ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 травня 2024 року м. Житомир справа № 240/4054/22
категорія 111030000
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Черняхович І.Е., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Полісся Нафтопродукт" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
Товариства з обмеженою відповідальністю "Полісся Нафтопродукт" звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Житомирській області. Просить суд:
- визнати протиправним та скасувати Рішення № 5 від 18.01.2022 про відмову у видачі ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі пальним;
- зобов`язати Головне управління Державної податкової служби України у Житомирської області прийняти рішення про видачу Товариству з обмеженою відповідальністю "Полісся Нафтопродукт" ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі пальним.
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
У відзиві на позовну заяву відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Дослідивши матеріали даної адміністративної справи, суд встановив наступне.
Судом безспірно встановлено, що 30.12.2021 Товариство з обмеженою відповідальністю "Полісся Нафтопродукт" (далі - Позивач) звернулося із заявою від 29.12.2021 до Головного Управління Державної податкової служби України у Житомирській області (далі - Відповідач) про намір отримати ліцензію на право оптової торгівлі пальним. До заяви на отримання ліцензії Позивачем було долучено копії наступних документів:
- державного акту на право постійного користування землею серія ЖТ від 20.12.1993, виданий Автопідприємству 11855 державної корпорації автомобільного транспорту для розміщення виробничої бази (а.с. 11-12);
- свідоцтва про право власності на майновий комплекс виробничих будівель та споруд від 08.06.2011 щодо належності ТДВ "Житомирське АТП 11855" на праві приватної власності виробничих будівель та споруд майнового комплексу загальною площею 10453,90 кв.м. (а.с.13);
- витягу про державну реєстрацію прав від 17.06.2011 щодо права власності на майновий комплекс виробничих будівель та споруд, розташованих за адресою: м. Житомир, вулиця Ватутна, буд. 55, належащих Товариству з додатковою відповідальністю "Житомирське АТП 11855" (а.с.14);
- договору №51 від 01.06.2021 про взаємовідносини при наданні і використанні виробничих площ/нежитлових приміщень/ їх оплати, відповідно до якого ТДВ «Житомирське АТП 11855» - «Орендодавець» в особі директора, ОСОБА_1 , діючого на основі Статуту підприємства, з одного боку та ТОВ "Полісся Нафтопродукт" - в подальшому «Орендар» в особі директора ОСОБА_2 , що діє на підставі Свідоцтва про реєстрацію з другого боку, уклали даний Договір про слідуюче: Орендодавець здає в користування Ємності в кількості 5 шт. (РГС 3-1,РГС10-1шт, Р ГС25-1шт, РГС5-2 шт) та паливно-роздавальні колонки в кількості 3 штук на земельній ділянці площею 440 кв.м. для здійснення господарської діяльності, що знаходиться за адресою 10029 м. Житомир проспект Незалежності, 55 без права викупу з правом передач їх у найм та суборенду (а.с. 15-16);
- акт приймання - передачі майна від 01.06.2021 щодо передачі Товариством з додатковою відповідальністю «Житомирське АТП 11855» Товариству з обмеженою відповідальністю "Полісся Нафтопродукт" згідно договору оренди № 51 від 01.06.2021 наступне майно: ємності в кількості 5 штук, PГC 3 - 1 шт.; PГC 10 - 1 шт.; PГC 25 - 1 шт.; PГC 5 - 2 шт., колонка для видачі нафтопродуктів - 3 шт. (а.с. 17);
- дозволу Управління Держпраці у Житомирській області №722.19.18 від 21.10.2019 р. про дозвіл виконання робіт підвищеної небезпеки (а.с. 18);
- дозволу Управління Держпраці У Житомирській області №723.19.18 від 21.10.2019 про дозвіл експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (а.с. 19);
- платіжне доручення № 67 від 29.12.2021 про сплату коштів на отриманням ліцензії на право оптової торгівлі пальним (а.с. 20).
За результатами розгляду заяви Позивача Відповідачем винесено рішення № 5 від 18.01.2022 про відмову у видачі ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць торгівлі пальним (далі - Рішення) (а.с 23-24).
Згідно вказаного Рішення Відповідачем встановлено невідповідності, зокрема, порушення Позивачем статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» , а саме:
- не надано документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової торгівлі пальним, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення за зазначеною адресою оптової торгівлі пальним - м. Житомир, проспект Незалежності, 55;
- відсутні документи, що підтверджують прийняття всіх об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, а саме: акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової торгівлі пальним, необхідних для оптової торгівлі пальним.
Вказані невідповідності стали підставою для прийняття Відповідачем Рішення про відмову у видачі ліцензії на право оптової торгівлі пальним №5 вiд 18.01.2022. Не погоджуючись з вищевказаним рішенням, Позивач звернувся до суду з даним позовом.
Дані правовідносини регулюються Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі - Закон). Відповідно да статті 15 Закону, для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
- акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального. Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється. Зазначені в цьому Законі документи (крім документів, які подаються заявником для отримання ліцензії на право виробництва пального, оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального) подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа або посадовою особою органу ліцензування. Заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.
На виконання вимог статті 15 Закону Позивачем подано до ГУ ДПС у Житомирській області пакет документів. Проте, у п.1 Рішення Відповідач вказує про неподання документів, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою.
Суд погоджується з такими твердженнями податкового органу, оскільки в матеріалах справи міститься засвідчена копія державного акту на право постійного користування землею серії ЖТ від 20.12.1993, відповідно якого земельну ділянку надано у постійне користування Житомирському АТП 11855, а не Позивачу.
Позивач зазначає, що відповідно до договору №51 від 01.06.2021 р. Житомирське АТП 11855 як постійний користувач, передало частину земельної ділянки (440 кв. м.) в оренду ТОВ "Полісся Нафтопродукт". Проте суд не погоджується з такими доводами Позивача, оскільки згідно договору №51 від 01.06.2021 про взаємовідносини при наданні і використанні виробничих площ/нежитлових приміщень/ їх оплати, ТДВ «Житомирське АТП 11855» в подальшому - «Орендодавець» в особі директора ОСОБА_1 , діючого на підставі Статуту підприємства, з одного боку та ТОВ "Полісся Нафтопродукт", в подальшому - «Орендар» в особі директора ОСОБА_2 , що діє на підставі Свідоцтва про реєстрацію з другого боку, уклали даний Договір про слідуюче: Орендодавець здає в користування Ємності в кількості 5 шт. (РГС 3-1, РГС10-1шт, Р ГС25-1шт, РГС5-2 шт) та паливно-роздавальні колонки в кількості 3 шт. на земельній ділянці площею 440 кв.м. для здійснення господарської діяльності, що знаходиться за адресою 10029 м. Житомир проспект Незалежності, 55 без права викупу з правом передач їх у найм та суборенду (а.с. 15-16).
Тобто, Позивач орендував у ТДВ «Житомирське АТП 11855» лише ємності та палино-роздавальні колонки, а не земельну ділянку. Дана обставина підтверджується і актом приймання - передачі майна від 01.06.2021, відповідно до якого Товариством з додатковою відповідальністю «Житомирське АТП 11855» передано Товариству з обмеженою відповідальністю "Полісся Нафтопродукт" згідно договору оренди № 51 від 01.06.2021 наступне майно: Ємності в кількості 5 шт. PTC 3-1 шт.; PTC 10-1 шт.; PFC 25-1 шт.; PTCS-2 шт., колонка для видачі нафтопродуктів - 3 шт. (а.с. 17). Щодо передачі в оренду земельної ділянки в зазначених документах не йдеться.
Відповідно до норм Земельного кодексу України, чинних на час виникнення спірних правовідносин, зокрема, статті 125, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Статтею 126 передбачено оформлення речових прав на земельну ділянку, тобто, право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що Позивачем не подано до ГУ ДПС у Житомирській області належним чином оформлених документів, підтверджуючих право користування земельною ділянкою за зазначеною адресою оптової торгівлі пальним, а саме: м. Житомир, проспект Незалежності, 55.
Відтак, зазначаючи у Рішенні №5 від 18.01.2022 як підставу відмови - не подання Позивачем документу, що підтверджує право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової торгівлі пальним, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення за зазначеною адресою оптової торгівлі пальним - м. Житомир, проспект Незалежності, 55, Головне управління ДПС у Житомирській області діяло у відповідності до вимог Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального".
Що стосується пункту 2 спірного Рішення, зокрема, щодо відсутності документів, підтверджуючих прийняття всіх об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, а саме: акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової торгівлі пальним, необхідних для оптової торгівлі пальним, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до частини 3 статті 18 Закону, тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) можуть отримувати ліцензію на право виробництва пального, право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об`єкта або акта готовності об`єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об`єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об`єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 1 січня 2014 року.
З матеріалів справи вбачається, що 30.12.2021 Позивач звернувся із заявою від 29.12.2021 до Відповідача, про отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним. Факт звернення із даною заявою 30.12.2021 не заперечується Відповідачем, про що останнім зазначено у відзиві на позовну заяву. Відтак, Позивач, звернувшись до Відповідача до 01.01.2022 із заявою про отримання ліцензії, мав право на отримання ліцензії на право виробництва пального, право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об`єкта або акта готовності об`єкта до експлуатації, як це передбачено ч. 3 ст.18 Закону.
Враховуючи, що Позивач, хоча і мав право не подавати документі, що підтверджують прийняття всіх об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, проте при подачі заяви на отримання ліцензії не виконав вимоги статті 15 Закону щодо надання документу, який підтверджує право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової торгівлі пальним, чинні на дату подання заяви. Відтак, дії ГУ ДПС у Житомирській області, які виразилися у прийнятті рішення №5 від 18.01.2022 про відмову у видачі ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі пальним "Полісся Нафтопродукт" є правомірним.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Статтею 242 КАС України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені судом, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Враховуючи вищевикладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись статтями 9, 72-77, 90, 242-246, 255, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
У задоволенні позову Товаристві з обмеженою відповідальністю "Полісся Нафтопродукт"(проспект Незалежності, 55, м. Житомир,10029. Код ЄДРПОУ 41329189) доГоловного управління ДПС у Житомирській області (вул. Юрка Тютюнника, 7, м. Житомир, 10003. Код ЄДРПОУ 44096781) про визнання протиправним та скасування Рішення № 5 від 18.01.2022 про відмову у видачі ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі пальним - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя І.Е.Черняхович
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.05.2024 |
Оприлюднено | 06.05.2024 |
Номер документу | 118822098 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні