Рішення
від 07.03.2024 по справі 300/4811/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" березня 2024 р. справа № 300/4811/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Скільського І.І.,

за участю:

секретаря судового засідання Гевак Л.І.,

представника позивача Денеги Д.В.,

представника відповідача Джоголи Т.В.,

представника третьої особи Іванової Н.Ф.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Малого приватного підприємства "Таля" до Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Державне підприємство "Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" про визнання протиправним та скасування рішення Рожнятівської селищної ради від 23.12.2021 №511-16/2021 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області»,

ВСТАНОВИВ:

Мале приватне підприємство "Таля" (далі позивач, МПП «Таля») в інтересах якого діє адвокат Денега Д.М. (далі представник позивача) звернулося до суду з адміністративним позовом до Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області (далі відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області №511-16/2021 від 23 грудня 2021 року «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області», розроблену ДП «Івано-Франківській науково-дослідний та проектний інститут землеустрою».

Позовні вимоги мотивовано тим, що МПП «Таля» є орендарем земельних ділянок комунальної власності площею 15,3106 га за договором оренди земельної ділянки №15 від 15.03.2010 та площею 50,1063 га за договором оренди водного об`єкта №16 від 15.03.2010. Як стало відомо позивачу, 23.12.2021 на шістнадцятій сесії восьмого демократичного скликання Рожнятівською селищною радою Калуського району Івано-Франківської області прийнято рішення №511-16/2021 «Про затвердження технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області», яким вирішено: затвердити технічну документацію з нормативно-грошової оцінки земель території села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області, розроблену ДП «Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»; встановити, що середня (базова) вартість 1 кв.м. земель села Рівня становить -110,98 грн./кв.м.; ввести в дію нормативно грошову оцінку земель села Рівня Рожнятівської селищної ради з 01.01.2023; власникам, користувачам та орендарям земельних ділянок отримати у встановленому порядку витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, затверджених цим рішенням; орендарям земельних ділянок у с.Рівнявнести зміни до договорів оренди землі, в частині розрахунку орендної плати за землю; загальному відділу оприлюднити рішення на офіційному сайті селищної ради та в часописі «новини Підгір`я» до 15 липня 2022; вважати з 01.01.2023 такими, що втратило чинність рішення Рівнянської селищної ради від 28.01.2010р. «Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель с.Рівня».Позивач звернула увагу на те, що за наслідками прийняття оскаржуваного рішення, починаючи з 2023 року розмір нормативно грошової оцінки земельних ділянок, що орендує МПП «Таля», зросла у декілька десятків разів, зокрема:згідно отриманого витягу із технічної документації з нормативно-грошової оцінки №НВ-2600034622023, кадастровий номер земельної ділянки 2624884801:02:006:0005 з 01.01.2023 зросла до 71 042 741,70грн; згідно отриманого витягу із технічної документації з нормативно-грошової оцінки №НВ-2600085492023, кадастровий номер земельної ділянки 2624884801:02:006:0004 з 01.01.2023 зросла до 21 393 501,38 грн. На переконання позивача земельні ділянки, що перебувають у оренді МПП «Таля» були оцінені не як землі водного фонду, що використовуються для риборозведення, а тому їх оцінка була помилково зроблена по єдиній методиці та є невірною і значно завищеною. Різке зростання нормативної грошової оцінки, а як наслідок і орендної плати за землі, що використовує МПП «Таля», створює для підприємства надмірний та невиправданий тягар. Також позивачем зазначено, що відповідачем порушено порядок оприлюднення проекту оскаржуваного рішення та самого оскаржуваного рішення, оскільки проект рішення №511-16/2021 був оприлюднений без передбачених текстом додатків, зокрема технічної документації та був оприлюднений виключно на офіційному веб-сайті Рожнятівської селищної ради. Оскаржуване рішення №511-16/2021 було оприлюднене тільки в офіційному друкованому виданні часопис «Новини Підгір`я» 18.02.2022, а на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування не було оприлюднено. Крім того, позивач вважає, що при прийнятті рішення №511-16/2021 відповідачем порушено вимоги ст.12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», оскільки оскаржуване рішення прийнято 23.12.2021, а оприлюднене в офіційному друкованому виданні часопис «Новини Підгір`я» тільки 18.02.2022. Враховуючи наведене позивач просить позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31.07.2023 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (а.с.167-168).

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву. Представник відповідача проти заявлених позовних вимог заперечила з підстав, наведених у відзиві, який міститься в матеріалах справи (а.с.180-183). Вказала, що Рожнятівською селищною радою було прийнято рішення від 23.12.2021 №511-16/2021 «Про затвердження технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області». 15.11.2021 на офіційному веб-сайті Рожнятівської селищної ради було розміщено проект рішення «Про затвердження технічної документації з нормативно-грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області». Саме ж оскаржуване рішенняРожнятівська селищна рада Івано-Франківської області, яке прийняте на шістнадцятій сесії восьмого демократичного скликання 23.12.2021 №511-16/2021, було оприлюднене 23.12.2021 на офіційному веб-сайті Рожнятівської селищної ради. Також звернула увагу на те, що відповідачем дотримано строків оприлюднення оскаржуваного рішення, передбачених ПК України, оскільки згідно пункту 3 оскаржуваного рішення, селищною радою вирішено ввести в дію нормативну грошову оцінкуземель с. Рівня Рожнятівської селищної ради з 01.01.2023 а рішення офіційно оприлюднено 23.12.2021, тобто до 15.07.2022. Щодо дотримання порядку оприлюднення рішення згідно Закону України «Про доступ до публічної інформації», зазначила, що оскаржуване рішення, було оприлюднене в день його прийняття, а саме 23.12.2021 на офіційному веб-сайті Рожнятівської селищної ради. Проект оскаржуваного рішення було розміщено на офіційному веб-сайті Рожнятівської селищної ради 15.11.2021, тобто більш ніж за місяць до дати його розгляду та прийняття. На переконання представника відповідача, оприлюднення рішення Рожнятівської селищної ради від 23.12.2021 №511-16/2021 та проекту цього рішення на офіційному веб-сайті відповідає вимогам Закону України «Про доступ до публічної інформації» та Закону України «Про місцеве самоврядуванняв Україні». Обов`язок дублюватиінформацію в різних джерелах, перелік яких передбачено у п.1 ч.1 ст. 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації», чинним законодавством не передбачений. Щодо дотримання порядку оприлюднення оскаржуваного рішення згідно Закону України «Прозасади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» представник відповідача зазначила, що проект оскаржуваного рішення булорозміщено на офіційному веб-сайті Рожнятівської селищної ради 15.11.2021. В цей же день, на офіційному веб-сайті у розділі «Оголошення» було опубліковано «Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту» зміст якого відповідає вимогам ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та у розділі «Проекти регуляторних актів, регуляторна діяльність» - «Аналіз регуляторного впливу до проекту регуляторного акту проекту рішення Рожнятівськоїселишної ради «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель с. Рівня». Враховуючи дотримання процедури прийняття регуляторного акту, дотримання строків оприлюднення «Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту», «Аналізу регуляторного впливу до проекту регуляторного акту», проекту рішення від 23.12.2021 №511-16/2021 згідно Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», дотримання строків оприлюднення рішення від 23.12.2021 №511-16/2021 та проекту цього рішення згідно норм ПК України та Закону України «Про доступ до публічної інформації», на переконання представника відповідача невчасна публікація оскаржуваного рішення у друкованому ЗМІ, при тому, що таке рішення було вчасно опубліковане на офіційному веб-сайті, не є достатньою правовою підставою для його скасування. Також представником відповідача зазначено, що текстом оскаржуваного рішення Рожнятівськоїселишної ради від 23.12.2021 №511-16/2021 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Рівня» додатки не передбачені. Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель території с. Рівня, що розроблена ДП «Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» не є додатком до оскаржуваного рішення та відповідно не підлягає публікації. Чинним законодавством України передбачена необхідність оприлюднення виключно рішення ради про затвердження нормативної грошової оцінки, текст технічної документації з нормативної грошової оцінки земель не підлягає публікації. Відповідно до ст. 23 Закону України «Про оцінку земель», дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, який видається відповідним територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру. Оцінка земель водного фонду які використовуються для риборозведення здійснювалась згідно з Порядком нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів) від 22.08.2013 №508. Звернула увагу на те, що Технічна документація містить розділ 3.5, який має назву «Грошова оцінка земель водного фонду, які використовуються для риборозведення»(ст.47-51), а на сторінці 51 Технічної документації міститься посилання на те, що розрахунок грошової оцінки земель водного фонду (риборозведення) на території с. Рівня наведений у прикладі 4, який у свою чергу викладений на сторінці 59 та розроблений на основі земельної ділянки площею 50, 1063 га наданої для рибогосподарських потреб (риборозведення), МПП «Таля» на правах оренди. Враховуючи наведене просила у задоволенні позову відмовити.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.09.2023 задоволено клопотання представника Малого приватного підприємства «Таля» про перехід до розгляду за правилами загального позовного провадження адміністративної справи №300/4811/23 за позовом Малого приватного підприємства «Таля» до Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування рішення. Ухвалено перейти із спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи до розгляду справи за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче судове засідання у даній справі на "12" жовтня 2023 о 10:00 год. Зобов`язано Рожнятівську селищну раду Калуського району Івано-Франківської області відповідно до вимог статті 264 КАС України, опублікувати оголошення про відкриття провадження в адміністративній справі №300/4811/23 з відомостями про вимоги позивача щодо оскаржуваного акта (рішення Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області №511-16/2021 від 23 грудня 2021 року «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області»), реквізити нормативно-правового акта, дату, час і місце судового розгляду адміністративної справи, у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений, не пізніш як за сім днів до підготовчого засідання (а.с.196-197).

Представник позивача скористався правом на подання відповіді на відзив. У відповіді на відзив зазначив, що згідно з пунктом 12 розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, нормативна грошова оцінка земельних ділянок водного фонду, що розташовані в межах населених пунктів, які використовуються для риборозведення, здійснюються згідно з Порядком нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), затвердженим наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22.08.2013 №508. Враховуючи те, що земельні ділянки з кадастровим номером 2624884801:02:006:0004 та 2624884801:02:006:0005 були оцінені не як землі водного фонду, що використовуються для риборозведення, а тому на переконання представника позивача їх оцінка була помилково зроблена по єдиній методиці. Застосування невірних значень коефіцієнтів вплинуло на кінцевий результат нормативної грошової оцінки земельних ділянок та призвело до необгрунтованого підвищення розміру орендної плати за земельні ділянки з кадастровим номером 2624884801:02:006:0004 та 2624884801:02:006:0005. Різке зростання нормативної грошової оцінки, а як наслідок і орендної плати за землі, що використовує МПП «Таля», створює для підприємства надмірний та невиправданий тягар. Просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01.11.2023 задоволено клопотання представника відповідача про залучення третьої особи до участі у цій справі. Залучено до участі у справі №300/4811/23 за позовом Малого приватного підприємства "Таля" до Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування рішення Рожнятівської селищної ради від 23.12.2021 №511-16/2021 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області", у якості третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні відповідача - Державне підприємство "Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", (ідентифікаційний код юридичної особи 00689190, юридична адреса: вулиця Української Перемоги, 34, місто Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76014) (а.с.230-233).

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні відповідача - Державного підприємства "Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" скористалася правом на подання пояснення. Так, у поясненні представник третьої особизазначила, що землі водного фонду, які використовуються для риборозведення розраховані згідно «Порядку нормативної грошової оцінки» не сільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів)», затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22.08.2013 №508. В технічній документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту села Рівня Рожнятівської селищної ради проведено розрахунок земель фонду, які використовуються для риборозведення. В технічній документації проведено, як приклад, розрахунок конкретної земельної ділянки , а саме ділянки, яка знаходиться в користуванні МПП «Таля». Згідно даного розрахунку вартість 1 м2 земель для риборозведення становить станом на 2021 рік 1,98 грн. Разом з тим у витягах із Технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок № НВ 2600034622023, №НВ-2600085492023вартість 1 м2 відповідно становить 139,73 грн, та 142,08 грн. Звернула увагу на те, що в Технічній документації з нормативної грошової оцінки земель с. Рівня таких цін немає, а тому не є зрозумілим звідки така ціна у витягах (а.с.253).

На адресу суду 22.01.2024 представником позивача направлено клопотання про долучення доказів у якому представником зазначено, що 18.01.2024 ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області надано відповідь на адвокатський запит №29-9-0.10-320/0/2-24, згідно якої зазначено, що в Технічній документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту Рівня відсутні дані Державного агентства водних ресурсів (Дністровського БУВР) щодо розрахунку коефіцієнтів забрудненості природних вод (протокол вимірювання показників якості поверхневої води). На сторінці 47, яку вказав розробник в поясненні як розрахунок, наведено текстову (описову) частину відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), а не сам розрахунок (відсутні дані для показників коефіцієнтів Квд1, Квд2, Квд3, які на запит розробника надає Дністровське басейнове управління водних ресурсів (Квд1, Квд2) та Управління екології та природних ресурсів (Квд3)). На сторінці 59 проведено, як приклад розрахунку, також без врахування коефіцієнтів забрудненості природних вод. З метою внесення даних до державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земель розробником оформляється електронний документ (XML файл) відповідно до вимог порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2012 №1051, в якому також відсутні дані розрахунку земель водного фонду (т.2, а.с.1-7).

В судовому засіданні 25.01.2024 представником відповідача долучено до матеріалів справи лист за підписом першого заступника селищного голови №15/03-29/05 від 08.01.2024 до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області про надання на адресу Рожнятівської селищної ради витягів про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: - земельної ділянки водного фонду, цільове призначення 10.07 «для рибогосподарських потреб», розташованої в межах населеного пункту с.РівняРожнятівської територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області, площею 50,0га, кадастровий номер 2624884801:02:006:0005; - земельної ділянки водного фонду, цільове призначення 10.07 «для рибогосподарських потреб», розташованої в межах населеного пункту с.РівняРожнятівської територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області, площею 15,3106га, кадастровий номер 2624884801:02:006:0004. Також долучено відповідь Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області №18-9-0.10-352/0/2-24 від 22.01.2024 у якій зазначено інформацію аналогічну змісту відповіді наданої на адвокатський запит №29-9-0.10-320/0/2-24 представника позивача (т.2, а.с.9-10).

Враховуючи те, що усі необхідні процесуальні дії в підготовчому провадженні виконані, та беручи до уваги висловлену учасниками справи згоду на призначення справи до розгляду по суті, судом постановлено ухвалу, про закриття підготовчого провадження та призначення справи №300/4811/23 до судового розгляду по суті на 14.00 год. 15.02.2024, що відображено у протоколі судового засідання (т.2, а.с.11).

На адресу суду 12.02.2024 представником третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні відповідача - Державного підприємства "Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", надано письмові пояснення про те, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту села Рівня розроблена у відповідності до земельного законодавства чинного на час розроблення оцінки. Згідно наданої інформації Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області на основі розробленої технічної документації неможливо надати витяг для земель водного фонду, що використовується для риборозведення так як в розрахунку цих земель не враховано коефіцієнту забруднення даних водойм. Зазначено про неможливість внесення змін в існуючу технічну документацію у зв`язку з тим, що Порядки згідно яких вона розроблялась втратили чинність. Постановою КМУ від 03.11.2021 №1147 затверджена нова Методика нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території територіальних громад (або її частини).Також вказано, що спеціалісти інституту зобов`язуються в найкоротші терміни виготовити технічну документацію з нормативної грошової оцінки частини території Рожнятівської селищної ради населеного пункту с.Рівня безоплатно (т.2, а.с.13-14).

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, надав пояснення аналогічні, викладеним у позовній заяві та відповіді на відзив. Просив позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти обгрунтуваньнаведених у позовній заяві заперечила з підстав, наведених у відзиві. Водночас зазначила, що відповідач не заперечує щодо скасування рішення Рожнятівської селищної ради від 23.12.2021 №511-16/2021 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області», оскільки під час розгляду справи було встановлено допущення розробником технічної документації помилки не враховано певні коефіцієнти які мають важливе значення для нормативної грошової оцінки.

Представник третьої особи, в судовому засіданні погодилась щодо допущення помилки в розрахунках що стосується земель водного фонду які використовуються для риборозведення, зокрема взято середньостатистичний коефіцієнт натомість необхідно було направити запит до Державного агентства водних ресурсів і застосувати конкретний коефіцієнт забрудненості природніх водойм. Враховуючи наведене вказала, що інститут зобов`язується виготовити технічну документацію з нормативної грошової оцінки на безоплатній основі.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог КАС України справу за правилами загального позовного провадження, заслухавши позиції сторін, дослідивши в сукупності позовну заяву, відзив на позов, відповідь на відзив, письмові пояснення та докази, наявні в матеріалах даної адміністративної справи, встановив такі обставини.

Між Рожнятівською районною державною адміністрацією (Орендодавець) та Малим приватним підприємством «Таля» (Орендар) 15.03.2010 укладено Договір оренди земельної ділянки №15 (т.1, а.с.13-17).

Відповідно до предмету вище вказаного договору орендодавець надає в оренду земельну ділянку в строкове платне користування для ведення рибного господарства за межами населеного пункту с.Рівня, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку.

Згідно пунктів 2,3,5 договору №15, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 15, 3106 га, відповідно до розпорядження Рожнятівської райдержадміністрації №69 від 13.03.2010.

На земельній ділянці знаходяться об`єкти нерухомого майна орендаря, а саме: колиба, альтанки, будинок для відпочинку, інші надвірні споруди.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 198840,22 грн.

Згідно пункту 8 договору №15, договір укладено на 49 років. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк.

Відповідно до пункту 14 договору №15, земельна ділянка передається в оренду для ведення рибного господарства.

Згідно пункту 37 договору №15, договір набирає чинності після підписання сторонами та його державної реєстрації.

Вказаний договір зареєстрований у Рожнятівськомурайонному відділі Івано-Франківської регіональної філії центру ДЗК про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 28.04.2010 за №041030900002.

Також, Між Рожнятівською районною державною адміністрацією (Орендодавець) та Малим приватним підприємством «Таля» (Орендар) 15.03.2010 укладено Договір оренди водного об`єкта №16 (т.1, а.с.18-21).

Відповідно до предмету вище вказаного договору орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування водний об`єкт три ставки, які знаходяться за межами населеного пункту с.Рівня, Рожнятівського району Івано-Франківської області.

Згідно підпункту 2.1 пункту 2 договору №16, в оренду передаються три ставки загальною площею 50,1063 га.

Відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 договору №16, договір укладено на 49 років.

Згідно підпункту 4.1 пункту 4 договору №16, розмір річної орендної плати здійснюється із розрахунку 3%від нормативної грошової оцінки 543873, 82 грн, з урахуванням коефіцієнта 0,3% за воду від грошової оцінки, що буде становити 894,88 грн.

Відповідно до підпункту 5.1 пункту 5 договору №16, водний об`єкт передається в оренду для ведення рибного господарства.

Згідно підпункту 12.1 пункту 12 договору №16, договір набирає чинності після підписання сторонами та з моменту погодження акту прийому-передачі.

Вказаний договір зареєстрований в реєстрі Рожнятівського районному відділуДЗК 28.04.2010 за №041030900003.

Відповідно до витягу №27-43/106 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель району, с Рівня, нормативна грошова оцінка земельної ділянки (за основним цільовим призначенням «землі сільськогосподарського призначення» «Для іншого сільськогосподарського призначення») площею 153106 м.кв., кадастровий номер 2624884100:02:006:004 складала 1110889,36 грн (т.1, а.с.22).

Рішенням сесії Рожнятівської селищної ради Івано-Франківської області від 23 грудня 2021 №511-16/2021 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області» затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель території с. Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області, розроблену ДП «Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою».

Відповідно до пункту 2 рішення №511-16/2021, встановлено, що середня (базова) вартість 1 кв.м., земель села Рівня становить 110,98 грн/кв.м.

Вказана нормативна грошова оцінка земель села Рівня Рожнятівської селищної ради вводиться в дію з 01.01.2023 (пункт 3 рішення №511-16/2021).

Власникам, користувачам та орендарям земельних ділянок отримати у встановленому порядку витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, затверджених цим рішенням (пункт 5 рішення №511-16/2021).

Згідно пунктів 7,8,9 рішення №511-16/2021, Орендарям земельних ділянок у с.Рівнявнести зміни до договорів оренди землі, в частині розрахунку орендної плати за землю.

Загальному відділу оприлюднити рішення на офіційному сайті селищної ради та в часописі «новини Підгір`я» до 15.07.2022 року.

Вважати з 01.01.2023 таким, що втратило чинність рішення Рівнянської селищної ради від 28.01.2010р. «Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель с.Рівня» (т.1, а.с.30-31).

Згідно з отриманим позивачем Витягом №НВ-2600034622023 із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 2624884801:02:006:0005 з 01.01.2023 складає - 71 042 741,70 грн. (т.1, а.с.23).

Відповідно з отриманим позивачем Витягом №НВ-2600085492023 із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 2624884801:02:006:0004 з 01.01.2023 складає - 21 393 501,38 грн. (т.1, а.с.24).

У зв`язку із прийняттям 23.12.2021 Рожнятівською селищною радою Івано-Франківської області рішення №511-16/2021 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області», яким з 01.01.2023 введено в дію нормативну грошову оцінку земель с. Рівня Рожнятівської селищної ради, нормативна грошова оцінка орендованих МПП «Таля» земельних ділянок з кадастровим номером 2624884801:02:006:0004 та 2624884801:02:006:0005 з 01.01.2023 зросла у порівнянні з нормативною грошовою оцінкою станом на 31.12.2022 у декілька десятків разів.

Позивач, вважаючи протиправним вище вказане рішення, через уповноваженого представника звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Відповідно до приписів статті 201 Земельного кодексу України грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі. Залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо. Експертна грошова оцінка використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель визначає Закон України «Про оцінку земель» №1378-IV від 11 грудня 2003 року (далі - Закон № 1378-IV).

Відповідно до визначення наданого у частині першій статті 1 Закону №1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно із нормами статті 3 Закону №1378-IV об`єктами оцінки земель є: територія адміністративно-територіальних одиниць або їх частин, території оціночних районів та зон, земельні ділянки чи їх частини або сукупність земельних ділянок і прав на них, у тому числі на земельні частки (паї), у межах території України.

Частинами першою та другою статті 15 Закону № 1378-IV передбачено, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом.

Відповідно до статті 18 Закону №1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».

Згідно з частиною першою статті 20 Закону №1378-IV за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.

Закон України «Про землеустрій» від 22 травня 2003 року №858-ІV (далі по тексту Закон №858-ІV) визначає правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою і спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування.

Відповідно до статті 26 Закон №858-IV замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.

Розробниками документації із землеустрою є:

юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою;

фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.

Взаємовідносини замовників і розробників документації із землеустрою регулюються законодавством України і договором.

Подання документації із землеустрою до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, для внесення відомостей до Державного земельного кадастру від імені замовника документації здійснюється її розробником, якщо інше не встановлено договором.

Приписами статті 28 Закону №858-IV передбачено, що розробники документації із землеустрою мають право: а) виконувати роботи із складання документації із землеустрою; б) погоджувати із замовником наукові, технічні, економічні та інші вимоги до документації із землеустрою, строк виконання робіт, їх вартість та порядок оплати; в) вимагати індексації вартості виконаних робіт із землеустрою в порядку, встановленому законом; г) авторства на створену ними документацію із землеустрою; ґ) здійснювати авторський нагляд за реалізацією заходів, передбачених документацією із землеустрою; д) вимагати зупинення робіт, що виконуються з порушенням документації із землеустрою і призводять до нецільового використання земель та їх псування; е) вносити пропозиції щодо оновлення застарілої або розробки нової документації із землеустрою.

Розробники документації із землеустрою зобов`язані, зокрема, а) дотримуватися законодавства України, що регулює земельні відносини, а також державних стандартів, норм і правил при здійсненні землеустрою; б) інформувати зацікавлених осіб про здійснення землеустрою; в) виконувати всі умови договору; г) виконувати роботи із складання документації із землеустрою у строк, передбачений договором.

Судом встановлено, що згідно рішення Рожнятівської селищної ради Івано-Франківської області (13 сесії восьмого демократичного скликання) від 30.09.2021 №358-13/2921 ДП «Івано-Франківський інститут землеустрою» розроблено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с.РівняРожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області (т.1, а.с.32-121).

Приписами статті 23 Закону №1378-ІV визначено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.

Підставою для відмови у затвердженні технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки земельних ділянок може бути лише її невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до закону нормативно-правових актів або розташування земель чи земельних ділянок на території іншої територіальної громади. Рішення про відмову в затвердженні технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки земельних ділянок має містити посилання на конкретні норми законів та прийнятих відповідно до закону нормативно-правових актів, яким суперечить відповідна технічна документація.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.

Приписами пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України обумовлено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Згідно з абзацом першим частини одинадцятої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97-ВР (далі по тексту Закону №280/97-ВР) акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Закон України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-VІ (далі по тексту Закон № 2939-VІ) визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.

Відповідно до частини першої статті 13 Закону №2939-VI розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 15 Закону №2939-VI розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності.

Інформація, передбачена частиною першою цієї статті, підлягає обов`язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п`яти робочих днів з дня затвердження документа. У разі наявності у розпорядника інформації офіційного веб-сайту така інформація оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації (ч. 2 ст. 15 Закону №2939-VІ).

Відповідно до частини 4 статті 15 Закону №2939-VI, проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття. Проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

З аналізу вказаних норм можна дійти висновку, що обов`язковому оприлюдненню підлягають, зокрема, проекти рішень органів місцевого самоврядування, які підлягають обговоренню.

Частиною дванадцятою статті 59 Закону № 280/97-ВР обумовлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Закон України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі по тексту Закон №1160-IV, в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин) закон визначає правові та організаційні засади реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності.

Згідно статті 5 Закону №1160-IV,забезпечення здійснення державної регуляторної політики, серед іншого, включає: оприлюднення проектів регуляторних актів з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань, а також відкриті обговорення за участю представників громадськості питань, пов`язаних з регуляторною діяльністю;

Відповідно до частини 1, 2 статті 8 Закону №1160-IV, стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу.

Аналіз регуляторного впливу готується до оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій.

Згідно частин 1, 2, 4 статті 9 Закону №1160-IV, кожен проект регуляторного акта оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань.

Про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій розробник цього проекту повідомляє у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону.

Проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону, не пізніше п`яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта.

Відповідно до частини 5 статті 12 Закону №1160-IV, регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих медіа відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих медіа, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання. Регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих медіа відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих медіа, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Згідно частини 2 статті 13 Закону №1160-IV, повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій, проект регуляторного акта та відповідний аналіз регуляторного впливу оприлюднюються шляхом опублікування в друкованих медіа розробника цього проекту, а у разі їх відсутності - у друкованих медіа, визначених розробником цього проекту, та/або шляхом розміщення на офіційній сторінці розробника проекту регуляторного акта в мережі Інтернет.

Судом в становлено, що Рожнятівською селищною радою підготовлено аналіз регуляторного впливу до проекту регуляторного акту - проекту рішення Рожнятівської селищної ради Івано-Франківської області «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області», який оприлюднений 15.11.2021 на офіційному веб-сайті Рожнятівськоїселищної ради в мережі Інтернет (т.1а.с.186).

Рожнятівською селищною радою на офіційному веб-сайті Рожнятівської селищної ради в мережі Інтернет 15.11.2021 оприлюднено повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту (т.1 а.с.185).

Рожнятівською селищною радою на офіційному веб-сайті Рожнятівської селищної ради в мережі Інтернет 15.11.2021 оприлюднено проект рішення Рожнятівської селищної ради Івано-Франківської області «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області» (т.1 а.с.187).

Таким чином відповідачем дотримано вимог Закону №1160-IV щодо обов`язкового опублікування повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту, з метою одержання зауважень і пропозицій, проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону №280/97-ВР, сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Статтею 25 Закону №280/97-ВР встановлено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Абзацом 1 статті 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до приписів частин 1, 2, 5, 10, 11, 12 статті 59 Закону №280/97-ВР, рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Судом в становлено, що на другому засіданні шістнадцятої сесії восьмого демократичного скликання Рожнятівською селищною радою Івано-Франківської області, з метою забезпечення надходжень від плати за землю на території с.РівняРожнятівської селищної ради 23.12.2021 прийнято рішення №511-16/2021 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області».

Вказаним рішенням відповідачем затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель території с. Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області, розроблену ДП «Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»(пункт 1 рішення №511-16/2021).

Відповідно до пункту 2 рішення №511-16/2021, встановлено, що середня (базова) вартість 1 кв.м., земель села Рівня становить 110,98 грн/кв.м.

Вказана нормативна грошова оцінка земель села Рівня Рожнятівської селищної ради вводиться в дію з 01.01.2023 (пункт 3 рішення №511-16/2021).

Власникам, користувачам та орендарям земельних ділянок отримати у встановленому порядку витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, затверджених цим рішенням (пункт 5 рішення №511-16/2021).

Згідно пунктів 7,8,9 рішення №511-16/2021, Орендарям земельних ділянок у с.Рівнявнести зміни до договорів оренди землі, в частині розрахунку орендної плати за землю.

Загальному відділу оприлюднити рішення на офіційному сайті селищної ради та в часописі «новини Підгір`я» до 15.07.2022 року.

Вважати з 01.01.2023 таким, що втратило чинність рішення Рівнянської селищної ради від 28.01.2010р. «Про затвердження технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель с.Рівня» (т.1 а.с.30-31).

Рішення Рожнятівської селищної ради Івано-Франківської області №511-16/2021 від 23.12.2021 оприлюднено на офіційному веб-сайті Рожнятівської селищної ради в мережі Інтернет 23.12.2021 (т.1, а.с.188) та офіційно оприлюднено 18.02.2022 в місцевих засобах масової інформації часописі «Новини Підгір`я» (т.1,а.с.124-125).

На переконання суду сам факт не своєчасного оприлюднення спірного рішення в друкованих засобах масової інформації у десятиденний строк після його прийняття, не може слугувати єдиною достатньою підставою для його скасування оскільки таке рішення було оприлюднено на офіційному веб-сайті Рожнятівської селищної ради в мережі Інтернет 23.12.2021,а також згідно вимог Податкового кодексу України офіційно оприлюднено до 15.07.2022 в місцевих друкованих засобах масової інформації часописі «Новини Підгір`я» - 18.02.2022.

Разом з тим в ході розгляду даної справи судом встановлено, що в розробленій ДП «Івано-Франківський інститут землеустрою» технічній документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с.РівняРожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області, в пункті 3.5 «Грошова оцінка земель водного фонду, які використовуються для риборозведення»(ст.47) зазначено, що грошова оцінка земельних ділянок водного фонду, що розташовані в межах населених пунктів, які використовуються для риборозведення здійснюється згідно з Порядком нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), затвердженим наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22.08.2013 №508, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.09.2013 за №1573/24105.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки водного фонду (для риборозведення) Цн визначається за формулою ЦН=Пд х Рд х Ск х Км х Кв х Кмц х Кі.

На сторінці 59 технічної документації, (приклад 4.) здійснено розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки водного фонду площею 50,1063 га (501063 кв.м), за вищевказаною формулою ЦН=Пд х Рд х Ск х Км х Кв х Кмц х Кі.

Так, згідно вказаного розрахунку грошова оцінка земельної ділянки площею 50,1063 га (501063 кв.м) кадастровий номер 2624884801:02:006:0005 наданої для рибогосподарських потреб (риборозведення) становить: Цн=501063 х 0,0211 х 33 х 1,0 х 1,5 х 1,0 х 1,897 = 992766,96 грн, в розрахунку на 1 кв.м. становить 992766,96 : 501063 = 1,98 грн.

На звернення позивача Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області надано Витяг№НВ-2600034622023 із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, згідно якого нормативна грошова оцінка орендованої МПП «Таля» земельної ділянки кадастровий номер 2624884801:02:006:0005 з 01.01.2023 склала - 71 042 741,70 грн. (т.1, а.с.23), а також Витяг №НВ-2600085492023 із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, згідно якого нормативна грошова оцінкаорендованої МПП «Таля» земельної ділянки кадастровий номер 2624884801:02:006:0004 з 01.01.2023 склала - 21 393 501,38 грн. (т.1, а.с.24).

На звернення представника позивача 18.01.2024 Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області надано листа №29-9-0-10-320/0/2-24 в якому зазначено, що Витяги із технічної документації з нормативно грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 2624884801:02:006:0004 (розраховано спеціалістом) та 2624884801:02:006:0005 (розраховано автоматично з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастру), відповідно до поданих заяв в 2023 році, сформовано відповідно до технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с.РівняРожнятівської селищної ради Калуського району, розробником якої єДП «Івано-Франківський інститут землеустрою» затвердженої рішенням Рожнятівської селищної ради Івано-Франківської області від 23.12.2021 №511-16/2021 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківької області», яка набрала чинності у строки з 01.01.2023 відповідно до пункту 271.2 статті 271 ПК України. Щодо пояснення ДП «Івано-Франківський інститут землеустрою», зокрема зазначено, що відповідно до пункту 2.11 Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), коефіцієнт, який враховує продуктивність водних об`єктів (Кв4), визначається за формулою: Кв4=Квд1 х Квд2 х Квд3, де Квд1 коефіцієнт, який враховує значення водного об`єкта та визначається згідно з додатком 15 до цього Порядку; Квд2 коефіцієнт, який враховує якісний стан водного об`єкта та визначається згідно з додатком 16 до цього Порядку; Квд3 коефіцієнт, який враховує екологічне значення водного об`єкта та визначається згідно з додатком 17 до цього Порядку.

Якісний стан водних об`єктів приймається за інформацією Державного агентства водних ресурсів України або інших суб`єктів державного моніторингу вод. Звернуто увагу на те, що в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с.Рівня відсутні дані Державного агентства водних ресурсів (Дністровського БУВР) щодо розрахунку коефіцієнтів забрудненості природних вод (протокол вимірювання показників якості поверхневої води). Зазначено, що на сторінці 47, яку вказав розробник в поясненні як розрахунок, наведено текстову (описову) частину відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), а не сам розрахунок (відсутні дані для показників коефіцієнтів Квд1, Квд2, Квд3, які на запит розробника надає Дністровське басейнове управління водних ресурсів (Квд1, Квд2) та Управління екології та природних ресурсів (Квд3)). На сторінці 59 технічної документації, проведено, як приклад розрахунку, також без врахування коефіцієнтів забрудненості природних вод. Також зазначено, що з метою внесення даних до державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земель розробником оформляється електронний документ (ХМL файл) відповідно до вимог порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2012 №1051, в якому також відсутні дані розрахунку земель водного фонду (т.2, а.с.6-7).

Аналогічну відповідь також надано Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області на звернення Рожнятівської селищної ради (т.2,а.с.9-10).

В судовому засіданні представник третьої особи ДП «Івано-Франківський інститут землеустрою`вказала на те, що дійсно в технічній документації не враховано коефіцієнти забрудненості природних вод, що стало наслідком невірного визначення нормативної грошової оцінки для земель водного фонду, що використовуються для риборозведення. Також зазначила, що внестибудь-які зміни в існуючу технічну документацію неможливо.

При прийнятті рішення судом також враховано позицію відповідача щодо скасування оскаржуваного рішення Рожнятівської селищної ради Івано-Франківської області від 23.12.2021 №511-16/2021 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківької області», з підстав не врахування розробником технічної документації коефіцієнтів забрудненості природних вод, що стало наслідком невірного визначення нормативної грошової оцінки для земель водного фонду.

Враховуючи те, що в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківької областінаявні недоліки, а саме не враховано коефіцієнти забрудненості природних вод, що стало наслідком невірного визначення нормативної грошової оцінки для земель водного фонду, а внесення будь-яких змін в існуючу технічну документацію затверджену рішеннямРожнятівської селищної ради Івано-Франківської області від 23.12.2021 №511-16/2021 є неможливим без скасування такого рішення, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позову шляхом визнання протиправним та нечинним рішення Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області від 23.12.2021 №511-16/2021 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області».

Щодо розподілу понесених позивачем судових витрат по сплаті судового збору та витрат на надання правничої допомоги, то представник позивача в судовому засіданні просив такі витрати не розподіляти.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 255, 264, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та нечинним рішення Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області від 23.12.2021 №511-16/2021 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель села Рівня Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області».

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

позивач Мале приватне підприємство "Таля", адреса: вул. Шкільна, буд.2, смт. Брошнів - Осада, Калуський район, Івано-Франківська область, 77611, код ЄДРПОУ -20540365;

відповідач -Рожнятівська селищна рада Калуського району Івано-Франківської області, адреса: вул. Шкільна, буд.1, смт. Рожнятів, Калуський район, Івано-Франківська область,77601, код ЄДРПОУ - 04355125;

третя особа яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Державне підприємство "Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", адреса: вул. Української Перемоги, 34, місто Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76014, код ЄДРПОУ - 00689190.

Суддя /підпис/ Скільський І.І.

Рішення складене в повному обсязі 18 березня 2024 р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.03.2024
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу118792954
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —300/4811/23

Рішення від 07.03.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Рішення від 07.03.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 01.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 01.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні