Рішення
від 03.05.2024 по справі 904/616/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.05.2024м. ДніпроСправа № 904/616/24

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Мельниченко І.Ф. розглянув спір

за позовом Комунального підприємства "Благоустрій міста" Новомосковської міської ради, м. Новомосковськ, Дніпропетровська область

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Містобудівник", м. Дніпро

про стягнення 39 460,00 грн.

Без участі представників сторін.

СУТЬ СПОРУ:

Комунальне підприємство "Благоустрій міста" Новомосковської міської ради звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом про стягнення 39 460,00 грн., що складають суму зайво перерахованих грошових коштів за договором про надання послуг з поточного ремонту № 2.21Гр від 21.12.2022.

Судові витрати позивач просить покласти на відповідача.

Позовні вимоги обґрунтовано завищенням вартості виконаних будівельних робіт на суму 39 460,00 грн. через понаднормативне включення матеріалів, про що за результатами державного фінансового аудиту бюджету Новомосковської міської територіальної громади за період з 01.01.2020 по 31.03.2023 Східним офісом Держаудитслужби при перерахуванні актів виконаних робіт № 1 за грудень 2022, № 3 за листопад 2022 та № 4 за грудень 2022 за спірним договором складено відповідний звіт.

У межах визначеного законом строку, сторонам була надана можливість скористатись своїми правами на подання заяв по суті справи з документальним обґрунтуванням.

Відповідач відзив на позов не надав, проте, останній був належним чином повідомлений про розгляд справи № 904/616/24, що підтверджується залученою до матеріалів справи довідкою про доставку електронного листа (ухвали суду про відкриття провадження у справі від 04.03.2024) до електронного кабінету ТОВ "Будівельна компанія "Містобудівник" 07.03.2024.

Відповідно до частини 9 статті 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Ухвалою від 19.02.2024 позовну заяву Комунального підприємства "Благоустрій міста" Новомосковської міської ради залишено без руху у зв`язку з тим, що остання подана без додержання вимог, викладених у статтях 164, 172 Господарського процесуального кодексу України.

27.02.2024 від позивача надійшла заява про усунення недоліків, у зв`язку з чим господарським судом відкрито провадження у справі № 904/616/24, її розгляд вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами, про що постановлено ухвалу від 04.03.2024.

Судом враховано, що в силу вимог частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов`язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.

З огляду на викладене та згідно з частиною 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України справу розглянуто за наявними у справі матеріалами, а рішення підписано без його проголошення.

За результатом дослідження матеріалів справи, оцінки доказів у їх сукупності господарський суд, -

УСТАНОВИВ:

Предметом доказування у даній справі є обставини наявності/відсутності підстав для стягнення з відповідача зайво перерахованих грошових коштів за договором про надання послуг з поточного ремонту № 2.21Гр від 21.12.2022.

21.12.2022 Комунальним підприємством "Благоустрій міста" Новомосковської міської ради (далі - замовник, позивач у даній справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Містобудівник" (далі - виконавець, відповідач у даній справі) укладено договір № 2.21Гр про надання посуг з поточного ремонту (далі - договір).

Відповідно до пункту 1.1. зазначеного вище договору виконавець зобов`язався надати послуги: "Поточний ремонт елементів благоустрою біля пам`ятника "На честь 295 винищувальної авіадивізії" (ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)", а замовник - прийняти і оплатити надані послуги.

Джерело фінансування - бюджет Новомосковської територіальної громади (пункт 1.2. договору).

Згідно з пунктом 1.3. договору окремі види послуг (робіт), обсяги послуг (робіт), вартість послуг з поточного ремонту визначаються дефектним актом, договірною ціною та іншими додатками до договору.

Усі додатки до договору набувають чинності з моменту їх підписання уповноваженими представниками сторін (у разі наявності).

У пункті 2.1. договору сторонами узгоджено, що загальна вартість послуг становить 1 059 732,00 грн., у т.ч. ПДВ 176 622,00 грн.

Ціна договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін, залежно від обсягу бюджетного фінансування замовника (пункт 2.2. договору).

Відповідно до пункту 3.1. договору розрахунки здійснюються в національній валюті України гривні у безготівковій формі шляхом перерахування належних до сплати сум коштів на поточний рахунок виконавця, вказаний у цьому договорі. Замовник здійснює оплату у межах отриманого бюджетного фінансування.

Оплата послуг здійснюється на підставі належним чином оформлених документів:

- акт приймання наданих послуг;

- довідка про вартість наданих послуг та витрат;

- рахунок (пункт 3.2. договору).

Згідно з пунктом 3.3. договору оплата послуг здійснюється у строк 5 календарних днів з дати підписання замовником актів приймання наданих послуг.

У пункті 3.4. договору встановлено, що оплата послуг здійснюється тільки за умови наявності фінансування відповідних витрат замовника на 2022 (відкладальна обставина згідно статті 212 Цивільного кодексу України).

Згідно зі статтею 23 Бюджетного кодексу України бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення (пункт 3.5. договору).

Договір набирає чинності з моменту підписання та діє до 31.12.2022 (пункт 4.1.).

Відповідно до пункту 5.1. договору виконавець зобов`язується приступити до виконання своїх зобов`язань за договором протягом 3 робочих днів з дати підписання договору.

Місце надання послуг - 51200, Україна, Дніпропетровська обл., м. Новомосковськ, прилегла територія біля пам`ятника "на честь 295 винищувальної авіадивізії" (пункт 5.2. договору).

Згідно з пунктом 5.3. договору термін надання послуг: до 31.12.2022.

Здавання-приймання наданих послуг оформлюється актами приймання-передачі послуг. Замовник протягом 5 робочих днів з дня отримання акту повертає виконавцю підписаний акт або надає вмотивовану відмову від прийняття послуг (пункт 6.2. договору).

На виконання умов спірного договору відповідачем у грудні 2022 року було виконано роботи на загальну суму 1 059 732,00 грн., що підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт № 1 від 23.12.2022 на суму 449 792,40 грн. та № 2 від 26.12.2022 на суму 609 939,60 грн. (форми КБ-2в), а також відповідними довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форми КБ-3), які підписані сторонами без зауважень та заперечень та скріплені печатками підприємств останніх.

Позивачем в повному обсязі оплачено виконані будівельні роботи за спірним договором у сумі 1 059 732,00 грн., що підтверджується залученими до матеріалів справи копіями платіжних доручень № 117 від 29.12.2022 на суму 449 792,40 грн. та № 118 від 29.12.2022 на суму 609 939,60 грн.

Звертаючись з даним позовом до суду Комунальне підприємство "Благоустрій міста" Новомосковської міської ради зазначає про те, що Східним офісом Держаудитслужби за результатами аудиту складено Звіт про результати державного фінансового аудиту бюджету Новомосковської міської територіальної громади за період з 01.01.2020 по 31.03.2023.

У вказаному звіті зазначено про те, що в ході аудиту встановлено, що за період з 01.01.2020 по 31.03.2023 між КП "Благоустрій міста" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія містобудівник" укладено договір від 21.12.2022 № 2.21Гр про надання послуг з "Поточного ремонту елементів благоустрою біля пам`ятника "На честь 295 винищувальної авіадивізії" (ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)" на суму 1 059,73 тис. грн.

При перерахунку п. 1 Акту № 1 за грудень 2022 встановлено врахування витрат матеріалів, які не передбачені відповідними кошторисними нормами на виконання будівельно-монтажних (ремонтно-будівельних) робіт.

Так, при перерахуванні п. 3 Акту № 1 за грудень 2022 встановлено врахування витрат матеріалу Затирка вологостійка С111-2000-3 - 27,74 кг вартістю 5,30 тис. грн., який не передбачено відповідною кошторисною нормою на виконання будівельно-монтажних (ремонтно-будівельних) робіт згідно із Журналом Ціноутворення у будівництві № 1 за 2020.

За нормою п. 4 ЕН15-18-2 «Різання плити з граніту, товщина плит понад 20мм до 40мм» встановлено завищення кількості матеріалу С111-1638 Круги відрізні, алмазні діаметр 230х3мм., за нормою кількість становить 0,88 шт. вартістю 0,969 тис. грн. х 0,88 = 0,85272 тис. грн., за Актом прийняли 5 шт. вартістю 4,845 тис. грн. Завищення складає 3,99 тис. грн. без ПДВ.

За нормою п. 6 ЕН15-18-16 «Оброблення поверхні фасок та стрічок, ширина понад 30 до 50 мм, граніт груп 1-150м» встановлено завищення витрат матеріалу за п. 5 С111-1638 Круги відрізні, алмазні діаметр 230х3 мм, за нормою кількість становить 0,15 шт. вартістю 0,969 тис. грн. х 0,15 = 0,14535 тис. грн., за Актом прийняли 3 шт. вартістю 2 805 грн. Завищення складає 2,81 - 0,1 5= 2,66 тис. грн. без ПДВ.

Понаднормове включення будівельних матеріалів, машин та механізмів Підрядною організацією в акт КБ-2в є порушенням п. 4.2 «Вказівок щодо застосування ресурсних елементів кошторисної норми на ремонтно-будівельні роботи» ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012, згідно із якими «усі показники ресурсів, наведені в нормах РЕКНр, приймаються без змін, за винятком випадків, коли застосовуються коефіцієнти, що враховують специфічні особливості виконання робіт, передбачені проектною документацією і зазначені в технічних частинах відповідних збірників та порушенням роз?яснення Збірника «Ціноутворення у будівництві» № 9 за вересень 2013 (стор. 56): «довільне внесення змін у витрати матеріальних та інших ресурсів чинні ресурсні елементні кошторисні норми не допускається. За необхідності заміни ресурсів на підставі чинних норм розробляється індивідуальні ресурсні елементні кошторисні норми (ІРЕКН) у порядку, передбаченому листом Мінрегіонбуду України від 09.07.2009 № 9/11-1005».

При перерахуванні п. 1, п. 4 та п. 6 завищення складає 4,42+3,99+2,66=11,07 тис.грн.

Враховуючи вищевикладене, через понаднормове включення матеріалів завищення складає 13,22 тис. грн. з ПДВ.

При перерахуванні п. 5 Акту № 3 за листопад 2022 року встановлено врахування витрат матеріалів, які не передбачені відповідними кошторисними нормами на виконання будівельно-монтажних (ремонтно-будівельних) робіт згідно Журналу Ціноутворення у будівництві № 1 за 2020.

При перерахуванні п. 5 «Улаштування покриттів з дрібно розмірних фігурних елементів мощення РН18-49-1 встановлено завищення витрат п. 6 Плити бетонні тротуарні фігурні «старе місто» (сіра) С1426-11776 варіант 4 - 37 м2 та п. 7 Плити бетонні тротуарні фігурні «старе місто» (чорна) С1426-11776 варіант 6 за п. 7 375 м2 вартістю 0,34 тис.грн. * 375 м2 = 128,72 тис. грн., які не передбачені відповідними кошторисними нормами на виконання будівельно-монтажних (ремонтно-будівельних) робіт згідно Журналу Ціноутворення у будівництві № 1 за 2020. При перерахуванні встановлено завищення кількості за п. 7 на 15,67 м2 за нормою потрібно 327,59 м2 вартістю 123,91 тис. грн.; завищення складає 5,38 тис.грн. без ПДВ.

Всього за Актом № 3 за листопад 2022 року вартістю 393,46 тис.грн. встановлене понаднормове включення будівельних матеріалів, машин та механізмів Підрядною організацією в акт КБ-2в є порушенням п. 4.2 «Вказівок щодо застосування ресурсних елементів кошторисної норми на ремонтно-будівельні роботи» ДСТУ-Н Б Д.2.4-21:2012, згідно якої усі показники ресурсів, наведені в нормах РЕКНр, приймаються без змін, за винятком випадків, коли застосовуються коефіцієнти, що враховують специфічні особливості виконання робіт, передбачені проектною документацією і зазначені в технічних частинах відповідних збірників та порушенням роз?яснення Збірника «Ціноутворення у будівництві» № 9 за вересень 2013 (стор. 56): «довільне внесення змін у витрати матеріальних та інших ресурсів чинні ресурсні елементні кошторисні норми не допускається. За необхідності заміни ресурсів на підставі чинних норм розробляється поверхонь лінійними чисто тесаними фасонними каменями гранітними при кількості каменів в 1 м2 понад 6» листом Мінрегіонбуду України від 09.07.2009 № 9/11-1005».

Враховуючи вищевикладене, через включення матеріалів завищення складає 6,46 тис. грн.

При перерахуванні п. 4 Акту № 4 за грудень 2022 «Улаштування покриттів з дрібно розмірних фігурних елементів мощення РН18-49-1 встановлено завищення витрат п. 5 Плити бетонні тротуарні фігурні «старе місто» (сіра) С1426-11776 - 161 м2 вартістю 48,70 тис.грн. При перерахуванні за нормою становить 154 м2 вартістю 154 х 302,46 = 32,22 тис. грн., які не передбачені відповідними кошторисними нормами на виконання будівельно-монтажних (ремонтно-будівельних) робіт згідно Журналу Ціноутворення у будівництві № 1 за 2020.

При перерахуванні встановлено завищення кількості за п. 7 на 15,67 м2 за нормою потрібно 327,59 м2 вартістю 123,91 тис.грн. завищення складає 16,47 тис. грн. без ПДВ.

Всього за Актом № 4 за грудень 2022 через включення матеріалів завищення складає 19,78 тис.грн.

При перерахуванні Актів виконаних робіт через понаднормове включення матеріалів завищення складає: 13,22 + 6,46 + 19,78 = 39,46 тис. грн.

Так, з метою забезпечення дотримання вимог бюджетного законодавства при формуванні та виконанні міського бюджету, уникнення необґрунтованих втрат, врахування усіх можливих резервів зміцнення ресурсної бази бюджету, враховуючи результати проведеного аудиторського дослідження, аудиторською групою розроблені відповідні пропозиції, зокрема, Комунальному підприємству "Благоустрій міста" Новомосковської міської ради рекомендовано вжити заходи щодо відшкодування зайво перерахованих коштів за ремонтні роботи ТОВ "Будівельна компанія "Містобудівник" на суму 39 460,00 грн.

03.11.2023 позивачем на адресу відповідача направлено претензію № 215 від 25.10.2023 з вимогою перерахувати зайво сплачену Комунальним підприємством "Благоустрій міста" Новомосковської міської ради суму грошових коштів за ремонтні роботи в розмірі 39 460,00 грн., визначену Східним офісом Держаудитслужби, за договором про надання послуг з поточного ремонту № 2.21Гр від 21.12.2022.

Вказана претензія залишена Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Містобудівник" без відповіді та задоволення, що стало причиною виникнення спору у даній справі.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги, заявлені позивачем, не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статті 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Відповідно до статті 193 Господарського кодексу України, статей 525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання повинні виконуватися належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог що у певних умовах звичайно ставляться.

Одностороння відмова від виконання зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Частинами 1, 3, 5 статті 626 Цивільного кодексу України встановлено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Договір є двостороннім, якщо правами та обов`язками наділені обидві сторони договору. Договір є відплатним, якщо інше не встановлено договором, законом, або не випливає із суті договору.

Згідно зі статтями 6, 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Статтею 628 Цивільного кодексу України встановлено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є не обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до приписів статті 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

Статтею 843 Цивільного кодексу України встановлено, що у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Якщо у договорі підряду не встановлено ціну роботи або способи її визначення, ціна встановлюється за рішенням суду на основі цін, що звичайно застосовуються за аналогічні роботи з урахуванням необхідних витрат, визначених сторонами.

Згідно з частинами 1-3 статті 844 Цивільного кодексу України ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником. Кошторис на виконання робіт може бути приблизним або твердим. Кошторис є твердим, якщо інше не встановлено договором. Зміни до твердого кошторису можуть вноситися лише за погодженням сторін.

Відповідно статті 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом. Зміна ціни в договорі після його виконання не допускається.

Згідно з частиною першою статті 853 Цивільного кодексу України замовник зобов`язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові. Якщо замовник не зробить такої заяви, він втрачає право у подальшому посилатися на відступи від умов договору або недоліки у виконаній роботі.

Відповідно до частин першої та другої статті 857 Цивільного кодексу України робота, виконана підрядником, має відповідати умовам договору підряду, а в разі їх відсутності або неповноти - вимогам, що звичайно ставляться до роботи відповідного характеру. Виконана робота має відповідати якості, визначеній у договорі підряду, або вимогам, що звичайно ставляться, на момент передання її замовникові.

Частиною першою статті 858 Цивільного кодексу України встановлено, що якщо робота виконана підрядником з відступами від умов договору підряду, які погіршили роботу, або з іншими недоліками, які роблять її непридатною для використання відповідно до договору або для звичайного використання роботи такого характеру, замовник має право, якщо інше не встановлено договором або законом, за своїм вибором вимагати від підрядника:

1) безоплатного усунення недоліків у роботі в розумний строк;

2) пропорційного зменшення ціни роботи;

3) відшкодування своїх витрат на усунення недоліків, якщо право замовника усувати їх встановлено договором.

Згідно з частиною першою статті 875 Цивільного кодексу України за договором будівельного підряду підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.

Відповідно до частини четвертої статті 882 Цивільного кодексу України передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акта про це вказується в акті і він підписується другою стороною.

Як вже було зазначено вище та вбачається з матеріалів справи, зобов`язання за договором про надання послуг з поточного ремонту № 2.21Гр від 21.12.2022, в якому сторонами узгоджено всі його істотні умови, зокрема, його ціну, останніми виконані у повному обсязі, приймання-передачу виконаних ремонтних робіт оформлено без будь-яких зауважень і претензій відповідним актом, який підписаний та скріплений печатками сторін, позивач повністю оплатив вартість виконаних відповідачем робіт.

Відтак, факт виконання укладеного сторонами договору, прийняття позивачем виконаних ремонтних робіт за вказаним договором та проведення повного розрахунку свідчать про відсутність порушення господарського зобов`язання.

Посилання позивача на Звіт про результати державного фінансового аудиту бюджету Новомосковської міської територіальної громади за період з 01.01.2020 по 31.03.2023, складений в ході аудиту Східним офісом Держаудитслужби, господарським судом відхиляються з огляду на таке.

Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" № 2939-XII від 26.01.1993 (із змінами та доповненнями) головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Згідно з пунктами 1, 7, 11, 13 частини 1 статті 10 цього Закону органу державного фінансового контролю надається право:

- перевіряти в ході державного фінансового контролю грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, документи щодо проведення закупівель, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (коштів, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо);

- пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства;

- одержувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших юридичних осіб та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

- при виявленні збитків, завданих державі чи підприємству, установі, організації, що контролюється, визначати їх розмір у встановленому законодавством порядку.

Пунктом 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 43 від 03.02.2016 (із змінами та доповненнями), передбачено, що Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Відповідно до підпунктів 1, 3 пункту 3 вказаного Положення основними завданнями Держаудитслужби є реалізація державної політики у сфері державного фінансового контролю та здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів.

Згідно з підпунктом 16 пункту 6 Положення законні вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства є обов`язковими для виконання керівниками та іншим особами підприємств, установ та організацій, що контролюються.

Відповідно до пунктів 3 та 5 Порядку проведення державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами державного фінансового аудиту суб`єктів господарювання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 № 252, державний фінансовий аудит діяльності суб`єктів господарювання (даті - аудит) - це вид державного фінансового аудиту, що полягає у перевірці та аналізі стану справ щодо законного та ефективного використання державних та/або комунальних коштів і майна, інших активів держави, правильності ведення бухгалтерського обліку і достовірності фінансової звітності, стану внутрішнього контролю у суб`єктів господарювання.

Основним завданням аудиту є: 1) проведення аналізу та перевірки: дотримання об`єктом аудиту під час провадження фінансово-господарської діяльності вимог законодавства, виданих ним актів і рішень та актів і рішень його органу управління; ефективності фінансово-господарської діяльності об`єкта аудиту, яка визначається як співвідношення отриманих результатів до запланованих з урахуванням використаних для їх досягнення ресурсів; законного (цільового) та ефективного використання активів об`єкта аудиту та стану їх збереження;правильності ведення бухгалтерського обліку та достовірності фінансової звітності;інвестиційної діяльності об`єкта аудиту;стану внутрішнього контролю; виконання функцій з управління об`єктами державної власності; 2) розроблення пропозицій та рекомендацій щодо усунення виявлених під час проведення аудиту недоліків і порушень та запобігання їм надалі (далі - пропозиції та рекомендації).

Враховуючи зазначені норми чинного законодавства, аудиторський звіт є актом, складеним в межах реалізації адміністративно - управлінських функцій, та створює правові наслідки саме для суб`єкта аудиту, однак, не має доказового значення при вирішенні господарського спору, який виник з договірних відносин сторін. Висновки, викладені в аудиторському звіті не створюють правових наслідків для відповідача, оскільки стягнення заборгованості за договором можливо лише на підставі належним чином складених первинних документів.

Враховуючи договірний характер правовідносин сторін, висновки перевірки не можуть змінювати умов договору, які відповідно до наведених вимог норм права є обов`язковими, оскільки недійсними не визнавалися, а відповідно такі висновки перевірки не можуть змінювати і правовідносин сторін щодо ціни договору, вони не можуть встановлювати інші, ніж визначені умовами договору, умови зобов`язання порівняно із договірними.

Крім того, Звіт Східного офісу Держаудитслужби не може встановлювати обов`язкових правил для сторін за господарсько-правовим договором в силу статті 19 Господарського кодексу України, яка прямо забороняє втручання та перешкоджання господарській діяльності з боку контролюючих органів державної влади.

Крім того, слід зазначити про те, що Східним офісом Держаудитслужби за результатами аудиту складено Звіт про результати державного фінансового аудиту бюджету Новомосковської міської територіальної громади за період з 01.01.2020 по 31.03.2023, відповідно до якого при перерахуванні актів виконаних робіт № 1 за грудень 2022, № 3 за листопад 2022 та № 4 за грудень 2022 через понаднормативне включення матеріалів встановлено завищення вартості виконаних будівельних робіт на суму 39 460,00 грн.

В той же час, виконуючи умови спірного договору сторонами було складено акти виконаних будівельних робіт № 1 від 23.12.2022 та № 2 від 26.12.2022.

Таким чином, зазначені у Звіті Східного офісу Держаудитслужби акти № 3 за листопад 2022 та № 4 за грудень 2022 сторонами на виконання умов договору про надання послуг з поточного ремонту № 2.21Гр від 21.12.2022 не складались. Вказані акти залучені позивачем до матеріалів справи та містять посилання на договір № 18/10/2022 від 18.10.2022, який не є предметом даного судового розгляду.

З огляду на викладене, у суду відсутні підстави для задоволення вимог Комунального підприємства "Благоустрій міста" Новомосковської міської ради про стягнення 39 460,00 грн.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача.

Керуючись статтями 2, 3, 20, 73-79, 86, 91, 129, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Комунального підприємства "Благоустрій міста" Новомосковської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Містобудівник" про стягнення 39 460,00 грн. - відмовити.

Відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повне рішення складено 03.05.2024.

Суддя І.Ф. Мельниченко

Дата ухвалення рішення03.05.2024
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу118817227
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 39 460,00 грн. Без участі представників сторін

Судовий реєстр по справі —904/616/24

Рішення від 03.05.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 04.03.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 19.02.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні