ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про зупинення провадження у справі
02 травня 2024 року Справа № 160/5837/24
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Сидоренко Д.В., розглянувши в порядку письмового провадження питання щодо зупинення провадження у справі №160/5837/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім Шевченко" ( код ЄДРПОУ 40535389, 49033, м. Дніпро, вул. Краснопільська, 13-ж) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658, 49005, ДНІПРОПЕТРОВСЬКА область, місто ДНІПРО, вулиця СІМФЕРОПОЛЬСЬКА, будинок 17-А) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
УСТАНОВИВ:
01.03.2024 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім Шевченко" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 20.02.2024р. №0080430708, прийняте Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області.
Ухвалою суду від 06.03.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; призначено розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні); встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті справи.
Ухвалою суду від 28.03.2024 року у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про залучення співвідповідача у справі №160/5837/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім Шевченко" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовлено.
Перевіривши матеріали справи, судом встановлено наступне.
В даній справі позивачем оскаржується податкове повідомлення - рішення від 20.02.2024р. №0080430708, яким застосовано до позивача суми штрафної (фінансової) санкції та/або пенсі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності у розмірі 43048,50 грн.
Згідно розрахунку фінансових санкцій прийнятого на підставі акта фактичної перевірки сума фінансових (штрафних) санкції складається з 37948,50 грн. (25299,00*150%) - порушення п.1, 2 ст.3 Закону України №265/95-ВР та 5100,00 грн. - порушення п.11 ст.3 Закону України №265/95-ВР.
Відповідно до частини 1 статті 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", за порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання:
100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;
150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення;
Так, у поданому відповідачем відзив зазначено, що відповідно до пункту 1 статті 17 Закону №265/95-Вр штрафна санкція складає 37948,50 грн. (25299,0*150%). Оскільки до платника ТОВ "Торговий дім Шевченко" вже застосовувались штрафні санкції за порушення норм Закону №265/95-ВР (попередній акт фактичної перевірки від 16.10.2023 №10407/23-00-07-07-01/40535389).
Згідно комп`ютерної програми "Діловодство спеціалізованого суду " судом встановлено, що в провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебуває справа №160/4753/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ ШЕВЧЕНКО" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 07.11.2023 року №0319020708.
Ухвалою суду від 26 лютого 2024 року у справа № 160/4753/24 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/117311737) відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, за наявними у справі матеріалами (письмове провадження).
Податкове повідомлення-рішення від 07.11.2023 року №0319020708, яке оскаржується у справі 160/4753/24 прийняте на підставі акту перевірки від 16.10.2023 №10407/23-00-07-07-01/40535389.
Отже, податковим повідомленням-рішенням від 07.11.2023 року №0319020708 застосовано до позивача штрафна санкція вперше, про що і зазначено відповідачем у відзиві на позов.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.236 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі; суд не може посилатися на об`єктивну неможливість розгляду справи у випадку, коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.
Системний аналіз вказаного вище положення доводить, що зупинення провадження у справі за вказаною підставою є обов`язком, а не правом суду.
Під неможливістю розгляду справи слід розуміти неможливість для адміністративного суду самостійно встановити обставини, які встановлюються іншим судом в іншій справі, - у зв`язку з непідвідомчістю або непідсудністю іншої справи даному суду, одночасністю розгляду двох пов`язаних між собою справ різними судами або з інших причин.
Зв`язаність справ полягає у тому, що рішення іншого суду, що розглядає справу, встановлює обставини, що впливають на збір і оцінку доказів у цій справі, зокрема факти, що мають преюдиціальне значення. Ці обставини повинні бути такими, які мають значення для цієї справи. В свою чергу, преюдиціальне значення процесуальним законом надається саме обставинам, встановленим судовим рішенням (у тому числі, в його мотивувальній частині), а не правову оцінку таких обставин, здійснених іншим судом.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про взаємопов`язаність даної справи із справою №160/4753/24, яка розглядається Дніпропетровським окружним адміністративним судом, тобто існує об`єктивна неможливість розгляду даної справи до вирішення адміністративної справи №160/4753/24, тому суд вважає за можливе зупинити провадження у справі №160/5837/24, до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №160/4753/24.
Частиною 4 ст.236 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що про зупинення провадження у справі суд постановляє ухвалу. Ухвала суду про зупинення провадження у справі може бути оскаржена.
Керуючись статтями 236, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Зупинити провадження у справі №160/5837/24 до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №160/4753/24, яка розглядається Дніпропетровським окружним адміністративним судом.
Копію ухвали направити всім сторонам у справі.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена в порядку та у строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Д.В. Сидоренко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.05.2024 |
Оприлюднено | 06.05.2024 |
Номер документу | 118792536 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні