061 519,47 грн., пені - 2 090 092,58 грн.

Отже, сума конкурсних вимог, які підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів становить 7 397 689,93 грн. із яких основний платіж - 4246077,88 грн., штрафні санкції - 1 061 519,47 грн., пеня - 2 090 092,58 грн.

Заборгованість з земельного податку виникла 18.03.2020 та підтверджується карткою особового рахунку, податковим повідомленням-рішенням № 0002460515 від 18.03.2020, розрахунком фінансових санкцій, розрахунком пені, рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 12.01.2021, постановою Верховного суду від 07.09.2023, постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 21.11.2023 у справі № 120/3482/20-а

На дату відкриття провадження у справі № 902/1529/23 податковий борг у ПрАТ «Інфракон» не обліковувався.

Однак, 01.03.2024 в ІКП по земельному податку (код платежу 18010500) ПрАТ «Інфракон» включені нарахування в сумі 7 397 689,93 грн., в т.ч основний платіж - 4 246 077,88 грн., штрафні санкції - 1 061 519,47 грн., пеня - 2090092,58 грн., які виникли в результаті несплати застосованого податкового повідомлення-рішення від 18.03.2020 №0002460515 на підставі акту перевірки № 347/0515/14310968.

Податкове повідомлення-рішення №0002460515 від 18.03.2020 було оскаржене у судовому порядку та набуло статусу узгодженого.

Так, у провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №120/3482/20-а за позовом ПрАТ «Інфракон» до ГУ ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень, зокрема податкового повідомлення-рішення №0002460515 від 18.03.2020, яким збільшено суму грошового зобов`язання ПрАТ «Інфракон» зі сплати земельного податку на 5307597,35 грн., у т.ч. за податковими зобов`язаннями на 4246077,88 грн. та за штрафними санкціями на 1061519,47 грн.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 12.01.2021 у задоволенні позову відмовлено.

Сьомим апеляційним адміністративним судом 15.07.2021 прийнято постанову, якою апеляційну скаргу ПрАТ «Інфракон» задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 18.03.2020 №0002460515.

Не погодившись з постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 15.07.2021, ГУ ДПС у Вінницькій області оскаржило її в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду.

Верховний суд постановою від 07.09.2023 касаційну скаргу ГУ ДПС у Вінницькій області задовольнив частково. Постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 15.07.2021 року скасував в частині задоволення позовних вимог, а справу направив до Сьомого апеляційного адміністративного суду на новий розгляд.

Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 21.11.2023 за результатами нового розгляду справи №120/3482/20-а апеляційну скаргу ПрАТ «Інфракон» залишено без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 12.01.2021 - без змін.

Інформація щодо оскарження ПрАТ «Інфракон» постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 21.11.2023 відсутня.

Отже, постанова Сьомого апеляційного адміністративного суду від 21.11.2023 набула законної сили, а нарахування відповідно до податкового повідомлення-рішення № 0002460515 від 18.03.2020 вважаються узгодженими до дня відкриття провадження у справі про банкрутство.

Посилаючись на наведені обставини та положення ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, кредитор просить визнати кредиторські вимоги до боржника в сумі 7 397 689,93 грн., із яких основний платіж - 4 246 077,88 грн.,, штрафна санкція 1 061 519,47 грн. та пеня 2 090 092,58 грн.

На підтвердження обставин, викладених у заяві, заявником додані відповідні докази.

Згідно відзиву арбітражного керуючого Белінської Н.О. № 02-279/1583 від 15.04.2024 нею визнаються грошові вимоги Головного управління ДПС у Вінницькій області в розмірі 7 397 689,93 грн.

З огляду на викладене, суд, дослідивши матеріали справи та оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що кредиторські вимоги Головного управління ДПС у Вінницькій області документально і нормативно обґрунтовані та правомірно визнанні розпорядником майна боржника.

Також суд звертає увагу на те, що правомірність нарахування заявником заборгованості в сумі 7 397 689,93 грн. підтверджується матеріалами справи.

Судом також встановлено, що Головне управління ДПС у Вінницькій області звернулося до суду з пропуском строку, встановленого ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства строк (останнім днем на подачу до господарського суду кредиторських вимог до боржника у даній справі є 15.02.2024, заява Головне управління ДПС надійшла 03.04.2024).

Разом з тим, відповідно до ч. 4 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку. Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом. Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Відповідно до ч. 1 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання можуть брати участь із правом дорадчого голосу у зборах кредиторів боржника.

Відтак, враховуючи наведені вище обставини та положення закону, заява Головного управлінням ДПС у Вінницькій області про визнання грошових вимог до боржника підлягає задоволенню, а заявлені кредиторські вимоги в загальному розмірі 7 397 689,93 грн. підлягають віднесенню до таких черг задоволення : основний платіж в сумі 4 246 077,88 грн. (третя черга задоволення), штрафні санкції в сумі 1 061 519,47 грн. (шоста черга задоволення), та пеня в сумі 2 090 092,58 грн. - (шоста черга задоволення), без права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Також підлягають визнанню вимоги кредитора в розмірі 6 056,00 грн. - витрат на сплату судового збору за подання заяви про визнання конкурсних кредиторських вимог, які підлягають віднесенню до першої черги задоволення вимог кредиторів.

Також в судовому засіданні судом сповіщено, що до суду від розпорядника майна, арбітражного керуючого Белінської Н.О. надійшли такі документи:

- 15.04.2024 заява № 02-279/1529 від 15.04.2024 про перерахування грошової винагороди на три місяці виконання повноважень у розмірі 60 300,00 грн.;

- 15.04.2024 звіт № 02-279/1535 від 10.04.2024 про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат;

- 15.04.2024 заява № 02-279/1536 від 15.04.2024 на участь у справі;

- 15.04.2024 звіт № 02-279/1537 від 10.04.2024 про хід процедури розпорядження майном;

- 16.04.2024 клопотання № 02-279/1530 від 09.04.2024 про припинення процедури розпорядження майном, визнання ПрАТ "Інфракон" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором арбітражного керуючого Белінської Н.О.

В судовому засіданні 17.04.2024 судом розглянуто звіт арбітражного керуючого Белінської Н.О. № 02-279/1535 від 10.04.2024 про нарахування та виплату грошової винагороди , здійснення та відшкодування витрат у справі № 902/1529/23.

Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою суду від 16.01.2024 відкрито провадження у справі № 902/1529/23 про банкрутство ПрАТ "Інфракон", введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Белінську Н.О. та встановлено арбітражному керуючому Белінській Н.О. за виконання повноважень розпорядника майна грошову винагороду в розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання ним повноважень.

У поданому до суду звіті арбітражним керуючим Белінською Н.О. повідомлено, що за період процедури розпорядження майном з 16.01.2024 по 10.04.2024 арбітражному керуючому (розпоряднику майна) Белінській Н.О. нараховано основну грошову винагороду розмірі 62 393,44 грн.

Судом з`ясовано, що розрахунок грошової винагороди здійснювався виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, який з 01.01.2024 становить 7 100,00 грн.

При цьому, як слідує із змісту звіту та доданих до нього письмових доказів, окрім суми основної грошової винагороди арбітражним керуючим Белінською Н.О. під час виконання повноважень розпорядника майна боржника здійснено витрат на загальну суму 12 446,00 грн., з них:

- 354,00 грн. - поштові витрати;

- 1 092,00 грн. - отримання відомостей з ГУС у Вінницькій області;

- 11 000,00 грн. - залучення фахівця з метою проведення аналізу фінансового стану.

На підтвердження обставин щодо понесених витрат, арбітражним керуючим додано відповідні докази.

Дослідивши докази, понесених арбітражним керуючим Белінською Н.О. витрат під час виконання обов`язків розпорядника майна боржника, судом встановлено, що вказані витрати є документально підтвердженими.

На засіданні комітету кредиторів ПрАТ "Інфракон" 29.03.2024 вирішено схвалити звіт розпорядника майна про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат за результатами процедури розпорядження майном.

Відповідно до ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства, розпорядник майна - арбітражний керуючий, призначений господарським судом для здійснення процедури розпорядження майном.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 12 Кодексу України з процедур банкрутства, арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч.ч. 1, 2, 3, 4, 6 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень.

Витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням ним повноважень у справі, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Кодексом, крім витрат на страхування його професійної відповідальності за заподіяння шкоди, а також витрат, пов`язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.

Арбітражний керуючий не менше одного разу на два місяці звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на засіданнях зборів кредиторів (у справі про неплатоспроможність фізичної особи) чи комітету кредиторів (у справі про банкрутство юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - перед забезпеченим кредитором.

Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у справі про неплатоспроможність фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у справі про банкрутство юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором.

Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації, погашення боргів боржника подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

Розглянувши вказаний звіт арбітражного керуючого (розпорядника майна) Белінської Н.О., суд прийшов до висновку про його затвердження.

Також судом розглянуто заяву арбітражного керуючого Белінської Н.О. № 02-279/1529 від 15.04.2024 про перерахування основної грошової винагороди за виконання повноважень розпорядника майна у справі № 902/1259/23 в розмірі 60 300,00 грн.

В силу п. 3 ч. 1 ст. 12 Кодексу України з процедур банкрутства, арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства, арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород.

Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень. Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень. Сплата основної винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна, ліквідатора, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією здійснюється за рахунок коштів, авансованих заявником (кредитором або боржником) на депозитний рахунок господарського суду, який розглядає справу, до моменту подання заяви про відкриття провадження у справі.

Як вбачається з матеріалів справи, кредитором при зверненні до суду із заявою про відкриття провадження про банкрутство на депозитний рахунок Господарського суду Вінницької області було сплачено авансування винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) у розмірі 60 300,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією № 0.0.3343245800.1 від 07.12.2023

Відповідно до ст. 8 ЗУ "Про Державний бюджет України на 2023 рік" з 01 січня 2023 установлено мінімальну заробітну плату у місячному розмірі - 6 700,00 грн.

Ухвалою суду від 16.01.2024 арбітражному керуючому (розпоряднику майна) Перепелиці В.В. встановлено грошову винагороду за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання ним повноважень.

Відтак, встановлений ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна становить 20 100,00 грн. (6 700,00 х 3 = 20 100,00) за кожен місяць виконання повноважень.

Відповідно, за три місяці розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна становить 60 300,00 грн. (20 100 х 3 = 60 300).

Враховуючи наведені вище обставини та положення закону, суд дійшов висновку про задоволення заяви арбітражного керуючого Белінської Н.О. № 02-279/1529 від 15.04.2024 про перерахування основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна боржника у справі № 902/1529/23.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 ГПК України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

В судовому засіданні 17.04.2024 судом розглянуто клопотання № 02-279/1530 від 09.04.2024 про припинення процедури розпорядження майном, визнання ПрАТ "Інфракон" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором арбітражного керуючого Белінської Н.О. та встановлено наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 29.03.2023 відбулись збори кредиторів боржника, на яких, серед іншого, розглядався звіт арбітражного керуючого - розпорядника майна ПрАТ "Інфракон" про виконану роботу.

Так, доповідаючи про виконану роботу по справі № 902/1529/23 на зборах кредиторів ПрАТ "Інфракон", розпорядником майна повідомлено, що відповідно ст.44 Кодексу України з процедур банкрутства та на виконання ухвали Господарського суду Вінницької області від 16.01.2024 розпорядником майна на підставі наказу (розпорядження) від 15.02.2024 голови ліквідаційної комісії Бабенка С.М. проведено інвентаризацію наявних активів, що зберігаються на ПрАТ "Інфракон" станом на 15.02.2024 року. Під час інвентаризації встановлено наступне: каса - 0,00 грн.; кошти на рахунках в банках - 0,00 грн.; капітальні інвестиції рах.152 - 0,00 грн.; матеріали (201 рах., 205 рах.) - 0,00 грн.; малоцінка - 0,00 грн.; основні засоби - 0,00 грн.; товари 281 рах. - 0,00 грн.; розрахунки з дебіторами і кредиторами - 0,00 грн.

Вінницьким відділом ДВС у Вінницькому районі Вінницької області центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) повідомлено, що інформації яка міститься в автоматизованій системі виконавчих проваджень стосовно ПрАТ "Інфракон" у відділі не перебувають.

Розпорядником майна направлено запити до державних установ щодо надання інформації про наявність/відсутність активів (майна) зареєстрованих за підприємством-боржником.

Вінницьким відділом ДВС у Вінницькому районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) повідомлено, що відкритих виконавчих проваджень стосовно боржника у відділі не перебувають.

Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта № 363652700 від 29.01.2024 - відомості відсутня .

Згідно розширеного витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №88809181 від 29.01.2024 року щодо ПрАТ "Інфракон" (код 14310968) відомості відсутні.

Регіональним сервісним центром ГСЦ МВС у Вінницькій області повідомлено, що за ПрАТ «Інфракон» зареєстровано транспортний засіб ЗИЛ 431610, 1991 року виписку, дата реєстрації 17.06.1999. Також, зазначено, що з 01.01.2021 відомості про перереєстрацію та зняття з обліку транспортних засобів ПрАТ «Інфракон» - відсутні.

Щодо транспортного засобу ЗИЛ 431610, 1991 року виписку: керівником підприємства надано Акт списання основних засобів від 25.11.2002, в якому зазначено, що автомобіль було списано в зв`язку з аварією та неможливістю відновлення.

Листом ГУ ДПС у Вінницькій області повідомлено про відкриті рахунки ПрАТ "Інфракон" в банківських установах.

Розпорядником майна направлено запит до ГУ ДПС у Вінницькій області щодо надання інформації по податкових деклараціях ПрАТ «Інфракон» за 2019-2024, отримано відповідь, що дана інформація на даний час є передчасною.

Головним управлінням статистики у Вінницькій області надано копію наявної електронної Фінансової звітності ПрАТ «Інфракон» за 2021 рік; також, повідомлено, що підприємство за 2022 - 2023 статистичну та фінансову звітність не надавало. Відповідно до ст.44 Кодексу України з процедур банкрутства для детального аналізу фінансового стану підприємства, розпорядником майна отримано статистичну звітність (баланси та звіт про фінансові результати) за 2019-2020.

Розпорядником майно укладено договір з ТОВ «ПРІМУМ ВЕРІТАС» на проведення аналізу виявлення ознак неплатоспроможності та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства ПрАТ «Інфракон» . Згідно звіту аналіз фінансово-господарської стану ПрАТ «Інфракон» проводився на підставі Фінансової звітності товариства за 2019 -2021.

В ході дослідження встановлено наступне: Основні засоби товариства станом на 13 грудня 2021 відсутні. Коефіцієнт поточної (загальної) ліквідності свідчить про те, що товариство не має можливості розрахуватися з кредиторами. Частка власних оборотних коштів в їх загальній сумі у відсотках свідчить, що товариство не має можливості виконувати короткострокові зобов`язання за рахунок оборотних коштів. Коефіцієнт фінансової автономії на звітну дату становить менше граничного значення, що свідчить про залежність товариства від позикового капіталу протягом періоду, що розглядається.

Фінансовий стан товариства є незадовільним, оскільки більшість економічних показників та коефіцієнтів, що характеризують ліквідність та фінансову стійкість товариства, є нижчими від нормативних значень. За результатами аналізу встановлено, що товариство є фінансово нестійким та не має змоги проводити незалежну фінансову політику, тобто, перебуває в стані неплатоспроможності. Станом на сьогоднішній день згідно відповідей ПрАТ «Інфракон» товариство немає будь-яких активів. ПрАТ «Інфракон» відсутні ознаки інвестиційної привабливості.

Також в ході проведеного аналізу на предмет наявності (відсутності) ознак фіктивного, навмисного або прихованого банкрутства товариства, за результатами отриманих показників та коефіцієнтів було встановлено наступне.

Враховуючи дані аналізу, зроблено висновок, що протягом всіх аналізованих періодів у товариства наявні ознаки поточної неплатоспроможності. Показники, показники, розраховані відповідно Методичних рекомендацій, свідчать про відсутність ознак фіктивного банкрутства ПрАТ «Інфракон».

Фінансові показники, значно погіршились протягом 2019, що було пов`язано з продажем активів для погашення кредиторської заборгованості. Протягом 2020 - 2021 фінансові показники значно не погіршились. Враховуючи дані системи показників оцінки фінансового стану ПрАТ «Інфракон» та надані пояснення, економічні ознаки дій з доведення до банкрутства відсутні.

В процесі аналізу не встановлено, що товариством подані недостовірні відомості про своє майно в фінансовій звітності або в інших документах, що свідчать про його фінансове та майнове становище. Ознаки дій з приховування банкрутства відсутні.

Враховуючи скрутний стан підприємства, відсутність пропозицій від керівництва та інших кредиторів щодо введення процедури санації, відсутність активів для погашення кредиторської заборгованості підприємства, зборами кредиторів 29.03.2024 було вирішено направити до Господарського суду Вінницької області клопотання про припинення процедури розпорядження майном ПрАТ «Інфракон» та клопотання про визнання ПрАТ «Інфракон» банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури; призначити ліквідатором ПрАТ «Інфракон» арбітражну керуючу Белінську Н.О.; арбітражному керуючому Белінській Н.О. направити до Господарського суду Вінницької області клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

16.04.2024 до суду від арбітражного керуючого Белінської Н.О. надійшло клопотання про припинення процедури розпорядження майном, визнання ПрАТ "Інфракон" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором арбітражного керуючого Белінської Н.О.

На підтвердження наведених обставин надано суду відповідні докази.

Відповідно до ч.ч. 1-3, 6 ст. 49 Кодексу України з процедур банкрутства, у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації) або закривається провадження у справі.

До закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів приймають одне з таких рішень: схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації; подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

У підсумковому засіданні господарський суд ухвалює одне з таких судових рішень: ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном у межах граничних строків, визначених цим Кодексом; ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому цим Кодексом; постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство.

З дня визнання господарським судом боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або введення процедури санації процедура розпорядження майном та повноваження розпорядника майна припиняються.

Відповідно до ч. 1 ст. 58 Кодексу України з процедур банкрутства, у випадках, передбачених цим Кодексом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін ухвалює постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру. Суд визначає строк, протягом якого ліквідатор зобов`язаний здійснити ліквідацію боржника. Цей строк не може перевищувати 12 місяців. Неявка у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про час і місце такого засідання, не перешкоджає провадженню у справі.

Згідно із приписами ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства, банкрутство - визнана господарським судом нездатність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедури санації та реструктуризації і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Кодексом, грошові вимоги кредиторів інакше, ніж через застосування ліквідаційної процедури або процедури погашення боргів боржника.

Відповідно до ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства, з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Кодексом; скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута.

Протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов`язані передати бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов`язків відповідні посадові особи банкрута несуть зобов`язання щодо відшкодування збитків, завданих таким ухиленням. Ліквідатор має право замовити виготовлення дублікатів печатки та штампів у разі їх втрати.

З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, господарський суд здійснює офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України.

Повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури має містити: найменування та інші реквізити боржника, визнаного банкрутом; найменування господарського суду, у провадженні якого знаходиться справа про банкрутство; дату ухвалення господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відомості про ліквідатора.

Заява з вимогами поточного кредитора має відповідати вимогам, встановленим частиною третьою статті 45 цього Кодексу.

До заяви з вимогами поточного кредитора застосовуються положення статті 46 цього Кодексу.

Як встановлено судом, згідно наданих доказів, вбачається наявність ознак критичної неплатоспроможності боржника - ПрАТ "Інфракон" та неспроможність останнього виконати свої грошові зобов`язання перед кредиторами.

Також, як зазначено вище, зборами кредиторів (протокол від 29.03.2024), зокрема, було прийнято рішення про визнання боржника банкрутом відкриття ліквідаційної процедури та призначення арбітражного керуючого Белінської Н.О. ліквідатором у справі № 902/1529/23 про банкрутство ПрАТ "Інфракон".

Судом встановлено, що рішення зборів кредиторів про звернення до суду із клопотанням про визнання боржника банкрутом прийнято в межах компетенції, визначеної ч. 5 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства.

Разом із тим, підставою для визнання боржника банкрутом є не саме по собі рішення зборів кредиторів, а неможливість задоволення вимог кредиторів боржника інакше як через застосування щодо нього процедури ліквідації (правова позиція викладена в постанові від 16.02.2022 у справі № 927/885/17).

Визнаючи боржника банкрутом, суд має встановити його неоплатність, тобто недостатність майна для задоволення вимог кредиторів, у зв`язку з чим з`ясувати його актив і пасив та співставити дані обох величин. Рішення суду не може ґрунтуватись лише на клопотанні комітету кредиторів. Суд повинен встановити неплатоспроможність боржника шляхом здійснення аналізу повноти проведених розпорядником майна заходів, що передбачені у процедурі розпорядження майном та дослідити надані розпорядником майна належні та допустимі докази на підтвердження повноти проведення процедури розпорядження майном (подібні висновки викладені у постановах Верховного Суду від 15.06.2021 року у справі № 916/1950/16, від 29.07.2021 року у справі № 925/409/20, від 24.11.2021 року у справі № 902/560/20, від 26.10.2022 року у справі № 916/1101/21, від 26.10.2022 року у справі № 922/3529/20).

Для встановлення факту неоплатності (недостатності майна для задоволення вимог кредиторів), суд дослідив актив та пасив боржника за даними матеріалів інвентаризації активів та зобов`язань боржника та результати розгляду грошових вимог кредиторів за підсумками попереднього засідання суду; перевірив звіт розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Белінської Н.О., звіт про аналіз щодо виявлення ознак неплатоспроможності та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства.

Судом встановлено неоплатність боржника (недостатність майна для задоволення вимог кредитора); наявність непогашених грошових вимог перед кредитором, які визнані судом; перевищення зобов`язань боржника над його наявним майном (перевищення пасивів над активами); відсутність заяв від можливих інвесторів.

Враховуючи викладене, суд дійшов до висновку, що відсутність у боржника активів достатніх для здійснення господарської діяльності, наявність непогашеної кредиторської заборгованості, відсутність осіб, зацікавлених у відновленні платоспроможності боржника, - свідчать про ознаки неспроможності боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедури санації і погасити вимоги кредитора не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

З огляду на вищевикладене та встановлені обставини справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для припинення процедури розпорядження майном ПрАТ "Інфракон" та повноважень розпорядника майна боржника Белінської Н.О. та визнання ПрАТ "Інфракон" і відкриття ліквідаційної процедури боржника строком на дванадцять місяців.

Поряд з цим, суд розглянувши звіт розпорядника майна боржника Белінської Н.О. № 02-279/1537 від 10.04.2024, дійшов висновку про його затвердження.

Згідно ч. 1 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства, у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Кодексом, з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України.

Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор призначається господарським судом за клопотанням комітету кредиторів.

Відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 10 Кодексу України з процедур банкрутства, одна й та сама особа може здійснювати повноваження арбітражного керуючого на всіх стадіях провадження у справі про банкрутство відповідно до вимог цього Кодексу.

З протоколу від 29.03.2024 вбачається, що на засіданні комітету кредиторів ПрАТ "Інфракон" було вирішено призначити ліквідатором ПрАТ "Інфракон" арбітражного керуючого Белінську Н.О.

Як вбачається з матеріалів справи, 15.04.2024 арбітражним керуючим Белінською Н.О.. подано заяву № 02-279/1536 від 15.04.2024 в якій зазначено про згоду на призначення її ліквідатором у справі про банкрутство ПрАТ "Інфракон".

Як вбачається із змісту поданої заяви, арбітражним керуючим повідомлено, що судимості за вчинення корисливих злочинів та заборону суду займатися діяльністю арбітражного керуючого не має; управління боржником раніше не здійснювала.

Не належить до жодної категорії осіб, зазначених у ч. 3 ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства.

Досвід діяльності арбітражного керуючого з грудня 2009 року.

До того ж арбітражний керуючий вказує, що має офіс у м. Вінниці та сучасну офісну техніку.

Також, арбітражним керуючим зазначено, що відповідно до ст. 24 Кодексу України з процедур банкрутства між Белінською Н.О. та страховою компанією "ББС ІНШУРАНС", укладено Договір № 046-0001153/01ВАК від 26.12.2021.

Враховуючи викладене та зважаючи на рішення зборів кредиторів боржника від 29.03.2024, розглянувши заяву арбітражного керуючого Белінської Н.О. та додані до неї документи, перевіривши відповідність кандидатури вимогам ч. 3 ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства, суд дійшов висновку про відповідність кандидатури арбітражного керуючого вимогам Кодексу України з процедур банкрутства.

За таких обставин, суд дійшов висновку про призначення останньої ліквідатором ПрАТ "Інфракон" у справі № 902/1529/23.

Керуючись ст.ст. 1, 2, 9, 12, 28, 30, 45, 48, 49, 58, 59, 60 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 3, 18, 42, 196, 232, 235, 236, 255, 256, 326 ГПК України, суд-

У Х В А Л И В:

1. Заяву Головного управління ДПС у Вінницькій області б/н від 03.04.2024 про визнання грошових вимог до боржника задовольнити.

2. Визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДР ВП 44069150, вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028) до ПрАТ "Інфракон" (вул. Київська, буд. 16, м. Вінниця, 21009, код 14310968)22865) у розмірі 7 397 689,93 грн. з яких:

- 4 246 077,88 грн. - основний платіж (третя черга задоволення);

- 1 061 519,47 грн. - штрафні санкції (шоста черга задоволення);

- 2 090 092,58 грн. - пеня (шоста черга задоволення);

а також у розмірі 6 056,00 грн. - витрати на сплату судового збору (перша черга задоволення).

3. Затвердити звіт арбітражного керуючого (розпорядника майна) Белінської Н.О. про нарахування і виплату грошової винагороди в сумі 62 393,44 грн. та витрат в сумі 12 446 грн. за період виконання повноважень розпорядника майна ПрАТ "Інфракон" у справі № 902/1529/23.

4. Заяву арбітражного керуючого Белінської Н.О. № 02-279/1529 від 15.04.2024 про перерахування основної грошової винагороди у справі № 902/1529/23 у розмірі 60 300,00 грн. задовольнити.

5. Перерахувати з депозитного рахунку Господарського суду Вінницької області основну грошову винагороду арбітражному керуючому Белінській Наталії Олександрівні (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 190 від 12.02.2013) за виконання повноважень розпорядника майна у справі № 902/1529/23 у розмірі 60 300,00 грн. за наступними реквізитами:

Отримувач - Белінська Наталія Олександрівна

Код РНОКПП отримувача: НОМЕР_1

Р/р: НОМЕР_2

Банк: АТ "ПУМБ"

МФО: 305299.

6. Затвердити звіт арбітражного керуючого (розпорядника майна) Белінської Н.О. № 02-279/1537 від 10.04.2024 про виконану роботу в ході процедури розпорядження майном у справі № 902/1529/23.

7. Задоволити клопотання арбітражного керуючого (розпорядника майна) Белінської Н.О. № 02-279/1530 від 09.04.2024 про припинення процедури розпорядження майном, визнання ПрАТ "Інфракон" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором арбітражного керуючого Белінської Н.О.

8. Припинити процедуру розпорядження майном ПрАТ "Інфракон" (вул. Київська, буд. 16, м. Вінниця, 21009, код 14310968) та повноваження розпорядника майна Белінської Н.О. у справі № 902/1529/23.

9. Визнати боржника ПрАТ "Інфракон" (вул. Київська, буд. 16, м. Вінниця, 21009, код 14310968) банкрутом.

10. Відкрити ліквідаційну процедуру. Строк ліквідаційної процедури - 12 місяців.

11. Задоволити заяву арбітражного керуючого Белінської Н.О. про згоду на участь у справі № 902/1529/23.

12. Призначити ліквідатором ПрАТ "Інфракон" (вул. Київська, буд. 16, м. Вінниця, 21009, код 14310968) арбітражного керуючого Белінську Наталію Олександрівну (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 190 від 12.02.2013) (вул. Миколи Оводова, 38, кім. 304, м. Вінниця, 21050; ел. адреса - ІНФОРМАЦІЯ_1 ).

13. Арбітражному керуючому (ліквідатору) Белінській Н.О. до завершення ліквідаційної процедури ПрАТ "Інфракон" у справі № 902/1529/23 забезпечити виконання дій та заходів, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.

14. З дня винесення господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника майна банкрута.

15. Протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов`язані передати бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов`язків відповідні посадові особи банкрута несуть зобов`язання щодо відшкодування збитків, завданих таким ухиленням.

16. Здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника - ПрАТ "Інфракон" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України.

17. Судове засідання у справі призначити на 23 травня 2024 року на 10:30 год. (в приміщенні Господарського суду Вінницької області, що знаходиться за адресою: вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, 3-й поверх 4-й зал).

18. Проведення судового засідання 23.05.2024 о 10:30 год. у справі № 902/1529/23 здійснити в режимі відеоконференції за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку ЄСІТС (https://vkz.court.gov.ua) за участю арбітражного керуючого Бклінської Н.О.

19. Відповідно до ч. 4 ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури набирає законної сили з моменту її прийняття - 17.04.2024.

20. Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури може бути оскаржена в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

21. Повний текст ухвали суду складено та підписано - 29.04.2024.

22. Копію постанови надіслати сторонам до електронних кабінетів у системі ЄСІТС та на електронні адреси: ПП "Юридична компанія "ЛЕКС Г.С." - ІНФОРМАЦІЯ_2 ; арбітражного керуючого Белінської Н.О. - ІНФОРМАЦІЯ_1 , ГУ ДПС у Вінницькій області - vin.official@tax.gov.ua, Першому відділу ДВС у місті Вінниці Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) - info_tsr@vnm.vn.dvs.gov.ua; Регіональному відділу з питань банкрутства Управління банкрутства Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) - bankrut@km.minjust.gov.ua; Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради - vinrada@vmr.gov.ua.

23. Постанову засвідчену гербовою печаткою суду передати до відділу планування та господарського забезпечення Господарського суду Вінницької області для виконання.

Суддя Лабунська Т.І.

віддрук. прим.:

1 - до справи;

2 - Відділу планування та господарського забезпечення Господарського суду Вінницької області

3 - ПрАТ "Інфракон - вул. Київська, буд. 16, м. Вінниця, 21009.

4 - Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради - вул. Соборна, 59, Вінниця, 21050.

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення17.04.2024
Оприлюднено02.05.2024
Номер документу118700257
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —902/1529/23

Ухвала від 06.12.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 15.11.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 15.10.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 20.09.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 10.07.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 21.06.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 27.05.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Постанова від 17.04.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 08.04.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

Ухвала від 05.04.2024

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Лабунська Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні