Ухвала
від 22.04.2024 по справі 823/3780/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про заміну стягувача у виконавчому листі

22 квітня 2024 року Справа № 823/3780/14

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рідзеля О.А. розглянувши у порядку письмового провадження заяву Головного управління ДПС у Черкаській області про заміну стягувача у виконавчому листі, виданому в адміністративній справі за позовом ДПІ у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ,

ВСТАНОВИВ:

12.04.2024 у Черкаський окружний адміністративний суд надійшла заява Головного управління ДПС у Черкаській області (далі - заявник), в якій просить замінити стягувача - ДПІ у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області на правонаступника - Головне управління ДПС у Черкаській області (далі - заява).

Заява мотивована тим, що стягувач (позивач у справі) ліквідований, а його правонаступником є Головне управління ДПС у Черкаській області (код ЄДРПОУ 44131663). Тому просив задовольнити заяву.

Ухвалою від 15.04.2024 суд призначив судове засідання для розгляду заяви на 22.04.2024 о 10 годині 00 хвилин.

22.04.2024 суду надійшов відзив відповідача на вказану заяву, в якому він просив відмовити у її задоволенні. Зазначив, що постановою ДВС від 29.12.2023 виконавчий лист №823/3780/14 повернуто стягувачу. У зв`язку з цим, на підставі ст.12 Закону України «Про виконавче провадження» строк пред`явлення вказаного виконавчого листа становить до 29.03.2024 і станом на дату подання заяви про заміну сторони (12.04.2024) цей строк пропущений. Відповідач, посилаючись на висновки ВПВС у постанові від 08 лютого 2022 року у справі №2-7763/10, стверджує, що за відсутності підстав для поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання відсутні і підстави для процесуального правонаступництва.

Учасники справи не прибули у судове засідання, хоча повідомлені про час та місце судового засідання в установленому законом порядку.

Відповідно до вимог ч.2 ст.379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) неприбуття сторін не перешкодило розгляду заяви. На підставі ч.9 ст.205 КАС України суд вирішив розгляд заяви здійснювати у письмовому провадженні у зв`язку з неприбуттям учасників у судове засідання та відповідно до ч.4 ст.229 КАС України не здійснювати фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Дослідивши докази, надані в обґрунтування заяви, оцінивши належність, допустимість та достовірність кожного доказу окремо та достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд встановив таке.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2015 року у справі №823/3780/14 стягнуто з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на користь Державного бюджету України через державну податкову інспекцію у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області, податковий борг у сумі 424 494 (чотириста двадцять чотири тисячі чотириста дев`яносто чотири) грн. 40 коп.

З метою примусового виконання вказаного рішення суд 24.04.2015 видав ДПІ у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області виконавчий лист, на підставі якого державним виконавцем Центрального відділу державної виконавчої служби Черкаського міського управління юстиції Москаленко Н.В. постановою від 16.07.2015 відкрито виконавче провадження №48119613.

У подальшому, постановою державного виконавця від 29.12.2023 у межах виконавчого провадження №48119613, виконавчий лист №823/3780/14, виданий 24.04.2015, повернутий стягувачу.

Суд врахував, що постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 №229 «Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів» постановлено реорганізувати шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Міністерства доходів і зборів територіальні органи Державної податкової служби та Державної митної служби.

07.06.2013 зареєстровано юридичну особу, уповноважену на виконання функцій Міндоходів України, Державну податкову інспекцію у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області, яка відповідно до п.3 Постанови КМУ №229 є правонаступником ДПІ у м. Черкасах ДПС у Черкаській області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №311 постановлено реорганізувати територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби, зокрема приєднання ДПІ у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області до ДПІ у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області.

06.05.2016 до ЄДРПОУ внесено запис №10261120009014002 про припинення юридичної особи ДПІ у м Черкасах ГУ Міндоходів у Черкаській області в результаті її реорганізації.

Правонаступником є Державна податкова інспекція у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області.

У подальшому, відповідно до пунктів 1-4 постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №537 утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком Реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.

Установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України. Визначено територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.

Згідно з Додатком 2 до цієї постанови Головне управління ДФС у Черкаській області реорганізується шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Черкаській області.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р забезпечено здійснення Державною податковою службою України покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 №227 функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізацією державної податкової політики.

Наказом Державної податкової служби України від 28.08.2019 №36 розпочато виконання Державної податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України.

Відповідно до Постанови КМУ №893 від 30.09.2020 права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.

На виконання Постанови КМУ Наказом ДПС України від 12.11.2020 №643 затверджено Положення про територіальні органи ДПС, зокрема Положення про Головне управління ДПС у Черкаській області. Згідно з вказаним положенням, Головне управління ДПС у Черкаській області є правонаступником майна та обов`язків Головного управління ДПС у Черкаській області (ЄДРПОУ 43142920).

Відповідно до покладених на нього завдань, звертається до суду у випадках передбачених законом, забезпечує самопредставництво ДПС та Головного управління ДПС у Черкаській області у судах. Головне управління ДПС у Черкаській області є контролюючим органом, органом стягнення. Головне управління ДПС у Черкаській області утворюється без статусу юридичної особи та є органом державної влади, має окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування та є розпорядником бюджетних коштів. Відповідно до Наказу Державної податкової служби України від 24.12.2020 №755 з 01.01.2021 розпочато здійснення територіальними органами ДПС утвореними, як її відокремленими підрозділами повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідовуються.

Згідно з відомостями Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, до Реєстру внесено запис про створення відокремленого підрозділу - Головного управління ДПС у Черкаській області (код ЄДРПОУ - 44131663).

З урахуванням зазначеного, на даний момент всі права та обов`язки первинного позивача у справі ДПІ у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області, що ліквідовано, перейшли до Головного управління ДПС у Черкаській області (код ЄДРПОУ 44131663), яке є його правонаступником.

Відповідно до частин 1, 4 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Зважаючи, що постановою державного виконавця від 29.12.2023 у межах виконавчого провадження №48119613, виконавчий лист №823/3780/14, виданий 24.04.2015, повернутий стягувачу, суд дійшов висновку замінити стягувача саме у вказаному виконавчому листі.

Стосовно доводів відповідача, щодо пропуску строку на пред`явлення виконавчого листа до виконання, суд зазначає таке.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.12 Закону України «Про виконавче провадження» виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців. Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.

Частиною 4 ст.12 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються у разі пред`явлення виконавчого документа до виконання.

Як зазначено вище, постановою державного виконавця від 29.12.2023 у межах виконавчого провадження №48119613, виконавчий лист №823/3780/14, виданий 24.04.2015, повернутий стягувачу.

Водночас, указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України №2102-ІХ від 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Строк дії воєнного стану неодноразово продовжувався і на теперішній час його дію не припинено.

Відповідно до підп.4 п.10-2 розділу ХІІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про виконавче провадження» в редакції Закону України від 15 березня 2022 року №2129-ІХ, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України визначені цим Законом строки перериваються та встановлюються з дня припинення або скасування воєнного стану.

Цей Закон набрав чинності 26 березня 2022 року.

Тобто, на час спливу тримісячного терміну пред`явлення до виконання виконавчого листа від 24.04.2015 №823/3780/14 після його повернення та на час вирішення заяви про заміну сторони діють положення підп.4 п.10-2 розділу ХІІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про виконавче провадження», що передбачають переривання строків, визначених вказаним цим Законом, у т.ч. строк пред`явлення виконавчого документа до виконання.

Отже, суд вважає необґрунтованими доводи відповідача про сплив строку пред`явлення вищевказаного документа до виконання, а ч.5 ст.37 Закону України «Про виконавче провадження» передбачає право стягувача повторно пред`явити виконавчий документ до виконання.

При цьому, посилання на постанову ВПВС від 08 лютого 2022 року у справі №2-7763/10, суд вважає необґрунтованими, оскільки висновки в ній сформовані за іншого правового регулювання.

Тому дійшов висновку задовольнити заяву та замінити стягувача у виконавчому листі Черкаського окружного адміністративного суду від 24.04.2015 №823/3780/14, на Головне управління ДПС у Черкаській області (код ЄДРПОУ 44131663).

Керуючись ст.ст. 241-246, 255, 295, 379 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

1. Заяву Головного управління ДПС у Черкаській області про заміну стягувача задовольнити.

Замінити стягувача у виконавчому листі Черкаського окружного адміністративного суду від 24.04.2015 №823/3780/14 ДПІ у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області (код ЄДРПОУ 38715755) на Головне управління ДПС у Черкаській області (код ЄДРПОУ 44131663).

2. Копію ухвали направити учасникам справи.

3. Ухвала набирає законної сили з моменту підпитання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів з моменту її складення.

Суддя Олексій РІДЗЕЛЬ

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2024
Оприлюднено03.05.2024
Номер документу118764449
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —823/3780/14

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Олексій РІДЗЕЛЬ

Ухвала від 19.12.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Постанова від 19.02.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 13.02.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 25.12.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 12.12.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні