Рішення
від 01.05.2024 по справі 120/18761/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

01 травня 2024 р. Справа № 120/18761/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Р.М., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія енергозберігаючі технології" до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

У Вінницький окружний адміністративний суд звернулося з адміністративним позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія енергозберігаючі технології" (далі позивач, Товариство) до Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Предметом спору є протиправне, на думку позивача, рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Державної податкової служби України від 15.12.2023 № 10178496/44664331 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

Відтак з метою скасування вказаного рішення та зобов`язання виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості, останній звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою від 22.12.2023 відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Установлено строк для подання заяв по суті.

09.01.2024 представник відповідача подав відзив на позовну заяву, у якому просив відмовити у задоволенні позову. По суті позовних вимог вказав, що за результатами проведеного аналізу комісією центрального рівня встановлено, що позивач разом із поясненням до таблиці даних платника податку в електронному вигляді надано, зокрема, договори оренди, дозвіл на експлуатацію майна, витяг з реєстру платників податку на додану вартість.

Проте, до таблиці даних платника податку позивачем не надано акти прийому - передачі майна, які передбачені договорами та розрахункові документи, які підтверджують оплату за орендоване майно та комунальні послуги, інші послуги щодо утримання та використання об`єктів.

Крім того, до таблиці даних позивачем не надано штатного розпису та договорів із субпідрядними організаціями.

Також, відповідач зауважує, що у поясненні до таблиці даних платника податку не зазначено на кого з працівників підприємства покладено відповідальність за стан і безпечну експлуатацію обладнання під тиском та до таблиці даних платника податку не долучено копію наказу про призначення відповідального працівника за справний стан і безпечну експлуатацію обладнання під тиском, який пройшов навчання та перевірку знань з охорони праці у встановленому порядку, а також копію наказу про призначення обслуговуючого персоналу, який пройшов навчання з охорони праці і має відповідну кваліфікацію щодо обслуговування обладнання під тиском.

Разом з цим, Товариством не надано фінансову звітність, що унеможливлює проведення ідентифікації балансової вартості наявного у підприємства майна.

Тому, зважаючи на викладене, відповідач 15.12.2023 прийняв спірне рішення №10178496/44664331 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

Разом із відзивом відповідачем подано клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін.

09.01.2024 позивач подав відповідь на відзив, у якій спростовує аргументи відповідача, викладені у відзиві, та просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Ухвалою суду від 05.02.2024 клопотання Державної податкової служби України про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін залишено без задоволення.

Враховуючи, що розгляд справи по суті розпочався, інших заяв і документів не надходило, а визначений строк для їх подання закінчився, клопотань щодо продовження процесуального строку не надходило, відтак суд розглядає справу в письмовому провадженні за наявними в ній доказами.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, оцінивши доводи сторін, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія енергозберігаючі технології" зареєстроване як юридична особа та перебуває на обліку в Головного управлінні ДПС у Вінницькій області як платник податків.

Позивачем для ведення господарської діяльності укладено договори поставки (поставки будівельних матеріалів), зокрема:

- Договір поставки від 20.07.2022 № PR -22/2133 з ДП "КАПАРОЛ УКРАЇНА" (а.с. 20-32);

- Договір поставки товару від 13.12.2022 № 13122022/1Т з ТОВ "ЛІБЕР УКРАЇНА" (а.с. 34-38);

- Договір поставки товару від 23.05.2023 № 230523-1 з ТОВ "ТЕРМО-БУД" (а.с. 39-42);

- Договір поставки від 02.01.2023 № 301/23-В з ТОВ "Стемакс" (а.с. 43-47);

- Договір поставки від 22.06.2023 № 763/06 з ТОВ "ПЛАТО_ПЛЮС" (а.с. 48-49);

- Договір купівлі - продажу від 27.07.2023 № 19-23 з ТОВ "МІЗОЛ" (а.с. 52-58)

- Договір поставки від 01.02.2023 № 0102-23 з ТОВ "Ізополімер-Трейдінг" (а.с. 59-62);

- Договір поставки від 10.01.2023 № 10-01/Хм з ТОВ "РКЦ-БУД" (а.с. 63-68)

- Договір поставки будівельних матеріалів від 01.12.2022 № 44 з ТОВ "ТОНУ-ПЛЮС СВ" (а.с. 69-70);

- Договір від 01.10.2023 № КрМ_107 з ТОВ "Кріп-Мет" (а.с. 71-74);

- Договір від 09.10.2023 № 09/10/23 з ТОВ "ЕЙОТ-Україна" (а.с. 75-78)

В подальшому позивач подав Таблицю даних платника податку на додану вартість, зареєстровану у контролюючому органі 01.12.2023 за № 9326704999 (а.с. 132).

За результатами розгляду Таблиці 07.12.2023 Комісією регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 10108168/44664331 про врахування таблиці даних платника податків (а.с. 83).

Однак, рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 15.12.2023 № 10178496/44664331 відповідно до п. 19 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 не враховано таблицю даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 01.12.2023 № 9326704999, врахованої згідно з рішенням комісії від 07.12.2023 № 10108168/44664331. Підставою прийняття даного рішення зазначено: наявність у контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: відсутність (недостатня кількість) найманих працівників; наявність у контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: реалізація товарів (робіт, послуг) на ризикових контрагентів протягом 2022 - 2023 років (а.с. 80-82).

Не погоджуючись із таким рішенням відповідача, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам та обставинам справи, суд зазначає таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

За визначенням, наведеним у пункті 2 вказаного Порядку, таблиця даних платника податку - це зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Пунктами 12-20 Порядку № 1165 встановлено:

12. Платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

13. У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

14. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

15. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

16. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

17. У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

18. Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:

така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);

зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

19. Комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), врахованої відповідно до пунктів 16 та/або 18 цього Порядку, комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, врахованої відповідно до рішення про задоволення скарги щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, що надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного зв`язку в електронній формі, з дотриманням вимог Кодексу, Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", якщо:

стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1;

до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.

Отже, наведені норми права, зокрема, визначають як підстави для врахування таблиці даних платника податку так і підстави для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку. При цьому, у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування (п. 17 Порядку № 1165).

В свою чергу з матеріалів справи встановлено, що на виконання приписів п. 14 Порядку № 1165, позивачем було направлено до контролюючого органу таблицю даних платника податку на додану вартість.

Подана позивачем таблиця даних платника податку на додану вартість була зареєстрована у контролюючому органі від 01.12.2023 № 9326704999 та врахована згідно з рішенням Комісії від 07.12.2023 № 10108168/44664331.

Однак, комісією центрального рівня прийнято рішення від 15.12.2023 № 10178496/44664331 щодо неврахування таблиці даних платника податку ТОВ "Будівельна компанія енергозберігаючі технології".

Отже, фактично податковим органом нижчого рівня спочатку було враховано рішенням від 07.12.2023 № 10108168/44664331 таблицю даних позивача, проте потім податковий орган вищого рівня прийняв протилежне рішення від 15.12.2023 № 10178496/44664331 про неврахування цієї таблиці даних. Такі непослідовні дії відповідача щодо однієї і тієї ж таблиці даних платника податку суперечать правомірним очікуванням особи.

В зазначеному рішенні про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 15.12.2023 № 10178496/44664331 підставою для прийняття такого рішення зазначено "наявність у контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: відсутність (недостатня кількість) найманих працівників; наявність у контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій: реалізація товарів (робіт, послуг) на ризикових контрагентів протягом 2022 - 2023 років" .

Так, приписами пункту 19 Порядку № 1165 передбачено право комісії контролюючих органів прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку з підстав надходження податкової інформації, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована.

Разом з тим, пункт 17 Порядку № 1165 визначено, що у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Тобто, не зважаючи на приписи пункту 19 Порядку № 1165, оскаржуване рішення не містить посилань ані на прийняття відносно платника податку рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, ані на надходження до контролюючого органу податкової інформації щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.

В той же час, сама по собі наявність податкової інформації не може бути достатньою самостійною підставою для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, які враховано раніше, без обґрунтування невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, та посилань на докази і обставини, що свідчать про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку, та без зазначення, яка саме інформація в таблиці даних є недостовірною.

Поряд з цим, за визначенням підпункту 14.1.171 пункту 14.1 статті 14 ПК України термін податкова інформація вживається у значенні, визначеному Законом України "Про інформацію".

Статтею 16 Закону України "Про інформацію" передбачено, що податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України. Правовий режим податкової інформації визначається Податковим кодексом України та іншими законами.

Згідно з пунктом 74.1 статті 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Судом встановлено, що в оскаржуваному рішенні відповідачем вказано загальну причину неврахування таблиці даних платника податку та не конкретизовано, яка податкова інформація, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій, є у контролюючого органу. Тобто оспорюване рішення не містять посилання на відомості і дані, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.

Разом з тим, на переконання суду, податкова інформація, що наявна в інформаційно-аналітичних базах, носить виключно інформативний характер та не є належним доказом в розумінні КАС України. Крім того, така інформація сама по собі не доводить наявності податкових правопорушень, на які посилається контролюючий орган.

Верховний Суд в постанові від 04.06.2020 у справі № 340/422/19 (№ К/9901/33095/19) зазначив, що будь-яка податкова інформація, яка наявна в інформаційно-аналітичних базах відносно контрагентів суб`єкта господарювання по ланцюгах постачання, а також податкова інформація надана іншими контролюючими органами, в тому числі і складена з причин неможливості проведення документальних перевірок, носить виключно інформативний характер та не є належним доказом в розумінні процесуального Закону.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 02.04.2020 у справі № 160/93/19 (№ К/9901/25783/19).

Таким чином, враховуючи суть спірних відносин, встановлені у цій справі обставини, суд доходить висновку, що спірне рішення про неврахування таблиці даних платника податку не відповідає вимогам ч. 2 ст. 2 КАС України через його необґрунтованість, а отже є протиправним та підлягає скасуванню.

Стосовно позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія енергозберігаючі технології" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, суд зазначає таке.

Мотиви позивача про включення до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості ґрунтуються виключно на припущеннях, доказів, зокрема, рішення про внесення Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія енергозберігаючі технології" до переліку ризикових платників суду не надано.

З огляду на викладене, позовна вимога щодо виключення Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія енергозберігаючі технології" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, не підлягає задоволенню.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єктів владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що за наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Отже, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача належить стягнути судовий збір у розмірі 1342,00 грн.

Керуючись ст.ст. 73 - 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія енергозберігаючі технології" задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України від 15.12.2023 № 10178496/44664331 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

В задоволені решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія енергозберігаючі технології" за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України сплачений при зверненні до суду судовий збір в розмірі 1342,00 грн (одна тисяча триста сорок дві гривні 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ" (код ЄДРПОУ - 44664331, вул. Миколаївська, буд. 24, кв. 41, м. Вінниця, 21002);

Відповідач: Державна податкова служба України (код ЄДРПОУ - 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053)

СуддяДмитришена Руслана Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.05.2024
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу118791775
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —120/18761/23

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 18.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 16.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 26.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Рішення від 01.05.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні