ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"24" квітня 2024 р. Справа № 924/1338/23
м. Хмельницький
Господарський суд Хмельницької області у складі судді Яроцького А.М., при секретарі судового засідання Томковій А.І., розглянувши матеріали справи
за позовом Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" в особі філії "Кам`янець-Подільське лісове господарство"
до 1. Дунаєвецької міської ради
2. Комунального підприємства Дунаєвецької міської ради "Лісовик" Хмельницької області
про визнання недійсним і скасування рішення та скасування державної реєстрації речового права
Представники сторін:
від позивача: Талалай А.С.;
від відповідача 1: Лясота Т.А.;
від відповідача 2 : не з`явився
Відповідно до ст. 240 ГПК України в судовому засіданні 24.04.2024 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Процесуальні дії по справі, заяви, клопотання.
27.12.2023 на адресу Господарського суду Хмельницької області надійшла позовна заява Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" в особі філії "Кам`янець-Подільське лісове господарство" до Дунаєвецької міської ради та Комунального підприємства Дунаєвецької міської ради "Лісовик" Хмельницької області, у якій позивач просить:
1. Визнати недійсним і скасувати рішення шістдесят першої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 24.05.2023 року №35-61/2023 "Про затвердження проектів землеустрою та передачу в постійне користування земельних ділянок" в частині надання комунальному підприємству Дунаєвецької міської ради "Лісовик" в постійне користування земельних ділянок з кадастровими номерами 6821883000:03:005:0010 та 6821883000:03:005:0008;
2. Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно державну реєстрацію речового права - права постійного користування комунального підприємства Дунаєвецької міської ради "Лісовик" (код ЄДРПОУ - 31162226) на земельну ділянку з кадастровим номером 6821883000:03:005:0010, загальною площею 12,4142 га, номер запису про інше речове право - 51223223;
3. Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно державну реєстрацію речового права - права постійного користування комунального підприємства Дунаєвецької міської ради "Лісовик" (код ЄДРПОУ - 31162226) на земельну ділянку з кадастровим номером 6821883000:03:005:0008, загальною площею 10,0742 га, номер запису про інше речове право - 51223266;
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 27.12.2023 позовну заяву передано для розгляду судді Яроцькому А.М.
Ухвалою суду від 29.12.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 25.01.2024 року. Встановлено відповідачам строк для подання відзивів на позовну заяву до 19 січня 2024 року, а позивачу строк для подання відповіді на відзиви до 25 січня 2024 року.
22.01.2024 електронною поштою від відповідача 1 надійшов відзив з додатками, у якому представник Дунаєвецької міської ради просить суд відмовити у задоволенні позову та підготовче засідання проводити без його участі.
Ухвалою суду від 25.01.2024 строк підготовчого провадження продовжено на 30 днів, підготовче засідання у справі №924/1338/23 відкладено на 20.02.2024 року.
У засіданнях 20.02.2024 та 05.03.2024 постановлено ухвали, з занесенням до протоколів судового засідання, про відкладення підготовчого засідання на 05.03.2024 та на 21.03.2024.
У підготовчому засіданні 21.03.2024 постановлено ухвалу, з занесенням до протоколу судового засідання, про закриття підготовчого провадження та призначення справи до розгляду по суті у судовому засіданні на 12:00 год. 28.03.2024.
У судовому засіданні 28.03.2024 постановлено ухвалу, з занесенням до протоколу судового засідання, про відкладення судового розгляду справи на 11:30 год. 17.04.2024 у зв`язку з оголошенням під час засідання на території України повітряної тривоги.
У судовому засіданні 17.04.2024 постановлено ухвалу, з занесенням до протоколу судового засідання, про оголошення перерви у судовому засіданні до 11:30 год. 24.04.2024 з одночасним задоволенням усного клопотання представника відповідача 1 про участь у наступному судовому засіданні у справі №924/1338/23 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.
Ухвалою суду від 17.04.2024 повідомлено Комунальне підприємство Дунаєвецької міської ради "Лісовик" про дату, час та місце судового засідання у справі.
Виклад позицій учасників судового процесу.
Державне спеціалізоване господарське підприємство "Ліси України" в особі філії "Кам`янець-Подільське лісове господарство" звернулось з позовом до Дунаєвецької міської ради та Комунального підприємства Дунаєвецької міської ради "Лісовик" Хмельницької області про визнання недійсним і скасування рішення та скасування державної реєстрації речового права.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що згідно з рішенням дев`ятнадцятої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 29.09.2021 №50-19/2021 «Про надання дозволів на розроблення документації із землеустрою» правопопереднику позивача - ДП "Кам`янець-Подільське лісове господарство" надано дозволи на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами 6821883000:03:005:0008, 6821883000:03:005:0010 для передачі в постійне користування орієнтовними площами 10,0742 га та 12,4142 га для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг в порядку зміни цільового призначення земель із земель « 16.00 землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)» в землі 09.01 для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг за межами населеного пункту с. Зеленче. На виконання вказаного рішення розроблено відповідні проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок комунальної власності із зміною цільового призначення земельних ділянок.
Згідно з рішенням двадцять другої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 22.11.2021 року №91-22/2021 «Про затвердження проектів землеустрою, зміну цільового призначення та передачу в постійне користування земельних ділянок» відповідачем 1: затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування правопопередника позивача в порядку зміни цільового призначення земель запасу комунальної власності в землі лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг; змінено цільове призначення земельних ділянок площею 12,4142 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0010) та площею 10,0742 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0008) із « 16.00 землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)» в землі "09.01 для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг"; передано в постійне користування правопопереднику позивача вищевказані земельні ділянки для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг, які розташовані за межами населеного пункту с. Зеленче на території Дунаєвецької міської ради.
Позивач у позовній заяві посилається на ч. 13 ст. 123 ЗК України, якою передбачено, що у разі надання земельних ділянок державної власності у постійне користування підприємствам, установам, організаціям комунальної власності одночасно здійснюється передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність і навпаки. Таким чином, відсутність у рішенні від 22.11.2021 року №91-22/2021 інформації щодо передачі таким рішенням земельних ділянок з кадастровими номерами 6821883000:03:005:0010 та 6821883000:03:005:0008 із земель комунальної власності у державну власність, унеможливлено здійснення правопопередником позивача державної реєстрації за собою права постійного користування земельними ділянками з вищевказаними кадастровими номерами.
З метою реалізації власних речових прав правопопередник позивача звернувся до відповідача 1 з клопотаннями від 03.12.2021 року №462 та № 463 щодо внесення змін-доповнень до рішення від 22.11.2021 року №91-22/2021 в частині дотримання вимог передбачених у ч. 13 ст. 123 ЗК України щодо передачі означених земельних ділянок із комунальної у державну власність. Згідно відповіді ради від 23.12.2021 року №02.08-20/3173 останньою підготовлено проект рішення «Про часткове внесення змін в рішення сесії міської ради №91-22/2021 від 22.11.2021 року «Про затвердження проектів землеустрою, зміну цільового призначення та передачу в постійне користування земельних ділянок», згідно якого рішення про внесення змін до рішення від 22.11.2021 року №91-22/2021 в частині передання земельних ділянок з кадастровими номерами 6821883000:03:005:0010 та 6821883000:03:005:0008 із комунальної у державну власність не було прийнято, про що зазначено в пункті 28 порядку денного пленарного засідання відповідача 1 від 17.12.2021 року.
Позивач стверджує, що з системного аналізу змісту пункту 28 протоколу порядку денного двадцять шостої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 17.12.2021 року «Про часткове внесення змін до рішення двадцять другої сесії міської ради від 22 листопада 2021 року №91-22/2021 «Про затвердження проектів землеустрою, зміну цільового призначення та передачу в постійне користування земельних ділянок» вбачається, що міський голова звернулась до директора комунального підприємства «Лісовик» із питанням щодо відмови останнього забрати «дану земельну ділянку у своє підпорядкування», котрий вказав, що не бачить доцільності використовувати означену земельну ділянку, а тому рішення від 17.12.2021 за результатами голосування відповідачем 1 не прийнято.
На думку позивача, рішення від 17.12.2021 фактично було прийнято щодо відповідача 2, а питання щодо клопотань правопопередника позивача від 03.12.2021 року №462 та №463 взагалі не розглядались, відтак відповідач 1, проігнорувавши законні вимоги правопопередника позивача визначені ч. 13 ст. 123 ЗК України, протиправно відмовив у задоволенні клопотань, підмінивши розгляд таких клопотань рішенням щодо надання означених земельних ділянок у користування відповідачу 2.
В подальшому на підставі наказу Державного агентства лісових ресурсів України від 28.10.2022 року №883 правопопередника позивача було припинено шляхом реорганізації, а саме приєднання до Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України». При припиненні правопопередника позивача вищезазначені проекти землеустрою були внесені до «Передавального акту балансових рахунків, необоротних і оборотних активів, зобов`язань, матеріалів лісовпорядкування та документів, які підтверджують речові права на земельні ділянки, нерухоме майно та інше» правопопередника позивача, затвердженого наказом Державного агентства лісових ресурсів України від 05.01.2023 року № 45, відповідно до якого правонаступництво щодо всього майна, прав та обов`язків правопопередника позивача переходить до позивача. Наказом Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» від 05.01.2023 року №220 «Про закріплення майна за філією «Кам`янець-Подільське лісове господарство» закріплено за позивачем майно, права та обов`язки, як передані за Передавальним актом.
У відповіді на повторне клопотання Філії «Кам`янець-Подільське лісове господарство» Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» від 20.02.2023 №79 щодо внесення змін до рішення від 22.11.2021 року №91-22/2021 стосовно передачі земельних ділянок з кадастровими номерами 6821883000:03:005:0010 та 6821883000:03:005:0008 із комунальної в державну власність, Дунаєвецька міська рада у листі від 07.04.2023 повідомила, що вказане питання, відповідно до протоколу п`ятдесят сьомої сесії VIII скликання відповідача 1 від 23.03.2023 року було внесено до порядку денного вищезазначеного пленарного засідання за № 28.
Однак, за результатами голосування (12 голосів - за, 3 - проти, 4 - утримались) рішення на користь клопотань позивача не було прийнято відмовлено в передачі земельних ділянок орієнтовною площею 10,0742 га з кадастровим номером 6821883000:03:005:0008 та орієнтовною площею 12,4142 га з кадастровим номером 6821883000:03:005:0010 із комунальної власності в державну власність.
В подальшому рішенням шістдесят першої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 24.05.2023 року №35-61/2023 «Про затвердження проектів землеустрою та передачу в постійне користування земельних ділянок», в постійне користування відповідачу 2 було передано земельну ділянку площею 12,4142 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0010) та земельну ділянку площею 10,0742 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0008) в порядку зміни цільового призначення із земель запасу (код КВЦПЗ 16.00) в землі лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг (код КВЦПЗ 09.01), які знаходяться за межами населеного пункту с. Зеленче.
Згідно відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 31.10.2023, 31.07.2023 року було зареєстровано право постійного користування земельними ділянками комунальної власності з кадастровими номерами 6821883000:03:005:0010, 6821883000:03:005:0008 за КП Дунаєвецької міської ради "Лісовик".
Таким чином, як стверджує позивач, внаслідок порушення відповідачем 1 вимог земельного законодавства позивач був позбавлений можливості здійснити державну реєстрацію речових прав на означені земельні ділянки. При цьому, в подальшому, внаслідок протиправних дій відповідача 1 (у тому числі, шляхом надання недостовірної інформації) вказані земельні ділянки були незаконно передані у користування відповідачу 2, який ще на момент прийняття рішення двадцять шостої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 17.12.2021 року відмовлявся від вказаних земельних ділянок.
У відзиві на позовну заяву від 22.01.2024, відповідач 1 зазначив про необгрунтованість та безпідставність позову та посилається на п. 2 ст. 1 Регламенту Дунаєвецької міської ради, затвердженого рішенням другої (позачергової) сесії міської ради від 10.12.2020р. №1- 2/2020, (далі - Регламент), згідно з яким загальний склад міської ради 26 депутатів, які обираються населенням об`єднаної територіальної громади на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. З огляду на викладене, не відповідає дійсності та є хибним твердження позивача про те, що вищезазначений проект рішення "Про часткове внесення змін до рішення двадцять другої сесії міської ради від 22.11.2021 №91-22/2021" прийнятий як рішення, бо «за» проголосувало 12 депутатів, що є більшістю. У відповідності із пунктом 28 протоколу п`ятдесят сьомої сесії Дунаєвецької міської ради VIII скликання від 23 березня 2023 року проект вказаного рішення «Про внесення змін до рішення двадцять другої сесії міської ради VIII скликання від 22.11.2021р. № 91-22/2021 «Про затвердження проектів землеустрою, зміну цільового призначення та передачу в постійне користування земельних ділянок не прийнято як рішення міської ради. За результатами голосування «за» - 1, «проти» - 9, «утримались» - 12, «не голосували» - 0. Як вбачається із вищенаведеного, позивачу не відмовлено у передачі земельних ділянок із комунальної у державну власність. Зазначений проект рішення не набрав більшості голосів від загального складу ради (чотирнадцять). Також, не відповідає дійсності і є недостовірним твердження позивача, що у відповіді відповідача від 23.12.2021 року міститься недостовірна інформація щодо кількості голосів.
У відзиві зазначено, що земельні ділянки площею 12,4142 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0010) та площею 10,0742 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0008) передані у постійне користування комунальному підприємству Дунаєвецької міської ради «Лісовик» відповідно до вимог Земельного кодексу України рішенням шістдесят першої сесії Дунаєвецької міської ради VIII скликання. Отже, спірні земельні ділянки передані в постійне користування в межах повноважень міської ради та відповідно до вимог чинного земельного законодавства, а тому відсутні підстави в частині надання Державному спеціалізованому господарському підприємству "Ліси України" в особі філії "Кам`янець-Подільське лісове господарство" в постійне користування земельних ділянок з кадастровими номерами 6821883000:03:005:0010 та 6821883000:03:005:0008. Враховуючи вищевикладене, відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Представник позивача в судовому засіданні 24.04.2024 позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов.
Представник відповідача 1 в судовому засіданні 24.04.2024 проти позову заперечив з підстав викладених у відзиву на позов, просив відмовити в позові.
Представник відповідача 2 в судове засідання 24.04.2024 не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується надісланням ухвали суду від 17.04.2024 на поштову адресу відповідача 2, визначену у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Будь-які не розглянуті судом клопотання, подані учасниками процесу в межах розгляду справи, в матеріалах справи №924/1338/23 відсутні.
Беручи до уваги приписи ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, стосовно розгляду спору впродовж розумного строку, норми ч. ч. 1, 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України, згідно з якими, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час та місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті і суд розглядає справу за відсутності такого учасника, враховуючи той факт, що сторони належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи та те, що у суду є всі необхідні матеріали (докази) для вирішення спору по суті, спір належить вирішити у відсутності представника відповідача 2 за матеріалами справи.
Обставини, які є предметом доказування у справі, та докази, якими сторони підтверджують або спростовують їх наявність.
07.09.2021 року Державне підприємство «Кам`янець-Подільське лісове господарство» відповідно до статей 57, 122, 123 Земельного кодексу України, статті 17 Лісового кодексу України звернулось до Дунаєвецької міської ради Хмельницької області із клопотаннями № 338 та № 339 щодо надання земельних ділянок з кадастровими номерами 6821883000:03:005:0008 площею 10,0742 га та 6821883000:03:005:0010 площею 12,4142 га в постійне користування ДП «Кам`янець-Подільське лісове господарство» для використання за цільовим призначенням 09.01 «Для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг».
Згідно з витягами з рішення дев`ятнадцятої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 29.09.2021 №50-19/2021 «Про надання дозволів на розроблення документації із землеустрою» ДП «Кам`янець-Подільське лісове господарство» надано:
1) дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в постійне користування орієнтовною площею 10,0742 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0008) для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг в порядку зміни цільового призначення земель із земель « 16.00 землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)» в землі 09.01 для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг за межами населеного пункту с. Зеленче;
2) дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в постійне користування орієнтовною площею 12,4142 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0010) для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг в порядку зміни цільового призначення земель із земель « 16.00 землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)» в землі 09.01 для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг за межами населеного пункту с. Зеленче.
На виконання умов договору на виконання робіт №474/21 від 30.11.2021 підготовлено та оформлено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок (з кадастровими номерами 6821883000:03:005:0008 та 6821883000:03:005:0010) цільове призначення яких змінюється із земель запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянами чи юридичними особами) у землі для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг ДП «Кам`янець-Подільське лісове господарство» за межами населених пунктів на території Дунаєвецької міської ради, копії яких додано до матеріалів справи.
10.12.2021 ДП «Кам`янець-Подільське лісове господарство» звернулось до голови Дунаєвецької ОТГ та Дунаєвецької міської ради з листами №407, №408, у яких просило погодити проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок для передачу у постійне користування з кадастровими номерами 6821883000:03:005:0008 та 6821883000:03:005:0010 для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг.
Згідно з рішенням двадцять другої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 22.11.2021 року №91-22/2021 «Про затвердження проектів землеустрою, зміну цільового призначення та передачу в постійне користування земельних ділянок»:
1) затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування ДП «Кам`янець-Подільське лісове господарство» в порядку зміни цільового призначення земель запасу комунальної власності в землі лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг;
2) змінено цільове призначення земельної ділянки площею 12,4142 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0010) із « 16.00 землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)» в землі 09.01 для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг;
3) передано в постійне користування ДП «Кам`янець-Подільське лісове господарство» земельну ділянку площею 12,4142 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0010) для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг, яка розташована за межами населеного пункту с. Зеленче на території Дунаєвецької міської ради;
4) змінено цільове призначення земельної ділянки площею 10,0742 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0008) із « 16.00 землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)» в землі 09.01 для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг;
5) передано в постійне користування ДП «Кам`янець-Подільське лісове господарство» земельну ділянку площею 10,0742 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0008) для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг, яка розташована за межами населеного пункту с. Зеленче на території Дунаєвецької міської ради.
03.12.2021 ДП «Кам`янець-Подільське лісове господарство» звернулось до голови Дунаєвецької ОТГ та Дунаєвецької міської ради з листами №462, №463, у яких просило внести зміни-доповнення до рішення двадцять другої сесії за №91-22/2021 від 22.11.2021 про передачу відповідно до п. 13 ст. 123 Земельного кодексу України земельних ділянок з кадастровими номерами 6821883000:03:005:0008 та 6821883000:03:005:0010 із земель комунальної власності в державну власність.
Згідно відповіді Дунаєвецької міської ради від 23.12.2021 року №02.08-20/3173 повідомлено, що за результатом розгляду клопотань ДП «Кам`янець-Подільське лісове господарство» підготовлено проєкт рішення «Про часткове внесення змін в рішення сесії міської ради №91-22/2021 від 22.11.2021 року «Про затвердження проектів землеустрою, зміну цільового призначення та передачу в постійне користування земельних ділянок», який внесено на розгляд пленарного засідання двадцять шостої сесії міської ради за №28. У листі повідомлено, що за наслідками голосування, як рішення сесії, за основу та в цілому з результатом голосування: "за" - 12, "проти" - 3, "утрималося" - 4, "не голосували" - 0, рішення не прийняте.
За змістом п. 28 протоколу двадцять шостої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 17.12.2021 року «Про часткове внесення змін до рішення двадцять другої сесії міської ради від 22 листопада 2021 року № 91-22/2021 «Про затвердження проектів землеустрою, зміну цільового призначення та передачу в постійне користування земельних ділянок», на який посилається позивач у позовній заяві за веб-посиланням http://dunrada.gov.ua/article-one/1973:
- СЛУХАЛИ: Заяць В.В., звернулась до директора комунального підприємства Дунаєвецької міської ради «Лісовик» Данілова О.І. з запитанням, чому підприємство відмовилось забрати дану земельну ділянку в своє підпорядкування.
ОСОБА_1 - проінформував про ситуацію, яка склалась з цією земельною ділянкою.
ОСОБА_2 - чому підприємство не бачить доцільності використовувати земельну ділянку та чи робиться інвентаризації лісопосадок по громаді.
Ясінський О.В.- поцікавився, в чиєму користуванні знаходяться лісопосадки.
ОСОБА_1 - відповів на запитання.
- ВИРІШИЛИ: Проект рішення «Про часткове внесення змін до рішення двадцять другої сесії міської ради від 22 листопада 2021 року №91-22/2021 «Про затвердження проектів землеустрою, зміну цільового призначення та передачу в постійне користування земельних ділянок»» прийняти як рішення міської ради.
За 12, проти 3, утрим 4 , не голосували 0. Рішення не прийнято.
На підставі наказу Державного агентства лісових ресурсів України від 28.10.2022 року №883 Державне підприємство «Кам`янець-Подільське лісове господарство» було припинено шляхом реорганізації, а саме приєднання до Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України».
Згідно наказу Державного агентства лісових ресурсів України від 05.01.2023 року №45 затверджено Передавальний акт Державного підприємства «Кам`янець-Подільське лісове господарство», за змістом якого визначено правонаступництво щодо всього майна, усіх прав та обов`язків Державного підприємства «Кам`янець-Подільське лісове господарство» після його припинення шляхом реорганізації, а саме приєднання до Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" (Філія "Кам`янець-Подільське лісове господарство") переходить до Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" (Філія "Кам`янець-Подільське лісове господарство") код ЄДРПОУ 44768034.
Відповідно до наказу Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" від 05.01.2023 №220 закріплено за філією «Кам`янець-Подільське лісове господарство» Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" майно, права та обов`язки, які передані за передавальним актом, затвердженим наказом Державного агентства лісових ресурсів України від 05.01.2023 року №45.
02.02.2023 Філія «Кам`янець-Подільське лісове господарство» звернулась повторно до голови Дунаєвецької ОТГ та Дунаєвецької міської ради з листом №79, у якому просила внести зміни-доповнення до рішення двадцять другої сесії за №91-22/2021 від 22.11.2021 про передачу відповідно до п. 13 ст. 123 Земельного кодексу України земельних ділянок з кадастровими номерами 6821883000:03:005:0008 та 6821883000:03:005:0010 із земель комунальної власності в державну власність.
Згідно відповіді Дунаєвецької міської ради від 07.04.2023 року №02.08-20/709 повідомлено, що підготовлено проєкт рішення «Про часткове внесення змін в рішення сесії міської ради №91-22/2021 від 22.11.2021 року «Про затвердження проектів землеустрою, зміну цільового призначення та передачу в постійне користування земельних ділянок», який внесено на розгляд пленарного засідання п`ятдесят сьомої сесії міської ради за №28. У листі повідомлено, що за наслідками голосування, як рішення сесії, за основу та в цілому з результатом голосування: "за" - 1, "проти" - 9, "утрималося" - 12, "не голосували" - 0, рішення не прийняте.
Відповідно до рішення шістдесят першої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 24.05.2023 року №35-61/2023 «Про затвердження проектів землеустрою та передачу в постійне користування земельних ділянок» (інформація знаходиться у публічному доступі та опублікована на офіційній електронній адресі Дунаєвецької міської ради за посиланням: http://dunrada.gov.ua/article-one/2192), затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності зі зміною цільового призначення з земель запасу (код КВЦПЗ 16.00) в землі лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг (код КВЦПЗ 09.01) за межами населеного пункту с. Зеленче; змінено цільове призначення земельних ділянок площею 12,4142 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0010) та площею 10,0742 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0008) із земель запасу (код КВЦПЗ 16.00) в землі лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг (код КВЦПЗ 09.01); передано в постійне користування Комунальному підприємству Дунаєвецької міської ради "Лісовик" вищевказані земельні ділянки для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг, які розташовані за межами населеного пункту с. Зеленче на території Дунаєвецької міської ради.
Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 31.10.2023 №352456862 щодо земельної ділянки (кадастровий номер 6821883000:03:005:0010) 31.07.2023 державним реєстратором внесено запис №51223223 про право постійного користування земельною ділянкою за КП Дунаєвецької міської ради "Лісовик" на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 02.08.2023.
Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 31.10.2023 №352457851 щодо земельної ділянки (кадастровий номер 6821883000:03:005:0008) 31.07.2023 державним реєстратором внесено запис №51223266 про право постійного користування земельною ділянкою за КП Дунаєвецької міської ради "Лісовик" на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 02.08.2023.
До матеріалів справи додано копії завдання на виконання робіт від 09.11.2021, додатків до проектів землеустрою, тощо.
Норми права, застосовані судом, оцінка доказів, аргументів, наведених учасниками справи, та висновки щодо порушення, невизнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду:
Положення статей 13, 14 Конституції України визначають, що земля є об`єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Земля є основним національним багатством, що знаходиться під особливою охороною держави.
У відповідності до ч. 1 ст. 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення.
Відповідно до статті 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель i затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об`єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України. Зміна цільового призначення земель, зайнятих лісами, провадиться з урахуванням висновків органів виконавчої впади з питань охорони навколишнього природного середовища та лісового господарства.
Частинами 1 та 2 статті 56 Земельного кодексу України встановлено, що землі лісогосподарського призначення можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності. Громадянам та юридичним особам за рішенням органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади можуть безоплатно або за плату передаватись у власність замкнені земельні ділянки лісогосподарського призначення загальною площею до 5 гектарів у складі угідь селянських, фермерських та інших господарств.
У відповідності до ст. 57 Земельного кодексу України та ч. 1 ст. 17 Лісового кодексу України земельні ділянки лісогосподарського призначення за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються в постійне користування спеціалізованим державним або комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим державним i комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані підрозділи, для ведення лісового господарства.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 статті 84 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають: усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування; землі та земельні ділянки за межами населених пунктів, що передані або перейшли у комунальну власність із земель державної власності відповідно до закону. До земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать в тому числі землі лісогосподарського призначення, крім випадків, визначених цим Кодексом.
У статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Згідно зі статтею 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Крім того, у пункті 34 статті 26 цього Закону зазначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання щодо регулювання земельних відносин.
Відповідно до частини 5 статті 116 Земельного кодексу України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Статтею 125 Земельного кодексу України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
З наданих матеріалів справи слідує, зокрема з інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 31.10.2023 №352456862 щодо земельної ділянки (кадастровий номер 6821883000:03:005:0010) та від 31.10.2023 №352457851 щодо земельної ділянки (кадастровий номер 6821883000:03:005:0008) власником спірних земельних ділянок визначено територіальну громаду в особі Дунаєвецької міської ради.
Згідно з ч.1 ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).
Відповідно до ч. 2 ст. 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, в якому зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
За ч. 3 ст. 123 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Отже, ст. 123 ЗК України врегульовує загальний порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування в тих випадках, коли згідно із законом земельні торги не проводяться; визначає вимоги до змісту клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; забороняє компетентним органам вимагати інших, крім установлених цією статтею, матеріалів і документів; установлює загальні підстави для відмови в наданні такого дозволу.
У ч. 12 ст. 123 ЗК України передбачено, що рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат лісогосподарського виробництва.
У разі надання земельних ділянок державної власності у постійне користування підприємствам, установам, організаціям комунальної власності одночасно здійснюється передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність і навпаки (ч. 13 ст. 123 ЗК України).
Як вбачається з матеріалів справи, рішенням дев`ятнадцятої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 29.09.2021 № 50-19/2021 «Про надання дозволів на розроблення документації із землеустрою» ДП «Кам`янець-Подільське лісове господарство» надано дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для передачі в постійне користування орієнтовною площею 10,0742 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0008) та орієнтовною площею 12,4142 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0010) для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг в порядку зміни цільового призначення земель із земель « 16.00 землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)» в землі 09.01 для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг за межами населеного пункту с. Зеленче.
В подальшому, згідно з рішенням двадцять другої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 22.11.2021 року №91-22/2021 «Про затвердження проектів землеустрою, зміну цільового призначення та передачу в постійне користування земельних ділянок»:
1) затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування ДП «Кам`янець-Подільське лісове господарство» в порядку зміни цільового призначення земель запасу комунальної власності в землі лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг;
2) змінено цільове призначення земельної ділянки площею 12,4142 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0010) із « 16.00 землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)» в землі 09.01 для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг;
3) передано в постійне користування ДП «Кам`янець-Подільське лісове господарство» земельну ділянку площею 12,4142 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0010) для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг, яка розташована за межами населеного пункту с. Зеленче на території Дунаєвецької міської ради;
4) змінено цільове призначення земельної ділянки площею 10,0742 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0008) із « 16.00 землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)» в землі 09.01 для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг;
5) передано в постійне користування ДП «Кам`янець-Подільське лісове господарство» земельну ділянку площею 10,0742 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0008) для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг, яка розташована за межами населеного пункту с. Зеленче на території Дунаєвецької міської ради.
Правопопередник позивача та філія «Кам`янець-Подільське лісове господарство» ДП «Кам`янець-Подільське лісове господарство» неодноразово звертались до Дунаєвецької міської ради з листами №462, №463 від 03.12.2021, №79 від 03.02.2023, у яких просили внести зміни-доповнення до рішення двадцять другої сесії за №91-22/2021 від 22.11.2021 про передачу відповідно до п. 13 ст. 123 Земельного кодексу України земельних ділянок з кадастровими номерами 6821883000:03:005:0008 та 6821883000:03:005:0010 із земель комунальної власності в державну власність.
Відповідно до п. 4 ст. 236 ГПК України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Предметом позову є певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, а підставою позову - факти, які обґрунтовують вимогу про захист права чи законного інтересу.
При цьому особа, яка звертається до суду з позовом, самостійно визначає у позовній заяві, яке її право чи охоронюваний законом інтерес порушено особою, до якої пред`явлено позов, та зазначає, які саме дії необхідно вчинити суду для відновлення порушеного права.
У свою чергу, суд має перевірити доводи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, у тому числі щодо матеріально-правового інтересу у спірних відносинах, і у разі встановлення порушеного права з`ясувати, чи буде воно відновлено у заявлений спосіб.
При цьому, в постанові Верховного Суду у складі суддів Об`єднаної палати Касаційного господарського суду від 14.06.2019 у справі №910/6642/18 в розвиток цих позицій також зазначено, що вирішуючи господарський спір, суд з`ясовує, чи існує у позивача право або законний інтерес; якщо так, то чи має місце його порушення, невизнання або оспорювання відповідачем; якщо так, то чи підлягає право або законний інтерес захисту і чи буде такий захист ефективний за допомогою того способу, який визначено відповідно до викладеної в позові вимоги. В іншому випадку у позові слід відмовити.
На підставі рішення двадцять другої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 22.11.2021 року №91-22/2021 «Про затвердження проектів землеустрою, зміну цільового призначення та передачу в постійне користування земельних ділянок» у правопопередника позивача виникло право постійного користування земельними ділянками площею 12,4142 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0010) та площею 10,0742 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0008).
При реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент. Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності.
Аналогічний висновок наведений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.06.2020 у справі №910/5953/17, постановах Верховного Суду від 01.12.2022 у справі №917/436/21 та від 13.01.2023 у справі №909/760/17.
Зі змісту витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 26.10.2022 правонаступником Державного підприємства «Кам`янець-Подільське лісове господарство» (00993283) визначено Державне спеціалізоване господарське підприємство "Ліси України" (код 44768034) в особі філії "Кам`янець-Подільське лісове господарство" (код 44959924). Центральним органом виконавчої влади, до сфери управління якого належить юридична особа публічного права або який здійснює функції з управління корпоративними правами держави у відповідній юридичній особі, засновником та органом управління юридичної особи визначено Державне агентство лісових ресурсів України.
Судом враховується, що зміни та/або доповнення до рішення двадцять другої сесії за №91-22/2021 від 22.11.2021 не вносились, останнє не скасовано та на день прийняття судового рішення є чинним.
Відповідно до статті 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси. Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт.
Так, судом встановлено, що відповідно до рішення шістдесят першої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 24.05.2023 року №35-61/2023 «Про затвердження проектів землеустрою та передачу в постійне користування земельних ділянок», відповідачем 1 затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності зі зміною цільового призначення з земель запасу (код КВЦПЗ 16.00) в землі лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг (код КВЦПЗ 09.01) за межами населеного пункту с. Зеленче; змінено цільове призначення земельних ділянок площею 12,4142 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0010) та площею 10,0742 га (кадастровий номер 6821883000:03:005:0008) із земель запасу (код КВЦПЗ 16.00) в землі лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг (код КВЦПЗ 09.01); передано в постійне користування Комунальному підприємству Дунаєвецької міської ради "Лісовик" вищевказані земельні ділянки для ведення лісового господарства і пов`язаних з ним послуг, які розташовані за межами населеного пункту с. Зеленче на території Дунаєвецької міської ради. В подальшому 31.07.2033 проведено державну реєстрацію за відповідачем 2 права постійного користування спірними земельними ділянками.
Оскільки право постійного користування Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" в особі філії "Кам`янець-Подільське лісове господарство", як повного правонаступника ДП «Кам`янець-Подільське лісове господарство, яке виникло на підставі рішення двадцять другої сесії Дунаєвецької міської ради за №91-22/2021 від 22.11.2021, не припинено, а тому у відповідності до вимог ч. 5 ст. 116 Земельного кодексу України право користування спірними земельними ділянками не могло бути передане органом місцевого самоврядування іншій юридичній особі.
Враховуючи вищезазначене, оскільки рішення шістдесят першої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 24.05.2023 року №35-61/2023 суперечить актам цивільного законодавства, встановлені судом обставини порушення прав та інтересів позивача на передані йому відповідачем 1 права постійного користування земельними ділянками, суд вважає за належне визнати незаконним та скасувати рішення шістдесят першої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 24.05.2023 року №35-61/2023 "Про затвердження проектів землеустрою та передачу в постійне користування земельних ділянок" в частині надання комунальному підприємству Дунаєвецької міської ради "Лісовик" в постійне користування земельних ділянок з кадастровими номерами 6821883000:03:005:0010 та 6821883000:03:005:0008.
Відповідно до пункту 1 ч. 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до практики Великої Палати Верховного Суду відомості державного реєстру прав на нерухомість презюмуються правильними, доки не доведено протилежне, тобто державна реєстрація права за певною особою не є безспірним підтвердженням наявності в цієї особи права, але створює спростовувану презумпцію права такої особи (пункт 6.30 постанови Великої Палати Верховного Суду від 02.07.2019 у справі № 48/340, пункт 4.17 постанови Великої Палати Верховного Суду від 12.03.2019 у справі № 911/3594/17.
За змістом правової позиції, яка викладена у постановах Верховного Суду від 22.08.2022 у справі №597/977/21, від 17.08.2022 у справі №450/441/19 та від 17.01.2024 у справі №904/9070/21 у розумінні положень частини другої статті 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" належними способами судового захисту порушених прав та інтересів особи є саме скасування рішення державного реєстратора щодо державної реєстрації прав, визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, а також скасування державної реєстрації прав.
Згідно з інформаційними довідками з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 31.10.2023 щодо земельних ділянок кадастровий номер 6821883000:03:005:0010 та кадастровий номер 6821883000:03:005:0008 31.07.2023 державним реєстратором внесено записи №51223223 та №51223266 про право постійного користування земельними ділянками за КП Дунаєвецької міської ради "Лісовик" на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 02.08.2023.
За змістом ч. 3 ст. 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи визнання його прийнятим з порушенням цього Закону та анулювання у випадку, передбаченому пунктом 1 частини сьомої статті 37 цього Закону, на підставі рішення Міністерства юстиції України, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, що мало наслідком державну реєстрацію набуття речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження припиняються.
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч. 1 ст. 86 ГПК України).
Згідно з ч. 1 ст. 14 ГПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Відповідно до ст. 73 ГПК доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом (ч. ч. 1, 3 ст. 13, ст. 74 ГПК України).
З огляду на визнання незаконним та скасування рішення шістдесят першої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 24.05.2023 року №35-61/2023, яке було підставою для проведення державної реєстрації прав на спірні земельні ділянки за відповідачем 2, враховуючи встановлені фактичні обставини у даній справі, суд дійшов до висновку щодо задоволення позовних вимог про скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно державної реєстрації речового права - права постійного користування комунального підприємства Дунаєвецької міської ради "Лісовик" (код ЄДРПОУ - 31162226) на земельну ділянку з кадастровим номером 6821883000:03:005:0010, загальною площею 12,4142 га, номер запису про інше речове право - 51223223, та на земельну ділянку з кадастровим номером 6821883000:03:005:0008, загальною площею 10,0742 га, номер запису про інше речове право - 51223266.
Відповідно до ст. 129 ГПК України судові витрати у справі покладаються на відповідачів пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 2, 12, 20, 129, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 326, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати рішення шістдесят першої сесії VIII скликання Дунаєвецької міської ради від 24.05.2023 року №35-61/2023 "Про затвердження проектів землеустрою та передачу в постійне користування земельних ділянок" в частині надання комунальному підприємству Дунаєвецької міської ради "Лісовик" в постійне користування земельних ділянок з кадастровими номерами 6821883000:03:005:0010 та 6821883000:03:005:0008.
Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно державну реєстрацію речового права - права постійного користування комунального підприємства Дунаєвецької міської ради "Лісовик" (код ЄДРПОУ - 31162226) на земельну ділянку з кадастровим номером 6821883000:03:005:0010, загальною площею 12,4142 га, номер запису про інше речове право - 51223223.
Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно державну реєстрацію речового права - права постійного користування комунального підприємства Дунаєвецької міської ради "Лісовик" (код ЄДРПОУ - 31162226) на земельну ділянку з кадастровим номером 6821883000:03:005:0008, загальною площею 10,0742 га, номер запису про інше речове право - 51223266.
Стягнути з Дунаєвецької міської ради (32400, Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н, місто Дунаївці, вул. Шевченка, буд. 50, код ЄДРПОУ 04060714) на користь Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" в особі філії "Кам`янець-Подільське лісове господарство" (32370, Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н, село Колибаївка, вул. Сірка Івана, буд. 26,код ЄДРПОУ 44959924) 2684,00 грн. витрат по сплаті судового збору.
Стягнути з Комунального підприємства Дунаєвецької міської ради "Лісовик" (32400, Хмельницька обл., Дунаєвецький р-н, місто Дунаївці, вул. Шевченка, буд. 50, код ЄДРПОУ 31152226) на користь Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" в особі філії "Кам`янець-Подільське лісове господарство" (32370, Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н, село Колибаївка, вул. Сірка Івана, буд. 26,код ЄДРПОУ 44959924) 5368,00 грн. витрат по сплаті судового збору.
Після набрання рішенням законної сили, видати накази.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч. ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч. 1 ст. 256 ГПК України).
Апеляційна скарга подається до Північно-західного апеляційного господарського суду в порядку, передбаченому ст. 257 ГПК України.
Рішення надіслати сторонам за допомогою підсистем ЄСІТС в електронний кабінет, а у разі відсутності такої можливості - рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Повний текст рішення складений та підписаний 30.04.2024.
СуддяА.М. Яроцький
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2024 |
Оприлюднено | 02.05.2024 |
Номер документу | 118720963 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Яроцький А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні