Рішення
від 30.04.2024 по справі 420/33474/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/33474/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючої судді Бойко О.Я.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними дії та зобов`язання здійснити повернення податкової знижки на навчання за 2022 рік у сумі 3240 грн., вирішив у задоволення адміністративного позову відмовити.

І. Суть спору:

Позивач, ОСОБА_1 , звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до відповідача Головного управління ДПС в Одеській області, в якій просив суд:

(1). Визнати протиправними дії Головного управління ДПС в Одеській області щодо відмови ОСОБА_1 у поверненні податкової знижки за навчання за 2022 рік у сумі 3240 грн.;

(2). Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області здійснити повернення ОСОБА_1 податкової знижки на навчання за 2022 рік у сумі 3240 грн.

ІІ. Аргументи сторін

(а) Позиція Позивача

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав у позовній заяві та відповіді на відзив, що надав документи, які ідентифікують позивача і члена його сім`ї рідного батька, який провів оплату за нього, що підтверджує оплату за навчання його сім`єю і відповідно ним. Позивач вважає, що відмовивши йому у поверненні податкової знижки за навчання у сумі 3240 грн. відповідач порушив його право гарантоване ст. 53 Конституції України, якою встановлено, що Держава забезпечує надання державних пільг учням і студентам.

Щодо посилання у відзиві на можливість отримання податкової знижки батьком позивача, це є неможливим адже батько не сплачував у 2022 році ПДФО з заробітної плати і тому не є суб`єктом отримання вказаної пільги.

(б) Позиція Відповідача

29.12.2023 р. до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Відповідачем зазначено, що позивач звертався до податкового органу для отримання податкової знижки. Кожного разу йому було вмотивовано відмовлено та запропоновано усунути недоліки, оскільки в копіях квитанцій від 27.07.2022 та від 27.12.2022 про сплату за навчання в Міжнародному гуманітарному університеті відсутня інформації щодо платника, яким здійснено сплату на користь даного учбового закладу. Також під час камеральної перевірки податкової декларації про майновий стан і доходи було виявлено завищення суми податку, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку із використанням права на податку знижку. Окремо, відповідач наголошує, що було надано пояснення, відповідно до якого оплату за навчання здійснював його батько, що також не підтверджено відповідними квитанціями. В квитанціях від 27.07.2022 та 27.12.2022 зазначено номер рахунку платника, який не відповідає рахунку позивача. Навіть, якщо припустити, що ОСОБА_2 було сплачено грошові кошти за навчання сина в 2022 році, то саме ОСОБА_2 повинен звернутися до податкового органу для отримання податкової знижки до 31.12.2023.

ІІІ Процедура та рух справи

Ухвалою суду від 04.12.2023 позовну заяву було залишено без руху.

18.12.2023 р. ухвалою Одеський окружний адміністративний суд, прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

ІV. Обставини справи встановлені судом та докази на їх підтвердження

Судом встановлено, що позивач є студентом Міжнародного гуманітарного університету, що підтверджується договором про надання освітніх послуг № 005-051-3д.б від 06.08.2021 р.

Відповідно до договору про надання освітніх послуг № 005-051-3д.б від 06.08.2021 р., укладеного між позивачем, як замовником, та Міжнародним гуманітарним університетом, як виконавцем, виконавець бере на себе зобов`язання за рахунок коштів замовника здійснити навчання студента (надати освітню послугу) за освітньою послугою: освітні послуги в системі вищої освіти, за формою навчання: денна, за ступенем вищої освіти (освітньо-кваліфікаційним рівнем): бакалавр, за спеціальністю (напрям підготовки): перший(бакалаврський), за спеціалізацією (кваліфікацією) 051 Економіка. (п. 1.2). Строк дії Договору: з 01.09.2021 р. по 30.06.2023 р. (п. 1.3)

Згідно з п. 3.1 зазначеного договору відшкодування витрат Університету на підготовку за кошти фізичних юридичних осіб (контрактник) проводиться у такому порядку для контрактників денної форми навчання: за перший рік вказані витрати Університету оплачуються повністю (100%) до 15 серпня; за наступні роки вказані витрати Університету за один рік щороку оплачується рівними частками (по 50%) за кожне півріччя, відповідно за 10 днів до початку навчального семестру за перше півріччя та за 10 днів до початку навчального семестру за друге півріччя. Розмір плати за весь строк навчання для здобуття відповідного ступеня вищої освіти встановлюється в сумі 36000 грн. (п. 3.2). Розмір плати за навчання по навчальних роках становить: навчальний рік 2021/2022 3 курс за навчальний рік 18000, за семестр 9000.

За 2022 рік позивач зазначає, що за допомогою батькової банківської картки згідно з умовами вказаних договорів сплатив вартість послуг за навчання.

16.08.2023 року позивач звернувся до відповідача із заявою, в якій просив прийняти Декларацію про майновий стан і доходи та викладені нижче документи для реалізації права на податкову знижку на навчання.

До вказаної заяви додано: податкову декларацію про майновий стан і доходи, додаток Ф-3 до податкової декларації про майновий стан i доходи, копія картки платника податків, копія договору про надання освітніх послуг № 005-051-3д.б від 06.08.2021, квитанції про оплату навчання від 27 липня 2022 р., копія витягу з Єдиного державного демографічного реєстру, копія паспорту громадянина України позивача, довідка про заробітну плату по Формі 3 від 02.08.23 № 44, копія свідоцтва про народження позивача.

Листом від 14.09.2023 року Головне управління ДПС в Одеській області повідомило позивача, що в декларації про майновий стан i доходів за 2022 рік від 18.08.2023 № 9157 відсутня інформація щодо платника яким здійснено витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільні, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти. Відповідач зазначив, що необхідно надати підтверджуючи відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні a6o товарні чеки, прибуткові касові ордера, що ідентифікують особу, яка звертається за податковою знижкою.

17.09.2022 року позивач подав до відповідача податкову декларацію про майновий стан і доходи за звітний (податковий) період 2022 року разом з розрахунком суми податку, на яку зменшуються податкові зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб.

У податковій декларації про майновий стан і доходи за звітний (податковий) період 2022 року позивач у рядках 16 «Сума податку, на яку зменшуються податкові зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у зв`язку з використанням права на податкову знижку» та 20.2 «Сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету за результатами звітного (податкового) року» вказав суму 3240,00 грн.

У розрахунку суми податку, на яку зменшуються податкові зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв`язку з використанням права на податкову знижку позивач вказав загальну суму фактично здійснених витрат протягом звітного (податкового) року витрат у розмірі 18000,00 грн.; суму нарахованої заробітної плати у розмірі 23795,98 грн.; суму утриманого із заробітної плати податку на доходи фізичних осіб у розмірі 4283,28 грн.; суму (вартість) витрат платника податку-резидента, дозволених до включення до податкової знижки, у розмірі 18000,00 грн; суму податку, на яку зменшуються податкові зобов`язання у зв`язку з використанням права на податкову знижку у розмірі 3240,00 грн.

21.09.2023 року позивач звернувся до відповідача із заявою, в якій просив прийняти Декларацію про майновий стан i доходи та викладені нижче документи для реалізації права на податкову знижку на навчання. Позивач зазначає, що подана ним аналогічна заява від 16.08.2023 року не задоволена ГУ ДПС в Одеській області. Згідно з листом відповідача від 14.09.2023 року була відсутня інформація щодо платника, яким здійснено витрати на освіту. Дійсно, оплата на освіту була здійснена через банківську картку Ощадбанка його рідного батька ОСОБА_2 , оскільки на його зарплатній картці необхідної суми не було. З батьком проживають i зареєстровані за однією адресою однією сім`єю. Більш того, ці ж кошти позивач повернув батькові готівкою. Документи позивача i батька, які підтверджують родинні зв`язки та проживання додано. Також позивачем додано пояснення батька ОСОБА_2 щодо обставин оплати за його навчання.

До вказаної заяви додано: податкова декларація про майновий стан i доходи, додаток Ф-3 до податкової декларації про майновий етан i доходи, копія картки платника податків, копія договору про надання освітніх послуг № 005-051-3 д.б від 06.08.2021, квитанції про оплату навчання від 27 липня 2022 р., копія витягу з Єдиного державного демографічного реєстру, копія паспорту громадянина Украйни позивача, довідка про заробітну плату по Формі 3 від 02.08.23 № 44, копія свідоцтва про народження позивача, пояснення ОСОБА_2 , копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера ОСОБА_2 , копія паспорту громадянина України ОСОБА_2 , витяг з Ощадбанку рахунку ОСОБА_2 .

Листом від 23.10.2023 року Головне управління ДПС в Одеській області повідомило позивача, що позивачем до листа від 21.09.2023 надано податкову декларацію про майновий стан i доходи за 2022 рік, яка має тип декларацію «звітна», що не відповідає п. 48.3 ст. 48 Кодексу, так як позивачем подано звітну податкову декларацію про майновий стан i доходи за 2022 рік 18.08.2023, яка зареєстрована за № 9157. Відповідач зазначив, що позивачу необхідно надати підтверджуючи відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні a6o товарні чеки, прибуткові касові ордера, що ідентифікують особу, яка звертається за податковою знижкою ОСОБА_1 .

21.09.2023 року позивач звернувся до відповідача із заявою про роз`яснення відповіді заступника начальника ГУ ДПС в Одеській області від 23.10.2023 року, в якій зазначив, що два рази у серпні i вересні 2023 року відповідно до ПK України подавав до ГУ ДГІС в Одеській області Декларацію про майновий стан i доходи за 2022 рік та всі необхідні документи для реалізації права на податкову знижку на навчання. Всі два рази заступник ГУ ДПС в Одеській області без посилання на конкретні норми законодавства та конкретні порушення з боку позивача відмовив йому у поверненні вказаної податкової знижки. При чому, у відповіді від 23.10.2023 року вказано дослівно: «необхідно надати підтверджуючі документа, зокрема квитанції, фіскальні a6o товарні чеки, які ідентифікують особу, яка звертається за податковою знижкою». Дана відповідь-відмова є неконкретною та невмотивованою i є абсолютно необґрунтованою (немає посилання на конкретні порушення та на конкретні норми законодавства). Позивачем доказано у представлених документах, що оплата на освіту була здійснена через банківську карту Ощадбанка його рідного батька ОСОБА_2 , оскільки на його зарплатній картці необхідної суми не було. З батьком проживають i зареєстровані за однією адресою однією сім`єю. Більш того, ці кошти позивач повернув батькові готівкою. Документа його i батька, які підтверджують родинні зв`язки та проживання додані i вивчені ДПС i по ним зауваження відсутні. Також до заяви про реалізацію права на податкову знижку додано пояснення батька ОСОБА_2 щодо обставин оплати за навчання позивача (що сплата за навчання проведена з його банківської картки i що він отримав ці ж кошти від позивача готівкою, i така форма оплати за його навчання нічим не заборонена, у зв`язку з вищенаведеним позивач просив надати йому роз`яснення, які саме документа ще належить надати (конкретно вказавши назву документу i яка конкретно інформація там повинна бути) i яким конкретно нормативним актом передбачено надання саме такого документу до податкової служби.

Листом від 06.11.2023 року Головне управління ДПС в Одеській області повідомило позивача, що з метою отримання позивачем податкової знижки за наслідками 2022 року, відповідач просив надати платіжний документ (квитанцію) яка ідентифікує продавця послуг: Міжнародний гуманітарний університет (ЄДРПОУ 26249278), i фізичну особу, яка звертається за податковою знижкою ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ).

10.11.2023 року контролюючий орган провів камеральну перевірку податкової декларації про майновий стан і доходи за звітний (податковий) період 2022 року, поданої позивачем, за результатами проведення якої складено акт від 10.11.2023 року № 31423/15-32-24-09-3765107610. У цьому акті контролюючий орган вказав, що копії квитанції від 27.07.2022 року б/н та квитанції 27.07.2022 року б/н до Декларації від 18.08.2023 № 9157 при здійсненні камеральної перевірки не враховано. В квитанції від 27.07.2022 року б/н та в квитанції 27.07.2022 б/н не вказано платника послуг, тому вони не можуть враховуватися при здійсненні розрахунку податкової знижки, у зв`язку з тим, що до податкової знижки включаються витрати фактично здійснені протягом звітного податкового року платника податку, який звертається за податкової знижкою

Згідно з цим актом проведеною перевіркою встановлено порушення підпункту 166.2.2 пункту 166.2 статті 166 ПКУ у результаті чого завищено податок на доходи фізичних осіб, якій підлягає поверненню у зв`язку із використанням права на податкову знижку в періоді, що перевірявся, на загальну суму 3240 гривень.

17.11.2023 року позивач звернувся до відповідача із заявою, в якій просив з врахуванням норм Сімейного Кодексу України, аби не завантажувати судові інстанції та KMY i ДПСУ, на протязі до 24 листопада повернути податкову знижку, яка складає аж 3240 грн.

Листом від 23.11.2023 року Головне управління ДПС в Одеській області повідомило позивача, що в порушення пп. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 Кодексу, на дату повторного запиту, позивачем не надані квитанції про сплату за навчання в Міжнародному гуманітарному університеті, не ідентифіковано особу саме, яка звертається за податкової знижкою за наслідками звітного 2022 року.

Позивач вважаючи вказані дії протиправними щодо відмови у поверненні податкової знижки на навчанні за 2022 рік у сумі 3240 грн., звернувся до суду.

IV. Джерела права та висновки суду

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає ПК України.

Згідно з підпунктом 14.1.170 пункту 14.1 статті 14 ПК України, податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб`єктами господарювання, - документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку - резидента у зв`язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 166.1.1 пункту 166.1 підпункту 166.3.3 пункту 166.3 статті 166 ПК України, платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 цього Кодексу, або у вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, такі фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати: суму коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти таким платником податку та/або членом його сім`ї першого ступеня споріднення та/або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, або яку влаштовано до прийомної сім`ї, дитячого будинку сімейного типу, якщо такого платника податку призначено відповідно опікуном, піклувальником, прийомним батьком, прийомною матір`ю, батьком-вихователем, матір`ю-вихователькою.

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що для отримання податкової знижки платник податків має понести витрати протягом звітного податкового року на користь закладів освіти та сума витрат не може перевищувати розміру доходу, за кожний повний або неповний місяць навчання протягом звітного податкового року.

Згідно пп. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПК України до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов`язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).

Пунктом 166.4 ст. 166 ПК України встановлені обмеження права на нарахування податкової знижки.

Згідно з п. 166.4.1, абц. 1 п. 166.4.2. ст. 166 ПК України податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а так само резиденту - фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний контролюючий орган і має про це відмітку у паспорті.

Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшену з урахуванням положень пункту 164.6 статті 164 цього Кодексу, крім випадку, визначеного підпунктом 166.4.4 цього пункту.

Відповідно до абц. 1 п. 166.4.3. ст. 166 ПК України якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Пунктами 179.1, 179.5 ст. 179 ПК України установлено, що платник податку зобов`язаний подавати річну декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію) відповідно до цього Кодексу. Податкова декларація заповнюється платником податку самостійно або іншою особою, нотаріально уповноваженою платником податку здійснювати таке заповнення, у порядку, передбаченому главою 2 розділу II цього Кодексу.

Згідно з п. 179.8 ст. 179 ПК України сума, що має бути повернута платнику податку, зараховується на його рахунок, відкритий у банку або небанківському надавачу платіжних послуг, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.

Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права регулює Закон України від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII «Про освіту» (далі - Закон № 2145).

Так, частиною шостою статті 79 Закону № 2145 встановлено, що розмір та умови оплати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації, за надання додаткових освітніх послуг встановлюються договором. Договір укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату.

Аналіз наведених норм права вказує, що сума коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти таким платником податку та/або членом його сім`ї першого ступеня споріднення, належить до витрат, дозволених до включення до податкової знижки. Такі витрати повинні бути фактично здійснені платником податку протягом звітного податкового року та мають бути підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов`язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).

З огляду на матеріали справи, позивач надав відповідачу дві квитанції (а.с.45,46), згідно з якими:

1) Дата: 27 липня 2022 12:38

Статус: обробляється

Канал: Веб-банкінг

Номер операції: 220884716840

Рахунок платника: 5167********9466

Банк платника: АТ «Ощадбанк» (Одеська філія)

Номер рахунку отримувача: UA 80 328209 000002600531173001

Банк отримувача: АБ «Південний»

ПІБ отримувача / Назва організації: Міжнародний Гуманітарний Університет

ІПН отримувача / ЄДРПОУ 26249278

Призначення платежу: Оплата за навчання 4 курс 1 семестр спеціальність Економіка

ОСОБА_1 денна форма навчання МГУ

Сума операції: 9 000,00 ?

Комісія: 45,00 ?

Разом: 9 045,00 ?

2) Дата: 27 липня 2022 11:58

Статус: обробляється

Канал: Веб-банкінг

Номер операції: 236184642617

Рахунок платника: 5167********9466

Банк платника: АТ «Ощадбанк» (Одеська філія)

Номер рахунку отримувача: UA 80 328209 000002600531173001

Банк отримувача: АБ «Південний»

ПІБ отримувача / Назва організації: Міжнародний Гуманітарний Університет

ІПН отримувача / ЄДРПОУ 26249278

Призначення платежу: Оплата за навчання 4 курс 2 семестр спеціальність Економіка

ОСОБА_1 денна форма навчання МГУ

Сума операції: 9 000,00 ??

Комісія: 45,00 ?

Разом: 9 045,00 ?

Проте, з вищенаведених квитанції суд встановив, що вказано лише перші чотири та останні чотири цифри рахунку платнику, з яких неможливо ідентифікувати особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача).

Судом встановлено,що разом із заявою від 21.09.2023 року позивачем надано скріншот з АТ «Ощадбанк» (а.с.56), згідно з змістом якого:

«Мій рахунок (UAН): платіжні реквізити

Отримувач: ВАДИМ ОЛЕКСАНДРОВИЧ ЧАЙКА

Номер рахунку: НОМЕР_2

Банк: АТ «Ощадбанк» (Одеська філія)

МФО: 328845

ІПН: 2455606175»

Проте зазначений скріншот не містить даних наявних в квитанціях від 27 липня 2022 року на підтвердження сплати саме батьком позивача, а саме ОСОБА_3 , як зазначено позивачем.

Також позивачем разом із заявою від 21.09.2023 року додано два скріншоти з електронного кабінету Вадима Чайки (а.с.57-58)

1) Мій рахунок (UAН):

Липень 2022

27 СР

На IBAN карткового рахунку 9 045,00 ? 9 000,00 ?

2) Мій рахунок (UAН):

Грудень 2022

27 ВТ

На IBAN карткового рахунку 9 045,00 ? 9 000,00 ?

Проте з наведених скріншотів не зрозуміло, чий саме це електронний кабінет: позивача, ОСОБА_4 , чи його батька, ОСОБА_3 .

З огляду на зазначені скріншотів, вони не містять даних, які ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг). Також, суми переказів згідно з цими скріншотами здійснені на суми 9 045,00 ? та 9 000,00 ?, що не відповідає сплаченим сумам в розмірі 9 045,00 та 9 045,00 відповідно до квитанцій від 27.07.2022 року. Крім того, згідно з другим скріншотом перекази здійснені 27 грудня 2022 року, що також не відповідає поданим позивачем квитанціям.

Отже, на підставі викладеного позивачем не надано платіжні та розрахункові документи, які чітко ідентифікують особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а надані документи в сукупності не дають можливості встановити таку особу.

Суд не бере до уваги, пояснення батька позивача, ОСОБА_3 , у зв`язку з тим, що зазначені пояснення не є платіжним та розрахунковим документом.

Відтак, позивачем не дотримано вимоги пп. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПК України в частині підтвердження витрат відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача).

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною другою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Отже, відповідачем доведені обставини, на яких ґрунтуються його заперечення, та доказана правомірність оскаржуваних дій, відповідно підстав для визнання протиправними дій Головного управління ДПС в Одеській області щодо відмови ОСОБА_1 у поверненні податкової знижки на навчанні за 2022 рік у сумі 3240 грн., немає, отже немає підстав для задоволення позову повністю.

VI. Розподіл судових витрат

З урахуванням висновку суду про відмову у задоволенні позову суд не здійснює розподіл судових витрат.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 77, 161,245, 255, 293, 295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними дії та зобов`язання здійснити повернення податкової знижки на навчання за 2022 рік у сумі 3240 грн. відмовити.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду подається протягом тридцяти днів. Якщо розглянуто справу в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Оксана БОЙКО

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2024
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу118797969
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/33474/23

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 05.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 30.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні