Ухвала
від 30.04.2024 по справі 908/6122/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 27/167/14

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

30.04.2024 Справа № 908/6122/14

м. Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Дроздової С.С. при секретарі Вака В.С., розглянувши заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Дебет» (вул. Гавела Вацлава, буд. 4, м. Київ, 03124, ідентифікаційний код юридичної особи 45320950) про заміну сторони (боржника) правонаступником та матеріали справи № 908/6122/14

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» (вул. Красноармійська, 1а, м. Білицьке, м. Добропілля, Донецька область, 85043, ідентифікаційний код юридичної особи 37014600)

до відповідача: Державного підприємства «Донецька залізниця» (вул. Артема, 68, м. Донецьк, 83001, ідентифікаційний код юридичної особи 01074957)

про стягнення 7 774 грн. 23 коп.

Зацікавлена особа: Акціонерне товариство «Українська залізниця» (вул. Єжи Ґедройця, буд. 5, м. Київ, 03150, ідентифікаційний код юридичної особи 40075815)

за участю представників

від заявника: Кричковська А.І., довіреність від 02.01.2024, в режимі відеоконференції

від відповідача: не з`явився

від зацікавленої особи: не з`явився

УСТАНОВИВ:

23.04.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю «Дебет» сформувало в системі «Електронний суд» заяву про заміну сторони (боржника) правонаступником у справі № 908/6122/14 з Державного підприємства «Донецька залізниця» на Акціонерне товариство «Українська залізниця».

Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 23.04.2024 заяву передано до розгляду судді Дроздовій С.С.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 24.04.2024 прийнято до розгляду заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Дебет» про заміну сторони (боржника) правонаступником. Розгляд заяви призначено на 30.04.2024. Також, у вказаній ухвалі зазначено, що сторони можуть приймати участь у розгляді справи в режимі відеоконференції у справі 908/6122/14 поза межами суду з використанням власних технічних засобів.

26.04.2024 через систему «Електронний суд» від Товариства з обмеженою відповідальністю «Дебет» надійшла заява, у якій останній просить суд забезпечити проведення судового засідання 30.04.2024 у справі 908/6122/14 за участю уповноваженого представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Дебет» - Кричковської А.І., в режимі відео конференції.

26.04.2024 Акціонерним товариством «Українська залізниця» через систему «Електронний суд» надійшла заява, у якій останній просить суд відмовити у задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Дебет» про заміну сторони (боржника) Державного підприємства «Донецька залізниця» на Акціонерне товариство «Українська залізниця».

Судове засідання 30.04.2024 проводилось в режимі відеоконференцзв`язку.

Відповідно до ст. 222 Господарського процесуального кодексу України, Суд під час судового розгляду справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу в порядку, передбаченому Положенням про Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів). За заявою будь-кого з учасників справи або за ініціативою суду повне фіксування судового засідання здійснюється за допомогою відеозаписувального технічного засобу (за наявності в суді технічної можливості та за відсутності заперечень з боку будь-кого з учасників судового процесу).

Судом з`ясовано наявність відводів згідно ст. ст. 35, 36, 37 ГПК України.

Відводів складу суду, секретарю судового засідання не заявлено.

Судом з`ясовано у представника заявника чи відомі їм права та обов`язки, відповідно до ст. ст. 42, 46 ГПК України та чи є необхідність роз`яснення прав та обов`язків.

Права та обов`язки представнику заявника відомі, роз`яснень не потребують.

30.04.2024 представник Товариства з обмеженою відповідальністю «Дебет» підтримав заяву про заміну сторони у справі, та просить суд замінити боржника у справі № 908/6122/14, а саме з Державного підприємства «Донецька залізниця» (ідентифікаційний код юридичної особи 01074957) на його правонаступника - Акціонерне товариство «Українська залізниця» (ідентифікаційний код юридичної особи 40075815).

Представники Державного підприємства «Донецька залізниця» та Акціонерного товариства «Українська залізниця» в судове засідання 30.04.2024 не з`явились, про час та місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином.

Оскільки, відповідно до ч. 3 ст. 334 ГПК України неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження, суд розглянув дану заяву без участі представників сторін.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи № 908/6122/14 та заяву про заміну стягувача його правонаступником, суд встановив наступне.

04.03.2015 Господарським судом Запорізької області прийнято рішення у справі № 908/6122/14 про задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля», а саме стягнуто з Державного підприємства «Донецька залізниця» на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» 7 774 грн. 23 коп. вартості нестачі вугілля та 1 827 грн 00 коп. судового збору.

На виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 04.03.2015 видано наказ на примусове виконання рішення суду у справі № 908/6122/14 від 17.03.2015.

Ухвалою суду від 30.06.2016 поновлено пропущений строк для пред`явлення наказу господарського суду Запорізької області від 17.03.2015 р. у справі № 908/6122/14 про стягнення з Державного підприємства «Донецька залізниця» (83001 м. Донецьк, вул. Артема, 68, код ЄДРПОУ 01074957) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» (85043 Донецька область, м. Добропілля, м. Білицьке, вул. Красноармійська, 1а, код ЄДРПОУ 37014600) 7 774 (сім тисяч сімсот сімдесят чотири) грн. 23 коп. вартості нестачі вугілля, 1 827 (одна тисяча вісімсот двадцять сім) грн. 00 коп. судового збору до виконання. Новим строком для пред`явлення наказу до виконання вважати дату до 17.03.2017.

Наказ на примусове виконання рішення суду у справі № 908/6122/14 від 17.03.2015 був пред`явлений до виконання до Солом`янського районного управління юстиції у м. Києві, яким була прийнята постанова про відкриття виконавчого провадження № 51989852 від 19.08.2016.

Ухвалою суду від 28.02.2024 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Дебет» про заміну сторони (стягувача) правонаступником № 908/6122/14 задоволено. Здійснено заміну стягувача (позивача) Товариство з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» (вул. Красноармійська, 1а, м. Білицьке, м. Добропілля, Донецька область, 85043, ідентифікаційний код юридичної особи 37014600) на Товариство з обмеженою відповідальністю «Дебет» (вул Гавела Вацлава, буд. 4, м. Київ, 03124, ідентифікаційний код юридичної особи 45320950) у справі № 908/6122/14.

Відповідно до інформації, що міститься у Єдиному державному реєстрі виконавчих проваджень, виконавчого провадження № 51989852, з якої вбачається, що вказане виконавче провадження триває.

Подана заява мотивована ст. ст. 104 ЦК України, ст. ст. 52, 334 ГПК України. В якості обґрунтування вимог зазначеної заяви заявник зазначає, згідно з положеннями Закону України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» та прийнятої у відповідності до зазначеного нормативно-правового акту постанови Кабінету Міністрів України № 200 від 25.06.2014 «Про утворення публічного акціонерного товариства «Українська залізниця», Акціонерне товариство «Українська залізниця» є правонаступником Державного підприємства «Донецька залізниця». Разом з тим зазначає, що Акціонерне товариство «Українська залізниця» є правонаступником Державного підприємства «Донецька залізниця» з дати державної реєстрації Акціонерного товариства «Українська залізниця». Вказує, що аналогічний висновок щодо правонаступництва викладений в постанові Великої палати Верховного Суду від 16.06.2020 у справі № 910/5953/17.

В обґрунтування заперечень Акціонерне товариство «Українська залізниця» зазначило, що Акціонерне товариство «Українська залізниця» не стало правонаступником підприємств залізничного транспорту, розташованих на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції (в тому числі й Державного підприємства «Донецька залізниця»). Вказує, що за змістом пунктів 4 і 5 постанови Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 № 200 «Про утворення публічного акціонерного товариства «Українська залізниця», Акціонерне товариство «Українська залізниця» проведенню реорганізації (злиття) має передувати проведення інвентаризації майна підприємств, що реорганізуються (зливаються) та складання актів інвентаризації майна, після чого мають складатися та затверджуватися передавальні акти майна та зведені акти майна, що вносяться до статутного капіталу Акціонерного товариства «Українська залізниця». Також, зазначає, що в пункті 5 вказаної постанови Кабінету Міністрів України установлено, що майно (активи, власний капітал та зобов`язання) підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, яке розміщене на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції (далі - майно), не включається до переліків і зведених актів інвентаризації майна, що затверджуються Міністерством інфраструктури відповідно до цього пункту, а відображається в балансі (крім зобов`язань підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, які розташовані на тимчасово окупованій території) і закріплюється в частині активів за публічним акціонерним товариством «Українська залізниця» на праві господарського відання до проведення його інвентаризації та оцінки відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України № 604 від 12.11.2014. Вказує, що постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2014 № 604 «Деякі питання інвентаризації майна підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, яке розміщене на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції» передбачено, що проведення інвентаризації та оцінки майна (активи, власний капітал та зобов`язання) підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, яке розміщене на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції, має бути здійснено після завершення тимчасової окупації території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя та завершення проведення антитерористичної операції, після чого мають бути подані пропозиції щодо зміни статутного капіталу публічного акціонерного товариства «Українська залізниця». Звертає увагу на те, що Державне підприємство «Донецька залізниця» (код ЄДРПОУ 01074957) залишається юридичною особою згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, знаходиться в стані припинення, з реєстру не виключено, тому має самостійно відповідати за своїми зобов`язаннями. Вважає, що вибуття сторони (боржника) Державного підприємства «Донецька залізниця» у справі № 908/6122/14 не відбулося, відповідно, відсутні підстави для заміни сторони (боржника) у справі.

Відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Державне підприємство «Донецька залізниця» (боржник) перебуває в стані припинення з 25.11.2014 (внесення рішення засновника (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації).

Відповідно до ч. ч. 1, 5 ст. 104 Цивільного кодексу України, далі ЦК України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилась, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Згідно із ч. 3 ст. 3 Закону України «Про акціонерні товариства» акціонерне товариство може бути створене шляхом заснування або злиття, поділу, виділу чи перетворення підприємницького (підприємницьких) товариства, державного (державних), комунального (комунальних) та інших підприємств у акціонерне товариство. Товариство вважається створеним і набуває прав юридичної особи з дати його державної реєстрації в установленому законодавством порядку.

У відповідності до ч. 15 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (в редакції, яка діяла на дату реєстрації АТ «Укрзалізниця» злиття вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття.

Відповідно до ч. ч. 3, 6, 7, 8, 9 ст. 2 Закону України «Про особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» № 4442-VІ від 23.02.2012, товариство утворюється як акціонерне товариство, 100 % акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України, а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, які реорганізовуються шляхом злиття (далі - підприємства залізничного транспорту). Товариство є правонаступником усіх прав і обов`язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту. Оприлюднення затвердженого Кабінетом Міністрів України переліку підприємств залізничного транспорту, на базі яких утворюється Товариство, є офіційним повідомленням для кредиторів про припинення таких суб`єктів господарювання. Під час утворення Товариства, формування його статутного капіталу та припинення Державної адміністрації залізничного транспорту України і підприємств залізничного транспорту, у тому числі під час відступлення права вимоги, переведення боргу, проведення реорганізації, не застосовуються положення законодавства щодо: необхідності одержання згоди кредиторів стосовно заміни боржника у зобов`язанні (переведення боргу), якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України; права кредиторів вимагати у зв`язку з проведенням реорганізації забезпечення виконання зобов`язань, їх дострокового припинення або виконання та відшкодування збитків; неможливості завершення реорганізації до задоволення вимог, заявлених кредиторами; проведення аудиторської перевірки фінансової звітності підприємств залізничного транспорту; проведення екологічного аудиту підприємств залізничного транспорту. Одночасно з прийняттям рішення про утворення Товариства Кабінет Міністрів України формує комісію з утворення Товариства, до складу якої входять представники Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, Державної адміністрації залізничного транспорту України, Фонду державного майна України, центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики, профспілок, що діють у галузі. Комісія у чотиримісячний строк з дня затвердження її складу подає центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, для затвердження у місячний строк зведений передавальний акт, зведений акт оцінки майна залізничного транспорту загального користування, а також проект статуту Товариства для подання Кабінетові Міністрів України. Зведені передавальний акт та акт оцінки складаються на основі узагальнених даних передавальних актів та актів оцінки, складених стосовно цілісного майнового комплексу кожного підприємства залізничного транспорту. Розмір статутного капіталу Товариства визначається під час його утворення згідно із зведеним актом оцінки майна залізничного транспорту загального користування.

Пунктом 2 розділу III «Перехідні та прикінцеві положення» цього Закону встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Державну реєстрацію Акціонерного товариства «Укрзалізниця» здійснено 21.10.2015.

Згідно зі Статутом, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України «Питання публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» № 735 від 02.09.2015, Акціонерне товариство «Українська залізниця» є правонаступником усіх прав і обов`язків Укрзалізниці та підприємств залізничного транспорту, серед яких зазначене Державне підприємство «Донецька залізниця». Товариство набуває статусу юридичної особи з дня його державної реєстрації в установленому законом порядку.

При реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників. При цьому, в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент.

Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності.

У процедурі реорганізації підприємств залізничного транспорту у формі злиття все майно, права та обов`язки державних підприємств, які припиняються, переходять до правонаступника - Акціонерного товариства «Укрзалізниця». Держава не має права вилучити якусь частину майна, зокрема ту, що знаходиться на неконтрольованій території, і не передати її (частину) правонаступнику.

При реорганізації в формі злиття немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків.

Таким чином, законодавець встановив для кредиторів юридичних осіб, які припиняються шляхом злиття, інші гарантії захисту законних інтересів їх прав, аніж встановлені ст. ст. 105 та 107 ЦК України. Такий підхід зумовлений унікальним статусом Акціонерного товариства «Укрзалізниця» для економіки України як монополіста на ринку перевезень залізничним транспортом, будь-які процеси реорганізації якого не повинні перешкоджати роботі такого підприємства, зокрема перевезенням вантажів та пасажирів. Права кредиторів можуть вважатись належним чином захищеними закріпленням в ч. 6 статті 2 Закону України «Про особливості утворення Акціонерного товариства «Укрзалізниця» положень про правонаступництво Акціонерного товариства «Укрзалізниця» щодо усіх прав та обов`язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту.

Відповідно до ч. 15 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (в редакції, що діяла станом на 21.10.2015 (дата проведення державної реєстрації Акціонерного товариства «Укрзалізниця»), злиття вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються в результаті злиття.

Законом України «Про особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування», постановою Кабінету Міністрів України № 200 від 25.06.2014 передбачено наступні етапи проведення реорганізації: 1) інвентаризація майна юридичних осіб, які підлягають злиттю, та складання передавального акту; 2) затвердження статуту юридичної особи (АТ «Укрзалізниця»), 3) державна реєстрація Акціонерного товариства «Укрзалізниця»; 4) припинення державних підприємств залізничного транспорту.

Враховуючи, що відповідно до ч. 6 ст. 2 Закону України «Про особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» товариство є правонаступником усіх прав і обов`язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту, правонаступництво не пов`язується з державною реєстрацією припинення підприємства залізничного транспорту, а кредиторам не надавалось право вимагати дострокового виконання вимог у порядку, передбаченому ст. 107 ЦК України, тобто всі їхні вимоги перейшли в повному обсязі до Акціонерного товариства «Укрзалізниця», датою виникнення універсального правонаступництва Акціонерного товариства «Укрзалізниця» щодо підприємств залізничної галузі, які припиняються шляхом злиття, слід вважати дату його державної реєстрації - 21.10.2015, з якої воно фактично є правонаступником Державного підприємства «Донецька залізниця».

Такий висновок підтверджується і змістом ст. 3 Закону України «Про особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування», яким встановлено обмеження в діяльності Державної адміністрації залізничного транспорту України, підприємств залізничного транспорту, що реорганізовуються. Закон передбачає, що з дня прийняття рішення Кабінету Міністрів України про утворення Акціонерного товариства «Укрзалізниця» і до його державної реєстрації Державна реєстрація залізничного транспорту України, підприємства залізничного транспорту, господарські товариства, 100 % акцій (часток, паїв) яких належать державі та вносяться до статутного капіталу Товариства, не мають права без згоди центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту вчиняти правочини, які можуть призвести до відчуження майна, вартість якого становить більше 5 % балансової вартості активів державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту на день затвердження останнього балансового звіту; скорочувати чисельність працівників; здійснювати випуск цінних паперів, надавати позики; передавати нерухоме майно в оренду; передавати майно в заставу або безоплатне користування; придбавати акції (частки, паї) у статутному (складеному) капіталі господарських товариств.

Враховуючи, що такі обмеження встановлені саме до дати державної реєстрації Акціонерного товариства «Укрзалізниця», слід дійти висновку, що з дати державної реєстрації саме Акціонерного товариства «Укрзалізниця» має право на здійснення господарської діяльності та укладення відповідних правочинів, а не державні підприємства, які припиняються.

Стаття 5 Закону України «Про особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» передбачає, що Акціонерне товариство «Укрзалізниця» провадить діяльність, у тому числі пов`язану з державною таємницею, до отримання необхідних ліцензій та інших документів дозвільного характеру на основі відповідних документів, отриманих підприємствами залізничного транспорту, у межах строку їх дії. Отже, уже з дня державної реєстрації Акціонерного товариства «Укрзалізниця» мало право здійснювати будь-які види господарської діяльності, які потребували ліцензій чи дозволів, на підставі ліцензій та інших дозвільних документів, отриманих підприємствами залізничної галузі, які знаходилися в процедурі припинення, включаючи Державне підприємство «Донецька залізниця».

З огляду на викладене вище Акціонерне товариство «Українська залізниця» є правонаступником Державного підприємства «Донецька залізниця».

Аналогічна позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.06.2020 у справі № 910/5953/17, в п. 64 якої зазначено, що Акціонерне товариство «Укрзалізниця» є правонаступником Державного підприємства «Донецька залізниця» з дати державної реєстрації Акціонерного товариства «Укрзалізниця» - 21.10.2015.

Згідно із ст. 52 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

Відповідно до ч. 5 ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження» у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив. У разі якщо сторона виконавчого провадження змінила найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім`я чи по батькові (для фізичної особи), виконавець, за наявності підтверджуючих документів, змінює своєю постановою назву сторони виконавчого провадження.

Приписами ч. 1, 2 ст. 334 ГПК України визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.

Статтею 129-1 Конституції України визначено, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Відповідно до ст. 326 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.

Виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 13.12.2012 № 18-рп/2012).

Невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (пункт 3 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 25.04.2012 № 11-рп/2012).

Відповідно до усталеної практики Європейського Суду з прав людини (далі ЄСПЛ) право на суд, захищене статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі Конвенція), було б ілюзорним, якби національна правова система Високої Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов`язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду будь-якій зі сторін.

За таких обставин, враховуючи встановлені вище обставини, наведені положення законодавства, суд дійшов висновку про обґрунтованість заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Дебет» та наявність підстав для заміни боржника у справі № 908/6122/14 Державного підприємства «Донецька залізниця» (ідентифікаційний код 01074957) його правонаступником Акціонерним товариством «Українська залізниця» (ідентифікаційний код 40075815).

Заперечення Акціонерного товариства «Українська залізниця» приймаються судом до уваги з урахуванням вищевикладеного та фактів, встановлених в постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.06.2020 у справі № 910/5953/17.

Керуючись ст. ст. 52, 232, 233, 234, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Дебет» про заміну сторони (боржника) правонаступником № 908/6122/14 задовольнити.

2. Замінити боржника у справі № 908/6122/14 з Державного підприємства «Донецька залізниця» (вул. Артема, 68, м. Донецьк, 83001, ідентифікаційний код юридичної особи 01074957) на його правонаступника Акціонерне товариство «Українська залізниця» (вул. Єжи Ґедройця, буд. 5, м. Київ, 03150, ідентифікаційний код юридичної особи 40075815).

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення (частина 1 статті 235 Господарського процесуального кодексу України).

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статтями 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.

Дана ухвала є невід`ємною частиною наказу господарського суду Запорізької області від 17.03.2015 № 908/6122/14 про стягнення з Державного підприємства «Донецька залізниця» (83001 м. Донецьк, вул. Артема, 68, код ЄДРПОУ 01074957) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК Добропіллявугілля» (85043 Донецька область, м. Добропілля, м. Білицьке, вул. Красноармійська, 1а, код ЄДРПОУ 37014600) 7 774 (сім тисяч сімсот сімдесят чотири) грн. 23 коп. вартості нестачі вугілля, 1 827 (одна тисяча вісімсот двадцять сім) грн. 00 коп. судового збору.

Копію даної ухвали направити сторонам у справі.

Повний текст ухвали складено та підписано 01.05.2024.

Повний текст ухвали розміщено в Єдиному державному реєстрі судових рішень за веб-адресою у мережі Інтернет за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua.

Суддя С.С. Дроздова

Дата ухвалення рішення30.04.2024
Оприлюднено02.05.2024
Номер документу118752636
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/6122/14

Ухвала від 30.04.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Ухвала від 24.04.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Ухвала від 28.02.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Ухвала від 26.02.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Ухвала від 20.02.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Ухвала від 30.06.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Ухвала від 18.02.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Ухвала від 27.01.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Рішення від 04.03.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

Ухвала від 25.12.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Дроздова С.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні