Рішення
від 30.04.2024 по справі 300/1506/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" квітня 2024 р. справа № 300/1506/24

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Могили А.Б., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІФ-Енерго" про стягнення податкового боргу в сумі 52810,34 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області звернулося в суд із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІФ-Енерго" про стягнення податкового боргу в сумі 52810,34 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем обліковується податковий борг в сумі 75574,01 грн., який виник у зв`язку із несплатою штрафних (фінансових) санкцій з податку на додану вартість та податку на прибуток приватних підприємств. Враховуючи те, що у встановлений законом строк та ігноруючи податкову вимогу, надіслану відповідачу, сума податкового боргу добровільно не сплачена, позивач просить позов задовольнити повністю та стягнути дану заборгованість.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.03.2024 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвала про відкриття провадження відповідно до частини 10статті 171 Кодексу адміністративного судочинства Українинаправлена сторонам із дотриманням вимог статті 126 Кодексу.

Відповідачем ухвала про відкриття провадження не отримана з незалежних від суду причин, що підтверджується довідкою Укрпошти із відміткою "за закінченням терміну зберігання".

Згідно з частиною 11статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Враховуючи, що вказана ухвала направлялася поштовим відправленням із відміткою "судова повістка", ця ухвала вважається врученою належним чином.

Окрім цього, судом ухвалу про відкриття провадження також направлено засновнику юридичної особи ТОВ "ІФ-Енерго" ОСОБА_1 , за адресою, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Згідно з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення ОСОБА_1 ухвала про відкриття провадження у справі отримана 03.04.2024.

Таким чином, судом вчинено усі можливі заходи з метою повідомлення відповідача про розгляд даної адміністративної справи.

У встановлений судом строк відзиву на позовну заяву та інших заяв по суті справи від відповідача до суду не надходило.

Таким чином, суд дійшов висновку про можливість розгляду даної справи на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Суд, розглянувши відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними матеріалами справи, дослідивши письмові докази, зазначає наступне.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Товариство з обмеженою відповідальністю "ІФ-Енерго" 25.10.2019 зареєстроване як юридична особа та взяте на облік, як платник податків контролюючим органом.

Згідно з ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Порядок адміністрування податків і зборів визначають положення Податкового кодексу України.

При вирішенні даного спору судом застосовані нормативно - правові акти в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин.

Статтею 36 Податкового кодексу Українивстановлено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Відповідно до пункту15.1 статті 15 Податкового кодексу Україниплатниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Податковий контроль, як визначено підпунктом62.1.3 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України,здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цьогоКодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки (пункт75.1 статті 75 Податкового кодексу України).

Підпунктом75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, встановлено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Що стосується заборгованості з податку на додану вартість, суд зазначає таке.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимогЗакону України"Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст.201 Кодексу визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Реєстраціяподаткових накладнихта/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

дляподаткових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

дляподаткових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для зведенихподаткових накладнихта/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначенимипунктом 198.5статті 198 тапунктом 199.1статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг доподаткової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області 18.07.2023 проведено камеральну перевірку щодо дотримання Товариством з обмеженою відповідальністю "ІФ-Енерго" порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість за період з 13.06.2022 по 04.01.2023, за результатами якої складено акт №8462/09-19-04-09/43309646 (а.с.6-7).

Контролюючим органом встановлено, що відповідачем порушено граничний термін реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН на загальну суму 148382,50 грн. податку на додану вартість.

Згідно з підпунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченогостаттею 201цього Кодексу, для реєстраціїподаткової накладноїта/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимогстатей 192і201цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Виходячи з наведеного, контролюючим органом 28.07.2023 винесено податкове повідомлення-рішення №000063/09-19-04-09/43309646, яким до відповідача, як платника податку, застосовано штрафну (фінансову) санкцію в сумі 51411,34 грн. (а.с.9-10)

Згідно з пунктом57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту54.3 статті 54цьогоКодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Акт перевірки та податкове повідомлення-рішення контролюючим органом надсилалися відповідачу за адресою реєстрації Товариства (вул.Шевченка, буд.63/5 смт.Богородчани, Івано-Франківська область), однак поштові відправлення повернуто із відміткою «за закінченням терміну зберігання» (а.с.8,10 на звороті).

Згідно з п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цьогоКодексуподавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

За приписами пп. 49.18.1 п. 49.18 ст.49 Кодексу податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Як вбачається з матеріалів справи, Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області 01.11.2023 проведено камеральну перевірку щодо неподання Товариством з обмеженою відповідальністю "ІФ-Енерго" податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2023 року, за результатами якої складено акт №11940/09-19-04-09/43309646 (а.с.11-12).

Контролюючим органом встановлено, що відповідачем в порушення вимог підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України не подано податкову декларацію за вересень 2023 року.

Відповідно до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України, неподання (крім випадків, якщоподаткова деклараціяне подається відповідно допункту 49.2статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Як наслідок, контролюючим органом 12.12.2023 винесено податкове повідомлення-рішення №0148330409, яким до відповідача, як платника податку, застосовано штрафну (фінансову) санкцію в сумі 1020 грн. (а.с.13).

Акт перевірки та податкове повідомлення-рішення контролюючим органом надсилалися відповідачу за адресою реєстрації Товариства (вул.Шевченка, буд.63/5 смт.Богородчани, Івано-Франківська область), однак поштові відправлення повернуто із відміткою «за закінченням терміну зберігання» (а.с.12-14 на звороті, 15).

На підставі статті42та абзацу 3 пункту58.3 статті 58 Податкового кодексу України, суд приходить до висновку, що направлені податкові повідомлення-рішенняє врученими відповідачу.

Що стосується заборгованості з податку на прибуток приватних підприємств, суд зазначає таке.

Статтею 137 Податкового кодексу Українирегламентовано порядок обчислення податку на прибуток підприємств та його сплати.

Так, відповідно до пункту137.1 статті 137 Податкового кодексу Україниподаток нараховується платником самостійно за ставкою, визначеноюстаттею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зістаттею 135 цього Кодексу.

Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області 29.06.2023 проведено камеральну перевірку щодо порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "ІФ-Енерго" термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств за період з 13.03.2023 по 28.03.2023, за результатами якої складено акт №7569/09-19-04-09/43309646 (а.с.16-17).

Контролюючим органом встановлено несвоєчасну сплату платником суми грошових зобов`язань, нарахованих згідно з податковою декларацією з податку на прибуток підприємств №6482935 від 28.02.2021 в сумі 1516 грн.

Відповідальність за порушення правил сплати (перерахування) грошового зобов`язання визначенастаттею 124 Податкового кодексу України.

Згідно з пунктом124.1 статті 124 Податкового кодексу Україниу разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цьогоКодексучи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цьогоКодексучи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно до пункту124.3 статті 124 Податкового кодексу Українидіяння, передбачені пунктом 124.2 цієї статті, вчинені повторно протягом 1095 календарних днів або які призвели до прострочення сплати грошового зобов`язання на строк більше 90 календарних днів, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов`язання.

Як наслідок, контролюючим органом 28.07.2023 винесено податкове повідомлення-рішення №0079010409, яким за затримку на 15 календарних днів сплату грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств застосовано штраф в сумі 379 грн. (а.с.19-20).

Акт перевірки та податкове повідомлення-рішення контролюючим органом надсилалися відповідачу за адресою реєстрації Товариства (вул.Шевченка, буд.63/5 смт.Богородчани, Івано-Франківська область), однак поштові відправлення повернуто із відміткою «за закінченням терміну зберігання» (а.с.18, 20 на звороті).

На підставі статті42та абзацу 3 пункту58.3 статті 58 Податкового кодексу України, суд приходить до висновку, що направлене податкове повідомлення-рішенняє врученим відповідачу.

Положеннями підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України встановлено, що день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.

За приписами пункту 56.18 статті 56 Податкового кодексу України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Оскільки в суду відсутні докази порушення відповідачем у відповідності достатті 56 Податкового кодексу України процедури адміністративного оскарження податкового зобов`язання визначеного вищенаведеними податковими повідомленнями-рішеннями, суд приходить до переконання, що сума грошового зобов`язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) з податку на додану вартість та податку на прибуток є узгодженою.

На виконання вимог абзацу 1 пункту59.1 статті 59 Податкового кодексу України ГУ ДПС в Івано-Франківській області надіслано відповідачу податкову вимогу форми "Ю" від 11.10.2023 за № 0006218-1309-0919, згідно з якою станом на 10.10.2023 податковий борг відповідача становив 51790,34 грн. Податкова вимога не вручена відповідачу та повернута центром поштового зв`язку позивачу, із відміткою «за закінченням встановленого терміну зберігання» (а.с.22).

Відповідно до підпункту14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу Україниподатковий борг це сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Податковий борг відповідача підтверджується також довідкою про борг станом на 22.02.2024, а також витягом з інтегрованої картки обліку платника податків, які містяться в матеріалах справи (а.с.5, 23-24).

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що сума узгодженого податкового зобов`язання зі сплати штрафних (фінансових) санкцій з податку на додану вартість та податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 52810,34 грн., є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено.

Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення або спростування її наявності, відповідачем суду не надано.

Згідно з підпунктом20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу Українипередбачено право контролюючих органів звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів (пункт87.1 статті 87 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту95.1 статті 95 Податкового кодексу Україниконтролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктами95.3та 95.4 статті95 Податкового кодексу Українивизначено заходи щодо погашення податкового боргу платника податків, відповідно до вимог яких стягнення коштів у рахунок погашення такого боргу здійснюється за рішенням суду з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

На переконання суду відповідач зобов`язаний погасити вказану суму податкового боргу. Наявність такого обов`язку у відповідача є визначальним для вирішення даного спору.

З огляду на вказане, позовні вимоги Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІФ-Енерго" про стягнення податкового боргу в сумі 52810,34 грн. є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ІФ-Енерго" (код ЄДРПОУ 43309646, вул.Шевченка, 63/5, смт.Богородчани, Івано-Франківська область) в дохід бюджету заборгованість в розмірі 52810 (п`ятдесят дві тисячі вісімсот десять)грн. 34 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя /підпис/ Могила А.Б.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2024
Оприлюднено02.05.2024
Номер документу118728477
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —300/1506/24

Рішення від 30.04.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні