ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
01 травня 2024 року о/об 16 год. 00 хв.Справа № 280/1947/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Махунові В.В., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МАГ ЕНЕРГІЯ (вул.Дудикіна, буд.19-А, кв.66, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69065; код ЄДРПОУ 38229166)
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю МАГ ЕНЕРГІЯ (надалі позивач, ТОВ МАГ ЕНЕРГІЯ) звернулося до суду з позовом до Держаної податкової служби України (надалі відповідач-1, ДПС України), Головного управління ДПС у Запорізькій області (надалі відповідач-2, ГУ ДПС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10133491/38229166 від 11.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 24.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних; 2) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 24.10.2023 за датою її направлення на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МАГ ЕНЕРГІЯ; 3) визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10175886/38229166 від 15.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 04.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних; 4) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 04.11.2023 за датою її направлення на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МАГ ЕНЕРГІЯ.
У позовній заяві зазначено: «… На виконання вимог пп.«а» п.187.1 ст.187, з урахуванням абзацу першого п.201.7 ст.201 Податкового кодексу України (надалі за текстом - ПК України), за правилом першої події (одержана на розрахунковий рахунок Субпідрядника передоплата за роботи від Генпідрядника в сумі 218028,31 грн., в тому числі ПДВ 20% - 36338,06 грн. згідно рахунку-фактури №СФ-0000015 від 10.10.2023р. та договору субпідряду №10/10/23), Позивачем складено та надіслано засобами електронного зв`язку податкову накладну №1 від 10.10.2023р. на загальну суму 218028,34 грн, у тому числі ПДВ 20% - 36338,06 грн. (додаток 15) для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі за текстом - ЄРПН). Крім того, на виконання вимог пп.«б» п.187.1 ст.187 ПК України, за правилом першої події (24.10.2023р. Позивачем виконані робити з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на об`єкті: «Капітальний ремонт вул.Василя Нікітіна, м.Кропивницький. Коригування» на загальну суму 392949,68 грн., в тому числі ПДВ 20% - 65491,61 грн. згідно довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати від 24.10.2023р., акту №1 приймання виконаних будівельних робіт від 24.10.2023р. та договору субпідряду №10/10/23) Позивачем складено та надіслано засобами електронного зв`язку податкову накладну №4 від 24.10.2023р. на загальну суму 174921,34 грн., у тому числі ПДВ 20% - 29153,56 грн. (392949,68 грн. (всього) - 218028,34 грн. (попередня оплата) = 174921,34 грн., додаток 16) для реєстрації в ЄРПН. Тобто, дана податкова накладна складена Позивачем на решту суми вартості виконаних робіт, оскільки була попередня оплати за роботи в розмірі 218028,34 грн., в тому числі ПДВ 20% - 36338,06 грн., здійснена Генпідрядником на підставі рахунку-фактури №СФ-0000015 від 10.10.2023р. та договору субпідряду №10/10/23. Засобами електронного зв`язку Позивач отримав: - квитанцію №9290181421 від 31.10.2023р. (додаток 15) до податкової накладної №1 від 10.10.2023р. про те, що документ збережено, однак реєстрація даної податкової накладної в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі за текстом - Порядок), оскільки обсяг постачання товару/послуги 42.11, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник "D" = 10.0941%, "Р" = 100 та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію даної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних; - квитанцію №9303117335 від 10.11.2023р. (надалі за текстом - квитанція №9303117335 від 10.11.2023р., додаток 16) до податкової накладної №4 від 24.10.2023р. про те, що документ збережено, однак реєстрація даної податкової накладної в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі за текстом - Порядок), оскільки обсяг постачання товару/послуги 42.11, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник "D" = 10.0941%, "Р"=33431 та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач скористався своїм правом, передбаченим пунктами 4-5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019р. №520 та направив засобами електронного зв`язку: - повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 03.11.2023р. до податкової накладної №1 від 10.10.2023р. та 7 додатків до нього (додаток 17). В даному повідомленні Позивач обґрунтував правомірність складення податкової накладної №1 від 10.10.2023р.; - повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №2 від 23.11.2023р. до податкової накладної №4 від 24.10.2023р. та 13 додатків до нього (додаток 18). В даному повідомленні Позивач обґрунтував правомірність складення податкової накладної №4 від 24.10.2023р. Однак, податкову накладну №1 від 10.10.2023р. було зареєстровано, про що свідчить автоматично сформований штамп «Зареєстровано в ЄРПН» на даній накладній, а відносно податкової накладної №4 від 24.10.2023р. - Відповідачем 1 прийнято рішення №10133491/38229166 від 11.12.2023р. (надалі за текстом - Рішення №10133491/38229166 від 11.12.2023р., додаток 19) про відмову у реєстрації даної податкової накладної в ЄРПН. Фактична підстава для відмови у реєстрації податкової накладної №4 від 24.10.2023р. - «ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Додаткова інформація: не зазначено.». При цьому, жодної конкретизації наведеного вище твердження загального характеру текст Рішення №10133491/38229166 від 11.12.2023р. Відповідача 1 не містить. … На виконання вимог п.187.7 ст.187 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань (04.11.2023р. Позивачем на свій розрахунковий рахунок одержано грошові кошти за роботи від КП «ЕЛУАШ» на загальну суму 521032,16 грн., в тому числі ПДВ 20% - 86838,69 грн. (додаток 29) згідно договору №53/ЕЗ та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати від 25.10.2023р. за жовтень 2023р., за жовтень-2 2023р., за жовтень-3 2023р. та актів №1-3 приймання виконаних будівельних робіт від 25.10.2023р. за жовтень 2023р., за жовтень-2 2023р., жовтень-3 2023р.) Позивачем складено та надіслано засобами електронного зв`язку податкову накладну №1 від 04.11.2023р. на загальну суму 521032,16 грн., в тому числі ПДВ 20% 86838,69 грн. (додаток 30) для реєстрації в ЄРПН. Засобами електронного зв`язку Позивач отримав: - квитанцію №9320102968 від 27.11.2023р. (надалі за текстом - квитанція №9320102968 від 27.11.2023р., додаток 30) до податкової накладної №1 від 04.11.2023р. про те, що документ збережено, однак реєстрація даної податкової накладної в ЄРПН зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі за текстом - Порядок), оскільки обсяг постачання товару/послуги 42.11, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлено: показник "D"=6.2803%, "Р"=0 та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач скористався своїм правом, передбаченим пунктами 4-5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019р. №520 та направив засобами електронного зв`язку: - повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №3 від 29.11.2023р. до податкової накладної №1 від 04.11.2023р. та 16 додатків до нього (додаток 31). В даному повідомленні Позивачем обґрунтовано правомірність складення податкової накладної №1 від 04.11.2023р. Однак, відносно податкової накладної №1 від 04.11.2023р. Відповідачем 1 прийнято рішення №10175886/38229166 від 15.12.2023р. (надалі за текстом - Рішення №10175886/38229166 від 15.12.2023р., додаток 32) про відмову у реєстрації даної податкової накладної в ЄРПН. Фактична підстава для відмови у реєстрації податкової накладної №1 від 04.11.2023р. - «ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Додаткова інформація: не зазначено.». При цьому, жодної конкретизації наведеного вище твердження загального характеру текст Рішення №10175886/38229166 від 15.12.2023р. Відповідача 1 не містить. … Позивач вважає, що зазначені Рішення Відповідача 1 №10133491/38229166 від 11.12.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 24.10.2023р. в ЄРПН та №10175886/38229166 від 15.12.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 04.11.2023р. в ЄРПН є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а Відповідача 2 необхідно зобов`язати зареєструвати в ЄРПН податкові накладні №4 від 24.10.2023р. та №1 від 04.11.2023р. за датами їх направлення Позивачем на реєстрацію …».
Позивач підтримав позовні вимоги.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 11.03.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.
Представником відповідачів-1,2 подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено: «… Реєстрація податкової накладної: ПН №1 від 04.11.2023 виписана ТОВ «МАГ ЕНЕРГІЯ» на адресу Комунальне підприємство "Експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів" (ЄДРПОУ 03345018) щодо постачання товарів, а саме: послуги з нанесення дорожньої розмітки на загальну суму операцій 434193,47 грн. (ПДВ 86838,69 грн.) зупинена. Реєстрація вказаної податкової накладної зупинена з наступних підстав. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 04.11.2023 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 42.11, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=6.2803%, "P"=0. Платнику податків пропонувалось надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Таким чином, у квитанціях про зупинення податкової накладної ПН №1 від 04.11.2023 міститься детальне та чітке посилання на критерій ризиковості платника податку, якому відповідала зупинена податкова накладна та який відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Позивач скористався своїм правом та надав на розгляд Комісії Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено з документами, із додатками. … Після опрацювання пакету документів, наданих Позивачем, Комісією ГУ ДПС у Запорізькій області, відповідно додатку 1 до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (пункт 9), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (зі змінами) винесені наступні рішення: №10175886/38229166 від 15.12.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 04.11.2023. Рішення про відмову в реєстрації податкових накладних прийнято у зв`язку з: «ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиномуреєстрі податкових накладних, платником податку». … Реєстрація податкової накладної: ПН №4 від 24.10.2023 виписана ТОВ «МАГ ЕНЕРГІЯ» на адресу ПП «ТЕК Центр» (ЄДРПОУ 38146939) щодо постачання товарів, а саме: послуги з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки доріг на об`єкті вул.Василя Нікітіна, м.Кропивницький на загальну суму операцій 145767,78 грн. (ПДВ 29153,56 грн.) зупинена. Реєстрація вказаної податкової накладної зупинена з наступних підстав. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 24.10.2023 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 42.11, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D" = 10.0941%, "P"=33431. Платнику податків пропонувалось надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Таким чином, у квитанціях про зупинення податкової накладної ПН №4 від 24.10.2023 міститься детальне та чітке посилання на критерій ризиковості платника податку, якому відповідала зупинена податкова накладна та який відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Позивач скористався своїм правом та надав на розгляд Комісії Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено з документами, із додатками. … Після опрацювання пакету документів, наданих Позивачем, Комісією ГУ ДПС у Запорізькій області, відповідно додатку 1 до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (пункт 9), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (зі змінами) винесені наступні рішення: №10133491/38229166 від 11.12.2023р. про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 24.10.2023. Рішення про відмову в реєстрації податкових накладних прийнято у зв`язку з: «ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку». … Обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Вказані первинні документи мають відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність». Тобто, контролюючий орган має запропонувати платнику податків надати документи та пояснення на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи. Таким чином, Комісія приймала Рішення про відмову у реєстрації ПН тільки на підставі тих документів, які надавались на розгляд Комісії. … Враховуючи встановлені обставини справи та виходячи з наведених вище норм, в даному випадку, зобов`язання покладені на Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначені податкові накладні є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання Державної податкової служби України повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних ТОВ «МАГ ЕНЕРГІЯ». …».
Представник відповідачів-1,2 проти позову заперечував.
Позивачем подано до суду відповідь на відзив, в якій зазначено: «… Отже, можливість надання Позивачем вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності складання та подання податкових накладних №1 від 10.10.2023р. та №4 від 24.10.2023р. прямо залежить від зазначення ГУ ДПС у Запорізькій області у квитанціях №9303117335 від 10.11.2023р. та №9320102968 від 27.11.2023р. чіткого переліку витребуваних документів. При цьому, у разі зупинення реєстрації податкових накладних №1 від 10.10.2023р. та №4 від 24.10.2023р. на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, ГУ ДПС у Запорізькій області повинне вимагати від Позивача документи на спростування наявних у ГУ ДПС у Запорізькій області сумнівів, вказавши які саме аспекти належить висвітлити Позивачеві у своїх поясненнях, чого зроблено не було. Посилання на пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій у квитанціях про зупинення реєстрації є невизначеним, а отже, таким, що звужує права Позивача щодо надання документів. 2.Щодо твердження ГУ ДПС у Запорізькій області у відзиві на позовну заяву про те, що «Рішення про відмову у реєстрації ПН, було прийняте Комісією в зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, платником податку.». Так, ГУ ДПС у Запорізькій області направлені: - повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10048527/38229166 від 29.11.2023р. (додаток 35 до позовної заяви) до податкової накладної №4 від 24.10.2023р. В даному повідомленні ГУ ДПС у Запорізькій області вказано, що для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної №4 від 24.10.2023р. в ЄРПН Позивачеві необхідно надати письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній №4 від 24.10.2023р., реєстрацію якої зупинено, а саме: «надати пояснення що до нарахування (виплати) заробітної плати на рівні (нижче) мінімальної, штатний розпис.»; - повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10089478/38229166 від 05.12.2023р. (додаток 36 до позовної заяви) до податкової накладної №1 від 04.11.2023р. В даному повідомленні ГУ ДПС у Запорізькій області вказано, що для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної №1 від 04.11.2023р. в ЄРПН Позивачеві необхідно надати письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній №1 від 04.11.2023р., реєстрацію якої зупинено, а саме: «надати пояснення що до нарахування (виплати) заробітної плати на рівні (нижче) мінімальної, штатний розпис.». Однак, на думку Позивача, надані ГУ ДПС у Запорізькій області засобами електронного зв`язку повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №2 від 23.11.2023р. до податкової накладної №4 від 24.10.2023р. та 13 додатків до повідомлення (надалі за текстом - Повідомлення №2 від 23.11.2023р.) і №3 від 29.11.2023р. до податкової накладної №1 від 04.11.2023р. та 16 додатків до повідомлення (надалі за текстом - Повідомлення №3 від 29.11.2023р.) повністю підтверджують реальність здійснення господарських операцій за кодом КВЕД 42.11 та правомірність складення даних податкових накладних виходячи з наступного. Так, код КВЕД 42.11., на який посилається ГУ ДПС у Запорізькій області в квитанціях №9303117335 від 10.11.2023р. та №9320102968 від 27.11.2023р., включає: - будівництво автострад, вулиць, доріг, інших транспортних і пішохідних доріжок; - укладання поверхонь вулиць, доріг, автострад, мостів або тунелів; - асфальтування доріг; - фарбування та маркування доріг; - установлення аварійних загороджень, світлофорів та іншого подібного устатковання; - будівництво злітно-посадкових смуг. Позивачем, разом з Повідомленням №2 від 23.11.2023р. до податкової накладної №4 від 24.10.2023р. направлено ГУ ДПС у Запорізькій області в якості додатків копії таких документів: - договір субпідряду №10/10/23 від 10.10.2023р. (№6, найменування файлу документу «6_завір_копія_Договору_compressed.pdf»), який укладено між Позивачем (Субпідрядником) та Приватним підприємством «ТЕК ЦЕНТР» (Генпідрядником, ПП «ТЕК ЦЕНТР») на умовах якого Субпідрядник зобов`язався на свій ризик виконати роботи з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на об`єкті: «Капітальний ремонт вул. Василя Нікітіна, м. Кропивницький. Коригування» з використанням своїх матеріалів, обладнання, устаткування та техніки, а Генпідрядник зобов`язався прийняти і оплатити виконані роботи; - додаток до договору субпідряду №10/10/23 від 10.10.2023р. - договірна ціна на будівництво нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на об`єкті: «Капітальний ремонт вул. Василя Нікітіна, м. Кропивницький. Коригування», що здійснюється в 2023 році (№7, найменування файлу документу «7_завір_копія_ДЦ_до договору.pdf»), яка підтверджує факт ціни договору субпідряду №10/10/23 від 10.10.2023р.; - рахунок-фактура №СФ-0000015 від 10.10.2023р. до договору субпідряду №10/10/23 від 10.10.2023р. (№1, найменування файлу документу «1_Рах_МЕ_СФ-0000015_від_10.10.2023р..pdf»), згідно якого ПП «ТЕК ЦЕНТР» (Генпідрядником) перераховано Позивачеві (Субпідряднику) попередню оплату за роботи з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на об`єкті: «Капітальний ремонт вул. Василя Нікітіна, м. Кропивницький. Коригування» в розмірі 218028,34 грн., в тому числі ПДВ 20% - 36338,06 грн.; - банківська виписка за 10.10.2023р. з рахунку Позивача (Субпідрядника) (№2, найменування файлу документу «2_Виписка_по_рахунку_МЕ.pdf»), яка підтверджує факт перерахування ПП «ТЕК ЦЕНТР» (Генпідрядника) Позивачеві (Субпідряднику) попередньої оплати за роботи з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на об`єкті: «Капітальний ремонт вул. Василя Нікітіна, м. Кропивницький. Коригування» в розмірі 218028,34 грн., в тому числі ПДВ 20% - 36338,06 грн.; - платіжна інструкція №3684 від 10.10.2023р. (№3, назва файлу «3_Платіжна інструкція_3684_від_10.10.2023р..pdf»), яка підтверджує факт перерахування ПП «ТЕК ЦЕНТР» (Генпідрядником) Позивачеві (Субпідряднику) попередньої оплати за роботи з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на об`єкті: «Капітальний ремонт вул. Василя Нікітіна, м. Кропивницький. Коригування» згідно договору субпідряду №10/10/23 від 10.10.2023р. в розмірі 218028,34 грн., в тому числі ПДВ 20% - 36338,06 грн.; - лист ПП «ТЕК ЦЕНТР (Генпідрядника) за вих. №64 від 02.11.2023р. (№4, найменування файлу документу «4_Лист_ТЕК ЦЕНТР_щодо зміни призначення платежу.pdf»), який підтверджує факт перерахування ПП «ТЕК ЦЕНТР» (Генпідрядником) Позивачеві (Субпідряднику) попередньої оплати за роботи з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на об`єкті: «Капітальний ремонт вул. Василя Нікітіна, м. Кропивницький. Коригування» згідно договору субпідряду №10/10/23 від 10.10.2023р. в розмірі 218028,34 грн., в тому числі ПДВ 20% - 36338,06 грн.; - видаткова накладна №РБ-0000159 від 11.10.2023р. (№5, найменування файлу документу «5_Видаткова накладна від 11.10.2023р. на придбання матеріалів під дор.розмітку.pdf»), яка підтверджує факт придбання Позивачем (Субпідрядником) матеріалів для виконання робіт з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на об`єкті: «Капітальний ремонт вул.Василя Нікітіна, м.Кропивницький. Коригування»; - видаткова накладна №11 від 10.10.2023р. (№13, найменування файлу документу «ВН_на мтц від ФОП КХВ.pdf»), яка підтверджує факт придбання Позивачем (Субпідрядником) матеріалів для виконання робіт з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на об`єкті: «Капітальний ремонт вул.Василя Нікітіна, м.Кропивницький. Коригування»; - довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати від 24.10.2023р. та акт №1 приймання виконаних будівельних робіт від 24.10.2023р. (№8, найменування файлу документу «Акт виконаних робіт.pdf»), які підтверджують факт виконання Позивачем (Субпідрядником) робіт з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на об`єкті: «Капітальний ремонт вул.Василя Нікітіна, м.Кропивницький. Коригування» згідно договору субпідряду №10/10/23 від 10.10.2023р. на загальну суму 392949,68 грн., в тому числі ПДВ 20% - 65491,61 грн.; - рахунок-фактура №СФ-0000020 від 24.10.2023р. до договору субпідряду №10/10/23 від 10.10.2023р. (№10, найменування файлу документу «Рахунок.pdf»), згідно якого ПП «ТЕК ЦЕНТР» (Генпідрядником) перераховано Позивачеві (Субпідряднику) оплату за роботи з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на об`єкті: «Капітальний ремонт вул. Василя Нікітіна, м. Кропивницький. Коригування» в розмірі 174921,34 грн., в тому числі ПДВ 20% - 29153,56 грн. (392949,68 грн. (всього) 218028,34 грн. (попередня оплата) = 174921,34 грн. (залишок); - договір надання послуг дорожньо-розміточної техніки №250523 від 23.05.2023р. (№9, найменування файлу документу «техніка Договір на залучення техніки від 25.05.2023_compressed.pdf»), який укладено між Позивачем (Замовником) та Фізичною-особою підприємцем ОСОБА_1 (ФОП ОСОБА_1 , Виконавцем) на умовах якого ФОП ОСОБА_1 (Виконавець) зобов`язався надати Позивачеві (Замовнику) послуги дорожньо-розміточною технікою; - додаткова угода від 16.10.2023р. до договору надання послуг дорожньо-розміточної техніки №250523 від 23.05.2023р. (№12, найменування файлу документу «техніка_ДУ від 16.10.2023_Тек Центр.pdf») на умовах якої ФОП ОСОБА_1 (Виконавець) зобов`язується надати Позивачеві (Замовнику) послуги з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на об`єкті: «Капітальний ремонт вул. Василя Нікітіна, м. Кропивницький. Коригування» згідно технічного завдання з матеріалів Позивача (Замовника) на суму 35490,22 грн. без ПДВ; - акт від 24.10.2023р. здачі-прийняття виконаних робіт (наданих послуг) - (№11, найменування файлу документу «техніка_Акт вик робіт на техніку та послуги.pdf»), який підтверджує факт виконання ФОП ОСОБА_1 (Виконавцем) робіт (послуг) з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на об`єкті: «Капітальний ремонт вул.Василя Нікітіна, м.Кропивницький. Коригування» на загальну суму 35490,22 грн. без ПДВ. … Однак, ГУ ДПС у Запорізькій області, за наявності наданого разом з повідомленнями №2 від 23.11.2023р. та №3 від 29.11.2023р. документального підтвердження, не взято до уваги те, що: - за договором субпідряду №10/10/23 від 10.10.2023р., який укладено між Позивачем (Субпідрядником) та ПП «ТЕК ЦЕНТР» (Генпідрядником) фактично роботи виконані ФОП ОСОБА_1 на підставі укладеного між Позивачем (Замовником) та ФОП ОСОБА_1 (Виконавцем) договору надання послуг дорожньо-розміточної техніки №250523 від 23.05.2023р.; - за договором №53/ЕЗ від 15.09.2023р., який укладено між Позивачем (Виконавцем) та КП «ЕЛУАШ») (Замовником) фактично послуги надані ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» на підставі укладеного між Позивачем (Замовником) та ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» (Виконавцем) договору про виконання робіт (надання послуг) №03/23 від 21.08.2023р. До речі, факт виконання/надання робіт/послуг субпідрядниками підтверджується не тільки договорами, а й первинними документами, які були надані як ГУ ДПС у Запорізькій області так і ДПС України. Тобто, Позивач за договором субпідряду №10/10/23 від 10.10.2023р. та за договором №53/ЕЗ від 15.09.2023р. роботи/послуги виконав/надав не власним кваліфікованим персоналом, матеріально-технічною базою, а шляхом залучення кваліфікованого персоналу, матеріально-технічної бази субпідрядників - ФОП ОСОБА_1 (на підставі договору надання послуг дорожньо- розміточної техніки №250523 від 23.05.2023р.) та ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» (на підставі договору про виконання робіт (надання послуг) №03/23 від 21.08.2023р.). Позивач, листом від 08.11.2023р. за вих. №33 на запит ГУ ДПС у Запорізькій області за вих. №38943/6/08-01-24-10-02 від 21.09.2023р. про надання пояснень щодо причин нарахування заробітної плати у II кварталі 2023 року в розмірах менше мінімально законодавчо встановленого рівня вже повідомляв ГУ ДПС у Запорізькій області, що згідно наказу за №1 від 28.02.2022р. з 01.03.2022р. Позивач тимчасово призупив господарську діяльність та дію трудових договорів, але з правом виклику, у разі виробничої необхідності, на роботу працівників та нарахуванням їм заробітної плати за фактично відпрацьований час (додаток 37 до позовної заяви). … А ще, Позивач листом від 05.02.2024р. за вих. №1 на запит ГУ ДПС у Запорізькій області за вих. №52469/6/08-01-24-10-02 від 28.12.2023р. про надання пояснень щодо причин нарахування заробітної плати у III кварталі 2023 року в розмірах менше мінімально законодавчо встановленого рівня повідомляв ГУ ДПС у Запорізькій області, що за весь 2023 рік, в тому числі і III квартал 2023 року Позивач виконував виключно та лише функції генерального підрядника, а на виконання основного обсягу робіт чи послуг залучав субпідрядників з власним кваліфікованим персоналом та матеріально-технічною базою та надав штатний розпис (додаток 39 до позовної заяви). ...».
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
В абз.1 п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно доЗакону України"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності (підрядники та субпідрядники) можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту14.1.266пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу. (…).
Згідно з абз.1-2 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
У Додатку №1 до «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, наведені «Критерії ризиковості платника податку на додану вартість»: «1.Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах. 2.Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах. 3.Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами. 4.Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками. 5.Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банку/небанківського надавача платіжних послуг, крім рахунків у Казначействі (крім бюджетних установ). 6.Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормампідпункту 16.1.3пункту 16.1 статті 16 таабзацу першогопункту 49.2 іпункту 49.18статті 49 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), з урахуванням вимогпідпункту 69.1пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу. 7.Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормампідпункту 16.1.3пункту 16.1 статті 16 тапункту 46.2статті 46 Кодексу, з урахуванням вимогпідпункту 69.1пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Кодексу. 8.У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстраціїподатковій накладній/розрахунку коригування. Довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС».
У Додатку №3 до «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, наведені «Критерії ризиковості здійснення операцій»: «1.Обсяг постачання товару/послуги згідно з кодомУКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений уподатковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку. 2.Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначенимипідпунктами 215.3.1і215.3.2пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку вподатковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення. 3.Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно зУКТЗЕДвідповідно допідпункту 215.3.4пункту 215.3 статті 215 Кодексу. 4.Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг доподаткової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно зУКТЗЕД- зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно доДержавного класифікатора продукції та послуг- перших двох цифр кодів, за умовними кодами такого товару - перших п`яти цифр кодів), за відсутності у врахованій таблиці даних платника податку товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару, на який здійснюється зміна номенклатури товару/послуги. 5.Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданого отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, над величиною залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстріподаткових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зменшеного у 1,5 раза та зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги. 6.Подання для реєстрації в Реєстрі розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань доподаткової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, у строк, що перевищує 30 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановленихКодексом, крім розрахунку коригування до податкової накладної, у якій відображені операції з постачання електричної енергії (товарна підпозиція2716 згідно з УКТЗЕД), постачання природного газу (товарні підпозиції 2705, 2709 та 2711 11 згідно з УКТЗЕД), постачання теплової енергії (умовний код товару 00401)».
Належної мотивації підстав та причин віднесення операцій ТОВ МАГ ЕНЕРГІЯ до ризикових відповідно до п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій» (які є Додатком №3 до «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165) Рішення ГУ ДПС у Запорізькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10133491/38229166 від 11.12.2023, №10175886/38229166 від 15.12.2023 не містять.
Відповідно до п.25 «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Згідно з п.30 «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, комісія контролюючого органу складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше семи членів.
У п.40, п.42-п.46 «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, зазначено: «40. Голова, заступник голови, секретар та члени комісії контролюючого органу беруть участь у засіданні особисто та не мають права делегувати своїх представників для участі в її засіданні. Засідання комісії контролюючого органу є правоможним за умови присутності на ньому не менше двох третин її затвердженого персонального складу. Засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду. У разі потреби член комісії контролюючого органу подає голові комісії пропозиції щодо проведення додаткового засідання. Рішення комісії контролюючого органу приймається шляхом відкритого голосування. Рішення комісії контролюючого органу приймається більшістю голосів присутніх на засіданні членів такої комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні. Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови, секретарем та членами комісії, які брали участь у засіданні. Ведення обліку матеріалів щодо роботи комісії контролюючого органу здійснюється секретарем такої комісії. Присутній на засіданні комісії контролюючого органу член комісії, який не згоден з рішенням комісії або утримався від голосування, повинен викласти у письмовій формі свою окрему думку, яка додається до матеріалів засідання такої комісії. … 42. Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС. 43. Матеріали засідання комісії контролюючого органу зберігаються десять років. 44. Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні). 45. Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу. 46. У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення».
Відповідачем-1,2 не надано до суду доказів додержання вимог п.44 «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165 результатів проведених перевірок поданих платником податку копій документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Також, відповідачем-1,2 не надано до суду копії протоколів засідання Комісії під час прийняття Рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10133491/38229166 від 11.12.2023, №10175886/38229166 від 15.12.2023, матеріалів щодо роботи комісії, тощо.
Відтак, відповідачем-1,2 документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.
Відповідно до п.19 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України №341 від 26.04.2017) (надалі «Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних»), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно з п.20 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду копії: Договорів; рахунків-фактур; податкових накладних; банківських виписок; платіжних інструкцій; видаткових накладних; Актів передачі-приймання матеріальних цінностей; товаро-транспортних накладних; Актів здачі-прийняття виконаних робіт (надання послуг); Актів приймання виконаних будівельних робіт; інших документів.
У Рішеннях про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10133491/38229166 від 11.12.2023, №10175886/38229166 від 15.12.2023 підставою відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено: «Прийнято рішення про: … відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з: ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку; …».
Позивачем надсилалось до контролюючого органу Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.
Відповідачі-1,2 не висловили жодних зауважень щодо поданих позивачем до контролюючого органу документів та способу їх направлення.
У чому саме полягає: «… Обсяг постачання товару/послуг 42.11, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=10.0941%, "Р"=33431 …», «… Обсяг постачання товару/послуг 42.11, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=6.2803%, "Р"=0 …», як то зазначено у Квитанціях про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідач-1,2 документально суду не довів.
Звідси, пропозиції відповідачів-1,2 надати позивачу «пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», як то зазначено у Квитанціях на думку суду є необґрунтованими.
Судом з`ясовано, що вказані пояснення надаються платником податків у довільній формі.
Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.
Що саме повинен був зазначити у поясненнях позивач, хід викладення інформації відповідачі-1,2 суду не довели.
Відповідачами-1,2 не обґрунтовано, що необхідно розуміти під «достатністю» пояснень та копій документів.
Як свідчать матеріали справи, позивачем надано письмові пояснення, додані документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.
Отже, позиція відповідачів-1,2 щодо ненадання позивачем письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України є необґрунтованою.
Позивачем, на думку суду, надані документи та пояснення, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних складених ТОВ МАГ ЕНЕРГІЯ податкових накладних.
Оскільки наведена комісія ГУ ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, функціонує у складі ГУ ДПС у Запорізькій області, то відповідачем у справі, на думку суду, має бути ГУ ДПС у Запорізькій області і розглядатись, відповідно, має рішення цього суб`єкта владних повноважень.
З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10133491/38229166 від 11.12.2023, №10175886/38229166 від 15.12.2023 прийняті комісією ГУ ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірними і підлягають скасуванню.
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч.1 ст.2 КАС України).
Водночас, з урахуванням приписів п.19, п.20 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» та з метою поновлення порушених прав та інтересів позивача Державна податкова служба України повинна бути зобов`язана зареєструвати податкові накладні ТОВ МАГ ЕНЕРГІЯ, які є предметом спору, в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх надходження до контролюючого органу.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене вище, позовні вимоги ТОВ МАГ ЕНЕРГІЯ є обґрунтованими і підлягають задоволенню. Доводи відповідачів-1,2 не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позовну заяву подано до суду в електронній формі, тому, надмірно сплачений позивачем судовий збір у сумі 1211 грн. 20 коп. має бути йому повернутий з Державного бюджету України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю МАГ ЕНЕРГІЯ (вул.Дудикіна, буд.19-А, кв.66, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69065; код ЄДРПОУ 38229166) до 1.Державної податкової служби України (Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053; код ЄДРПОУ 43005393); 2.Головного управління ДПС у Запорізькій області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10133491/38229166 від 11.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 24.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 24.10.2023 за датою її направлення на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МАГ ЕНЕРГІЯ.
Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10175886/38229166 від 15.12.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 04.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 04.11.2023 за датою її направлення на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю МАГ ЕНЕРГІЯ.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю МАГ ЕНЕРГІЯ (вул.Дудикіна, буд.19-А, кв.66, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69065; код ЄДРПОУ 38229166) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663) судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в сумі 2422 грн. 40 коп.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю МАГ ЕНЕРГІЯ (вул.Дудикіна, буд.19-А, кв.66, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69065; код ЄДРПОУ 38229166) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд.8, м.Київ, 04053; код ЄДРПОУ 43005393) судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в сумі 2422 грн. 40 коп.
Повернути Товариству з обмеженою відповідальністю МАГ ЕНЕРГІЯ (вул.Дудикіна, буд.19-А, кв.66, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69065; код ЄДРПОУ 38229166) з Державного бюджету України сплачений 08.02.2024 Платіжною інструкцією №69 судовий збір у частині у сумі 1211 грн. 20 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Повний текст судового рішення складено 01.05.2024.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.05.2024 |
Оприлюднено | 03.05.2024 |
Номер документу | 118762029 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні