Ухвала
від 01.05.2024 по справі 240/28926/23
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

(про закриття провадження у справі)

01 травня 2024 року м. Житомир справа № 240/28926/23

категорія 108120000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Попової О. Г., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області до Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про визнання протиправним та скасування пункту листа-відмови,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області із позовом до Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати пункт 1 листа-вимоги Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області №260604-14/2753-2023 від 14.09.2023 "Про усунення порушень законодавства".

Ухвалою суду від 11.10.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.

Протокольною ухвалою суду від 03.04.2024 судове засідання відкладено на 30.04.2024 об 12 год. 00 хв.

24.04.2024 на електронну адресу представником Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області подано заяву про закриття провадження у справі на підставі п.7 ч.1 ст.238 КАС України.

В судове засідання призначене на 30.04.2024 прибули представники відповідача.

Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без його участі.

Суд на місці ухвалив продовжити розгляд справи без участі представників третіх осіб.

У судовому засіданні судом винесено на розгляд клопотання представника Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області про закриття провадження у справі.

Представники відповідача в судовому засіданні щодо задоволення клопотання про закриття провадження у справі поклались на розсуд суду.

Розглянувши питання про закриття провадження у справі суд встановив такі фактичні обставини.

Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області провело ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області за період з 01.01.2021 по 31.03.2023, за результатами якої склало акт ревізії від 16.08.2023 №04-30/04.

Актом ревізії встановлено, що на порушення вимог підпункту 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 №335 «Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану», якою передбачено, що на період воєнного стану на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України визначається на підставі калькуляції витрат, сформованої виконавцем державного контракту (договору), пункту 8 постанови Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану , затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275, якою передбачено, що державні контракти (договори), для потреб оборони, передбаченими цими особливостями, укладаються державними замовниками з урахуванням положень Постанови №335, Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 №318, яким визначено склад витрат та до якої віднесено виробничу собівартість продукції (товарів, послуг), адміністративні витрати на збут та інші операційні витрати, установою незаконно перераховано коштів чотирьом виконавцям державних контрактів на загальну суму 2 645 747,66 грн.

Головне управління не погоджуючись з таким формулюванням "порушення", підписало акт ревізії з запереченнями (зауваженнями) та надіслало відповідачу обґрунтовані заперечення з цього питання №04-30/04 від 16.08.2023.

14.09.2023 Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області листом від 14.09.2023 №260604-14/2753-2023 надіслало Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області вимогу щодо усунення порушень за результатами проведеної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області за період з 01.01.2021 по 31.03.2023 (акт від 16.08.2023 №04-30/04), даним листом Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області вимагає у Головного управління «Забезпечити відповідно до норм статей 216-229 Господарського кодексу України та статей 22,610-625 та 629 Цивільного кодексу України стягнення матеріальної шкоди, спричиненої внаслідок оплати завищеної вартості товарів для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану з 4 виконавців державних контрактів (договорів) на користь ГУ ДСНС України у Житомирській області матеріальної шкоди в сумі 2 645 747, 66 грн. шляхом звернення в суд.».

Під час розгляду справи Верховна Рада України 22.02.2024 прийняла Закон України № 3589-IX «Про внесення змін до Закону України «Про оборонні закупівлі» щодо удосконалення правового регулювання ціноутворення в оборонних закупівлях під час дії правового режиму воєнного стану», який набрав законної сили 16.03.2024.

Вказаним Законом статтю 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» після частини другої доповнено новою частиною такого змісту:

"3. Особливості формування ціни державного контракту (договору) з оборонних закупівель, який укладається під час дії правового режиму воєнного стану:

у складі ціни державного контракту (договору) на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони враховуються витрати, зокрема податки, збори та інші передбачені законодавством обов`язкові платежі, і прибуток виконавця;

у разі якщо придбання товарів, робіт і послуг оборонного призначення, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони під час дії правового режиму воєнного стану здійснюється за неконкурентною процедурою закупівель або без проведення видів (процедур) закупівель, визначених законодавством, рівень прибутку у складі ціни державного контракту (договору) не може перевищувати рівень прибутку (граничний рівень прибутку), встановлений Кабінетом Міністрів України на момент укладення відповідного державного контракту (договору);

у разі не встановлення Кабінетом Міністрів України рівня прибутку (граничного рівня прибутку), визначеного цією частиною, ціна товарів, робіт і послуг визначається державним контрактом (договором), що укладається за неконкурентною процедурою закупівель або без проведення видів (процедур) закупівель, визначених законодавством, відповідно до пропозиції виконавця з урахуванням прибутку такого виконавця".

Також розділ Х1 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про оборонні закупівлі» доповнено пунктом 81, згідно з яким положення частини 3 статті 30 цього Закону застосовуються до державних контрактів (договорів) на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України, які укладені за неконкурентною процедурою закупівель або без проведення видів (процедур) закупівель, визначених законодавством, та/або виконувалися (виконуються) під час дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2024 року №2102-1Х».

Тобто Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про оборонні закупівлі» щодо удосконалення правового регулювання ціноутворення в оборонних закупівлях під час дії правового режиму воєнного стану» від 22.03.2024 до № 3589-IX встановив, що у складі ціни державного контракту (договору) на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони враховується, зокрема, прибуток виконавця, і надав зворотну дію закону в часі, розповсюдивши вказану норму на державні контракти (договори) з часу дії правового режиму воєнного стану в Україні, тобто з 24 лютого 2022 року.

Вказані обставини свідчать, що внаслідок зміни правового регулювання, яке відбулось під час розгляду справи №240/28926/23 скасовано раніше діючу правову заборону, якою включення прибутку до ціни товару (роботи, послуги) при укладенні чи виконанні державного контракту (договору) на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони визнавалось протиправним, та переведено такі дії із категорії протиправних у категорію законних.

У зв`язку з цим Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області листом №260606-14/856-2024 від 20.03.2024 інформувало Головне управління ДСНС в Житомирській області про те, що пункт 2 вимоги, оформленої листом №260604-14/2753-2023 від 14.09.2023, не підлягає виконанню.

Тобто Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області внаслідок зміни законодавства змінив індивідуальний акт, який оскаржується, визначивши, що пункт 2 вимоги не підлягає виконанню.

Згідно пункту 7 частини 1 ст. 238 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі щодо оскарження індивідуальних актів та дій суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані акти та дії суб`єкта владних повноважень було змінено або скасовано рішенням суду, яке набрало законної сили.

Отже за вказаних обставин суд дійшов висновку про наявність підстав для закриття провадження у справі на підставі пункту 7 частини 1 статті 238 КАС України.

Частиною 2 статті 238 КАС України передбачено, що про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету. Ухвала суду про закриття провадження у справі може бути оскаржена.

Керуючись статтями 238, 239, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ухвалив:

Заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області про закриття провадження у справі задовольнити.

Закрити провадження в адміністративній справі № 240/28926/23 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області до Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області про визнання протиправним та скасування пункту листа-відмови.

Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею.

Ухвала суду може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя О.Г. Попова

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.05.2024
Оприлюднено03.05.2024
Номер документу118761473
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, Державною аудиторською службою України, державного фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —240/28926/23

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 02.11.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 11.10.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні