Постанова
від 30.04.2024 по справі 461/1352/24
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/1352/24

Провадження №3/461/727/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 квітня 2024 року місто Львів

Суддя Галицького районного суду м. Львова Кітов О.В., з участю представника Львівської митниці Держмитслужби України Сліпенка С.В., розглянувши у судовому засіданні матеріали, які надійшли з Львівської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця Рівненської області, не працюючого, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт для виїзду за кордон НОМЕР_1 виданий 01.10.2018, органом 5610, запис 19720310-00614,

за ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України,-

в с т а н о в и в :

06.10.2023 в зону митного контролю пункту пропуску «Грушів - Будомєж» митного поста «Грушів» Львівської митниці у напрямку в`їзд в Україну по смузі руху «червоний коридор» в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером НОМЕР_2 / НОМЕР_3 під керуванням громадянина України ОСОБА_1 , яким переміщувався товар: «Легковий автомобіль вживаний: марка BMW X5, ідентифікаційний номер (кузова) НОМЕР_4 , календарний рік виготовлення 2013».

Як підставу для переміщення вказаного товару гр. ОСОБА_1 до митного контролю подав наступні документи:

*митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 06.10.2023 року;

*свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (GERGIA CERTIFICATE OF TITLE) № НОМЕР_5 ;

*лист-прохання Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд «Справедливе суспільство» без номера та дати.

Відповідно до митних декларацій про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою на адресу Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд «Справедливе суспільство» (код ЄДРПОУ 39409432) переміщується товар гуманітарної допомоги: «Легковий автомобіль вживаний: марка BMW Х5, ідентифікаційний номер (кузова) НОМЕР_4 , календарний рік виготовлення 2013», відправником якого зазначений громадянин України ОСОБА_1 .

Під час здійснення митного контролю, а саме під час проведення митного огляду (акт митного огляду від 06.10.2023) у салоні автомобіля з реєстраційним номером НОМЕР_6 між сидінням водія та пасажира виявлено митну декларацію Республіки Литви №23LTLC0100EK2BD841 від 05.10.2023 року.

Відповідно довиявленої митноїдекларації,встановлено,що вказанийтранспортний засібпереміщується наадресу громадянинаУкраїни ОСОБА_1 ,відправником йогоє компанія«KlaipedosIntermodalinisterminalas,UAB»(Silutespi.125,95112Klaipeda),а йоговартість становить2941,51евро, що згідно з курсом Національного банку України відповідає сумі 113367,56 гривень.

Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар (у даному випадку громадянином України ОСОБА_1 ), за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до частини 1 статті 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявления за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей; необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для, митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом.

Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо).

З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Від надання письмових пояснень ОСОБА_1 відмовився.

Враховуючи викладене, встановлено, що громадянин України ОСОБА_1 як підставу для ввезення на митну територію України товарів подав до митного контролю митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів їх кількості та вартості, а також характеру вантажу (під виглядом товарів, які переміщувалися у митному режимі імпорт, заявив їх як вантажі гуманітарної допомоги).

Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника і одержувача товарів їх кількості та вартості, а також характеру вантажу.

ОСОБА_1 на розгляд справи повторно не з`явився, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи, наслідки неявки.

Відповідно до ст. 526 МК України, вважаю можливим провести розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та не з`явилася на розгляд справи, хоча належним чином повідомлялась про час і місце розгляду справи.

Представник Львівської митниці Держмитслужби Сліпенко С.В. протокол підтримав.

Заслухавши думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.

Відповідно до частини 1статті 486 МК Українизавданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Статтею 487 МК Українивстановлено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Статтею 488 МК Українивстановлено, що провадження у справі про порушення митних привал вважається розпочатим з моменту складання протоколу про адміністративне про порушення митних правил.

Згідно зістаттею 489 МК Українипри розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Зазначені норми узгоджуються з нормами статтями245,280 КУпАП.

Статтею 491 МК Українивизначено підстави для порушення справи про порушення митних правил.

Відповідно до пунктів 1-3 частини 1статті 491 МК Українитакими підставами є: безпосереднє виявлення посадовими особами митного органу порушення митних правил; офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині 1статті 319 цього Кодексу; офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організації.

Відповідно достатті 495 МК Українидоказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, які встановлюються протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до них, поясненнями особи, яка притягується до відповідальності, свідків, висновком експерта та іншими документами.

Встановлено, що 18 жовтня 2023 року державним інспектором оперативного відділу №1 управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці ОСОБА_2 складено протокол про порушення митних правил №1446/20900/23, відповідно до якого, 06.10.2023 в зону митного контролю пункту пропуску «Грушів - Будомєж» митного поста «Грушів» Львівської митниці у напрямку в`їзд в Україну по смузі руху «червоний коридор» в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером BK1800HM/ НОМЕР_3 під керуванням громадянина України ОСОБА_1 , яким переміщувався товар: «Легковий автомобіль вживаний: марка BMW X5, ідентифікаційний номер (кузова) НОМЕР_4 , календарний рік виготовлення 2013».

Як підставу для переміщення вказаного товару гр. ОСОБА_1 до митного контролю подав наступні документи:

*митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 06.10.2023 року;

*свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (GERGIA CERTIFICATE OF TITLE) № НОМЕР_5 ;

*лист-прохання Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд «Справедливе суспільство» без номера та дати.

Відповідно до митних декларацій про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою на адресу Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд «Справедливе суспільство» (код ЄДРПОУ 39409432) переміщується товар гуманітарної допомоги: «Легковий автомобіль вживаний: марка BMW Х5, ідентифікаційний номер (кузова) НОМЕР_4 , календарний рік виготовлення 2013», відправником якого зазначений громадянин України ОСОБА_1 .

Під час здійснення митного контролю, а саме під час проведення митного огляду (акт митного огляду від 06.10.2023) у салоні автомобіля з реєстраційним номером НОМЕР_6 між сидінням водія та пасажира виявлено митну декларацію Республіки Литви №23LTLC0100EK2BD841 від 05.10.2023 року.

Відповідно довиявленої митноїдекларації,встановлено,що вказанийтранспортний засібпереміщується наадресу громадянинаУкраїни ОСОБА_1 ,відправником йогоє компанія«KlaipedosIntermodalinisterminalas,UAB»(Silutespi.125,95112Klaipeda),а йоговартість становить2941,51евро, що згідно з курсом Національного банку України відповідає сумі 113367,56 гривень.

Митним органомвстановлено,що громадянин України ОСОБА_1 як підставу для ввезення на митну територію України товарів подав до митного контролю митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів їх кількості та вартості, а також характеру вантажу (під виглядом товарів, які переміщувалися у митному режимі імпорт, заявив їх як вантажі гуманітарної допомоги).

Відтак, ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника і одержувача товарів їх кількості та вартості, а також характеру вантажу.

Частина 1статті 483 Митного кодексу Українипередбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, - якітягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.

Об`єктом правопорушення за ч.1ст.483 МК України, пов`язаного з порушенням митних правил, є охоронюванийМК Українита іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Об`єктивною стороною передбаченого ч.1ст.483 МК Україниправопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто розуміється активна поведінка (вчинок) особи, у прихованні інформації (документів) про товар та/або надання документів, що містять неправдиві відомості, які суттєво впливають на процес та перспективу митного оформлення.

Суб`єктивна сторона за ч.1ст.483 МК Українипередбачає прямий умисел, тобто, винний у вчиненні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України чи вивезти з України з конкретною метою порушення встановленого порядку.

Суб`єктом наведеного правопорушення є громадяни декларанти або власники товарів, які здійснюють переміщення товарів.

Перевізник це особа, яка переміщує товари або бере на себе зобов`язання та відповідальність за переміщення товарів через митний кордон України та/або митною територією України (п.37 ч.1ст.4 МК України).

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст. 483 МК Українипідтверджується наступними доказами: протоколом про порушення митних правил №1446/20900/23 від 18.10.2023 р.; копією контрольного талону серія ТЕС номер 893006 для проходження по «червоному коридору»; копією митної декларації про перелік товарів, що визначаються гуманітарною допомогою; актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 06.10.2023, витягом міжнародної експортної декларації, описом вилучених предметів затриманих у справі про ПМП №1446/20900/23; доповідною запискою.

Досліджені у судовому засідання матеріали справи знаходяться у об?єктивному взаємозв?язку між собою, нічим не спростовані, доповнюються та уточнюються іншими доказами.

Відповідно до ч.1ст.458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Таким чином, ОСОБА_1 своїми діями вчинив правопорушення, передбачене ч.1ст.483 Митного кодексу України, а саме дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо отримувача товару.

Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, суд дійшов висновку про застосування до особи, яка притягається до адміністративної відповідальності адміністративного ОСОБА_1 стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товару безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів.

Що стосується транспортного засобу «Легковий автомобіль вживаний: марка BMW X5, ідентифікаційний номер (кузова) НОМЕР_4 , календарний рік виготовлення 2013», суд враховує те, що в матеріалах справи знаходиться лист начальника штабу заступника командувача Сил логістики Збройних Сил України Бригадного генерала ОСОБА_3 , відповідно до якого останній, з метою виконання бойових завдань з відсічі агресії російської федерації просить передати на для потреб військової частини НОМЕР_7 Сил логістики Збройних Сил України вказаний автомобіль, який являються предметом судового розгляду по справі щодо порушення митних правил.

Відтак, враховуючи повномасштабні військові дії Збройних Сил України по відсічі збройної агресії рф проти України, потреби військових частин у автомобілях, вважаю за необхіднетранспортний засіб «Легковий автомобіль вживаний: марка BMW X5, ідентифікаційний номер (кузова) НОМЕР_4 , календарний рік виготовлення 2013», конфіскувати тапередати Військовій частині НОМЕР_7 Сил логістики Збройних Сил України.

Відповідно до п.12 розділу ІІ Порядку обчислення сум витрат у справах про порушення митних правил та їх відшкодування при розгляді справ про порушення митних правил орган, який розглядає справу, вирішує питання щодо відшкодування витрат та їх сум.

На підставі наведеного, з урахуванням того, що орган, який розглядає справу, вирішує питання щодо відшкодування витрат та їх сум, суд прийшов до висновку про застосування до ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді конфіскації транспортного засобу, який є безпосереднім предметом правопорушення, передавши при цьому вказаний транспортний засіб для потреб Збройних Сил України, тому витрати митного органу, пов`язанні із зберіганням вилученого на підставіст.511 МК Україниавтомобіля, не підлягають стягненню з ОСОБА_1 ..

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 слід стягнути в користь ДСА України судовий збір у розмірі 605,60 грн..

Керуючись ст.ст.483, 541 МК України, ст.ст.40-1, 283 КУпАП, Законом України «Про судовий збір», суд -

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1ст. 483 Митного кодексу України, та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товару, що становить 56683,78 грн.

Вилучені відповідно до протоколу про порушення митних правил №1446/20900/23 від 18.10.2023 року легковий автомобільвживаний: марки BMW X5, ідентифікаційний номер (кузова) НОМЕР_4 , календарний рік виготовлення 2013; cвідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (GERGIA CERTIFICATE OF TITLE) № НОМЕР_5 - конфіскувати та передати Збройним Силам України, а самевійськовій частині НОМЕР_7 Сил логістики Збройних Сил України.

Вилучені відповідно до протоколу про порушення митних правил №1446/20900/23 від 18.10.2023 року: митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 06.10.2023 року та лист-прохання Благодійної організації «Всеукраїнський благодійний фонд «Справедливе суспільство» без номера та дати залишити в матеріалах справи.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь ДСА України судовий збір в розмірі 605,60 грн.

Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Олександр КІТОВ

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення30.04.2024
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу118783926
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/1352/24

Постанова від 30.04.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Кітов О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні