Справа № 367/8452/23
Провадження №2/367/1946/2024
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(заочне)
01 квітня 2024 року Ірпінський міський суд Київської області у складі:
головуючого - судді Кравчук Ю.В.,
за участю:
секретаря судових засідань Яцуна А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Ірпені цивільну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Обслуговуюча компанія «Синергія 3+» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за надані послуги,-
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Обслуговуюча компанія «Синергія 3+» звернулось до суду з позовом до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за надані послуги, в якому просять стягнути з ОСОБА_1 на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОБСЛУГОВУЮЧА КОМПАНІЯ «СИНЕРГІЯ 3+» заборгованість по оплаті за надані послуги в розмірі 21 949,75 гривень; стягнути з ОСОБА_1 на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОБСЛУГОВУЮЧА КОМПАНІЯ «СИНЕРГІЯ 3+» судові витрати в розмірі 2684 грн. судового збору та 5000 грн. витрат на професійну правничу допомогу.
В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено наступне.
31.07.2021 рішенням зборів співвласників багатоквартирного будинку за місцезнаходженням АДРЕСА_1 , було обрано укладення колективного договору про надання комунальної послуги моделлю організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги, що оформлено протоколом №13/6 (перше питання порядку денного зборів). 31.07.2021 між ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОБСЛУГОВУЮЧА КОМПАНІЯ «СИНЕРГІЯ 3+» та співвласниками багатоквартирного будинку за адресою АДРЕСА_1 було укладено колективний договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком. На підставі вищезазначеного договору від 31.07.2021 № 13/6 позивач постійно надає послуги ОСОБА_1 з управління багатоквартирним будинком, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , а відповідач зобов`язується оплачувати управителю послугу з управління згідно з вимогами законодавства та умовами цього договору.
Зазначає, що ОСОБА_1 є власником нежитлового приміщення без індивідуальної вхідної групи, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2400133732109, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 . Загальна площа приміщення складає 62,4 квадратних метри.
Відповідно до Рішення зборів співвласників багатоквартирного будинку за місцезнаходженням АДРЕСА_1 , яке оформлено протоколом №13/6 від 31.07.2021, для забезпечення управління багатоквартирним будинком, встановлено розмір плати для цокольних поверхів, поверхів з першого по останній поверх (включно з ліфтом) 9,59 гривень за один метр квадратний площі квартири або нежитлового приміщення співвласника; здійснювати сплату на рахунок управителя до двадцятого числа місяця, наступного за розрахунковим (перше питання порядку денного зборів). Згідно з третім питанням порядку денного протоколу №13/6 від 31.07.2021 починаючи з завершення благоустрою прибудинкової території забудовником, але в будь-якому випадку не пізніше, ніж з 01.09.2021 встановлено розмір оплати за вивезення твердих побутових відходів співвласників у розмірі: для мешканців багатоквартирних житлових будинків, з урахуванням ПДВ: 33,27 грн. (при нормі споживання 0,1934 м.кв на одну людину в місяць по тарифу 172,08 грн./м.кв); для нежитлових комерційних приміщень (крім кладових), з урахуванням ПДВ: в місяць по тарифу 1,47 грн. за 1 м2 площі приміщення. Сплату здійснювати на поточний рахунок управителя до двадцятого числа місяця, наступного за розрахунковим. У п`ятому питанні порядку денного протоколу №13/6 від 31.07.2021 починаючи з 01.09.2021 було встановлено розмір оплати обслуговування домофонного обладнання співвласників у розмірі: для співвласника квартири -10 грн/квартири; сплату здійснювати на поточний рахунок Товариство з обмеженою відповідальністю «ОБСЛУГОВУЮЧА КОМПАНІЯ «СИНЕРГІЯ 3+».
Додає, що 23.03.2023 рішенням зборів співвласників багатоквартирного будинку за місцезнаходженням АДРЕСА_1 , яке оформлено протоколом №13/6 від 23.03.2023 (далі - протокол №13/6 від 23.03.2023), для забезпечення управління багатоквартирним будинком, встановлено розмір плати: для нежитлових приміщень, які не облаштовані індивідуальною вхідною групою 14,57 гривень за один метр квадратний площі нежитлового приміщення співвласника; для нежитлових приміщень, які мають індивідуальну вхідну групу 9,59 гривень за один метр квадратний площі нежитлового приміщення співвласника. Питанням другим порядку денного протоколу №13/6 від 23.03.2023 починаючи з 01.04.2023 встановлено додатковий внесок на управління багатоквартирним будинком (розмір плати) у розмірі 3 600 гривень на місяць для нежитлових приміщень, які використовують дитячий майданчик багатоквартирного будинку у власній господарській діяльності (як з метою одержання прибутку (підприємництво), так і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність); уповноважено ініціативну групу будинку (у складі не менше трьох співвласників) та (або) управителя ТОВ «ОК «Синергія-3+» встановлювати факт використання дитячого майданчику багатоквартирного будинку у власній господарській діяльності (як з метою одержання прибутку (підприємництво), так і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність); уповноважено управителя TOB «ОК «Синергія~3+» здійснювати щомісячне нарахування додаткового внеску нежитловим приміщенням, які здійснюють комерційну діяльність використовуючи дитячий майданчик; сплату здійснювати на поточний рахунок управителя до двадцятого числа місяця, наступного за розрахунковим. Цим же питанням встановлено, що в разі, якщо нежитлове приміщення припинило використання дитячого майданчика у власній господарській діяльності, то для припинення нарахування, власник такого приміщення зобов`язаний надати відповідне письмове звернення до офісу управителя, яке засвідчене представниками ініціативної групи будинку (у складі не менше трьох співвласників). Для цілей цього питання, під «власником нежитлових приміщень, які використовують дитячий майданчик багатоквартирного будинку у власній господарській діяльності» розуміється, як власник, так і будь-яка інша особа, яка на відповідних правових підставах володіє правом користування таким нежитловим приміщенням.
Стверджує, що відповідач користувалась наданими послугами, але плату вносила несвоєчасно та не в повному обсязі, внаслідок чого за період з 01.04.2023 по 30.09.2023 утворилась заборгованість, яка становить 18 021,27 гривень.
Також, згідно з протоколом №13/6 від 31.07.2021 за період з 01.09.2021 по 31.03.2023 відповідач мала здійснювати оплату житлово-комунальні послуги у наступних розмірах за один календарний місяць: обслуговування домофонного обладнання співвласників -10 грн; управління багатоквартирним будинком - 9,59 гривень за один метр квадратний площі квартири або нежитлового приміщення; вивезення твердих побутових відходів - 1,47 грн. за 1 метр квадратний площі приміщення.
Із врахуванням площі приміщення відповідача, за період з 01.09.2021 по 31.03.2023 було нараховано 6 353,71 грн.
У відповідності до протоколу №13/6 від 23.03.2023 за період з 01.04.2023 по 31.08.2023 відповідач мала здійснювати оплату житлово-комунальні послуги у наступних розмірах за один календарний місяць: обслуговування домофонного обладнання співвласників -10 грн; управління багатоквартирним будинком -14,57 гривень за один метр квадратний площі нежитлового приміщення співвласника; вивезення твердих побутових відходів - 1,47 грн. за 1 метр квадратний площі приміщення; додатковий внесок на управління багатоквартирним будинком для нежитлових приміщень, які використовують дитячий майданчик багатоквартирного будинку у власній господарській діяльності - 3 600 гривень.
Наголошує, що враховуючи зазначені вище зміни у тарифах та із врахуванням площі приміщення відповідача, за період з 01.04.2023 по 30.09.2023 було нараховано 25 516,08 грн., таким чином, загальна вартість наданих послуг за період складає: 31 869,79 гривень.
Оплата ОСОБА_1 була здійснена не в повному обсязі, а частково у сумі 9 920,04 грн згідно з наступними платежами: у січні 2022 року в сумі 1294,41 грн, у травні 2022 року 908,19 грн, у січні 2023 року - 3 000,82 грн, у квітні 2023 року - 801,01 грн, у червні 2023 року 1071,82 грн, у липні 2023 року - 1771,97 грн, у вересні 2023 року - 1 071,82 грн.
Таким чином, загальна сума заборгованості за надані послуги складає 21 949,75 гривень.
Ухвалою Ірпінського міського суду Київської області від 20 листопада 2023 року в справі було відкрито провадження та призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Сторонам було направлено копію ухвали про відкриття провадження, відповідачу також копію позовної заяви з додатками.
У встановлений строк від відповідача відзиву на позовну заяву до суду не надійшло, а тому в силу ч. 8ст. 178 ЦПК України, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Фіксація судового засідання за допомогою технічних засобів не здійснювалася на підставі ч. 2ст. 247 ЦПК України.
Дослідивши письмові матеріали справи, суд встановив такі факти і відповідні їм правовідносини та дійшов наступних висновків.
Матеріалами справи встановлено, що згідно з Інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 348284877 від 27 вересня 2023 року ОСОБА_1 є власником нежитлового приміщення №4, загальною площею 62,4 кв.м., за адресою: АДРЕСА_2 .
31 липня 2021 року між ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОБСЛУГОВУЮЧА КОМПАНІЯ «СИНЕРГІЯ 3+» та співвласниками багатоквартирного будинку за адресою АДРЕСА_1 було укладено колективний договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, відповідно до якого ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ОБСЛУГОВУЮЧА КОМПАНІЯ «СИНЕРГІЯ 3+» надає співвласникам багатоквартирногобудинку заадресою АДРЕСА_1 , послуги з управління багатоквартирним будинком, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , а співвласники зобов`язуються оплачувати управителю послугу з управління згідно з вимогами законодавства та умовами цього договору.
Відповідно до протоколу №13/6 зборів співвласників багатоквартирного будинку за місцезнаходженням АДРЕСА_1 від 31 липня 2021 року для забезпечення управління багатоквартирним будинком, встановлено розмір плати для цокольних поверхів, поверхів з першого по останній поверх (включно з ліфтом) 9,59 гривень за один метр квадратний площі квартири або нежитлового приміщення співвласника; здійснювати сплату на рахунок управителя до двадцятого числа місяця, наступного за розрахунковим (перше питання порядку денного зборів). Згідно з третім питанням порядку денного протоколу №13/6 від 31 липня 2021 року починаючи з завершення благоустрою прибудинкової території забудовником, але в будь-якому випадку не пізніше, ніж з 01 вересня 2021 року встановлено розмір оплати за вивезення твердих побутових відходів співвласників у розмірі: для мешканців багатоквартирних житлових будинків, з урахуванням ПДВ: 33,27 гри. (при нормі споживання 0,1934 м.кв. на одну людину в місяць по тарифу 172,08 грн./м.кв); для нежитлових комерційних приміщень (крім кладових), з урахуванням ПДВ: в місяць по тарифу 1,47 грн. за 1 м2 площі приміщення. Починаючи з 01.09.2021 було встановлено розмір оплати обслуговування домофонного обладнання співвласників у розмірі: для співвласника квартири -10 грн/квартири; сплату здійснювати на поточний рахунок Товариство з обмеженою відповідальністю «ОБСЛУГОВУЮЧА КОМПАНІЯ «СИНЕРГІЯ 3+».
23 березня 2023 року Рішенням зборів співвласників багатоквартирного будинку за місцезнаходженням АДРЕСА_1 , яке оформлено протоколом №13/6 від 23 березня 2023 року для забезпечення управління багатоквартирним будинком, встановлено розмір плати: для нежитлових приміщень, які не облаштовані індивідуальною вхідною групою 14,57 гривень за один метр квадратний площі нежитлового приміщення співвласника; для нежитлових приміщень, які мають індивідуальну вхідну групу 9,59 гривень за один метр квадратний площі нежитлового приміщення співвласника. Починаючи з 01 квітня 2023 року встановлено додатковий внесок на управління багатоквартирним будинком (розмір плати) у розмірі 3 600 гривень на місяць для нежитлових приміщень, які використовують дитячий майданчик багатоквартирного будинку у власній господарській діяльності (як з метою одержання прибутку (підприємництво), так і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність).
Згідно з протоколом №13/6 від 31 липня 2021 року за період з 01 вересня 2021 року по 31 березня 2023 року мала здійснюватися оплата житлово-комунальних послуг у наступних розмірах за один календарний місяць: обслуговування домофонного обладнання співвласників -10 грн; управління багатоквартирним будинком - 9,59 гривень за один метр квадратний площі квартири або нежитлового приміщення; вивезення твердих побутових відходів - 1,47 грн. за 1 метр квадратний площі приміщення.
Таким чином, із врахуванням площі приміщення відповідача, за період з 01 вересня 2021 року по 31 березня 2023 року було нараховано 6353 (шість тисяч триста п`ятдесят три) гривні 71 копійка.
У відповідності до протоколу №13/6 від 23 березня 2023 за період з 01 квітня 2023 року по 31 серпня 2023 року ОСОБА_1 мала здійснюватися оплата житлово-комунальної послуги у наступних розмірах за один календарний місяць: обслуговування домофонного обладнання співвласників -10 грн; управління багатоквартирним будинком -14,57 гривень за один метр квадратний площі нежитлового приміщення співвласника; вивезення твердих побутових відходів - 1,47 грн. за 1 метр квадратний площі приміщення; додатковий внесок на управління багатоквартирним будинком для нежитлових приміщень, які використовують дитячий майданчик багатоквартирного будинку у власній господарській діяльності - 3 600 гривень.
Враховуючи зазначені вище зміни у тарифах та із врахуванням площі приміщення відповідача, за період з 01.04.2023 по 30.09.2023 було нараховано 25 516,08 грн.
Таким чином, загальна вартість відповідно до розрахунку заборгованості за житлово-комунальні послуги по нежитловому приміщенню, що розташоване за адресою: АДРЕСА_2 , в ОСОБА_1 за період з вересня 2021 року по жовтень 2023 року складає 21 949,75 гривень з урахуванням оплачених відповідачем послу г.
Згідно зі статтею 10 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» до виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників. Рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов`язковим для всіх співвласників.
Відповідно до ч. 6 ст. 13 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» у разі відмови співвласника сплачувати внески і платежі на утримання та проведення реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна об`єднання або за його дорученням управитель має право звернутися до суду.
За змістом ст. 16 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» об`єднання має право відповідно до законодавства та статуту об`єднання, зокрема: встановлювати порядок сплати, перелік та розміри внесків і платежів співвласників, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів; здійснювати контроль за своєчасною сплатою внесків і платежів.
У свою чергу, співвласник зобов`язаний виконувати рішення статутних органів, прийняті у межах їх повноважень; своєчасно і в повному обсязі сплачувати належні внески і платежі (ст. 15 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку»).
Згідно зі ст. 17 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» для забезпечення виконання власниками приміщень своїх обов`язків об`єднання має право, зокрема: вимагати від співвласників своєчасної та у повному обсязі сплати всіх встановлених цим Законом та статутом об`єднання внесків і платежів, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів; звертатися до суду в разі відмови співвласника відшкодовувати заподіяні збитки, своєчасно та у повному обсязі сплачувати всі встановлені цим Законом та статутом об`єднання внески і платежі, утому числі відрахування до резервного та ремонтного фондів.
Відповідно до ст. 162 ЖК України плата за користування жилим приміщенням в будинку (квартирі), що належить громадянинові на праві приватної власності, встановлюється угодою сторін. Плата за комунальні послуги береться, крім квартирної плати, за затвердженими в установленому порядку тарифами. Строки внесення квартирної плати і плати за комунальні послуги визначаються угодою сторін.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" визначено, що до житлово-комунальних послуг, зокрема, належить житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком, яка включає:
- утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо;
- купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку;
- поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку.
Згідно з положеннями ст. 322 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.
Згідно ст. 360 ЦК України співвласник відповідно до своєї частки у праві спільної часткової власності зобов`язаний брати участь у витратах на управління, утримання та збереження спільного майна, у сплаті податків, зборів (обов`язкових платежів), а також нести відповідальність перед третіми особами за зобов`язаннями, пов`язаними із спільним майном.
Разом із тим, ОСОБА_1 свої зобов`язання зі сплати послуг з управління багатоквартирним будинком в повному обсязі не виконує, в зв`язку із чим у неї утворилася заборгованість за послуги управління багатоквартирним будинком.
За довідкою позивача, у ОСОБА_1 нараховано за період з вересня 2021 року по жовтень 2023 року заборгованість в сумі 21 949,75 грн.
Статтею 525 ЦК України передбачено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
У відповідності до ст. 526 ЦК України зобов`язання має виконуватись належним чином, відповідно до умов договору.
Згідно ч.1 ст. 530 ЦК України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Відповідно до ст. 11 Цивільного Кодексу України, одною із підстав цивільних прав і обов`язків є правочин. Пунктом 3 ст. 202 ЦК України визначено поняття одностороннього правочину. У відповідності з нормами п. 5 ст. 202 ЦК України до прав та обов`язків, які випливають з одностороннього правочину, застосовуються норми як до договору.
Таким чином, між позивачем та відповідачем виникли відносини, що породжують цивільні права та обов`язки, оскільки позивач надає житлово-комунальні послуги, а відповідач ними користуються.
Обов`язки споживача щодо своєчасної оплати житлово-комунальних послуг закріплений в ст. 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
Відповідно до ч. 1 ст. 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Відповідно до ст. 625 ЦК України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання.
Наданий стороною позивача в обґрунтування своїх позовних вимог розрахунок заборгованості ОСОБА_1 складений з чітким зазначенням суми заборгованості за кожен місяць отримання споживачем послуг з управління багатоквартирним будинком, а тому приймається судом та покладається в основу рішення, оскільки будь-якого іншого розрахунку чи обґрунтованого заперечення проти зазначеного розрахунку відповідачем не надано.
Аналізуючи перелічені норми матеріального права, дослідивши письмові докази по справі, надані стороною позивача, та перевіривши їх відповідність вимогам ЦПК України, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Обслуговуюча компанія «Синергія 3+» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за надані послуги є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Щодо вимог про стягнення витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 5 (пять тиясч) гривеь, суд зазначає, що розподіл судових витрат не є позовною вимогою, має компенсаційний характер і є певною мірою відповідальністю кожної зі сторін за вчинення дій, в тому числі процесуальних, під час розгляду справи. Вирішення цього питання є обов`язком суду, яке вирішується за результатами розгляду справи в залежності від того, яке рішення приймається судом.
Стаття 137ЦПК Українидетально описує порядок відшкодування та визначення вказаних витрат, зокрема: - витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави (частина перша); - за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами. Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат (частина друга); - для визначення розміру витрат на правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги (частина третя); - розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи (частина четверта); - у разі недотримання вимог частини четвертої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами (частина п`ята); - обов`язок доведення не співмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами (частина шоста).
Згідно із частиною третьоюстатті 141 ЦПК України, при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору з урахуванням ціни позову, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес; поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, безпідставне завищення позивачем позовних вимог тощо; дії сторони щодо досудового вирішення спору та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялися.
На підтвердження витрат на професійну правничу допомогу позивачем додано копію договору № 43528463 про надання правової допомоги від 02 січня 2022 року, копію додаткового договору №1830206147 до договору про надання правової допомоги від 02 січня 2022 року № 43528463, акт надання правової допомоги від 21 жовтня 2023 року, копію платіжної інструкції № 752, копію ордеру.
Згідно зіст. 30 Закону України «Про адвокатуру і адвокатську діяльність», гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги. При встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація і досвід адвоката, фінансовий стан клієнта та інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним та враховувати витрачений адвокатом час.
При визначенні суми відшкодування, суд має виходити із критеріїв реальності понесення адвокатських витрат, а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін. Ті самі критерії застосовує Європейський суд з прав людини, про захист прав людини заявник має право на компенсацію судових витрат та інших витрат, лише якщо буде доведено, що такі витрати були фактичними та неминучими, а їхній розмір - обґрунтованим (рішення у справі «East/West Alliance Limited» проти України»).
Дослідивши перелік наданих послуг та обсяг робіт, виконаних в межах договору про надання правової допомоги, враховуючи складність справи, значення справи для сторони, з урахуванням вимог розумності та справедливості, суд дійшов висновку про часткове задоволення клопотання на відшкодування витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 3000 (три тисячі) гривень.
Таким чином, суд вважає за можливе стягнути із відповідача ОСОБА_1 на користь позивача витрати на професійну правничу допомогу адвоката в розмірі 3000 (три тисячі) гривень.
Відповідно до ч. 1 ст.141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
При поданні позовної заяви до суду позивач по справі Товариством з обмеженою відповідальністю «Обслуговуюча компанія «Синергія 3+» сплатило судові витрати при розгляді справи: а саме судовий збір у сумі 2 684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні, які в силу ч. 1 ст. 141 ЦПК України підлягають стягненню з відповідача.
Керуючись ст. ст. 12, 133, 141, 258-259, 263-265, 273, 280-282, 354 ЦПК України, суд
в и р і ш и в :
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Обслуговуюча компанія «Синергія 3+» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за надані послуги- задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_3 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Обслуговуюча компанія «Синергія 3+» (місцезнаходження: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Мечнікова, буд. 101-Б, ЄДРПОУ: 43528463) заборгованість по оплаті за надані послуги в розмірі 21 949 (двадцять одна тисяча дев`ятсот сорок дев`ять) гривень 75 копійок.
Стягнути з ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_3 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Обслуговуюча компанія «Синергія 3+» (місцезнаходження: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Мечнікова, буд. 101-Б, ЄДРПОУ: 43528463) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2 684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні.
Стягнути з ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_3 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Обслуговуюча компанія «Синергія 3+» (місцезнаходження: Київська обл., м. Ірпінь, вул. Мечнікова, буд. 101-Б, ЄДРПОУ: 43528463) витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 3 000 (три тисячі) гривень.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошеннядо Київського апеляційного суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України - https://court.gov.ua/sud1013/ та в Єдиному державному реєстрі судових рішень за посиланням -http://reyestr.court.gov.ua
Повний текст рішення буде складено протягом п`яти днів з дня оголошення вступної та резолютивної його частин.
Суддя Ю.В. Кравчук
Суд | Ірпінський міський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2024 |
Оприлюднено | 01.05.2024 |
Номер документу | 118708076 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Ірпінський міський суд Київської області
Кравчук Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні