Постанова
від 15.06.2006 по справі 16/162-ап-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

16/162-АП-06

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

"15" червня 2006 р.                                                           Справа № 16/162-АП-06

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Немченко Л.М. при секретарі Горголь О. М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу  

за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Херсон

до Головного підприємства  обласного об'єднання "Фармація", м. Херсон  

про  стягнення  1796 грн. 43 коп.

за участю представників сторін:  

від  позивача -   Осипова Л. І. довіреність № 01-12/б від 10.01.06 - провідний спеціаліст відділу забезпечення надходжень та використання коштів штрафних санкцій,  

від  відповідача -  Кавуньова О. Н. довіреність № 01-01.2006р. від 11.0.2006р.

          Херсонське відділення фонду соціального захисту інвалідів (позивач) звернувся з позовом до товариства з головного підприємства “Фармація” (відповідач) про стягнення  штрафної санкції в  сумі 1769 грн. 43 коп. за нестворені робочі місця.

                Відповідач  проти позову заперечує, просить провадження у справі припинити, посилаючись на ті обставини, що за 2005 рік він провів скорочення чисельності. В звітності він помилково не зазначив працюючого інваліда 2 групи Кучеренко Федіра Івановича, який був прийнятий на роботу 27.05.05. Підприємство за результатами  роботи за 2005 рік є збитковим.

          В судовому засіданні оголошена вступна та резолютивна частина рішення.

            Розглянувши матеріали справи, заслухавши  представників сторін,   суд

в с т а н о в и в:

     Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" визнає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальних сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами. Ст. 8 даного Закону визначено, що державне управління в галузі забезпечення соціальної захищеності інвалідів здійснюється центральними органами виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, Міністерством охорони здоров'я України та органами місцевого самоврядування.

             Представники республіканських організацій інвалідів є членами колегій центрального органу виконавчої влади з питань праці та соціальної політики та Міністерства охорони здоров'я України.

             Згідно ст.12 Закону громадські організації інвалідів з метою здійснення заходів по соціальному захисту, соціально-трудовій і методичній реабілітації інвалідів та залученню їх до суспільно-корисної діяльності.

             Відповідно до ст.19 Закону України  “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.91 для підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної кількості працюючих.

           Ст.18 Закону  зазначеного закону встановлено коло суб'єктів, що здійснюють працевлаштування інвалідів. Так, працевлаштування інвалідів здійснюється центральними органами виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями інвалідів.

          Таким чином,  з аналізу положень Закону випливає, що  обов'язок підприємства щодо створення робочих місць не супроводжується його обов'язком підібрати і працевлаштувати інвалідів на створені робочі місця.

          Крім того, згідно п. 10 Положення про робоче місце інваліда і порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою КМУ від 03.05.1995 р. № 314 (із змінами та доповненнями)  визначено, що працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, органами Мінсоцзахисту, міськими Радами, громадськими організаціями інвалідів з урахуванням побажань, стану здоров'я інвалідів, їхніх здібностей і професійних навичок відповідно до висновків МСЕК. Обов'язок з виявлення інвалідів,  які бажають працювати і спроможні реалізувати свої здібності та можливості на підставі індивідуальних програм реабілітації покладено на місцеві органи соціального захисту населення ( п.11 Положення), а державна  служба зайнятості сприяє працевлаштуванню інвалідів ( п.12 Положення).

          Таким чином, на підприємство не може бути покладена відповідальність за не направлення уповноваженими органами необхідної кількості інвалідів для працевлаштування або відсутність інвалідів, які бажають працевлаштуватися.

           Згідно з п. 14 Положення про робоче місце інваліда і порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою КМУ від 03.05.1995 р. № 314 (із змінами та доповненнями) підприємства повинні інформувати державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

   На вимогу суду   відповідач не надав належних доказів інформування районного центру зайнятості про створення робочих місць  та вакантних посад, на яких може використовуватись праця інвалідів. Відповідач надав докази, що  інвалід 2 групи  Кучеренко Ф.І. був протягом 2005 року двічі прийнятий на роботу  на підприємство тимчасово на посаду вартівника по 17.06.05 та з 29.06.05 по 11.07.05. Таким чином. протягом 2005 року зазначена особа працювала 33 дні.

          Відповідно доп.3.4  Інструкції щодо заповнення форми № 10-ПІ поштова–річна “ Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів”, затвердженого наказом Мінпраці України  від 29.12.04 № 338 та зареєстрованого в Мін'юсті України від 30.12.04 № 1671/10279 дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників та кількість інвалідів, які повинні працювати на робочих місяцях відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчислені виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого ( якщо після коми число 5 і більше, то воно округляється в бік збільшення).

          Таким чином, неможливо вважати, що в 2005 році на підприємці був працевлаштований інвалід, оскільки він пропрацював менше половини робочого часу.                     Таким чином, неможливо вважати, що в 2005 році на підприємстві був працевлаштований інвалід, оскільки він пропрацював менше половини робочого часу .

         На підставі  ст.20 Закону України “ Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” за не створення робочого місяця відповідач зобов'язаний сплатити штрафні  санкції в розмірі середньорічної плати одного працюючого на підприємстві.

          Згідно наданої звітності  про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік відповідач зазначив середньооблікову чисельність штатних працівників –14 чоловік., відповідно він повинен створити одне робоче  місце для працевлаштування інваліда.                     Середньорічна заробітна плата штатного працівника 3592 грн.85 коп.

           Позивач на підставі ст.19, 20  Закону України  п. п.3, 4 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями) установами і організаціями  штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції  обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою КМУ від 28.12.01 № 1767 нарахував штрафні санкції в сумі 1796 грн.43 коп.  із розрахунку з половини зазначеної суми середньорічної   заробітної плати   за одне нестворене робоче місце.

           Суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача   доведені і підлягають задоволенню.

          Суд відхиляє заперечення відповідача щодо відмови в позові через відсутність прибутку в відповідності до ст.20 Закону України “ Про основи соціальної захищеності інвалідів України" виходячи з наступного. Відповідно до ч.3, 4 ст. 20 Закону сплату штрафних санкцій за нестворені робочі місяця для інвалідів підприємства, установи та організації провадять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). У разі відсутності коштів, штрафні санкції можуть бути застосовані шляхом звернення стягнення на їх майно в порядку, передбаченому законом. Тобто, відмова у задоволенні позову лише з тих мотивів, що за звітний період у підприємства не було прибутку є безпідставною, оскільки аналіз змісту зазначених норм Закону України “ Про основи соціальної захищеності інвалідів України” дозволяє зробити висновок про те, що сплачені чи стягнуті за рішенням суду штрафні санкції не можуть бути віднесені підприємством на собівартість продукції чи наданих послуг. Відтак, Закон України “ Про основи соціальної захищеності інвалідів України” не ставить в залежність обов'язок щодо сплати санкцій від наявності чи відсутності прибутку, а лише вказує джерело сплати.

         Керуючись ст.94, 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд       

постановив:

          1.Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

          2.Стягнути з головного підприємства обласного об'єднання "Фармація" (м. Херсон, Бериславське шосе,40, р/р 260081 ХОД АППБ "Аваль", МФО 352093, код 24114211):

          а) на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м. Херсон, пров.40 років Жовтня, 5-а, банківські реквізити: Одержувач: ВДК по м. Херсону, код 24104230, банк УДК по Херсонській області, МФО 852010, р/р 31212230600002, 50070000, 01 платежі до Фонду соціального захисту інвалідів, код 14125171) заборгованість по сплаті штрафних санкцій в сумі 1796 грн. 43 коп. виконавчий лист видати стягувачу.

          б) на користь Держави до держбюджету  17 грн. 96 коп. держмита (одержувач код 24104230 банк управління Держказначейства в Херсонській області МФО 852010 р/р 31112095600002, код бюджету 22090200, символ звітності 095), виконавчий лист надіслати до Державної податкової інспекції за місцезнаходженням відповідача.

         в) на користь ДП “Судовий інформаційний центр” м. Київ вул. Дарвіна, 6( р\р 26002014180001 в Львівській філії ВАТ “Банк Універсальний” м. Львів, МФО 325707, код ОКПО 30045370) 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення, виконавчий лист видати стягувачу.

          3.  Виконавчі листи видати після набрання постановою законної сили.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

                  Суддя                                                                  Л.М. Немченко

                       Повний текст

                       постанови виготовлено                                                           19.06.06                                      

 

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення15.06.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу11882
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/162-ап-06

Постанова від 15.06.2006

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні