Рішення
від 02.05.2024 по справі 520/6136/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 травня 2024 р. №520/6136/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бідонько А.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Харків Палас" (вул. Клочківська, буд. 67,м. Харків,61058, код ЄДРПОУ 37764848) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057, код ЄДРПОУ 43983495) про скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Харків Палас", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 12.12.2023р. №0399660414 на суму 7771,16 грн. штрафних санкцій.

В обґрунтування позову позивач зазначав, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській №0399660414 від 12.12.2023р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 7771,16 грн. є протиправним та таким, що винесено з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню.

Зазначає, що контролюючий орган визначає граничну дату реєстрації зменшуючих розрахунків коригування до податкових накладних відповідно до дати складання (виписки) розрахунку коригування, а не з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної позивачем. Разом із тим позивачем було вчасно зареєстровано розрахунки коригування, оскільки зареєструвати такі розрахунки корегування на зменшення суми компенсації вартості товарів, робіт або послуг у відповідності до вимог п.201.10 ПКУ покупець має право протягом 15 календарних днів з дня його отримання.

13.03.2024 року ухвалою Харківського окружного адміністративного суду відкрито провадження по даній справі в порядку спрощеного позовного провадження.

Представником відповідача надано відзив на позов, в якому сторона відповідача проти вимог поданого позову заперечує. Зазначає, що порушення платником податку граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Законом № 2876-ІХ (тобто застосовується до ПН/РК з датою складання не пізніше 15 січня 2023 року включно), тягне за собою накладання на такого платника податку штрафу у розмірах, встановлених пунктом 1201.1 статті 1201 Кодексу, а тому позивача правомірно притягнуто до відповідальності.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судом з матеріалів справи встановлено, що на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І, пункту 75.1 статті 75 розділу Податкового кодексу України, у порядку визначеному пунктом 76.2 статті 76 розділу ІІ Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Харків Палас" щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних", за результатами якої складено акт № 34776/20-40-04-14-03 від 15.11.2023 (а.с. 15-18).

За висновками акту перевірки зазначено про порушення товариством граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, чим порушено п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України.

На підставі зазначеного акта перевірки, за результатами розгляду заперечень до акту та з огляду на наведене порушення контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 12.12.2023р. №0399660414 на суму 7771,16 грн. штрафних санкцій (а.с. 46-47).

Не погодившись із вищевказаним податковим повідомленням-рішенням позивач скористався правом адміністративного оскарження, звернувся із скаргою, за результатами розгляду якої відповідач рішенням від 22.02.2024 № 4743/6/99-0006001-06 відмовив у задоволенні скарги, а висновки оскаржуваного податкового повідомлення-рішення залишив без змін.

Згідно з п. 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 192.1 ст. 192 ПК України передбачено якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації; отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: - для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Отже, законодавством на платника податків покладено обов`язок реєстрації розрахунків коригування до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем), тоді як недотримання вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення (у відповідності до п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України).

Так, висновками акту перевірки встановлено, що позивачем в період з 16.12.2019 по 21.08.2023 проведено реєстрацію 8 податкової накладної/розрахунків коригування, поза межами строків, встановлених п. 201.10 ст. 201 ПК України.

В розрахунку до оскаржуваного ППР контролюючий орган зазначає граничну дату реєстрації ПН/РК: №1085 - 15.12.2019 року (дата реєстрації - 16.12.2019, кількість днів затримки - 1); №3239006/32 15.02.2020 (дата реєстрації - 18.02.2020, кількість днів затримки - 3); №14944 30.09.2022 (дата реєстрації - 13.10.2022, кількість днів затримки - 13); №671 15.10.2022 (дата реєстрації - 02.11.2022, кількість днів затримки - 18); №606 15.10.2022 (дата реєстрації - 07.11.2022, кількість днів затримки - 23);№5550 05.05.2023 (дата реєстрації - 19.05.2023, кількість днів затримки - 14); №5549 05.05.2023 (дата реєстрації - 19.05.2023, кількість днів затримки - 14); №3570/2 18.08.2023 (дата реєстрації - 21.08.2023, кількість днів затримки - 3) (а.с. 48).

В обґрунтування позовних вимог позивачем вказано, що ним не порушено терміни реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, оскільки відповідачем не вірно визначено граничну дату реєстрації розрахунків коригування.

Отже, в рамках данної справи є спірним питання визначення тривалості граничних строків реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних.

Судом досліджено надані позивачем скріншоти документів з ОСОБА_1 , та встановлено наступне (а.с. 28-29)

Розрахунок коригування №1085 від 20.11.2019 отриманий позивачем від постачальника - 11.12.2019, зареєстрований в ЄРПН - 16.12.2019.

Розрахунок коригування №3239006/32 від 22.01.2020 отриманий позивачем від постачальника - 18.12.2020, зареєстрований в ЄРПН - 18.02.2020.

Розрахунок коригування №14944 від 15.09.2022 отриманий позивачем від постачальника - 29.09.2022, зареєстрований в ЄРПН - 13.10.2022.

Розрахунок коригування №606 від 26.09.2022 отриманий позивачем від постачальника - 02.11.2022, зареєстрований в ЄРПН - 07.11.2022.

Розрахунок коригування №3570/2 від 25.07.2023 отриманий позивачем від постачальника - 17.08.2023, зареєстрований в ЄРПН - 21.08.2023.

Також дослідивши зміст наявних в матеріалах справи розрахунків коригування, судом встановлено, що вони всі складені на позивача, як на отримувача - платника податку, і в них передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг.

Таким чином, судовим розглядом підтверджено відсутність порушення з боку позивача граничних термінів реєстрації розрахунків коригування №1085, №3239006/32, №14944, №606, №3570/2 на загальну суму штрафних санкцій 6127,23 грн, оскільки терміни їх реєстрації з дня отримання не перевищують 15 календарних днів.

Проте відповідач під час камеральної перевірки не встановив інформацію щодо дат отримання розрахунків коригування позивачем від його постачальників для подальшої реєстрації, що призвело до неправомірності висновків про порушення граничних термінів реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З огляду на викладене, суд зазначає про неправомірність розрахунку суми штрафу в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕКС ІНТЕР" штрафних (фінансових) санкцій в сумі 6127,23 грн.

Однак, судом встановлено порушення позивачем граничного терміну реєстрації розрахунків коригування;

- №671 від 26.09.2022 на 1 календарний день (отриманий позивачем від постачальника - 17.10.2022, зареєстрований в ЄРПН - 02.11.2022);

- № 5550 від 04.04.2023 на 10 календарних днів (отриманий позивачем від постачальника - 21.04.2023, зареєстрований в ЄРПН - 19.05.2023);

- № 5549 від 04.04.2023 на 10 календарних днів (отриманий позивачем від постачальника - 21.04.2023, зареєстрований в ЄРПН - 19.05.2023).

Отже, що вказаних розрахунків коригування відповідач правомірно застосував штрафні санкції на загальну суму 1643,93 грн., оскільки складені позивачем за межами 15 календарних днів з дня отриманняпокупцем.

Таким чином, з огляду на викладене вище, суд приходить до висновку про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, винесене Головним управлінням ДПС у Харківській області №0399660414 від 12.12.2023р. в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харків Палас" штрафних (фінансових) санкцій в сумі 6127,23 грн.

Частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 291, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Харків Палас" (вул. Клочківська, буд. 67,м. Харків,61058, код ЄДРПОУ 37764848) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057, код ЄДРПОУ 43983495) про скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0399660414 від 12.12.2023 року, прийняте Головним управлінням ДПС у Харківській області, в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харків Палас" штрафних (фінансових) санкцій в сумі 6127,23 (шість тисяч сто двадцять сім гривень 23 копійки.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Харків Палас" (код ЄДРПОУ 37764848) сплачений судовий збір у розмірі 2387,45 (дві тисячі триста вісімдесят сім гривень 45 коп.).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Бідонько А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.05.2024
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу118798713
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/6136/24

Ухвала від 05.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 05.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 19.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 28.08.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 28.08.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 04.07.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 12.06.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 30.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Рішення від 02.05.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні