Ухвала
від 30.04.2024 по справі 280/3654/22
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

30 квітня 2024 року

м. Київ

справа №280/3654/22

адміністративне провадження № К/990/15271/24

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Шарапи В.М., суддів: Берназюка Я.О., Чиркіна С.М., перевіривши касаційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України у Запорізькій області на ухвалу Запорізького окружного адміністративного суду від 20.10.2023 та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 16.04.2024 у справі №280/3654/22 за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району, Департаменту соціального захисту населення Запорізької області державної адміністрації, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради про визнання протиправною бездіяльність щодо непризначення та невиплати житлової субсидії, зобов`язати призначити та нарахувати недоплачену житлову субсидію,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району, Департаменту соціального захисту населення Запорізької області державної адміністрації, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради, в якому просила:

- визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району щодо непризначення та невиплати житлової субсидії з січня 2022 року у розмірі встановленому чинним законодавством;

- визнати протиправною бездіяльність Департаменту соціального захисту населення Запорізької області державної адміністрації щодо невиконання координаційно-методичних функцій у сфері надання та виплати субсидій на оплату житлово-комунальних послуг при непризначенні та невиплаті житлової субсидії позивачу з січня 2022 року;

- визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради щодо невжиття достатніх дій при непризначенні та невиплаті житлової субсидії позивачу з січня 2022 року;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району призначити та нарахувати недоплачену житлову субсидію з січня 2022 року;

- стягнути з Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району на свою користь кошти в рахунок компенсації моральної шкоди в розмірі 3000,00 грн;

- стягнути з Департаменту соціального захисту населення Запорізької області державної адміністрації на свою користь кошти в рахунок компенсації моральної шкоди в розмірі 1500,00 грн,

- стягнути з Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради на свою користь кошти в рахунок компенсації моральної шкоди в розмірі 500,00 грн.

Розгляд справи здійснювався за правилами спрощеного позовного провадження.

Запорізький окружний адміністративний суд своїм рішенням від 09.03.2023 (залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 08.06.2023) позов задовольнив частково.

Визнав протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району щодо непризначення та невиплати ОСОБА_1 житлової субсидії з січня 2022 року у розмірі встановленому чинним законодавством.

Зобов`язав Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району призначити та нарахувати ОСОБА_1 недоплачену житлову субсидію з січня 2022 року.

В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовив.

На виконання вказаного рішення суду Запорізький окружний адміністративний суд 16.06.2023 видав виконавчий лист.

Згодом до суду першої інстанції надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження, в якій позивач просив суд замінити сторону виконавчого провадження ВП№72624070, а саме: боржника Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району на його правонаступника - Департамент соціального захисту населення Запорізької міської ради.

Запорізький окружний адміністративний суд своєю ухвалою від 20.10.2023 (залишеною без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 16.04.2024) заяву задовольнив частково та замінив сторону виконавчого провадження - боржника у виконавчому провадженні № 72021593 з Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району на Головне управління Пенсійного фонду України у Запорізькій області.

На адресу Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду через підсистему Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний Суд» 19.04.2024 надійшла касаційна скарга Головного управління Пенсійного фонду України у Запорізькій області, в якій скаржник просить скасувати ухвалу Запорізького окружного адміністративного суду від 20.10.2023, постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 16.04.2024 та ухвалити нове судове рішення про відмову у задоволенні заяви.

Головне управління Пенсійного фонду України у Запорізькій області у своїй касаційній скарзі стверджує, що оскільки Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області не є правонаступником Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому районі, воно не може нести відповідальність та бути заміненим як сторона виконавчого провадження.

За правилами частини 1 статті 334 КАС України, за відсутності підстав для залишення касаційної скарги без руху, повернення касаційної скарги чи відмови у відкритті касаційного провадження суд касаційної інстанції постановляє ухвалу про відкриття касаційного провадження у справі.

Втім, перевіривши касаційну скаргу, Верховний Суд вважає за необхідне відмовити у відкритті касаційного провадження, виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 333 КАС України, суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо суд у порядку, передбаченому частинами 2, 3 цієї статті, дійшов висновку, що касаційна скарга є необґрунтованою.

За змістом частини 2 статті 333 КАС України, у разі оскарження ухвали (крім ухвали, якою закінчено розгляд справи) суд може визнати касаційну скаргу необґрунтованою та відмовити у відкритті касаційного провадження, якщо правильне застосування норми права є очевидним і не викликає розумних сумнівів щодо її застосування чи тлумачення.

Суд першої інстанції (з яким погодився суд апеляційної інстанції) задовольняючи заяву про заміну сторони виконавчого провадження виходив з того, що наявні підстави, відповідно до статті 379 КАС України, для заміни боржника у виконавчому листі у зв`язку з тим, що Головне управління Пенсійного фонду України у Запорізькій області на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2022 №1041 "Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України" (далі - Постанова №1041) стало правонаступником Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району.

Слід звернути увагу на тому, що Кабінет Міністрів України постановою № 1041 вніс зміни до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 .

Зокрема, пунктом 2 Постанови № 1041 зобов`язано обласні та Київську міську державні адміністрації (військові адміністрації) забезпечити координацію роботи районних державних адміністрацій (військових адміністрацій), органів місцевого самоврядування щодо передачі структурними підрозділами з питань соціального захисту населення органам Пенсійного фонду України згідно з актами приймання-передачі, зокрема, пакетів документів щодо звернень за призначенням житлових субсидій та наданням пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, за якими не прийнято рішення станом на 30.11.2022 - до 01.01.2023.

Згідно з пунктом 3 Постанови № 1041 зобов`язано Пенсійний фонд України забезпечити з 01.10.2022 виплату та з 01.12.2022 призначення житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу.

Отже, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району припинило свої повноваження щодо виплати (з 01.10.2022) та призначення (з 01.12.2022) житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, і такі повноваження передано органам Пенсійного фонду України.

Положеннями частини 1 статті 379 КАС України визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Згідно із абзацом 1 частини 5 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження", у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відтак, суди попередніх інстанцій дійшли правомірного висновку, з яким погоджується і суд касаційної інстанції, про наявність підстав для заміни сторони виконавчого провадження, а саме, боржника.

Зі змісту касаційної скарги та оскаржуваного судового рішення вбачається, що касаційна скарга є необґрунтованою, правильне застосовування частини 1 статті 379 КАС України є очевидним і не викликає розумних сумнівів щодо її застосування чи тлумачення, а тому у відкритті касаційного провадження за цією касаційною скаргою слід відмовити.

Керуючись статтями 248, 333 КАС України, Верховний Суд

У Х В А Л И В:

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління Пенсійного фонду України у Запорізькій області на ухвалу Запорізького окружного адміністративного суду від 20.10.2023 та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 16.04.2024 у справі №280/3654/22 за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Хортицькому району, Департаменту соціального захисту населення Запорізької області державної адміністрації, Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради про визнання протиправною бездіяльність щодо непризначення та невиплати житлової субсидії, зобов`язати призначити та нарахувати недоплачену житлову субсидію.

Копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження надіслати особі, яка подала касаційну скаргу.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не може бути оскаржена.

СуддіВ.М. Шарапа Я.О. Берназюк С.М. Чиркін

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення30.04.2024
Оприлюднено02.05.2024
Номер документу118767200
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —280/3654/22

Ухвала від 30.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Постанова від 16.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 20.10.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 08.08.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Постанова від 08.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні