Рішення
від 08.04.2024 по справі 320/43346/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26, тел. +380 (044) 207 80 91Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 квітня 2024 року № 320/43346/23

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Щавінського В.Р., при секретарі судового засідання Ставничому Н.В., за участю представника позивача - Нікітіна О.С. та представника відповідача - Полякової С.Б., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЕСТ ОСТ МЕДІКАЛ" до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

в с т а н о в и в:

ТОВ «ВЕСТ ОСТ МЕДІКАЛ» звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві з вимогами:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві від 21.08.2023 №00542600701, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податку на прибуток на загальну суму 5621249,00 грн., в тому числі за податковими зобов`язаннями - на суму 4496999,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - на суму 1124250,00 грн. (форма «Р»);

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві від 21.08.2023 №00542590701, яким зменшено суму від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток на загальну суму 3925650,00 грн. (форма «П»).

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2023 року справа № 320/43346/23 відкрито адміністративне провадження за позовом ТОВ «ВЕСТ ОСТ МЕДІКАЛ» до Головного управління ДПС у м. Києві з вимогами про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Позивачем надано всі первинні документи, які підтверджують реальність господарських операцій з ФОП ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , а саме банківські виписки, акти надання послуг, договори, звіти.

Позивачем також зазначено, що ним у 2019, 2020, 2021 році сформовано забезпечення по взаємовідносинах з ФОП ОСОБА_1 у сумі 1 257 540, 00 грн в 2019 році, з ОСОБА_4 в сумі 1 423 730, 00 грн., ФОП ОСОБА_6 в розмірі 518 200, 00 грн. у 2020 році, по операціям з ФОП ОСОБА_4 в сумі 360 000, грн., ФОП ОСОБА_5 в розмірі 1 038 868, 00 грн. у 2021 році. Таким чином, дані суми не відображені у складі витрат, що призвело до математичних розбіжностей при формуванні акта перевірки.

Відповідач не погодився з доводами Позивача та подав відзив на позовну заяву, де зазначив, що надані документи не розкривають зміст господарських операцій, у штаті позивача наявні працівники, які виконували аналогічні функції та завдання відповідно до наданих посадових інструкцій, які надавалися ФОП ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , що свідчить, що контрагенти дублювали завдання та обов`язки працівників Позивача.

Позивач не погодився з доводами викладеними у відзиві на позовну заяву та подав відповідь на відзив, доводи якого аналогічні доводам викладеним у позовній заяві.

Представник Позивача у судових засідання позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити даний позов у повному обсязі.

Представник Відповідача проти позову заперечував, просив суд відмовити у задоволенні даного позову.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає, що у задовлені адміністративного позову слід відмовити, виходячи з наступного.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕСТ ОСТ МЕДІКАЛАЛ» (код ЄДРПОУ 38639339) є юридичною особою, яка зареєстрована відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», та перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у м. Києві.

ГУ ДПС у м. Києві проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «ВЕСТ ОСТ МЕДІКАЛАЛ» з питань дотримання податкового законодавства за період з 01.01.2017 року по 30.09.2021 року, валютного за період з 01.01.2017 року по 30.09.2021 року, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2017 року по 30.09.2021 року та іншого законодавства за відповідний період, за результатами якої складено акт від 22.02.2022 № 11227/Ж/26-15-07-01-06/38639339.

Не погоджуючись з висновками Акта перевірки Позивачем було подано заперечення на акт про результати планової виїзної перевірки ТОВ «ВЕСТ ОСТ Медікал», код 38639339 від 22.02.2022 року № 11227/Ж/26-15-07-01-06/38639339.

Листом від 21.08.2023 № 29023/1/26-15-07-01-06 ГУ ДПС у м. Києві повідомило Позивача про неприйняття заперечень у зв`язку з пропуском Позивачем строків подання заперечень.

Висновки Акту перевірки стали підставою для винесення податкових повідомлень-рішень від 21.08.2023 № 00542600701, № 00542590701, № 54238070804.

Не погоджуючись з податковими повідомленнями-рішеннями Позивачем подано скаргу на податкових повідомлень-рішень Головного управління ДПС у м. Києві від 21.08.2023 № 00542600701, № 00542590701, № 54238070804.

Рішенням про результати розгляду скарги від 20.10.2023 року № 31474/6/99-00-06-01-01-06 скаргу задоволено частково.

Не погоджуючись з податковими повідомлення-рішеннями Позивач звернувся до суду.

Надаючи оцінку рішенням податкового органу, Суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-XIV від 16.07.1999 із змінами і доповненнями, Податковим кодексом України (далі - ПК України), Кодексом адміністративного судочинства України.

Пунктом 44.1 статті 44 ПК України зазначено, що ля цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, реєстрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до пункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Пунктом 138.2 статті 138 визначено, що витрати, які враховуються для визначення об`єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Підпунктом 138.10.3 пункту 138.10 статті 138 ПК України встановлено, що До складу інших витрат включаються витрати на збут, які включають витрати, пов`язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг: а) витрати на пакувальні матеріали для затарювання товарів на складах готової продукції; б) витрати на ремонт тари; в) оплата праці та комісійні винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам підрозділів, що забезпечують збут; г) витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів; ґ) витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом; д) витрати на утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, пов`язаних зі збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг (оперативна оренда, страхування, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, охорона); е) витрати на транспортування, перевалку і страхування товарів, транспортно-експедиційні та інші послуги, пов`язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки; є) витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування; ж) витрати на транспортування готової продукції (товарів) між складами підрозділів підприємства; з) інші витрати, пов`язані зі збутом товарів, виконанням робіт, наданням послуг.

Відповідно до підпункту 139.1.9 пункту 139 статті 139 ПК України зазначено, що не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» від 16.07.1999 № 996-ХІV.

Частиною 1 статті 9 вказаного Закону встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Відповідно до частини 2 статті 9 Закону первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відтак, господарські операції повинні підтверджуватися належними первинними документами і лише ті документи, які відповідають зазначеним вище вимогам, можуть бути визнані допустимими засобами доказування відповідної господарської операції.

Згідно з підпунктом 14.1.108 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України маркетингові послуги (маркетинг) - послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та після продажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, у тому числі: послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).

Правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування витрат наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в своїй господарській діяльності, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах, що має підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами.

Якщо господарська операція фактично не відбулася, то первинні документи, складені платником податку та його контрагентом на підтвердження такої операції, не відповідають дійсності, та свідчать про відсутність у сторін волевиявлення щодо реального здійснення господарської операції.

Наслідки для податкового обліку створює лише фактичний рух активів, що є обов`язковою умовою для формування витрат.

Маркетингові послуги, як і послуги з консультування, мерчандайзинга (просування товарів), інформаційні послуги належать до безтоварних операцій і за своєю суттю є витратами на збут. Для формування витрат за операціями з отримання таких послуг необхідною умовою, яка надає таке право суб`єкту господарювання є доведення безпосереднього зв`язку таких операцій з господарською діяльністю платника податків та підтвердження їх (операцій) належними первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, які б засвідчували факт здійснення господарської операції.

Підтвердженням зв`язку витрат, зокрема, на маркетингові послуги з господарською діяльністю суб`єкта господарювання можуть бути наказ по підприємству про необхідність проведення таких маркетингових досліджень, час проведення, територію, межі тощо, договір на проведення маркетингових досліджень, із зазначенням виду маркетингових досліджень, мету їх проведення тощо. У підтвердження фактичного отримання маркетингових послуг можуть бути надані акт приймання-передачі послуг або інший документ, що підтверджує фактичне надання таких послуг, звіт про проведення маркетингових досліджень, у якому мають бути викладені результати таких досліджень і надані рекомендації замовнику. Розділ акта приймання-передачі послуг, у якому викладено суть господарської операції, має за змістом відповідати даним договору на надання маркетингових послуг і даним звіту про проведені маркетингові дослідження. Крім того, в актах виконаних робіт має бути конкретний перелік наданих послуг, місце і дата їх надання, а також зазначено, у чому виражено їх результат.

Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 23 жовтня 2020 року по справі № 815/2126/15

Акт приймання-передачі послуг повинен мати всі обов`язкові реквізити первинних документів, передбачені п. 2 ст. 9 Закону «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», а саме: назву документа (форми), дату і місце складання, найменування підприємства, від імені якого складено документ, зміст і обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції, посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають можливість ідентифікувати особу, яка брала участь у господарській операції.

Розділ акта приймання-передачі послуг, у якому викладено суть господарської операції, має за змістом відповідати даним договору на надання маркетингових послуг і даним звіту про проведені маркетингові дослідження.

Крім того, в актах виконаних робіт мають бути конкретний перелік наданих послуг, місце і дата їх надання, а також зазначено, в чому виражено їх результат.

У звіті про проведення маркетингових досліджень повинна міститися інформація наприклад: про аналіз конкуренції між найбільшими виробниками на оптовому та роздрібному ринках продажу і оцінку рівня конкуренції, основні тенденції розвитку ринку, динаміку зміни цін, асортимент продукції (товару), політику ціноутворення, аналіз імпорту й експорту продукції (товарів) та їх вплив на ринок, потенційних споживачів і кількісні показники (місткість ринку) планованого продажу, прогнозний план продажу, оцінку ризиків, фінансовий план, аналіз ефективності проекту, прогнозний рівень рентабельності, термін окупності проекту, висновки та рекомендації за результатами проведеного дослідження.

Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 25.03.2021 року у справі № 813/2781/17.

Отже, лише при дотриманні вищезазначених умов платники податку мають право віднести витрати на маркетингові послуги до складу податкового кредиту.

При вирішенні спорів щодо правомірності формування платниками податків своїх даних податкового обліку, зокрема якщо предметом спору є достовірність первинних документів та підтвердження інших обставин реальності відображених у податковому обліку господарських операцій, суди повинні враховувати, що відповідно до вимог ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України , обов`язок доведення відповідних обставин у спорах між особою та суб`єктом владних повноважень покладається на суб`єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти позову.

У разі надання контролюючим органом доказів, які в сукупності з іншими доказами у справі свідчать, що документи, на підставі яких платник податків сформував витрати, містять інформацію, що не відповідає дійсності, платник податків має спростовувати ці доводи. Наведене випливає зі змісту ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 77 цього Кодексу.

Таким чином, на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, враховуючи специфіку таких операцій та договорів, що їх регламентують, Товариство повинно мати відповідні належно оформлені первинні документи, які в сукупності мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що є підставою для формування платником податкового обліку.

Суд зазначає, що відповідно до умов Договору № 1 про надання послуг з дослідження ринку від 02 вересня 2019 року між ТОВ «ВЕСТ ОСТ МЕДІКАЛ» та ФОП ОСОБА_6 , Договору № 1 про надання послуг з дослідження ринку від 01 липня 2019 року між ТОВ «ВЕСТ ОСТ МЕДІКАЛ» та ФОП ОСОБА_2 , Договору № 2 про надання послуг з дослідження ринку від 01 листопада 2020 року між ТОВ «ВЕСТ ОСТ МЕДІКАЛ» та ФОП ОСОБА_5 в пункті 3.1 зазначено, що «замовник зобов`язується надавати виконавцю завдання, а також протягом погодженого у відповідному Додатку строку інформацію і необхідні матеріали, для виконання Виконавцем зобов`язань за цим Договором».

Відповідно до умов Договору про надання консультаційних послуг з питань комерційної діяльності та управління № 1 від 05 січня 2017 р. зазначено, що замовник зобов`язаний своєчасно забезпечувати Виконавця інструктивними та інформаційними матеріалами, що стосуються виконання умов цим Договором (п. 2.1.1 Договору).

Проте Суд звертає увагу, що матеріали справи не містять доказів того, що Позивачем передавалася контрагентам інформація і необхідна інформація для виконання досліджень.

На підтвердження надання маркетингових послуг Позивачем надано: Акт здачі приймання наданих послуг № 35 від 30 вересня 2019 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок голки. Роздрібні продажі в Україні за період 01.09.2018 р. - 01.09.2019 р. та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі приймання наданих послуг № 56-2 від 29.11.2019 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок рукавички. Роздрібні продажі в Україні за період 01.11.2018 р. - 01.11.2019 р. та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Додаток 2 «Вироби, що застосовуються в лікувально-діагностичному процесі 1 півріччя 2018 1 півріччя 2019 року», Акт здачі приймання наданих послуг № 73 від 28 грудня 2019 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок Бахіли. Роздрібні продажі в Україні за період 01.12.2018 р. - 01.12.2019 р. та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі приймання наданих послуг № 88-1 від 29 лютого 2020 року, Додаток 2 «Ринок роздрібних та госпітальних продаж INN METFORMINUM 1 4 кв 2018-1-4 кв 2019, Акт здачі-прийняття наданих послуг № 107-1 від 31 березня 2020 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок Бахіли. Роздрібні продажі в Україні за період 01.03.2019 р. - 01.03.2020 р. та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок Рукавички. Роздрібні продажі в Україні за період 01.03.2019 р. - 01.03.2020 р. та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок Медичний халати. Роздрібні продажі в Україні за період 01.03.2019 р. - 01.03.2020 р. та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-прийняття наданих послуг № 111 від 29 травня 2020 р., інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок інсулінові шприци. Роздрібні продажі в Україні за період травень 2020 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-прийняття наданих послуг № 205 від 30 квітня 2021 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок інсулінові шприци. Роздрібні продажі в Україні за період 1-4 міс. 2020 2021 р. та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок маски. Роздрібні продажі в Україні за період 1-4 міс. 2020 2021 р. та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок рукавички. Роздрібні продажі в Україні за період 1-4 міс. 2020 2021 р. та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-прийняття наданих послуг № 212 від 17 травня 2021 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок пристрої для переливання рідини та переливання крові. Роздрібні продажі в Україні за період 1-5 міс. 2020 2021 р. та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок шприци. Роздрібні продажі в Україні за період 1-5 міс. 2020 2021 р. та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі прийняття наданих послуг № 218 від 31 травня 2021 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок голки. Роздрібні продажі в Україні за період 1-5 міс. 2020 2021 р. та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок канюлі. Роздрібні продажі в Україні за період 1-5 міс. 2020 2021 р. та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі прийняття наданих послуг №235 від 15 липня 2021 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок маски. Роздрібні продажі в Україні за період 01-02. 2020 2021 р. та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок рукавички. Роздрібні продажі в Україні за період 01-02. 2020 2021 р. та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-прийняття наданих послуг № 127 від 30 червня 2020 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок термометри електронні. Роздрібні продажі в Україні за період 01-6.2020 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок медичні маски. Роздрібні продажі в Україні за період 01-6.2020 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-прийняття наданих послуг № 136-1 від 31 липня 2020 року, Акт здачі-прийняття наданих послуг № 148-1 від 30 вересня 2020 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок комплекти одягу. Роздрібні продажі в Україні за період 01-09 місяці 2019 - 2020 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок медичні маски. Роздрібні продажі в Україні за період 01-09 місяці 2019 - 2020 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок шапочки медичні. Роздрібні продажі в Україні за період 01-09 місяці 2019 - 2020 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-прийняття наданих послуг № 157-1 від 30 жовтня 2020 р., Акт здачі-прийняття наданих послуг № 180 від 31 січня 2021, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок маски. Роздрібні продажі в Україні за період 01-02. 2020 - 2021 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок рукавички. Роздрібні продажі в Україні за період 01-02. 2020 - 2021 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-прийняття наданих послуг № 185-2 від 28 лютого 2021 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок комплекти одягу. Роздрібні продажі в Україні за період 01-02. 2020 - 2021 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок халати. Роздрібні продажі в Україні за період 01-02. 2020 - 2021 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок рукавички. Роздрібні продажі в Україні за період 01-02. 2020 - 2021 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-прийняття наданих послуг № 196 від 05 квітня 2021 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок комплекти одягу. Роздрібні продажі в Україні за період 01-04 місяці 2020 - 2021 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок халати. Роздрібні продажі в Україні за період 01-04 місяці 2020 - 2021 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-прийняття наданих послуг № 53 від 31 липня 2019 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок рукавички. Роздрібні продажі в Україні за період 01-05.2018 01-05 міс. 2019 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок системи інфузійні для переливання. Роздрібні продажі в Україні за період 1ПР2018 01ПР2019 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок системи інсулінові шприци. Роздрібні продажі в Україні за період 1ПР2018 01ПР2019 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-приймання послуг від 31 січня 2020 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок продаж в Україні ін`єкційних шприців за 2019 рік», Акт здачі-приймання послуг від 28 лютого 2020 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок продаж в Україні систем ПР, ПК за 2019 рік», Акт здачі-приймання послуг від 31 березня 2020 року, Аналіз ринку виробів медичного призначення, а саме підгузників для дорослих, Акт здачі-приймання послуг від 30 квітня 2020 року, Аналіз ринку виробів медичного призначення, а саме рукавички медичні, Акт здачі-приймання послуг від 31 травня 2020, Аналіз ринку виробів по догляду за пацієнтом 2019 рік, Акт здачі приймання послуг від 30 червня 2020 року, інформаційно-аналітичний звіт «аналіз ринку продажу виробів медичного призначення (рукавички медичні) в Україні за 2019 рік (порівняльний аналіз), Акт здачі-приймання послуг від 31 серпня 2020 року, Акт здачі-приймання послуг від 30 вересня 2020, Акт здачі-приймання послуг від 31 жовтня 2020 року, Формрынок Украины 2020 2021 внешние факторы влияния к акту від 31.10.2020 ФОП ОСОБА_4 , Опитувння населення України: ринок антисептиків, користування антисептиками, Акт здачі-прийняття наданих послуг № 373/2 від 30 листопада 2020 р., інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок голки. Роздрібні продажі в Україні за період 01-11 міс.2019 2020 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок канюлі. Роздрібні продажі в Україні за період 01-11 міс.2019 2020 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок катетери. Роздрібні продажі в Україні за період 01-11 міс.2019 2020 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок пристрої для ПР И ПК. Роздрібні продажі в Україні за період 01-11 міс.2019 2020 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-приймання послуг № 376 від 31 грудня 2020 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок маски. Роздрібні продажі в Україні за період 01-12 міс.2019 2020 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок рукавички. Роздрібні продажі в Україні за період 01-12 міс.2019 2020 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок бахіли. Роздрібні продажі в Україні за період 01-12 міс.2019 2020 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок комплекти одягу. Роздрібні продажі в Україні за період 01-12 міс.2019 2020 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-прийняття наданих послуг № 401-2 від 30 червня 2021 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок бахіли. Роздрібні продажі в Україні за період 01-06 2021 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок комплекти одягу. Роздрібні продажі в Україні за період 01-06 2021 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-прийняття наданих послуг №406 від 31 липня 2021 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок шприці. Роздрібні продажі в Україні за період 01-07 2021 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок пристрої для переливання рідин та переливання крові. Роздрібні продажі в Україні за період 01-07 2021 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-прийняття наданих послуг № 409 від 16 серпня 2021 року, Акт здачі-прийняття наданих послуг № 410 від 31 серпня 2021 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок комлекти одягу. Роздрібні продажі в Україні за період


20__ та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок канюлі. Роздрібні продажі в Україні за період 01-08 2021 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-прийняття наданих послуг № 411 від 15 вересня 2021 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок пристрої для переливання рідин та переливання крові. Роздрібні продажі в Україні за період 01-08 2021 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі-прийняття наданих послуг № 417 від 30 вересня 2021 року, інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок шовний матеріал. Роздрібні продажі в Україні за період 01-09 2021 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», інформаційно-аналітичний звіт «Роздрібний ринок канюлі. Роздрібні продажі в Україні за період 01-09 2021 та динаміка отриманих результатів порівняно з попереднім періодом», Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) № 1 від 31 січня 2017 року, Акт здачі -прийняття робіт (надання послуг) № 2 від 28 лютого 2017 року, Акт здачі -прийняття робіт (надання послуг) № 4 від 30 квітня 2017 р., Акт здачі -прийняття робіт (надання послуг) № 9 від 29 вересня 2017 р., Акт про надання послуг за листопад 2017 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 листопада 2017 року, Акт про надання послуг за листопад 2017 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 листопада 2017 року, Акт про надання послуг за листопад 2017 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 листопада 2017 року, Акт про надання послуг за листопад 2017 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 листопада 2017 року, Акт про надання послуг за листопад 2017 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 27 грудня 2017 року, Акт про надання послуг за січень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 січня 2018 року, Акт про надання послуг за лютий 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 28 лютого 2018 року, Акт про надання послуг за березень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 березня 2018 року, Акт про надання послуг за квітень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 квітня 2018 року, Акт про надання послуг за травень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 травня 2018 року, Акт про надання послуг за червень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 27 червня 2018 року, Акт про надання послуг за липень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 липня 2018 року, Акт про надання послуг за серпень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 серпня 2018 року, Акт про надання послуг за вересень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 вересня 2018 року, Акт про надання послуг за жовтень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 жовтня 2018 року, Акт про надання послуг за листопад 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 листопада 2018 року, Акт про надання послуг за грудень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 29 грудня 2018 року, Акт про надання послуг за січень 2019 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 січня 2019 року, Акт про надання послуг за лютий 2019 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 28 лютого 2019 року, Акт про надання послуг за березень 2019 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 березня 2019 року, Акт про надання послуг за квітень 2019 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 квітня 2019 року, Акт про надання послуг за травень 2019 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 травня 2019 року, Акт про надання послуг за липень 2019 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 липня 2019 року, Акт про надання послуг за серпень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 серпня 2018 року, Акт про надання послуг за вересень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 вересня 2018 року.

Суд зазначає, що у вищенаведених звітах та актах не зазначено у який спосіб проводились маркетингові дослідження (опитуванням, анкетуванням), а також не зазначено в чому виражено їх результат. У звітах про виконання маркетингових послуг використовується в основному дані контрагентів про обсяги їх реалізації, однак не зазначено як саме ці дані були отримані виконавцем послуг щодо обсягів реалізації, оскільки дана інформація є комерційними даними кожного з них і у вільному доступі вона відсутня, для того, щоб проводити аналіз та порівнювати в розрізі номенклатури та ціни. Позивачем не надано документів, які б свідчили про передачу усіх необхідних даних для дослідження як це передбачено умовами договору.

Також, звіти про маркетингові дослідження мають лише загальний пізнавальний та інформаційний характер і не містять жодних результатів та рекомендацій, які дали б змогу замовнику використати їх в своїй господарській діяльності для стимулювання збуту продукції, зростання обсягів реалізації та збільшення доходу підприємства. У позивача відсутні документи, що дали б змогу чітко відстежити результат замовлених робіт (послуг). Будь-яких документів на підтвердження спрямованості спірних послуг на досягнення конкретних цілей у діяльності платника не представлено. Матеріали справи не містять доказів на підтвердження того, що виконавці за відсутності звітів, взагалі вивчали, досліджували та аналізували споживчий попит на ринку, на якому здійснює свою діяльність позивач; у справі відсутні докази того, яким чином надавалися маркетингові послуги, який практичний результат їх використання позивачем.

Суд також зазначає, що по-перше: Акт здачі-прийняття наданих послуг № 205 від 30 квітня 2021 року, Акт здачі-прийняття наданих послуг № 212 від 17 травня 2021 року, Акт здачі прийняття наданих послуг № 218 від 31 травня 2021 року, Акт здачі прийняття наданих послуг №235 від 15 липня 2021 року, Акт здачі-прийняття наданих послуг № 180 від 31 січня 2021, Акт здачі-прийняття наданих послуг № 185-2 від 28 лютого 2021 року, Акт здачі-приймання послуг від 31 січня 2020 року, Акт здачі-приймання послуг від 28 лютого 2020 року, Акт здачі-приймання послуг від 31 березня 2020 року, Акт здачі-приймання послуг від 30 квітня 2020 року, Акт здачі-приймання послуг від 31 травня 2020, Акт здачі-приймання послуг від 30 листопада 2020 року, Акт здачі-приймання послуг від 31 грудня 2020 року жодним чином не конкретизують зміст наданих послуг, витрачений час, спосіб проведення дослідження;

По-друге: Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 1 від 31 січня 2017 року, Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 2 від 28 лютого 2017 року, Акт здачі -прийняття робіт (надання послуг) № 4 від 30 квітня 2017 р., Акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) № 9 від 29 вересня 2017 р. містить номенклатуру послуги «консультаційні послуги з питань комерційної діяльності та управління підприємством, аналітичні довідки аналізу ринку фармацевтичних товарів та виробів мед. Призначення». Суд звертає увагу, що з наданих актів неможливо встановити зміст, обсяг, результат наданих послуг. Акти містять загальне визначення без конкретизації змісту послуги.

По-третє: Акт про надання послуг за листопад 2017 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 листопада 2017 року, Акт про надання послуг за листопад 2017 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 листопада 2017 року, Акт про надання послуг за листопад 2017 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 листопада 2017 року, Акт про надання послуг за листопад 2017 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 27 грудня 2017 року, Акт про надання послуг за січень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 січня 2018 року, Акт про надання послуг за лютий 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 28 лютого 2018 року, Акт про надання послуг за березень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 березня 2018 року, Акт про надання послуг за квітень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 квітня 2018 року, Акт про надання послуг за травень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 травня 2018 року, Акт про надання послуг за червень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 27 червня 2018 року, Акт про надання послуг за липень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 липня 2018 року, Акт про надання послуг за серпень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 серпня 2018 року, Акт про надання послуг за вересень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 вересня 2018 року, Акт про надання послуг за жовтень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 жовтня 2018 року, Акт про надання послуг за листопад 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 листопада 2018 року, Акт про надання послуг за грудень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 29 грудня 2018 року, Акт про надання послуг за січень 2019 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 січня 2019 року, Акт про надання послуг за лютий 2019 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 28 лютого 2019 року, Акт про надання послуг за березень 2019 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 березня 2019 року, Акт про надання послуг за квітень 2019 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 квітня 2019 року, Акт про надання послуг за травень 2019 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 травня 2019 року, Акт про надання послуг за липень 2019 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 липня 2019 року, Акт про надання послуг за серпень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 31 серпня 2018 року, Акт про надання послуг за вересень 2018 року, згідно договору № 1Т від 02.10.2017 року від 30 вересня 2018 року з номенклатурою послуги «аналітичні довідки з аналізу ринку виробів медичного призначення та ринку фармацевтичних виробів», проте документів з назвою «аналітична довідка», які підписані ФОП ОСОБА_1 матеріали справи не містять. З наданих актів неможливо встановити зміст, обсяг, результат наданих послуг, затрачений час на виконання. Акти містять загальне визначення без конкретизації змісту послуги.

Суд звертає увагу, що з наданих звітів вбачається, що дослідження проводилися за товар з однаковою номенклатурою за один той самий період, тобто наявні декілька звітів, які аналізують один товар в однаковий період.

Враховуючи вищенаведене, Суд дійшов висновку, що надані послуги не є послугами у розумінні підпункту 14.1.108 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України та зазначає, що формально складені первинні документи не можуть слугувати належною підставою для формування даних податкового обліку.

Суд зазначає, що згідно штатного розпису та посадових інструкцій, які наявні в матеріалах справи вбачається, що у Позивача на час господарських операцій був наявний торговий відділ збуту, в якому обліковувалося 3 працівники із збуту та менеджер з маркетингу.

Відповідно до п. 1 розділу 5 посадової інструкції менеджера зі збуту «Менеджер зі збуту повинен знати методологію аналізу ринкового середовища на мікроекономічному рівні, основні напрямки маркетингової діяльності.

Отже, враховуючи штатні розписи, посадові інструкції працівників ТОВ «ВЕСТ ОСТ МЕДІКАЛ», послуги/роботи отримані від ФОП ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 дублювали функції працівників підприємства.

Судом враховується, що Позивачем до перевірки не надано Акти здачі-прийому робіт по взаємовідносинах з ФОП ОСОБА_4 на суму 436 015 грн., з з ФОП ОСОБА_1 на суму 195 000грн., з ФОП ОСОБА_7 на суму 108 000 грн. Дане твердження Позивачем не спростовується.

На підтвердження операцій з ОСОБА_7 Позивачем надано: Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 28 лютого 2017 року, де зазначено, що «надано роз`яснення щодо змін у чинному законодавстві, які набирають чинності з 01.01.2017 року та консультацій з питань застосування, а також зміни щодо вимог до тендерної документації та процедури проведення тендерів, надано роз`яснення щодо змін в податковому законодавстві, проведення моніторингу змін в законодавстві», «підготовка документів, необхідних для участі підприємства у наступних тендерах», проте матеріали справи не містять доказів, які підтверджують факт надання роз`яснень та консультацій (лист, письмові консультації), не зазначено щодо яких саме змін у законодавстві надавалися консультації, обсяг наданих консультацій;

Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 березня 2016, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 квітня 2017 року, де зазначено, що «надано письмові консультації, роз`яснення щодо змін у чинному законодавстві з трудового права, в сфері держреєстрації юридичних осіб, виконавчого провадження та порядок застосування таких змін» та «підготовка документів, необхідних для участі підприємства у наступних тендерах», проте Позивачем до матеріалів справи не надано письмові консультації та роз`яснення. З наданого акта неможливо встановити, зміст, обсяг наданих консультацій/роз`яснень, пов`язаність з господарською діяльністю;

Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 травня 2017 року де зазначено, що надано окремі консультації, роз`яснення щодо змін в чинному законодавстві та порядок застосування таких змін» та «підготовка документів, необхідних для участі підприємства у наступних тендерах», аналогічні види послуг зазначені в Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 червня 2017 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 липня 2017 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 серпня 2017 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 вересня 2017 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 жовтня 2017 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 листопада 2017 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 грудня 2017 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 28 лютого 2018 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 березня 2018 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 квітня 2018 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 травня 2018 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 червня 2018 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 липня 2018 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 серпня 2018 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 вересня 2018 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 жовтня 2018, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 листопада 2018 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 грудня 2018, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 березня 2019 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 квітня 2019 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 травня 2019 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 червня 2019 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 липня 2019 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 серпня 2019 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 вересня 2019 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 жовтня 2019, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 листопада 2019 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 грудня 2019, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 січня 2020 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 29 лютого 2020 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 березня 2020 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 квітня 2020 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 травня 2020 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 червня 2020 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 липня 2020 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 серпня 2020 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 вересня 2020 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 жовтня 2020, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 листопада 2020 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 грудня 2020, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 січня 2021 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 29 лютого 2021 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 березня 2021 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 квітня 2020 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 травня 2021 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 30 червня 2021 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 липня 2021 року, Акт прийому-передачі наданих послуг за Договором № 1/ЮР про надання юридичних послуг від 01 березня 2016 року від 31 серпня 2021 року, проте з наданих актів неможливо встановити, зміст, обсяг наданих консультацій/роз`яснень, пов`язаність їх з господарською діяльністю. Також в матеріалах справи відсутні фактичні докази надання письмових консультацій та роз`яснень.

Суд також звертає увагу, що Позивачем не надано доказів, що ФОП ОСОБА_7 здійснювала підготовку необхідних для участі підприємства документів у тендерах, фактичні докази (документація, листи чи т.п.) позивачем не надано. З наданих актів неможливо встановити обсяг, зміст робіт, які були виконані ФОП ОСОБА_7 при підготовці документів, необхідних для участі у тендерах.

Суд зауважує, що з наявних актів неможливо визначити, які саме документи були підготовлені ФОП ОСОБА_7 для участі в тендері.

Судом враховується, що згідно штатних розписів Позивача за період перевірки, на підприємстві був наявний тендерний відділ в якому обліковувалося 4 менеджери з тендерної роботи. Згідною з посадової інструкції менеджера з тендерної документації, а саме розділу 2 «завдання та обов`язки», зазначається, що менеджер тендерної роботи має здійснювати інформаційну підтримку та участь у підготовці пакету документів власної продукції та супутніх товарів», відповідно до розділу 5 «менеджер з тендерної роботи повинен знати специфіку оформлення тендерної документації, нормативну базу, щодо проведення торгів по державним закупівлям».

Отже, ФОП ОСОБА_7 дублювала завдання та обов`язки працівників Позивача.

Твердження Позивача, що ФОП ОСОБА_7 надавала юридичні консультації по тендерній документації не підтверджується матеріалами справи та Актами долученими Позивачем до матеріалів справи.

Таким чином, враховуючі вищенаведені докази по взаємовідносинах з ФОП ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 .. Суд доходить висновку, що Позивачем фактично не було надано документи, що підтверджують фактичне отримання послуг та зв`язок отриманих послуг з його господарською діяльністю оскільки, а надані документи не містять чіткої інформації стосовно змісту наданих послуг, докладного опису виконаних завдань, не розкривають змісту послуг, якісних характеристик, конкретного персонального підходу до виконання завдань та обґрунтувань формування вартості таких послуг відповідно до договірних правовідносин.

Крім того, не надано Позивачем і будь - які документи, які б підтверджували необхідність придбання таких послуг, безпосередній зв`язок отриманих послуг з господарською діяльністю позивача, відсутні документи, які б підтверджували ділову мету, економічний ефект від таких послуг.

Щодо господарських операцій з ФОП ОСОБА_8 . Суд зазначає. На підтвердження господарських операцій з ФОП ОСОБА_8 , Позивачем надано Акти прийому передачі наданих послуг за Договором № 1 за обслуговування локальної обчислювальної мережі (інформатизаційні послуги) від 02 квітня 2018 року від 31 травня 2018 р., 30 червня 2018 р., 31 липня 2018 р., 31 серпня 2018 р., 30 вересня 2018 р., 31 жовтня 2018 р., 30 листопада 2018 р., 31 грудня 2018 р., 31 січня 2019 р., 28 лютого 2019, 31 березня 2019 р., 30 квітня 2019 р., 31 травня 2019 р., 30 червня 2019 р., 31 липня 2019 р., 31 серпня 2019 р., 30 вересня 2019 р., 31 жовтня 2019 р., 30 листопада 2019 р., 31 грудня 2019 р., 31 січня 2020 р., 29 лютого 2020 р., 31 березня 2020 р., 30 квітня 2020 р., 31 травня 2020 р., 30 червня 2020 р., 31 липня 2020 р., 31 серпня 2020 р., 30 вересня 2020 р., 31 жовтня 2020 р., 30 листопада 2020 р., 31 грудня 2020 р., 31 січня 2020 р., 28 лютого 2021 р., 31 березня 2021 р., 30 квітня 2021 р., 31 травня 2021 р., 30 червня 2021 р., 31 липня 2020 р., 31 серпня 2021 р. Суд зазначає, що всі надані акти є однотипними та такими, що дублюються з періоду в період та жодним чином не розкривають зміст господарської операції, що суперечить приписам статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» Судом також береться до уваги, що згідно зі штатним розписом за період перевірки, на підприємстві наявний адміністратор баз даних. Відповідно до посадової інструкції завданнями та обов`язками якого є роботи та послуги пов`язані з обслуговуванням, діагностикою, налагодженням програмного забезпечення, мережі інтернет, облаштування робочих місць. Тобто, ФОП ОСОБА_8 дублював завдання та обов`язки працівників Позивача.

Таким чином, враховуючи встановлені обставини, Суд вважає, що Позивачем безпідставно сформовано витрати за операціями з контрагентами, що не підтверджені належними первинними документами.

Щодо посилання Позивача на наявність математичної невідповідності розрахунків у Акті.

Методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про витрати підприємства та її розкриття в фінансовій звітності визначає Національне положення(стандарт)бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затверджене наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.01.2000 за N 27/4248 (далі - НП(С)БО 16 «Витрати».

За визначенням п. 4 НП(С)БО 16 «Витрати»:

елемент витрат - сукупність економічно однорідних витрат;

прямі витрати - витрати, що можуть бути віднесені безпосередньо до конкретного об`єкта витрат економічно доцільним шляхом;

нормальна потужність - очікуваний середній обсяг діяльності, що може бути досягнутий за умов звичайної діяльності підприємства протягом кількох років або операційних циклів з урахуванням запланованого обслуговування виробництва;

об`єкт витрат - продукція, роботи, послуги або вид діяльності підприємства, які потребують визначення пов`язаних з їх виробництвом (виконанням) витрат.

Згідно з п. 5, 6, 7 НП(С)БО 16 «Витрати» витрати відображаються в бухгалтерському обліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов`язань.

Витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов`язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені.

Відповідно до п. 17 НП(С)БО 16 «Витрати» витрати, пов`язані з операційною діяльністю, які не включаються до собівартості реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг), поділяються на адміністративні витрати, витрати на збут та інші операційні витрати.

Згідно з п. 19 НП(С)БО 16 «Витрати» витрати на збут включають такі витрати, пов`язані з реалізацією (збутом) продукції (товарів, робіт, послуг): витрати пакувальних матеріалів для затарювання готової продукції на складах готової продукції; витрати на ремонт тари; оплата праці та комісійні винагороди продавцям, торговим агентам та працівникам підрозділів, що забезпечують збут; витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг); витрати на передпродажну підготовку товарів; витрати на відрядження працівників, зайнятих збутом; витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів, пов`язаних зі збутом продукції, товарів, робіт, послуг (операційна оренда, страхування, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, охорона); витрати на транспортування, перевалку і страхування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов`язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки; витрати на гарантійний ремонт і гарантійне обслуговування; витрати на страхування призначеної для подальшої реалізації готової продукції (товарів), що зберігається на складі підприємства; витрати на транспортування готової продукції (товарів) між складами підрозділів (філій, представництв) підприємства; інші витрати, пов`язані зі збутом продукції, товарів, робіт, послуг.

Пунктом 44.1 ст. 44 ПК України визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до пункту 44.2 статті 44 ПК України для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

У свою чергу, правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом України від 16.07.1999 N 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон N 996-XIV).

Відповідно до частини другої статті 3, частини першої статті 11 Закону N 996-XIV бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку. На основі даних бухгалтерського обліку підприємства зобов`язані складати фінансову звітність. Фінансову звітність підписують керівник та бухгалтер підприємства.

На основі даних бухгалтерського обліку підприємства зобов`язані складати фінансову звітність. Фінансову звітність підписують керівник та бухгалтер підприємства.

Частинами першою - четвертою статті 9 Закону № 996-XIV встановлено, що підставою (визначення яких як фактів підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів міститься в абзаці 2 пункту 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 N 88, далі - Положення N 88) для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов`язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо.

Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця.

Регістри бухгалтерського обліку повинні мати назву, період реєстрації господарських операцій, прізвища і підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у їх складанні.

Згідно з частиною п`ятою вказаної статті Закону N 996-XIV господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.

З аналізу наведених правових норм ПК України, Закону N 996-XIV та НП(С)БО № 16 вбачається, що витрати для цілей визначення об`єкта оподаткування мають бути фактично здійснені та підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Згідно з Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», витрати відображаються у балансі одночасно з доходами для отримання яких вони понесені. Витрати, пов`язані з операційною діяльністю, які не включаються до собівартості реалізованих запасів (адміністративні витрати, витрати на збут, тощо), кваліфікуються відповідно до Положення (стандартом) бухгалтерського обліку 16 «Витрати». Вказані витрати вважаються витратами періоду і відображаються у Звіті про фінансові результати. До складу витрат майбутніх періодів включаються витрати, які здійснені у звітному періоді, але підлягають віднесенню до витрат у майбутніх звітних періодах.

Відповідно до п.7 НП(С)БО 16, витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо пов`язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

Відповідно до п. 3 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 6 «Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.05.1999 № 137, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 21.06.1999 за № 392/3685 (із змінами та доповненнями), облікова оцінка - попередня оцінка, яка використовується підприємством з метою розподілу витрат і доходів між відповідними звітними періодами. Коли існує невизначеність у сумі або часі погашення зобов`язання, що виникає внаслідок минулих подій підприємство має право створювати забезпечення для відшкодування наступних (майбутніх) витрат, перелік яких не є вичерпним (п.12 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 11 «Зобов`язання», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.01.2000 № 20, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 11.02.2000 № 85/4306 (із змінами та доповненнями)

Відповідно до п.12, п.13 НП(С)БО 11, суми створених забезпечень визнаються витратами. Забезпечення створюється при виникненні внаслідок минулих подій зобов`язання, погашення якого ймовірно призведе до зменшення ресурсів, що втілюють в собі економічні вигоди, та його оцінка може бути розрахунково визначена. Отже, за умови, що: 1) на дату балансу у підприємства є зобов`язання за майбутніми витратами, сума та/або дата погашення яких точно невідома; 2) передбачається, що погашення цих зобов`язань у майбутньому призведе до зменшення ресурсів, що втілюють у собі економічні вигоди; 3) суму таких зобов`язань можна визначити за допомогою розрахунків, підприємство створює відповідне забезпечення із одночасним визнанням. Як зазначалось вище, Законом № 996-XIV визначено принципи, на яких ґрунтуються бухгалтерський облік та фінансова звітність. Згідно з принципом нарахування та відповідності доходів і витрат для визначення фінансового результат звітного періоду необхідно порівняти доходи звітного періоду з витратами, що були здійснені для отримання цих доходів. При цьому, в Законі № 996-XIV прямо зазначено, що доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів.

Суд зазначає, що з рядка 2.1.1 вбачається, що в нього включаються сума витрат на створення забезпечень (резервів) для відшкодування наступних (майбутніх) витрат (крім забезпечення (резерву) витрат на оплату відпусток працівникам, інших виплат, пов`язаних з оплатою праці, та витрат на сплату єдиного соціального внеску, що нараховується на такі виплати) відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (підпункт 139.1.1 пункту 139.1 статті 139 розділу III Податкового кодексу України).

З позовної заяви вбачається, що Позивач стверджує, що ним до рядка 2.1.1. додатку РІ до рядка 03 податкової декларації про прибуток підприємств «Різниці» за 2019 рік включено суму в розмірі 1 257 540, 00 грн. за операціями з ФОП ОСОБА_1 . Проте з матеріалів справи вбачається, що спірні господарські операції за 2019 рік були повністю оплачені у 2019 році та відображені у складі витрат Тобто, створення забезпечень за даними операціями не відповідає вимогам чинного законодавства, оскільки акти були наявні, операції оплачені.

Суд також зазначає, що Позивачем не надано первинного документа чи бухгалтерської довідки на підставі якої створювалося забезпечення у 2019 році, за якими операціями створювалося забезпечення, яким чином формувалася сума забезпечення, у чому полягала необхідність створення забезпечення, яким чином відображалося забезпечення у бухгалтерському обліку.

Надана бухгалтерська довідка від 31.12.2019 року не дає відповіді на жодне з вищенаведених зауважень та містить лише загальні дані.

Аналогічна позиція Позивачем викладена щодо створення забезпечення у 2020 році по операціям з ОСОБА_4 в сумі 1 423 730, 00 грн., ФОП ОСОБА_6 в розмірі 518 200, 00 грн., у 2021 році по операціям з ФОП ОСОБА_4 в сумі 360 000, грн., ФОП ОСОБА_5 в розмірі 1 038 868, 00 грн.

Суд зауважує, що операції з ФОП ОСОБА_4 були оплачені у 2020 та 2021 році, документи по даним господарським операціям отримані, аналогічна ситуація по взаємовідносинах з ФОП ОСОБА_5 та ФОП ОСОБА_6 . Тобто, створення забезпечень за даними операціями не відповідає вимогам чинного законодавства, оскільки акти наявні, операції оплачені.

Таким чином, Позивачем не надано первинного документа чи бухгалтерської довідки на підставі якої створювалося забезпечення у 2020, 2021 році, за якими операціями створювалося забезпечення, яким чином формувалася сума забезпечення, у чому полягала необхідність створення забезпечення, яким чином відображалося забезпечення у бухгалтерському обліку.

Надана бухгалтерська довідка від 31.12.2020, 30.09.2021 року не дає відповіді на жодне з вищенаведених зауважень та містить лише загальні дані, які жодним чином не конкретизовані.

Таким чином, у Суду наявний обгрунтований сумнів, що забезпечення створювалося саме на господарські операції по яких наявні акти та здійснена оплата, оскільки створення забезпечення на такі операції суперечить приписам податкового законодавства та бухгалтерського обліку.

Суд також звертає увагу, що наявні бухгалтерські довідки від 31.12.2019, 31.12.2020, 30.09.2021 року не відповідають вимогам первинного документа та не могли бути підставою створення забезпечення.

Отже, твердження позивача про наявність розбіжностей не знайшло підтвердження, відповідно до наявних доказів у матеріалах справи.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Одночасно, судом враховується, що згідно п. 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

У задоволенні позову відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Щавінський В.Р.

Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 02 травня 2024 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2024
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу118822527
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на прибуток підприємств

Судовий реєстр по справі —320/43346/23

Постанова від 07.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Постанова від 07.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Рішення від 08.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Рішення від 08.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні