Ухвала
від 01.05.2024 по справі 725/3257/24
ПЕРШОТРАВНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІВЦІВ

Єдиний унікальний номер 725/3257/24

Номер провадження 1-кс/725/816/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.05.2024 Слідчий суддя ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_1 ,

при секретарі: ОСОБА_2

розглянувши клопотання, в кримінальному провадженні №42023266010000045 від 27.01.2023 року, яке подане прокурором Чернівецької окружної прокуратури ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів,-

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Чернівецької окружної прокуратури звернувся до слідчого судді з вищевказаним клопотанням.

В клопотанні посилається на те, що слідчим відділенням розслідувань злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого відділу Чернівецького районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Чернівецькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні

№ 42023266010000045 від 27.01.2023 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1, 2 ст. 364 Кримінального кодексу України.

Процесуальне керівництво даного досудового розслідування забезпечується прокурорами Чернівецької окружної прокуратури.

Досудове розслідування розпочато за фактом того, що службовими особами органів державної влади та місцевого самоврядування на території Чернівецького району Чернівецької області, всупереч вимогам статей 20, 83, 84, 122 Земельного кодексу України, статей 5-7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», статей 8-13 Лісового кодексу України, шляхом зловживання владою та службовим становищем, впродовж 2010-2023 років передано в приватну та комунальну власність біля 160 земельних ділянок, що розташовані в межах лісових господарств та територій природно-заповідного фонду для ведення сільського господарства, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам держави.

Аналізом інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно встановлено, що підставами для надання вказаних земельних ділянок в приватну та комунальну власність були рішення органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

У той же час, співставленням таких земельних ділянок, відображених у Публічній кадастровій карті ІНФОРМАЦІЯ_2 ), з картографічними матеріалами геоінформаційного порталу « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ( ІНФОРМАЦІЯ_4 ) та GIS-карти « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ( ІНФОРМАЦІЯ_6 виявлено перетинання меж земельних ділянок приватної власності із межами земельних ділянок державної власності, на яких розміщені об`єкти природно-заповідного фонду, а саме:

земельна ділянка приватної власності з кадастровим номером 7321080500:01:004:0028 в межах гідрологічної пам`ятки природи місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_7 » площею 0,30 га (створена на підставі рішення ІНФОРМАЦІЯ_8 № 198 від 30.05.1979);

земельні ділянкиприватної власності з кадастровими номерами 7324589700:02:002:0176, 7324589700:01:004:0791, 7324588500:02:001:0107,7322583000:01:001:0745в межахрегіонального ландшафтногопарку місцевогозначення « ІНФОРМАЦІЯ_9 » площею 21487,5 га (створенийна підставі розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_5 № 87-р від 08.02.1996);

земельні ділянки приватної власності з кадастровими номерами 7324555400:05:001:0012, 7324555400:05:001:0011, 7324555400:05:001:0010, 7324555400:05:001:0009,7324555400:05:001:0008, 7324555400:05:001:0006, 7324555400:03:004:0108,7324555400:03:004:0073, 7324555400:03:004:0104, 7324555400:03:004:0109, 7324555400:03:004:0110в межах загальнозоологічного заказника місцевого значення «Зубровиця» площею 27055,4 га(створенийна підставі рішення Чернівецької облради № б/н від 12.12.1993).

Частиною 1 ст. 178 Цивільного кодексу України передбачено, що об`єкти цивільних прав можуть вільно відчужуватися або переходити від однієї особи до іншої в порядку правонаступництва чи спадкування або іншим чином, якщо вони не вилучені з цивільного обороту або не обмежені в обороті.

Відповідно до частини другої цієї статті, види об`єктів цивільних прав, перебування яких у цивільному обороті не допускається (об`єкти, вилучені з цивільного обороту), мають бути прямо встановлені у законі. Види об`єктів цивільних прав, які можуть належати лише певним учасникам обороту або перебування яких у цивільному обороті допускається за спеціальним дозволом (об`єкти, обмежено оборотоздатні), встановлюються законом.

Отже, визнання об`єктів, що не можуть перебувати у приватній власності, вилучені з цивільного обороту, обмежені в обороті є умовою дотримання конституційного режиму права власності на зазначені об`єкти.

Правовий титул (правова підстава) виникнення речових прав володіння, користування, розпорядження такими об`єктами визначається законодавчими актами, зокрема Конституцією України, Земельним кодексом України, іншими законами. Саме законодавчими актами забороняється перебування певних об`єктів власності Українського народу, державної та комунальної власності у приватній власності. У свою чергу неможливість існування у таких об`єктів приватного власника унеможливлює виникнення у них нового володільця.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», до природно-заповідного фонду України належать: природні території та об`єкти природні заповідники, біосферні заповідники, національні природні парки, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам`ятки природи, заповідні урочища.

Правовий статус територій та об`єктів природно-заповідного фонду регулюється Конституцією України (ст. ст. 13, 14), Законами України «Про охорону навколишнього природного середовища» та «Про природно-заповідний фонд України».

Порядок створення та оголошення територій і об`єктів природно-заповідного фонду встановлюється Законом України «Про природно-заповідний фонд України», яким визначено категорії об`єктів природно-заповідного фонду, кожна з яких має особливості правового статусу, порядку організації і функціонування, режиму використання земель природних територій та об`єктів.

Згідно з ч. 4 ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», межі територій та об`єктів природно-заповідного фонду встановлюються в натурі відповідно до законодавства. До встановлення меж територій та об`єктів природно-заповідного фонду в натурі їх межі визначаються відповідно до проєктів створення територій та об`єктів природно-заповідного фонду.

Обмеження щодо передачі деяких об`єктів у приватну власність передбачено ст. ст. 83, 84, 93 Земельного кодексу України, ст. 4 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», за якими землі природно-заповідного фонду не можуть передаватися у приватну власність.

Відповідно до п. «г» ч. 4 ст. 84 Земельного кодексу України, землі під об`єктами природно-заповідного фонду, історико-культурного та оздоровчого призначення, що мають особливу екологічну, оздоровчу, наукову, естетичну та історико-культурну цінність, належать до земель державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, якщо інше не передбачено законом.

Землі природно-заповідного фонду згідно зі ст. 43 Земельного кодексу України це ділянки суші і водного просторуз природними комплексами та об`єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об`єктів природно-заповідного фонду.

За статтею 44 Земельного кодексу України до земель природно-заповідного фонду включаються природні території та об`єкти (природні заповідники, національні природні парки, біосферні заповідники, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам`ятки природи, заповідні урочища), а також штучно створені об`єкти (ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки, парки-пам`ятки садово-паркового мистецтва).

Територіям природно-заповідного фонду законодавець надав особливий, виключний статус та ст. 5 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» території та об`єкти природно-заповідного фонду визначив такими, що підлягають особливій державній охороні.

Частиною 3 ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» встановлено, що на землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об`єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням.

Як передбачено ч. 1 ст. 50 Закону України «Про охорону земель», охорона земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення здійснюється шляхом включення цих земель до складу екологічної мережі, обмеження їх вилучення (викупу) для інших потреб та обмеження антропогенного впливу на такі землі.

Відповідно до ч. 3 ст. 7, ч. 1 ст. 9, ст. ст. 53, 54 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», ст. ст. 19, 20, 84 Земельного кодексу України, відповідно до яких землі під об`єктами природно-заповідного фонду не можуть передаватися у приватну власність, а території та об`єкти природно-заповідного фонду можуть використовуватись лише у природоохоронних, науково-дослідних, оздоровчих та інших рекреаційних, освітньо-виховних цілях та для моніторингу навколишнього природного середовища.

Ведення сільського господарства на землях природно-заповідного фонду суперечить встановленим вимогам щодо охорони, відтворенню і використання їх природних комплексів та окремих об`єктів, оскільки відповідно до норм ч. 2 ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» на землях природоохоронного та історико-культурного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів і об`єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням.

Як наслідок, вбачається незаконне вибуття з державної власності земельної ділянки та порушення інтересів держави у сфері земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища.

Під час проведення досудового розслідування для встановлення обставин, які підлягають доказуванню виникла необхідність у отриманні інформації чи перетинаються (накладаються), відповідно до документів та картографічних матеріалів, межі земельних ділянок приватної власності сільськогосподарського призначення з кадастровими номерами 7321080500:01:004:0028,7324589700:02:002:0176, 7324589700:01:004:0791, 7324588500:02:001:0107,7322583000:01:001:0745, 7324555400:05:001:0012, 7324555400:05:001:0011, 7324555400:05:001:0010, 7324555400:05:001:0009, 7324555400:05:001:0008, 7324555400:05:001:0006, 7324555400:03:004:0108,7324555400:03:004:0073, 7324555400:03:004:0104, 7324555400:03:004:0109, 7324555400:03:004:0110,із земельними ділянками державної форми власності, в межах яких розташовані об`єкти природно-заповідного фонду.

Відповідно, до п. 6.1.Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України № 53/5 від 08.10.1998, серед основних завдань земельно-технічної експертизи є, зокрема, визначення відповідності фактичного землекористування в частині порушення меж та накладання земельних ділянок відповідно до правовстановлювальних документів та документації із землеустрою на ці земельні ділянки.

Відповідно до п. 6.1.3. вказаної Інструкції, для вирішення питань земельно-технічної експертизи експерту необхідно надати оригінали або завірені якісні копії відповідної правовстановлювальної та технічної документації із землеустрою на земельну ділянку. У разі неможливості експертом самостійно виконати топографо-геодезичні роботи результати таких робіт повинні бути надані на дослідження органом (особою), який (яка) призначив(ла) експертизу (залучив(ла) експерта).

Для вирішення питань щодо визначення технічної можливості розподілу (порядку користування) земельними ділянками та надання варіантів такого розподілу (порядку користування) експерту, крім зазначених документів, необхідно надати правовстановлювальні документи на об`єкти нерухомого майна (будівлі, споруди тощо), що розташовані на земельній ділянці, дані про користування співвласників цими об`єктами або їх частинами, дані про частки співвласників, матеріали технічної інвентаризації.

Згідно зіст.25Закону України«Про землеустрій», документаціяіз землеустрою розробляється в електронній та паперовій формах у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.

Статтею 32 Закону України «Про землеустрій» визначено, що державний фонд документації із землеустрою та оцінки земель формується на основі збирання, обробки, обліку матеріалів, отриманих у результаті здійснення землеустрою та оцінки земель.

Державний фонд документації із землеустрою та оцінки земель ведеться в електронній формі.

Зокрема, постановою Кабінету Міністрів України №1553 від 17.11.2004 «Про затвердження Положення про Державний фонд документації із землеустрою» встановлено, що залежно від виду документації із землеустрою та оцінки земель та рівня проведення землеустрою розробник такої документації та розробник технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звітів про проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок через електронний веб-портал ІНФОРМАЦІЯ_10 або через Єдиний державний веб-портал електронних послуг за заявоюбезоплатно передає документацію із землеустрою та оцінки земель в електронній формі у місячний строк після її затвердження з використанням кваліфікованого електронного підпису сертифікованого інженера-землевпорядника, відповідального за якість робіт із:

землеустрою та оцінки земель, проведених на загальнодержавному рівні, до Головного фонду;

землеустрою та оцінки земель, проведених на регіональному рівні, до регіонального фонду;

землеустрою та оцінки земель, проведених на місцевому рівні, до місцевого фонду.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр»,Державний земельний кадастр це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами. Відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1051 від 17.10.2012, ведення ІНФОРМАЦІЯ_11 та її територіальні органи.

Відомості про земельну ділянку є відкритими та загальнодоступними, крім випадків, передбачених зазначеним Законом, та надаються, зокрема у формі витягів з Державного земельного кадастру.

Так, ІНФОРМАЦІЯ_10 листом № 10-24-0.21-1223/2-24 від 10.04.2024 у відповідь на запит ІНФОРМАЦІЯ_12 № 52-2895вих-24 від 26.03.2024 надало інформацію про те, що координати поворотних точок меж земельних ділянок з кадастровими номерами7321080500:01:004:0028, 7324589700:02:002:0176, 7324589700:01:004:0791, 7324588500:02:001:0107, 7322583000:01:001:0745, 7324555400:05:001:0012, 7324555400:05:001:0011, 7324555400:05:001:0010, 7324555400:05:001:0009, 7324555400:05:001:0008, 7324555400:05:001:0006, 7324555400:03:004:0108,7324555400:03:004:0073, 7324555400:03:004:0104, 7324555400:03:004:0109, 7324555400:03:004:0110та документаціїіз землеустроютаких земельнихділянок велектронній формі можуть бути надані лише на підставі ухвали слідчого судді.

На підставі вищевикладеного просить надати дозвіл прокурорам Чернівецької окружної прокуратури ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , слідчому СВ Чернівецького РУП ГУНП в Чернівецькій області капітану поліції ОСОБА_5 , на тимчасовий доступ до документів, які знаходитися у володінні ІНФОРМАЦІЯ_10 ( АДРЕСА_1 ) а саме до: координат поворотних точок меж земельних ділянок приватної власності сільськогосподарського призначення з кадастровими номерами 7321080500:01:004:0028, 7324589700:02:002:0176, 7324589700:01:004:0791, 7324588500:02:001:0107,7322583000:01:001:0745, 7324555400:05:001:0012, 7324555400:05:001:0011, 7324555400:05:001:0010, 7324555400:05:001:0009, 7324555400:05:001:0008, 7324555400:05:001:0006, 7324555400:03:004:0108, 7324555400:03:004:0073, 7324555400:03:004:0104, 7324555400:03:004:0109, 7324555400:03:004:0110.

В судове засідання сторони кримінального провадження не з`явились. Від прокурора надійшла заява про розгляд клопотання у його відсутності. Клопотання підтримує та просить його задовольнити.

На підставі ч.4 ст. 107 КПК України судове засідання проводилось без технічної фіксації.

Суд, дослідивши письмові матеріали клопотання, вважає, що воно обґрунтоване і підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав:

Прокурор під час розгляду клопотання довів, що документи про доступ до яких він клопоче перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_10 ( АДРЕСА_1 ). Самі по собі та в сукупності з іншими документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та можуть бути використані як докази, які неможливо отримати іншим способом.

Керуючись ст.ст. 131, 132, 159-166 КПК України

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл прокурорам Чернівецької окружної прокуратури ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , слідчому СВ Чернівецького РУП ГУНП в Чернівецькій області капітану поліції ОСОБА_5 , на тимчасовий доступ до документів, які знаходитися у володінні ІНФОРМАЦІЯ_10 ( АДРЕСА_1 ) а саме до: координат поворотних точок меж земельних ділянок приватної власності сільськогосподарського призначення з кадастровими номерами 7321080500:01:004:0028, 7324589700:02:002:0176, 7324589700:01:004:0791, 7324588500:02:001:0107,7322583000:01:001:0745, 7324555400:05:001:0012, 7324555400:05:001:0011, 7324555400:05:001:0010, 7324555400:05:001:0009, 7324555400:05:001:0008, 7324555400:05:001:0006, 7324555400:03:004:0108, 7324555400:03:004:0073, 7324555400:03:004:0104, 7324555400:03:004:0109, 7324555400:03:004:0110.

Строк дії цієї ухвали 1 місяць з дня постановлення ухвали.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Слідчий суддя Першотравневого

районного суду м.Чернівці ОСОБА_1

СудПершотравневий районний суд м.Чернівців
Дата ухвалення рішення01.05.2024
Оприлюднено02.05.2024
Номер документу118745121
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —725/3257/24

Ухвала від 28.05.2024

Кримінальне

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Скуляк І. А.

Ухвала від 01.05.2024

Кримінальне

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Скуляк І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні