Ухвала
від 03.05.2024 по справі 138/1340/24
МОГИЛІВ-ПОДІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 138/1340/24

Провадження №:2-а/138/8/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 травня 2024 року м. Могилів-Подільський

Суддя Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області Холодова Т.Ю., ознайомившись із позовною заявою та доданими до неї документами Могилів-Подільського районного споживчого товариства до Могилів-Подільської міської ради Вінницької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

01.05.2024 представник Могилів-Подільського районного споживчого товариства звернувся до Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області з вказаним позовом, в якому просить визнати протиправною бездіяльність Могилів-Подільської міської ради щодо не надання відповіді на заяву про викуп земельної ділянки та зобов`язати Могилів-Подільську міську раду направити на розгляд сесії заяву про надання дозволу на викуп земельної ділянки кадастровий номер 0510400000:006004:1246.

Дослідивши зміст позовної заяви та додані до неї документи, приходжу до висновку, що дана позовна заява не підсудна Могилів-Подільському міськрайонному суду Вінницької області як адміністративному суду з таких підстав.

Частина 1 ст. 20 КАС України визначає, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні :1)адміністративні справиз приводурішень,дій чибездіяльності суб`єктіввладних повноваженьу справахпро притягненнядо адміністративноївідповідальності; 2)адміністративні справи,пов`язані звиборчим процесомчи процесомреферендуму,щодо: оскарженнярішень,дій чибездіяльності дільничнихвиборчих комісій,дільничних комісійз референдуму,членів цихкомісій; уточненнясписку виборців; оскарженнядій чибездіяльності суб`єктіву сферімедіа,підприємств,установ,організацій,їх посадовихта службовихосіб,творчих працівниківсуб`єктів усфері медіа,що порушуютьзаконодавство провибори тареферендум; оскарженнядій чибездіяльності кандидатау депутатисільської,селищної ради,кандидатів напосаду сільського,селищного голови,їх довіренихосіб; 3)адміністративні справи,пов`язані зперебуванням іноземцівта осіббез громадянствана територіїУкраїни,щодо: примусовогоповернення вкраїну походженняабо третюкраїну іноземцівта осіббез громадянства; примусовоговидворення іноземцівта осіббез громадянстваза межіУкраїни; затриманняіноземців абоосіб безгромадянства зметою їхідентифікації та(або)забезпечення примусовоговидворення замежі територіїУкраїни; продовженнястроку затриманняіноземців абоосіб безгромадянства зметою їхідентифікації та(або)забезпечення примусовоговидворення замежі територіїУкраїни; затриманняіноземців абоосіб безгромадянства довирішення питанняпро визнанняїх біженцямиабо особами,які потребуютьдодаткового захистув Україні,або особамибез громадянства; затриманняіноземців абоосіб безгромадянства зметою забезпеченняїх передачівідповідно доміжнародних договорівУкраїни прореадмісію; 4)адміністративні справиз приводурішень,дій чибездіяльності державноговиконавця чиіншої посадовоїособи державноївиконавчої службищодо виконанняними рішеньсудів усправах,визначених пунктами1-3частини першоїцієї статті; 5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставіЗакону України"Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".

Згідно з ч. 2 ст. 20 КАС України окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначенихчастинами першоютатретьоюцієї статті.

Із змісту позовної заяви вбачається, що предметом спору у даній справі є оскарження бездіяльності Могилів-Подільської міської ради та зобов`язання вчинити дії щодо розгляду на сесії заяви про надання дозволу на викуп земельної ділянки кадастровий номер 0510400000:006004:1246.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 19 КАС України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема , у спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

З системного аналізу ч. 1 ст. 19, ч. 2 ст. 20 КАС України вбачається, що окружним адміністративним судам підсудні, зокрема, справи щодо спорів з приводу оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, яким зокрема є Могилів-Подільська міська рада.

Конституційний Суд України у рішенні від 01.04.2010 р. №10-рп/2010 у справі за конституційним поданням Вищого адміністративного суду України щодо офіційного тлумачення положень ч. 1 ст. 143 Конституції України, п. «а», «б», «в», «г» ст. 12 Земельного кодексу України, п. 1 ч. 1 ст. 17 КАС України вирішив:

положення п. «а», «б», «в», «г» ст. 12 Земельного кодексу України у частині повноважень сільських, селищних, міських рад відповідно до цього кодексу вирішувати питаннярозпорядження землями територіальних громад, передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності потрібно розуміти так, що при вирішенні таких питань ці ради діють як суб`єкти владних повноважень;

положення п. 1 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України стосовно поширення компетенції адміністративних судів на «спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності» слід розуміти так, що допублічно-правових спорів, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів, належать і земельні спори фізичних чи юридичних осіб з органом місцевого самоврядування як суб`єктом владних повноважень, пов`язані з оскарженням його рішень, дій чи бездіяльності.

Вказане вище дає підстави вважати, що в даному випадку справа про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити дії не є предметно підсудною Могилів-Подільському міськрайонному суду Вінницької області як адміністративному суду.

При цьому суд вважає, що доступ позивача до правосуддя не є обмеженим, оскільки згідно з ч. 9 ст. 29 КАС України порушення предметної юрисдикції (підсудності) є підставою для передачі справи до належного суду, а тому суд приходить до висновку передати справу на розгляд до Вінницького окружного адміністративного суду за підсудністю.

Керуючись ст. 19 ч. 1, 20, 29 ч. 1 п. 2, ч. 9, 241-243, 248, 256 КАС України,

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Могилів-Подільськогорайонного споживчоготовариства доМогилів-Подільськоїміської радиВінницької областіпро визнаннябездіяльності протиправноюта зобов`язаннявчинити дії передати до Вінницького окружногоадміністративного суду (вул. Брацлавська, 14, м. Вінниця, 21001) у зв`язку з непідсудністю справи Могилів-Подільському міськрайонному суду Вінницької області.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Апеляційна скаргана ухвалусуду можебути поданапротягом п`ятнадцятиднів здня їїпроголошення доСьомого апеляційногоадміністративного суду. Учасниксправи,якому повнаухвала судуне булавручена удень їїпроголошення абоскладення,має правона поновленняпропущеного строкуна апеляційнеоскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя Т.Ю. Холодова

СудМогилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення03.05.2024
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу118814283
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —138/1340/24

Ухвала від 28.06.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 30.05.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Яремчук Костянтин Олександрович

Ухвала від 03.05.2024

Адміністративне

Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області

Холодова Т. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні