ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" березня 2024 р. м. Київ Справа № 911/2435/23
Господарський суд Київської області у складі судді Мальованої Л.Я. за участю секретаря судового засідання Суткової Д.С. розглянувши справу
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛТЛ Сервіс Україна", м. Київ
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бреннтаг Україна", Київська обл., Броварський р-н., смт. Калинівка
про стягнення 185 035 грн. 76 коп.
Представники сторін:
позивача Жмарьова О.М.;
відповідача не з`явився.
Обставини справи:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛТЛ Сервіс Україна" звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бреннтаг Україна" про стягнення заборгованості за договором про надання транспортно-експедиторських послуг по організації перевезення вантажів у міжміському та міжнародному сполученні № ЛТЛ00046 від 04.07.2017 р. в розмірі 185 035 грн. 76 коп., з яких: 118 969 грн. 43 коп. основного боргу, 9 601 грн. 16 коп. 3 % річних, 56 465 грн. 19 коп. інфляційних втрат.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач не виконав належним чином грошові зобов`язання по договору про надання транспортно-експедиторських послуг по організації перевезення вантажів у міжміському та міжнародному сполученні № ЛТЛ00046 від 04.07.2017 року.
Ухвалою суду від 14.08.2023 р. постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін; зобов`язано відповідача надати відзив на позов з документальним обґрунтуванням його висновків, а також докази його направлення на адресу позивача.
Ухвалою суду від 11.10.2023 р. постановлено розглядати справу за правилами загального позовного провадження за ініціативою суду.
02.11.2023 р. відповідачем поданий відзив на позов, в якому посилається на те, що позивач не виконав умови договору в частині встановлених домовленостей щодо послідовності зазначених дій, вимагав підписання актів здачі-прийняття робіт раніше, ніж виконував свої договірні зобов`язання. Відповідач відмовлявся підписувати такі акти, оскільки вони протирічили умовам договору. Відповідно, відповідач відмовлявся також оплачувати послуги позивача, оскільки позивач відмовлявся оформлювати бухгалтерську документацію належним чином згідно умов договору.
08.11.2023 р. позивачем через систему «Електронний суд» подана відповідь на відзив, в якому зазначає, що наданими до матеріалів справи доказами підтверджується організація перевезення вантажів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні за замовленням відповідача. Відповідач своєчасно отримував усі податкові накладні, в яких відображено вартість транспортно-експедиторських послуг і будь-яких уточнень щодо ціни послуг не запропонував. Ніяких зауважень щодо змісту податкових накладних від відповідача не надходило. Також у відповіді на претензію відповідач визнав заборгованість і ніяких заперечень протягом тривалого часу стосовно наданих послуг не надав.
10.01.2024 р. позивачем подана заява про зменшення позовних вимог, в якій повідомив суд про те, що відповідач частково сплатив заборгованість в загальній сумі 129 160 грн. 37 коп., що перевищує суму основної заборгованості на 10 018 грн. 05 коп. та є фактичною оплатою рахунку № ЛТ1389 від 20.10.2020 р.
Позивач зазначає, що стягнення плати за перевезення згідно рахунку № ЛТ1389 від 20.10.2020 р. на суму 10 018 грн. 05 коп. не є предметом даного спору, однак така заборгованість відповідача була відображена в обліку. Сплата вказаної суми свідчить про визнання відповідачем цього зобов`язання з оплати послуг позивача.
Таким чином, позивач просить суд провадження у справі в частині основного боргу закрити на підставі п. 2 ч. 1 ст. 231 ГПК України у зв"язку з відсутністю предмету спору та стягнути з відповідача 10 887 грн. 04 коп. 3 % річних за період з серпня 2023 р. по грудень 2023 р. та 56 465 грн. 19 коп. інфляційних втрат.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 46 ГПК України позивач вправі збільшити або зменшити розмір позовних вимог - до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.
Подана заява підлягає судом задоволенню.
22.02.2024 р. відповідачем поданий відзив на заяву про зменшення позовних вимог, в якому він заперечує проти того, що сума 10 018 грн. 05 коп. використана позивачем для оплати рахунку № ЛТЛ 1389 від 20.10.2020 р., що не входило в предмет цього спору.
Кошти в сумі 129 160,37 грн. були сплачені відповідачем виключно в рахунок погашення боргових зобов`язань, які випливали з позовних вимог.
Крім того, відповідач наголошує на тій обставині, що позивач збільшуючи суму позовних вимог в частині 3% річних у заяві про зменшення позовних вимог з 9 284,78 грн. до 10 887,04 грн. не доплатив судовий збір, що підтверджується відсутністю відповідних доказів.
Ухвалою суду від 14.02.2024 р. закрито підготовче провадження у справі, справа призначена до розгляду по суті.
За клопотанням позивача розгляд справи здійснювався в режимі відеоконференції з використанням власних технічних засобів та системи EasyCon.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в частині стягнення штрафних санкцій.
Представник відповідача в засідання суду не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши надані суду докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
УСТАНОВИВ:
04.07.2017 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛТЛ Сервіс Україна" (експедитор) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Бреннтаг Україна" (клієнт) було укладено договір про надання транспортно-експедиторських послуг по організації перевезень вантажів у міжміському та міжнародному сполученні № ЛТЛ00046, відповідно до умов п. 2.1. якого експедитор згідно заявок організовує перевезення вантажів автомобільним, морським та/або авіаційним транспортом і проводить розрахунки з усіма учасниками транспортного процесу.
Згідно п. 2.2. договору умови виконання конкретних перевезень, а також перелік операцій, які необхідні для здійснення перевезень, узгоджуються сторонами в заявках. Заявка є невід`ємною частиною даного договору. У випадку виникнення розбіжностей у тлумаченні умов за даним договором пріоритетними є умови, зазначені в заявці. Допускається одержання заявки факсимільним зв`язком, або по електронній пошті. Заявка вважається підтвердженою, якщо вона підписана сторонами та скріплена печатками.
Відповідно до п. 4.1. договору ціни за даним договором установлені в національній валюті. Форма розрахунків безготівкова, шляхом банківського перерахування на поточний рахунок експедитора.
Оплата здійснюється на підставі виставлених рахунків. Винагорода експедитора згідно цих рахунків, є різниця між сумою, що перерахована клієнтом за виконання умов цього договору та транзитною сумою, що підлягає оплаті перевізникам (третім особам) залучених експедитором до виконання умов за даним договором. Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) є невід`ємною частиною даного договору (п. 4.4. договору).
Строк оплати клієнтом 3-5 календарних дні з моменту вивантаження (якщо інше не зазначено в заявці) за умови надання до цього моменту копій документів: акт здачі-приймання робіт (надання послуг), рахунок, податкова накладна. Оригінали зазначених документів досилаються поштою. Датою платежу вважається дата зарахування коштів на рахунок експедитора (п. 4.5. договору).
Даний договір набуває чинності з моменту підписання і діє до 31.12.2017 р., а у частині грошових зобов`язань до повного виконання (п. 9.1. договору).
07 жовтня 2020 року між сторонами було укладено транспортне замовлення на перевезення вантажу (2 палети, 1300 кг брутто) з Бельгії до смт. Калинівка Броварського району Київської області.
Сума фрахту складала еквівалент 380 евро за курсом НБУ на день завантаження (12 жовтня 2020 року), що складає 12646,06 грн., але рахунок було виставлено на суму 12669,13 грн. За умовами заявки відповідач погодився розрахуватися у день передачі вантажу одержувачу.
Перевезення було виконано належним чином: з Бельгії до Польщі згідно вантажної накладної В Nr LD35377032 транспортом, зафрахтованим у польського перевізника Я. Бугайчика, з Польщі до України згідно міжнародної накладної № 78044, перевізник ТОВ «Автовік» (код 31383145).
21 жовтня 2020 року вантаж передано відповідачу, що засвідчено печаткою та підписом в графі 24 накладної, але оплата не надійшла, і прострочення триває з 22 жовтня 2020 року.
Позивачем виписано рахунок № ЛТ1359 від 16 жовтня 2020 року та акт здачі-прийняття робіт № ЛТ1492 від 20 жовтня, який відповідач не підписав без зазначення причин.
21 жовтня 2020 року між сторонами було укладено транспортне замовлення на перевезення збірного вантажу (2 палети, 134 кг та 440 кг брутто) з Іспанії (2 місця завантаження: Алькантарілья - Мурсія та Алькасер (Валенсія) до смт. Калинівка Броварського району Київської області.
Сума фрахту складала еквівалент 150 та 600 евро за курсом НБУ на день розвантаження (04 листопада 2020 року), що складає 20088,36 + 5022,09 = 25110,45 грн. Відповідач гарантував розрахунок відразу після передачі вантажу одержувачу.
Перевезення було виконано належним чином: з Іспанії до Польщі згідно накладної б/н резидентом Білорусі ТОВ «ААА Солюшенс», з Польщі до України приватним підприємством «Гідроелектропромсервіс» (код 33111262) згідно міжнародних накладних N° 78629-1 та 78629-2. 04 листопада вантаж передано відповідачу, що засвідчено печаткою та підписом в графі 24 накладної, але оплата не надійшла, і прострочення триває з 05 листопада 2020 року.
Позивачем виписано рахунки №ЛТ1425 та № ЛТ 1426 від 27 жовтня 2020 року та акти здачі-прийняття робіт № ЛТ1520 та №ЛТ1521 від 03 листопада, які відповідач не підписав без зазначення причин.
06 листопада 2020 року між сторонами було укладено транспортне замовлення на перевезення вантажу (1 палета, 1000 кг брутто) з Іспанії (Сан Кугат (Барселона) до смт. Калинівка Броварського району Київської області.
Сума фрахту складала еквівалент 525 евро за курсом НБУ на день розвантаження (23 листопада), що складає 17653,97 грн. Відповідач гарантував розрахунок відразу після передачі вантажу одержувачу.
Перевезення було виконано належним чином з Іспанії до Польщі згідно міжнародної накладної CMR № В 10422 ІН, перевізник - фірма «Miraz», з Польщі до України згідно накладної № 79798, перевізник - ТОВ «Лідер-Транспорт», код 40158310. 23 листопада вантаж передано відповідачу, що засвідчено печаткою та підписом в графі 24 накладної, але оплата не надійшла, і прострочення триває з 24 листопада 2020 року.
Позивачем виписано рахунок № ЛТ1560 від 20 листопада 2020 року та акт здачі-прийняття робіт № ЛТ1620 від 20 листопада, який відповідач не підписав без зазначення причин.
10 листопада 2020 року між сторонами було укладено транспортне замовлення на перевезення вантажу (2 палети) з Німеччини (Бремен) до смт. Калинівка Броварського району Київської області.
Сума фрахту складала еквівалент 380 евро за курсом НБУ на день розвантаження (23 листопада), що складає 12778,11 грн. Відповідач гарантував розрахунок відразу після передачі вантажу одержувачу.
Перевезення було виконано належним чином з Німеччина до Польщі згідно накладної CMR №В 455001Н польським перевізником «Stef-Trans», з Польщі до України згідно міжнародної накладної № 79959, перевізник - ТОВ «Лідер-Транспорт», код 40158310. 23 листопада вантаж передано відповідачу, що засвідчено печаткою та підписом в графі 24 накладної, але оплата не надійшла, і прострочення триває з 24 листопада 2020 року.
Позивачем виписано рахунок № ЛТ1561 від 20 листопада 2020 року та акт здачі-прийняття робіт № ЛТ1621 від 20 листопада, який відповідач не підписав без зазначення причин.
16 листопада 2020 року між сторонами було укладено транспортне замовлення на перевезення вантажу (4 палети, вага брутто 2448 кг) з Німеччини (Гамбург) до смт. Калинівка Броварського району Київської області.
Сума фрахту складала еквівалент 600 евро за курсом НБУ на день розвантаження (23 листопада 2020 року), що складає 20270,40 грн. Відповідач гарантував розрахунок відразу після передачі вантажу одержувачу.
Перевезення було виконано належним чином згідно міжнародної накладної б/н польським перевізником Павлом Халеком, з Польщі до України згідно накладної № 80448 вантаж транспортував ФОП Губський Дмитро, код 2872509971. 26 листопада вантаж передано відповідачу, що засвідчено печаткою та підписом в графі 24 накладної, але оплата не надійшла, і прострочення триває з 27 листопада 2020 року.
Позивачем виписано рахунок № ЛТ1594 від 26 листопада 2020 року та акт здачі-прийняття робіт № ЛТ1656 від 26 листопада, який відповідач не підписав без зазначення причин.
18 листопада 2020 року між сторонами було укладено транспортне замовлення на перевезення вантажу (1 палета, вага брутто 1030 кг) з Бельгії (Беверен-Калло) до смт Калинівка Броварського району Київської області.
Сума фрахту складала еквівалент 460 евро за курсом НБУ на день розвантаження (11 грудня 2020 року), що складає 15637,52 грн. Відповідач гарантував розрахунок відразу після передачі вантажу одержувачу.
Перевезення було виконано належним чином з Бельгії до Польщі згідно вантажної накладної CMR В Nr LD 35384010 польським перевізником «Stef-Trans», з Польщі до України вантаж транспортував ФОП Омелянчук Петро згідно міжнародної накладної № 80704. 11 грудня 2020 року вантаж передано одержувачу, що засвідчено печаткою та підписом в графі 24 накладної, але оплата не надійшла, і прострочення триває з 12 грудня 2020 року.
Позивачем виписано рахунок № ЛТ1684 від 10 грудня 2020 року та акт здачі-прийняття робіт № ЛТ1747 від 10 грудня, який відповідач не підписав без зазначення причин.
14 грудня 2020 року між сторонами було укладено транспортне замовлення на перевезення вантажу (1 палета, 508,2 кг брутто) з Голландії до смт. Калинівка Броварського району Київської області.
Сума фрахту складала еквівалент 440 евро за курсом НБУ на день завантаження (17 грудня), що складає 14872,92 грн. За умовами заявки відповідач погодився розрахуватися удень передачі вантажу одержувачу.
Перевезення було виконано належним чином з Голландії до Польщі згідно міжнародної накладної CMR NL 000060886 польським перевізником «Stef-Trans», з Польщі до України вантаж транспортував ФОП О.Пастушок, код 3376012599, згідно накладної CMR № 81746. 29 грудня 2020 року вантаж передано відповідачу, що засвідчено печаткою та підписом в графі 24 накладної, але оплата не надійшла, і прострочення триває з 30 грудня 2020 року.
Позивачем виписано рахунок №ЛТ1752 від 28 грудня 2020 року та акт здачі-прийняття робіт №ЛТ1820 від 28 грудня, який відповідач не підписав без зазначення причин.
Як зазначалось вище, відповідачем сплачена сума основного боргу, що підтверджується випискою з особового рахунку позивача, а тому пунктом 2 частини 1 статті 231 ГПК України передбачено, що господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.
За таких обставин, суд закриває провадження у справі в частині стягнення основного боргу в сумі 118 969 грн. 43 коп.
Крім суми основного боргу позивач просить суд стягнути з відповідача 10 887 грн. 04 коп. 3% річних та 56 465 грн. 19 коп. інфляційних втрат.
Відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Передбачене законом право кредитора вимагати сплати боргу з урахуванням індексу інфляції та процентів річних є способами захисту його майнового права та інтересу, суть яких полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові.
Враховуючи те, що відповідачем було перераховано кошти в більшому розмірі, тому суд врахував суму 10 018 грн. 04 коп. в рахунок погашення 3 % річних, які підлягають також закриттю провадження в цій частині.
Решту в розмірі 868 грн. 99 коп. 3 % річних підлягають задоволенню, які відповідач визнає та інфляційні втрати у розмірі 55 942 грн. 04 коп. готовий сплатити за рішенням суду, про що зазначено у відзиві на позовну заяву.
Що стосується інфляційних збитків, то суд зазначає, що оскільки відповідач на момент подання позовної заяви за надані послуги не розрахувався, позивачем правомірно нараховано 56 465 грн. інфляційних втрат, а тому позовні вимги в цій частині підлягають судом задоволенню.
Враховуючи викладене суд задовольняє позовні вимоги частково, у зв`язку тим, що спір виник в результаті неправильних дій відповідача, що призвело до необхідності позивачу звертатися з позовом до суду та здійснювати додаткові витрати на сплату судового збору, суд, відповідно до свого права, передбаченого частиною 9 ст.129 ГПК України, покладає на відповідача відшкодування позивачу судового збору.
Керуючись ст. ст. 4, 12, 13, 73-92, 129, 231, 236, 238 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Бреннтаг Україна" (07443, Київська обл., Броварський р-н, смт. Калинівка, вул. Ігорева, 12, код 31117545) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛТД Сервіс Україна" (02152, м. Київ, Дніпровська Набережна, 1, код 40694399) 56 465 (п`ятдесят шість тисяч чотириста шістдесят п`ять) грн. 00 коп. інфляційних втрат, 868 (вісімсот шістдесят вісім) грн. 99 коп. 3 % річних та 2 782 (дві тисячі сімсот вісімдесят дві) грн. 38 коп. судового збору.
3. В решті позовних вимог провадження у справі закрити.
Дане рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту рішення відповідно до ст. ст. 240-241 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення підписано 03.05.2024 року.
Суддя Л.Я. Мальована
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2024 |
Оприлюднено | 06.05.2024 |
Номер документу | 118818007 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування |
Господарське
Господарський суд Київської області
Мальована Л.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні