Ухвала
від 30.04.2024 по справі 910/17590/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

м. Київ

30.04.2024Справа № 910/17590/23За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Запоріжжяелектропостачання"

до Державного підприємства "Адміністрація морських портів України"

третя особа Публічне акціонерне товариство "Запоріжжяобленерго", Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг

про стягнення 3 967 865,75 грн.

Суддя Борисенко І.І.

Секретар судового засідання Шилін Є.О.

Представники сторін: згідно протоколу судового засідання

ВСТАНОВИВ:

До Господарського суду міста Києва з позовом звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Запоріжжяелектропостачання" (далі - ТОВ "Запоріжжяелектропостачання", позивач) до Державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (далі - ДП "АМПУ", відповідач) про стягнення заборгованості у сумі 3 967 865,75 грн. за договором про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 18.04.2022.

Ухвалою суду від 21.11.2023 позов залишено без руху. Надано строк на усунення недоліків позовної заяви 5 днів з дня вручення цієї ухвали.

28.11.2023 позивачем подана заява про усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.12.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Публічне акціонерне товариство "Запоріжжяобленерго" .

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.03.2024 залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

В підготовчих засіданнях неодноразово оголошувались перерви.

15.04.2024 в підсистему "Електронний суд" від представника позивача надійшло клопотання про зупинення провадження у справі №910/17590/23.

Так, у поданому клопотанні відповідач просить суд зупинити провадження у справі № 910/17590/23 до закінчення перегляду справи № 908/1162/23 у касаційному порядку.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.04.2024 в підготовчому засіданні оголошено перерву до 30.04.2024.

30.04.2024 в підсистему в підсистему "Електронний суд" від представника відповідача надійшли заперечення на клопотання позивача про зупинення провадження у справі №910/17590/23 від 15.04.2024.

В поданих запереченнях представник відповідача заперечив проти задоволення клопотання позивача про зупинення провадження у справі №910/17590/23, оскільки, за твердженням відповідача, правовідносини у справах № 908/1162/23 та № 910/17590/23 не є подібними (тотожними, аналогічними, схожими) з огляду на різні предмети спору, фактичні обставини та матеріально-правове регулювання спірних правовідносин.

30.04.2024 в підготовче засідання з`явились представники позивача, відповідача та Публічного акціонерного товариства "Запоріжжяобленерго".

В підготовчому засіданні судом розглянуто клопотання позивача про зупинення провадження у справі №910/17590/23.

Представник позивача та третьої особи клопотання про зупинення провадження у справі №910/17590/23 підтримали, представник відповідача заперечив проти задоволення клопотання.

В обґрунтування свого клопотання представник позивача зазначив, що предметом позову у справі №910/17590/23 є стягнення з відповідача у розмірі 3 967 865,75 грн. заборгованості за спожиту/використану електричну енергію за період з квітня по грудень 2022, електроенергія поставлялася на територію, тимчасово окуповану Російською Федерацією.

Відтак, предметом дослідження в цій справі є факт постачання позивачем та споживання в спірний період відповідачем електроенергії на об`єктах, що розташовані на тимчасово окупованій території: м. Бердянськ, Запорізької області.

При цьому, відповідно ч. 2 статті 131 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України", на період тимчасової окупації переміщення товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію усіма видами транспорту, в тому числі автомобільним, залізничним, повітряним та трубопровідним транспортом, а також лініями електропередач та гідротехнічними спорудами, заборонено, за винятком випадків, передбачених частинами третьою та четвертою цієї статті.

Як встановлено судом, ухвалою від 27.03.2024 Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у справі 908/1162/23 справу № 908/1162/23 передано на розгляд об`єднаної палати Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду. Передача справи на розгляд об`єднаної палати Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду зумовлена тим, що колегія суддів вважає за необхідне відступити від висновку Верховного Суду, викладеного у постанові від 07.03.2024 у справі № 910/9680/23 щодо того, що достатнім для застосування частини другої статті 13 та частини другої статті 131 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" є розповсюдження дії цього Закону на спірні правовідносини з огляду на приписи статті 2 Закону. Колегія суддів вважає, що положення статей 13 та 131 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" можуть бути поширені на тимчасово окуповані території з урахування частини першої цих статей, а саме за рішенням Кабінету Міністрів України.

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у справі № 910/8358/19 наголосив, що під судовими рішеннями в подібних правовідносинах слід розуміти такі рішення, де подібними (тотожними, аналогічними, схожими) є предмет спору, підстави позову, зміст позовних вимог і встановлені судом фактичні обставини, а також наявне однакове матеріально-правове регулювання спірних правовідносин.

Щодо визначення подібності правовідносин Верховний Суд звертається до правових висновків, викладених у судових рішеннях Великої Палати Верховного Суду та об`єднаної палати Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду.

Велика Палата Верховного Суду виходить з того, що подібність правовідносин означає тотожність суб`єктного складу учасників відносин, об`єкта та предмета правового регулювання, а також умов застосування правових норм (зокрема, часу, місця, підстав виникнення, припинення та зміни відповідних правовідносин). До того ж зміст правовідносин з метою з`ясування їх подібності визначається обставинами кожної конкретної справи (пункт 32 постанови від 27.03.2018 № 910/17999/16; пункт 38 постанови від 25.04.2018 № 925/3/7; пункт 40 постанови від 25.04.2018 № 910/24257/16).

Під судовими рішеннями в подібних правовідносинах слід розуміти такі рішення, де подібними (тотожними, аналогічними, схожими) є предмети спору, підстави позову, зміст позовних вимог і встановлені судом фактичні обставини, а також наявне однакове матеріально-правове регулювання спірних правовідносин (пункт 6.30 постанови Великої Палати Верховного Суду від 19.05.2020 у справі № 910/719/19, пункт 5.5 постанови Великої Палати Верховного Суду від 19.06.2018 у справі № 922/2383/16; пункт 8.2 постанови Великої Палати Верховного Суду від 16.05.2018 у справі № 910/5394/15-г; постанова Великої Палати Верховного Суду від 12.12.2018 у справі № 2-3007/11; постанова Великої Палати Верховного Суду від 16.01.2019 у справі № 757/31606/15-ц; пункт 60 постанови Великої Палати Верховного Суду від 23.06.2020 у справі № 696/1693/15-ц).

Велика Палата Верховного Суду у справі № 233/2021/19 конкретизувала власні правові висновки та правові висновки Верховного Суду України щодо критеріїв встановлення подібності правовідносин, визначивши, що на предмет подібності слід оцінювати саме ті правовідносини, які є спірними в порівнюваних ситуаціях. Установивши учасників спірних правовідносин, об`єкт спору (які можуть не відповідати складу сторін справи та предмету позову) і зміст цих відносин (права й обов`язки сторін спору), суд має визначити, чи є певні спільні риси між спірними правовідносинами насамперед за їх змістом.

Якщо правове регулювання цих відносин залежить від складу їх учасників або об`єкта, стосовно якого вони вступають у правовідносини, то в такому разі подібність треба також визначати за суб`єктним і об`єктним критеріями відповідно. Для встановлення подібності спірних правовідносин у порівнюваних ситуаціях суб`єктний склад цих відносин, предмети, підстави позовів і відповідне правове регулювання не обов`язково мають бути тотожними, тобто однаковими.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 228 ГПК України, суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадках перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду.

Провадження у справі зупиняється у випадках, встановлених пунктом 7 частини першої статті 228 цього Кодексу - до закінчення перегляду в касаційному порядку.

Враховуючи викладене, оскільки у справі № 908/1162/23 вирішується спір у подібних правовідносинах (постачання електроенергії на тимчасово окуповані території України), господарський суд дійшов висновку про наявність підстав для зупинення провадження у справі № 910/17590/23 до закінчення перегляду справи № 908/1162/23 у касаційному порядку.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 234, п. 7 ч. 1 ст. 228, п. 4 ч. 1 ст. 229 ГПК України, суд -

УХВАЛИВ:

Клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Запоріжжяелектропостачання" про зупинення провадження у справі № 910/17590/23 задовольнити.

Провадження у справі № 910/17590/23 зупинити до закінчення перегляду справи №908/1162/23 у касаційному порядку.

Зобов`язати учасників судового процесу негайно повідомити Суд про усунення обставин, що викликали зупинення провадження у даній справі.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Північного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня її підписання.

(Повний текст ухвали складено та підписано 03.05.2024)

Суддя Борисенко І.І.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.04.2024
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу118817919
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —910/17590/23

Ухвала від 30.04.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 16.04.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 10.04.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 12.03.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 27.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 06.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 23.01.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 26.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 22.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 22.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні