Постанова
від 23.04.2024 по справі 420/23587/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 квітня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/23587/23

Категорія:111010000Головуючий в 1 інстанції: Василяки Д.К.

Час і місце ухвалення: 13:22 год., м. Одеса

Дата складання повного тексту:22.01.2024р.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

у складі:

головуючого Бітова А.І.

суддів Лук`янчук О.В.

Ступакової І.Г.

при секретарі Чоран А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2023 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "НАДІЙНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ" до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И Л А :

У вересні 2023 року товариство з обмеженою відповідальністю (далі ТОВ) "НАДІЙНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ" звернулося до суду з позовом до Головного управління (далі ГУ) ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення (далі ППР) №10640/15-32-04-06 від 23 травня 2023 року, яким встановлено порушення граничних строків реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст. 201 ПК України, та згідно п.120-1 ст. 120 ПК України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у сумі 995 921,86 грн.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що згідно оскаржуваного ППР із додатком, відповідачем сума штрафу за порушення позивачем граничного строку для реєстрації податкових накладних в ЄРПН розрахована згідно положень п.120-1.1 ст. 120-1 ПК України. Тоді як, виходячи з приписів п.11 підрозділу 10 розділу ХІХ "Перехідні положення" ПК України, відповідач при визначені розміру штрафу повинен, на думку позивача, керуватися саме нормами Закону України "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" ПК України від 12 січня 2023 року №2876-IX (далі Закон №2876-IX) за якими і визначити розмір штрафних (фінансових) санкцій.

Відтак розрахунок суми штрафу в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні від 23 травня 2023 року №10640/15-32-04-06 не відповідає критеріям, визначеним ч.2 ст. 2 КАС України, на підставі чого, таке рішення підлягає скасуванню.

Відповідач позов не визнав, вказуючи, що перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, дата виписки яких припадає на вересень, жовтень 2022 року, а тому до позивача правомірно застосовано штрафні санкції згідно ст. 120-1 та ст. 201 ПК України.

Справу розглянуто за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2023 року ТОВ "НАДІЙНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ" до ГУ ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задоволено у повному обсязі.

Визнано протиправним та скасовано ППР Головного управління ДПС в Одеській області №10640/15-32-04-06 від 23 травня 2023 року.

Стягнуто на користь ТОВ "НАДІЙНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області сплачений судовий збір в розмірі 14 938,83 грн.

В апеляційній скарзі ГУ ДПС в Одеській області ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального права, з порушенням норм процесуального права з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи.

Доводи апеляційної скарги:

-настання відповідальності за порушення термінів реєстрації податкових накладних прямо передбачена законодавством України. Посилання позивача на те, що він не знав про настання такої відповідальності є недостовірними та безпідставними, навіть в період дії воєнного стану. Тобто, обов`язок реєстрації та її своєчасність є прямим обов`язком ТОВ "НАДІЙНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ", незалежно від обставин. Твердження позивача, що ним не було виконано вчасної реєстрації податкових накладних, посилаючись на дію "воєнного стану" не відповідають нормам закону та не підтверджуються матеріалами справи.

-суд першої інстанції надав перевагу доводам позивача, не прийнявши до уваги доказів відповідача, що призвело до порушення принципів, закріплених у ст. 8 КАС України, щодо рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин у справі, що у свою чергу, призвело до порушення вимог ст. 73, 77, 242 КАС України. Зокрема, судом першої інстанції не дотримана така основна засада судочинства, передбачена ст. 129 Конституції України, як законність, що передбачає вирішення спору при правильному застосуванні норм матеріального права з дотриманням норм процесуального права.

У відзиві ТОВ "НАДІЙНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ" на апеляційну скаргу вказується, що рішення суду першої інстанції є вірним, а тому у задоволенні позову слід відмовити.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ГУ ДПС в Одеській області, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.

Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції та неоспорені учасниками апеляційного провадження:

17 квітня 2023 року посадовою особою ГУ ДПС в Одеській області складно акт №9126/15-32-04-06/42398934 про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ "НАДІЙНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ", дата виписки яких припадає на вересень, жовтень 2022 року.

Згідно з вказаним актом, перевіркою встановлено порушення платником податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН, визначених ст. 201 ПК України, а саме:

ПН №1 від 07 жовтня 2022 року (дата складання) 07 листопада 2022 року (дата реєстрації) кількість днів порушення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН склав 7;

ПН №2 від 12 жовтня 2022 року (дата складання) 10 листопада 2022 року (дата реєстрації) кількість днів порушення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН склав 10;

ПН №2 від 22 вересня 2022 року (дата складання) 04 листопада 2022 року (дата реєстрації) кількість днів порушення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН склав 20;

ПН №3 від 29 вересня 2022 року (дата складання) 04 листопада 2022 року (дата реєстрації) кількість днів порушення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН склав 20;

ПН №49 від 29 вересня 2022 року (дата складання) 19 жовтня 2022 року (дата реєстрації кількість днів порушення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН склав 4;

ПН №65 від 21 вересня 2022 року (дата складання) 14 грудня 2022 року (дата реєстрації) кількість днів порушення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН склав 60;

ПН №64 від 14 вересня 2022 року (дата складання) 14 грудня 2022 року (дата реєстрації) - кількість днів порушення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН склав 75;

ПН №63 від 19 вересня 2022 року (дата складання) 14 грудня 2022 року (дата реєстрації) кількість днів порушення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН склав 60:

ПН №66 від 21 вересня 2022 року (дата складання) 14 грудня 2022 року (дата реєстрації) кількість днів порушення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН склав 60;

ПН №60 від 14 вересня 2022 року (дата складання) 13 грудня 2022 року (дата реєстрації) кількість днів порушення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН склав 74;

ПН №61 від 13 вересня 2022 року (дата складання) 13 грудня 2022 року (дата реєстрації) кількість днів порушення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН склав 74;

ПН №62 від 12 вересня 2022 року (дата складання) 13 грудня 2022 року (дата реєстрації) - кількість днів порушення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН склав 74.

23 травня 2023 року, на підставі висновків зазначеного акта перевірки, ГУ ДПС в Одеській області прийнято ППР №10640/15-32-04-06, яким до ТОВ "НАДІЙНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ" застосовано штраф на загальну суму 995 921,86 грн.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що оскільки спірне податкове повідомлення-рішення, яким позивачу були нараховані штрафні санкції, винесене відповідачем 23 травня 2023 року, тобто після 08 лютого 2023 року, тому податковий орган повинен був визначити розмір штрафних санкцій із урахуванням вказаних змін до податкового законодавства, внесених Законом №2876-IX, зокрема, в частині зменшення розміру штрафних санкцій.

При цьому, оскільки висновки податкового органу є правомірними щодо наявності порушення ТОВ "НАДІЙНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ" вимог закону, однак неправомірними в частині, яка стосується порядку розрахунку розміру штрафу, а суд першої інстанції не вбачав підстав самостійно визначати суму, на яку потрібно зменшити нарахування штрафних санкцій, тому спірне податкове повідомлення-рішення скасував повністю.

Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-12, 77 КАС України, п.201.1, 201.10 ст. 201 ПК України, п.п.3, 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, підрозділу 2 п.п.89, 90 Закону України "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" ПК України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування" від 12 січня 2023 року №2876-IX.

Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.

Положеннями ч.2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи лише на підставі закону в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами п.201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними п.198.5 ст. 198 та п.199.1 ст. 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Обов`язок зареєструвати податкову накладну для платника податків полягає у надісланні на реєстрацію податкової накладної в установлені податковим законодавством строки та з дотриманням визначеної процедури.

Згідно п.12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі Порядок №1246), прийняття та перевірка податкової накладної (розрахунку коригування) здійснюється в автоматизованому режимі, після чого формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної.

Положеннями п.2 Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року №557, операційний день визначений як частина дня, протягом якої за наявності технічної можливості здійснюється електронний документообіг.

При цьому, конкретні часові межі операційного дня цим Порядком не визначені. Водночас п.3 Порядку №1246 встановлено, що операційний день в робочі дні триває з 08 до 20-ї години.

Так, Верховний Суд у постановах від 23 липня 2019 року у справі №620/3609/18, від 14 серпня 2018 року у справі №803/1583/17, від 30 січня 2018 року у справі №815/2745/17, від 02 липня 2019 року у справі №2340/3802/18, від 20 серпня 2019 року у справі №1640/3125/18 дійшов висновку, що вчинення платником податків всіх залежних від нього дій для своєчасної реєстрації податкової накладної, яка не відбулась внаслідок протиправної поведінки суб`єкта владних повноважень, від якого залежало забезпечення можливості належним чином виконати цей обов`язок, унеможливлює притягнення такого платника податків до відповідальності.

Згідно п.120-1.1 ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого ст. 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог ст.ст. 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме згідно з розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних, що є додатком до податкового повідомлення-рішення від 23 травня 2023 року №10640/15-32-04-06, ГУ ДПС в Одеській області застосовано до ТОВ "НАДІЙНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ" штрафні санкції у відповідності до п.120-1.1 ст. 120-1 ПК України.

Разом з тим, згідно Закону України "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" ПК України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування" від 12 січня 2023 року №2876-IX внесені до розділу XX "Перехідні положення" ПК України такі зміни, зокрема:

1) підрозділ 2 доповнити п.п.89, 90 такого змісту:

89. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

90. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:

2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів";

Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування (з 08.02.2023).

При цьому, ст. 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Згідно з п.11 підрозділу 10 розділу XX ПК України, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм п.7 цього підрозділу).

Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що оскільки податкове повідомлення-рішення №10640/15-32-04-06, яким позивачу були нараховані штрафні санкції, винесене відповідачем 23 травня 2023 року, тобто після 08 лютого 2023 року, то податковий орган повинен був визначити розмір штрафних санкцій із урахуванням вказаних змін до податкового законодавства, внесених Законом №2876-IX, зокрема, в частині зменшення розміру штрафних санкцій.

При цьому, право на зменшення та перерахунок штрафних санкцій належить виключно податковому органу, тоді як суд, в межах своєї компетенції, може лише встановити правомірність або неправомірність нарахування штрафних санкцій позивачу. Суд не може підміняти собою уповноважений орган та самостійно зменшувати суму штрафних санкцій, застосованих до платника податку.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що спірне податкове повідомлення-рішення слід скасувати, оскільки незважаючи на наявні факти порушення ТОВ "НАДІЙНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ" вимог закону в частині своєчасності реєстрації податкових накладних, податковий орган здійснив порушення розрахунку розміру штрафу.

Підсумовуючи викладене, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про наявність підстав для задоволення позову ТОВ "НАДІЙНА ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ".

Колегія суддів не змінює розподіл судових витрат відповідно ст. 139 КАС України.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 308, 310, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2023 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 30 квітня 2024 року.

Головуючий: Бітов А.І.

Суддя: Лук`янчук О.В.

Суддя: Ступакова І.Г.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2024
Оприлюднено03.05.2024
Номер документу118766274
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/23587/23

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 14.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 24.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 23.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Постанова від 23.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні