Справа № 420/8458/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 травня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Приватного підприємства «Старс Транс» (Люстдорфська дор.,буд.5, м.Одеса, 65059) до Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради (Думська пл.,1, м.Одеса, 65004) про визнання протиправними та скасування рішень, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Приватного підприємства «Старс Транс» до Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, за результатом якого позивач просить:
визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської Ради, викладене в наказі Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської Ради №02 «Про розірвання договору «Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» від 16.01.2021 №110» від 18.01.2024;
визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської Ради, викладене в наказі Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської Ради №03 «Про розірвання договору «Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» від 17.01.2018 №102» від 18.01.2024;
визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської Ради, викладене в наказі Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської Ради №06 «Про розірвання договору «Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» від 27.04.2017 №93» від 19.01.2024;
визнати протиправним та скасувати рішення Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської Ради, викладене в наказі Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської Ради №08 «Про розірвання договору «Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» від 02.12.2021 №116» від 19.01.2024;
стягнути з Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської Ради на користь Приватного підприємства «Старс Транс» судові витрати.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 14.12.2023 року Директором Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху ОМР було видано Наказ №63 про проведення перевірок підприємств-перевізників, які здійснюють перевезення пасажирів міськими автобусними маршрутами загального користування у м. Одеса, яким Відділу організації пасажирських перевезень спільно з Відділом контролю та безпекою дорожнього руху та паркування Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху ОМР наказано провести перевірки підприємств - перевізників щодо виконання умов Договорів «Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» під час перевезення пасажирів та в місцях збереження транспортних засобів з 15.12.2023 по 15.01.2024 рр.
На підставі зазначеного наказу відповідачем проведено перевірку та за її результатами прийнято наказ Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської Ради №02 «Про розірвання договору «Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» від 16.01.2021 №110» від 18.01.2024; наказ Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської Ради №03 «Про розірвання договору «Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» від 17.01.2018 №102» від 18.01.2024; наказ Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської Ради №06 «Про розірвання договору «Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» від 27.04.2017 №93» від 19.01.2024; наказ Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської Ради №08 «Про розірвання договору «Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» від 02.12.2021 №116» від 19.01.2024.
Позивач вважає вказані накази протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки їх прийнято не в порядок та не у спосіб передбачений законом, з порушенням норм чинного законодавства.
Ухвалою суду від 19 березня 2024 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (ст.262 КАС України).
Відповідно до відзиву відповідач проти задоволення позову заперечує. Зазначає, що розірвання Відповідачем Договорів про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №93 від 27.04.2017 року, №102 від 17.01.2018 року, №110 від 16.01.2021 року та №116 від 02.12.2021 року будуть розірвані з 22 січня 2024 року, здійснене на підставі Наказів №02 Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради від 18.01.2024 року "Про розірвання договору "Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 16.01.2021 року №110", №03 Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради від 18.01.2024 року "Про розірвання договору "Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 17.01.2018 року №102", №06 Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради від 19.01.2024 року "Про розірвання договору "Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 27.04.2017 року №93", №08 Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради від 19.01.2024 року "Про розірвання договору "Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 02.12.2021 року №116", відповідає чинному законодавству та умовам укладених між Позивачем і Відповідачем Договорів.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, відзиву на позовну заяву, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79 КАС України, судом встановлено наступні факти та обставини.
Судом встановлено, що 27.04.2017 року між Позивачем та Відповідачем на підставі ст.7 Закону України «Про автомобільний транспорт в Україні (в редакції статті 7 Закону та назви на момент укладання Договору), протоколу засідання конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 03.04.2017 р. №7, Наказу ДТЗОДР №32/1 від 12.04.2017 року було укладено Договір №93 про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування.
Відповідно до умов зазначеного Договору Відповідач надає Позивачу право на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які є єдиним об`єктом (комплексом), а саме: №149 «Люстдорф - просп. Олександрівський», режим руху - маршрутне таксі; №149 «Люстдорф - просп. Олександрівський», режим руху - звичайний; №263 «ж/м Шкільний - 13 ст. В. Фонтану», режим руху - маршрутне таксі, а Позивач забезпечує якісні та безпечні перевезення пасажирів на умовах, передбачених чинним законодавством, цим Договором та Додатком №1 до нього, на зазначених маршрутах. Термін дії Договору з 01.06.2017 р. по 01.06.2022 р.
21.05.2021 р. між Сторонами було укладено Додаткову Угоду до Договору №93 про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 27.04.2017 №514, якою Розділ 1, зазначеного Договору - предмет Договору викладено в новій редакції, а саме: Відповідач надає Позивачу право на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які є єдиним об`єктом №149 «вул. Ак. Вільямса - прсп. Олександрівський», режим руху - звичайний; №149 «вул. Ак. Вільямса - прсп. Олександрівський», режим руху - маршрутне таксі; № 263 «ж/м Шкільний - 13 ст. В. Фонтану», режим руху - маршрутне таксі, а Відповідач забезпечує якісні та безпечні перевезення пасажирів на умовах, передбачених чинним законодавством, цим Договором та Додатком №1 до нього, на зазначених автобусних маршрутах загального користування.
Також зазначеною Додатковою Угодою було змінено схему руху автобусного маршруту №149 (в частині перенесення кінцевої зупинки з ТЦ «Епіцентр» (вул. Небесної Сотні, 99) на вул. Ак. Вільямса, 80/1 та викладено Додаток 1 «планові показники роботи на міських автобусних маршрутах загального користування» в новій редакції. (додається). Вважати кінцевими зупинками маршруту №149 «вул. Ак Вільямса - просп. Олександрівський».
02.08.2021 року між Сторонами було укладено Додаткову угоду №522 до Договору №93 про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 27.04.2017, якою було змінено планову кількість транспортних засобів(в частині збільшення середнього інтервалу руху) та викладено Додаток №1 «планові показники роботи на міських автобусних маршрутах загального користування» в новій редакції.
24.02.2022 року між Сторонами було укладено Додаткову угоду №528 до Договору №93 про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 27.04.2017, якою продовжено строк дії Договору №93 від 27.04.2017 про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування №№ 149, 263 на 5 років.
Також, цією ж Додатковою угодою викладено п.2.3.35 в новій редакції, а саме: «Залучати до роботи на маршруті водіїв, відповідно до «Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом», затверджених Постановою КМУ від 02.12.2015 р. № 1001, відповідно до робіт, визначених ЗУ «Про автомобільний транспорт».
В той же час, зазначеною Додаткової угодою додано до Договору п. 2.4.10 - Використовувати приміщення диспетчерських на кінцевих зупинках громадського транспорту, що знаходяться у власності громади м. Одеси, для розміщення диспетчера, у разі їх наявності в інфраструктурі маршруту.
Відповідно до п.5 зазначеної Додаткової угоди, ця Додаткова угода вступає в силу з 01.06.2022 року.
Тобто, Договір між Сторонами діє до 01.06.2027 року.
17.01.2018 року між Позивачем та Відповідачем на підставі ст. 7 Закону України «Про автомобільний транспорт в Україні (в редакції статті 7 Закону та назви на момент укладання Договору), протоколу засідання конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 11.01.2018 р. №1, Наказу ДТЗОДР №03 від 16.01.2018 року було укладено Договір №102 про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування.
Відповідно до умов зазначеного Договору Відповідач надає Позивачу право на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які є єдиним об`єктом (комплексом), а саме: №145 «вул. Левітана (ж/м «Радужний») - вул. В. Висоцького, режим руху - маршрутне таксі; №145 «вул. Левітана (ж/м «Радужний») - вул. В. Висоцького, режим руху - звичайний, а Позивач забезпечує якісні та безпечні перевезення пасажирів на умовах, передбачених чинним законодавством, цим Договором та Додатком №1 до нього, на зазначених автобусних маршрутах загального користування. Термін дії Договору з 17.01.2018 р. по 17.01.2023 р.
02.08.2021 року між Сторонами було укладено Додаткову угоду №521 до Договору №102 про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 17.01.2018, якою було змінено планову кількість транспортних засобів(в частині збільшення середнього інтервалу руху) та викладено Додаток №1 «планові показники роботи на міських автобусних маршрутах загального користування» в новій редакції. (додається).
24.02.2022 року між Сторонами було укладено Додаткову угоду №529 до Договору №102 про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 17.01.2018, якою продовжено строк дії Договору №102 від 17.01.2018 про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування № 145 на 5 років.
В той же час, зазначеною Додатковою угодою додано до Договору п.2.4.10 - Використовувати приміщення диспетчерських на кінцевих зупинках громадського транспорту, що знаходяться у власності громади м. Одеси, для розміщення диспетчера, у разі їх наявності в інфраструктурі маршруту.
Відповідно до п.4 зазначеної Додаткової угоди, ця Додаткова угода вступає в силу з 17.01.2023 року.
Тобто, Договір між Сторонами діє до 17.01.2028 року.
16.01.2021 року між Позивачем та Відповідачем на підставі ст. 7 Закону України «Про автомобільний транспорт в Україні (в редакції статті 7 Закону та назви на момент укладання Договору), протоколу засідання конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 30.12.2020 р. №1, Наказу ДТЗОДР №01 від 11.01.2021 року було укладено Договір №110 про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування.
Відповідно до умов зазначеного Договору Відповідач надає Позивачу право на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які є єдиним об`єктом (комплексом), а саме: № 6 «вул. Ак. Заболотного - 6-й км Овідіопольської дороги», режим руху - маршрутне таксі; № 190 «вул. Паустовського - Залізничний вокзал», режим руху - маршрутне таксі, №191 «Меморіал 411 батареї - міст Пересип (вул. Одарія)», режим руху - звичайний; №191 «Меморіал 411 батареї - міст Пересип (вул. Одарія)», режим руху - маршрутне таксі; №233 «Тираспольське шосе («Два стовпи») - парк ім. Т.Г. Шевченка», режим руху - маршрутне таксі; « 237 «ЦВП «Вокзал» - вул. Агрономічна», режим руху - маршрутне таксі, а Позивач забезпечує якісні та безпечні перевезення пасажирів на умовах, передбачених чинним законодавством, цим Договором та Додатком №1 до нього, на зазначених автобусних маршрутах загального користування. Термін дії Договору з 27.04.2021 р. по 26.04.2026 р.
02.08.2021 року між Сторонами було укладено Додаткову угоду №523 до Договору №110 про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 16.01.2021, якою було змінено планову кількість транспортних засобів(в частині збільшення середнього інтервалу руху) та викладено Додаток №1 «планові показники роботи на міських автобусних маршрутах загального користування» в новій редакції.
02.12.2021 року між Позивачем та Відповідачем на підставі ст. 6, 7 Закону України «Про автомобільний транспорт в Україні, п. 53, 55 Постанови КМУ «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», Постанови КМУ «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту», протоколу засідання конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 10.11.2021 р. №1, Наказу ДТЗОДР №98 від 26.11.2021 року було укладено Договір №116 про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування.
Відповідно до умов зазначеного Договору Відповідач надає Позивачу право на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які є єдиним об`єктом, а саме: №16 «вул. Ген. Бочарова - 6-й км Овідіопольської дороги», режим руху - маршрутне таксі; « 288 «Диткомбінат - кладовище «Західне», режим руху - звичайний, а Позивач забезпечує якісні та безпечні перевезення пасажирів на умовах, передбачених чинним законодавством, цим Договором та Додатком №1 до нього, на зазначених автобусних маршрутах загального користування. Термін дії Договору з 22.12.2021 р. по 21.12.2026 р.
14.12.2023 року Директором Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху ОМР було видано Наказ №63 про проведення перевірок підприємств-перевізників, які здійснюють перевезення пасажирів міськими автобусними маршрутами загального користування у м. Одеса, яким Відділу організації пасажирських перевезень спільно з Відділом контролю та безпекою дорожнього руху та паркування Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху ОМР наказано провести перевірки підприємств - перевізників щодо виконання умов Договорів «Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» під час перевезення пасажирів та в місцях збереження транспортних засобів з 15.12.2023 по 15.01.2024 рр.
Відповідно до п. 2 зазначено Наказу наказано: «По результатам перевірки скласти Акти та надати директору Департаменту для ознайомлення». Згідно п.3 Наказу - «На підставі проведених перевірок та виявлення порушень, підготувати пропозиції та відповідні мери реагування , згідно діючого законодавства України. Відповідно до п. 4 Наказу, контроль за виконанням зазначеного Наказу директор Департаменту залишає за собою.
У період з 15.12.2023 року по 15.01.2024 року, на підставі Наказу Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської Ради №63, відділом організації пасажирських перевезень спільно з відділом контролю за безпекою дорожнього руху та паркування Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради були проведені перевірки підприємств - перевізників щодо виконання умов Договорів «Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування» під час перевезення пасажирів та в місцях збереження транспортних засобів.
Відповідно до Акту перевірки виконання умов Договору про організацію перевезень (на маршрутах) №101 від 18 грудня 2023 року робочою групою Відповідача, як Організатора за Договором, на підставі направлення було проведено перевірку за присутності водія транспортного засобу і встановлені факти ряду порушень умов Договору № 110 від 16.01.2021 року.
А саме, відсутність загальної пасажиромісткості із зазначенням окремо кількості місць для сидіння пасажирів, відсутність напису "Не курити", відсутність позначення місць для інвалідів рельєфною піктограмою в порядку, визначеному Мінінфраструктури, недодержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху, відсутність екіпірування транспортного засобу, а саме: ключа балонний, запасне колесо, набір інструментів знак аварійної зупинки, дві противідкатні упори, відсутність полісу обов`язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті.
Відповідно до Акту перевірки виконання умов Договору про організацію перевезень (на маршрутах) № 104 від 18 грудня 2023 року робочою групою Відповідача, як Організатора за Договором, на підставі направлення було проведено перевірку за присутності водія транспортного засобу і встановлені факти ряду порушень умов Договору № 116 від 02.12.2021 року.
Також, відсутність позначення входу та виходу, відсутність загальної пасажиромісткості із зазначенням окремо кількості місць для сидіння пасажирів, відсутність напису "Не курити", відсутність напису "Місця для пасажирів з дітьми та інвалідів", відсутність позначення місць для інвалідів рельєфною піктограмою в порядку, визначеному Мінінфраструктури, відсутність заповненого квитково-касового листа, недодержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху, відсутність повного екіпірування транспортного засобу, відсутність зовнішньої задньої візуальної інформації, відсутність посадової інструкції водія автобуса.
Відповідно до Акту перевірки виконання умов Договору про організацію перевезень (на маршрутах) № 105 від 18 грудня 2023 року робочою групою Відповідача, як Організатора за Договором, на підставі направлення було проведено перевірку за присутності водія транспортного засобу і встановлені факти ряду порушень умов Договору № 110 від 16.01.2021 року.
Зокрема, відсутність позначення входу та виходу, відсутність загальної пасажиромісткості із зазначенням окремо кількості місць для сидіння пасажирів, відсутність позначення місць розташування аварійних виходів (із зазначенням способу їх вчинення), вогнегасника, аптечки та кнопки екстреної зупинки, відсутність напису "Не курити", відсутність напису "Місця для пасажирів з дітьми та інвалідів", відсутність позначення місць для інвалідів рельєфною піктограмою в порядку, визначеному Мінінфраструктури, недодержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху, відсутність повного екіпірування транспортного засобу, відсутність полісу обов`язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорту. Крім кузов цього автобуса покритий іржею та відповідно потребує кузовного ремонту. Транспортний засіб БАЗ-А07923, державний номер НОМЕР_1 не відповідає умовам конкурсу та не може здійснювати перевезення пасажирів на міських маршрутах загального користування.
Відповідно до Акту перевірки виконання умов Договору про організацію перевезень (на маршрутах) № 108 від 18 грудня 2023 року робочою групою Відповідача, як Організатора за Договором, на підставі направлення було проведено перевірку за присутності водія транспортного засобу і встановлені факти ряду порушень умов Договору № 110 від 16 січня 2021 року.
Відсутність позначення входу та виходу, відсутність загальної пасажиромісткості із зазначенням окремо кількості місць для сидіння пасажирів, відсутність напису "Не курити", відсутність напису "Місця для пасажирів з дітьми та інвалідів", відсутність позначення місць для інвалідів рельєфною піктограмою в порядку, визначеному Мінінфраструктури, відсутність аварійного виходу, недодержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху, відсутність повного екіпірування транспортного засобу. Крім того, кількість місць для сидіння в салоні автобуса БАЗ А07925, державний номер НОМЕР_2 , не відповідає запису свідоцтву про реєстрацію транспортного засобу, було зроблене самовільне переобладнання. Салон не містить місця для розташування інвалідного візка під час руху, засобів кріплення інвалідного візка, кнопки виклику водія, відсутній знак, що підтверджує пристосованість транспорту для перевезення осіб з інвалідністю.
Відповідно до листа Відповідача №01-41/2371 від 20 грудня 2023 року, Позивача було повідомлено про виявлені порушення та запропоновано усунути їх. Крім того, попереджено Позивача, що у разі виявлення повторних порушень виконання договірних умов з боку ПП "СТАРС ТРАНС", вищезгадані договори будуть розірвані в односторонньому порядку.
25 грудня 2023 року Відповідачем було видано Наказ Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради №65 "Про здійснення заходів контролю щодо умов виконання Договорів про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування", яким було зобов`язано співробітників відділу організації пасажирських перевезень управління транспорту та пасажирських перевезень Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради здійснити заходи контролю щодо виконання умов Договорів про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які укладені між Департаментом та ПП "СТАРС ТРАНС" в місцях збереження транспортних засобів підприємств-перевізників.
Відповідно до Акту перевірки виконання умов Договору про організацію перевезень (за місцезнаходженням перевізника / на території матеріально-технічної бази) №153 від 26 грудня 2023 року робочою групою Відповідача, як Організатора, було проведено заходи контролю за присутності директора Позивача та встановлено факт ряду порушень.
Зокрема, порушення процедури проведення передрейсового та післярейсового медичного огляду водіїв, вимоги щодо стану здоров`я водіїв та встановлення факту прострочення дії медичних довідок водіїв.
Крім того, в ході заходів контролю було встановлено наявність працівника Позивача, водія автобуса, водія якого передбачає наявність категорії "D", який, крім цього має візуальні ознаки погіршення стану здоров`я - кульгавість. Робочою групою при перевірці медичної довідки зазначеного водія було встановлено відсутність дозволу на водіння категорії "D". Проте жодних пояснень від Позивача щодо цього не надходило, попри те, що зазначене порушення має високий рівень ризику створення аварійних ситуацій.
Відповідно до листа Відповідача №01-41/82 від 11 січня 2024 року, Позивача було повідомлено про виявлені порушення.
Департаментом транспорту прийняті Накази:
№02 від 18.01.2024 року "Про розірвання договору "Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 16.01.2021 року №110";
№03 від 18.01.2024 року "Про розірвання договору "Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 17.01.2018 року №102";
№06 від 19.01.2024 року "Про розірвання договору "Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 27.04.2017 року №93";
№08 від 19.01.2024 року "Про розірвання договору "Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 02.12.2021 року №116".
З огляду на встановлені 26 грудня 2023 року повторні порушення умов укладених договорів, Відповідачем 19 січня 2024 року було проінформовано Позивача, що Договори про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування № 93 від 27.04.2017 року, №102 від 17.01.2018 року, №110 від 16.01.2021 року та №116 від 02.12.2021 року будуть розірвані з 22 січня 2024 року.
Позивач вважає зазначені накази протиправними та за їх скасування звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 № 2344-III (тут і надалі у редакції, чинній станом на час виникнення спірних правовідносин; Закон України Про автомобільний транспорт).
У статті 3 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначено, що цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.
Відповідно до понятійного апарату вказаного Закону, викладеного у статті 1:
- автомобільний транспорт - галузь транспорту, яка забезпечує задоволення потреб населення та суспільного виробництва у перевезеннях пасажирів та вантажів автомобільними транспортними засобами;
- автобусний маршрут загального користування - автобусний маршрут, на якому здійснюють регулярні пасажирські перевезення;
- автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами;
- пасажирські перевезення - перевезення пасажирів легковими автомобілями або автобусами;
- регулярні пасажирські перевезення - перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування за умовами, визначеними паспортом маршруту, затвердженим в установленому порядку органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування або уповноваженими органами Договірних Сторін у разі міжнародних перевезень.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про автомобільний транспорт» основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.
Відповідно до ч. 9 ст. 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» № 2344-III, органи місцевого самоврядування формують мережу міських автобусних маршрутів загального користування і здійснюють у межах своїх повноважень контроль за дотриманням законодавства у сфері автомобільного транспорту на відповідній території, запроваджують автоматизовану систему обліку оплати проїзду та встановлюють порядок її функціонування, а також види, форми носіїв, порядок обігу та реєстрації проїзних документів; визначають особу, уповноважену здійснювати справляння плати за транспортні послуги в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду.
Згідно зі статтею 7 Закону України «Про автомобільний транспорт» забезпечення організації пасажирських перевезень покладається на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області, - на Раду міністрів Автономної Республіки Крим або обласні державні адміністрації.
У статті 31 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що відносини автомобільного перевізника, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування міських, приміських та міжміських, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування визначаються договором про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, у якому встановлюються: перелік маршрутів загального користування, які буде обслуговувати автомобільний перевізник, умови організації перевезень, показники якості транспортного обслуговування населення, термін роботи автомобільного перевізника, зобов`язання органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо облаштування маршруту, підтримки проїзної частини автомобільної дороги та під`їзних шляхів у належному стані (тільки для міських автобусних маршрутів), розмір компенсації витрат автомобільного перевізника внаслідок перевезення пільгових пасажирів та регулювання тарифів, механізм їх виплати.
Згідно з Положенням про Департамент транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, затвердженого Рішенням Одеської міської ради від 27 вересня 2023 року №1459-VIII, визначено наступне:
п. 2.2.21 Положення передбачено що, Департамент транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради здійснює координацію та контроль роботи всіх перевізників незалежно від форм власності, які здійснюють пасажирські перевезення на території м. Одеси, відповідно до норм чинного законодавства України.
п. 2.2.26. - укладає договори перевезень на автобусних маршрутах загального користування з автомобільними перевізниками - переможцями конкурсу на міських автобусних маршрутах загального користування та забезпечує контроль за виконанням умов договорів;
п. 2.2.28. - у межах компетенції здійснює контроль за організацією та якістю транспортного обслуговування, дотриманням законодавства у сфері дорожнього транспортного комплексу та зв`язку, організовує розробку та впровадження заходів щодо поліпшення організації дорожнього руху в м. Одесі.
Відповідно п. 56 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 108, контроль за виконанням умов договору або дозволу здійснює організатор та інші органи виконавчої влади згідно з компетенцією, за наявності відповідного звернення або доручення організатора.
Відповідно до п. 55 розділу Проведення конкурсу та визначення переможця Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, Організатор зобов`язаний, зокрема, забезпечити дострокове розірвання договору або анулювання дозволу з автомобільним перевізником у разі наявності фактів порушення ним умов договору або дозволу у частині незабезпечення регулярності перевезень з вини перевізника (менш як 90 відсотків за місяць), використання автобусів, що не відповідають зазначеним умовам за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками, відправлення автобусів з місць, що не передбачені розкладом руху. Розірвання договору або анулювання дозволу здійснюється не раніше ніж через 30 календарних днів після надісланого організатором попередження такому перевізникові про недопущення порушення умов договору (дозволу) та встановлення повторного факту такого порушення (попередження не застосовується у разі настання транспортної події з вини водія автобуса з потерпілими та/або загиблими, яка спричинена діяльністю перевізника).
Відповідно до умов Договорів про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування № 93 від 27.04.2017 року, №102 від 17.01.2018 року, №110 від 16.01.2021 року та №116 від 02.12.2021 року, укладених між Відповідачем (Організатор за Договорами) і Позивачем (Перевізник за Договорами):
п. 2.2.2. - Організатор має право вимагати неухильного дотримання Перевізником умов цього Договору, чинного законодавства України, актів Одеської міської ради, її виконавчого комітету, міського голови, Організатора, рішень конкурсного комітету.
п. 2.2.3. - Організатор має право в межах наданих повноважень перевіряти виконання Перевізником вимог Закону України «Про автомобільний транспорт», Правил надання послуг автомобільного пасажирського транспорту та інших нормативно-правових актів України у транспортній сфері.
п. 2.2.4. - Організатор має право здійснювати контроль за виконанням умов Договору, в тому числі, але не виключно: планових показників (додаток 1), забезпеченням диспетчеризації, виконанням обов`язків Перевізником щодо створення належних санітарно-побутових умов для водіїв, рівнем якості перевезення пасажирів та належною екіпіровкою рухомого складу передбаченою Правилами надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, забезпеченням зберігання рухомого складу у відповідності до вимог ст. 21 Закону України "Про автомобільний транспорт", проведенням передрейсового та післярейсового медичного огляду водіїв.
п. 2.2.5. - Організатор має право перевіряти автобуси на відповідність їх санітарно-технічним та експлуатаційним вимогам, а також комплектацію автомобілів згідно з вимогами ДНАОП 0.00-1.28-97 та розділу 31 Правил дорожнього руху.
п. 4.1. сторони домовились, що Договір може буди розірваним: …
б) Організатором в односторонньому порядку при невиконанні або неналежному виконанні Перевізником умов цього договору та його додатків.
Зміст вищенаведених Договорів, зокрема у частині прав та обов`язків сторін є ідентичним.
Аналіз вищенаведених приписів законодавства, Положення про Департамент транспорту, Порядку проведення конкурсу та змісту укладених між позивачем та відповідачем договорів, дає підстави для висновку суду, що Департамент транспорту не є органом контролю у розумінні Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 5 квітня 2007 року № 877-У (далі - Закон №877-У), а є стороною договорів про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, які укладені між сторонами у цій справі.
Суд зазначає, що саме цими договорами передбачена право Організатора/відповідача здійснювати контроль за виконанням умов Договору.
Детальної регламентації процедури призначення перевірок, здійснення заходів контролю та оформлення їх результатів у договорах сторонами не визначено, а тому суд вважає безпідставним посилання позивача на порушення вимог Закону №877-У та Постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 року №303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану", яка передбачає припинення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану.
Таким чином. суд приходить до висновку, що Департамент транспорту призначаючи перевірки оскаржуваним наказом № 63 від 14.12.2023 року та № 65 від 25 грудня 2023 року здійснював заходи контролю щодо виконання умов Договорів перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в межах наданих йому відповідними Договорами прав, в межах повноважень визначених законом та договорами.
Аналогічна правова позиція викладена в Постанові Верховного Суду від 21 листопада 2018 року, справа №826/13869/17 де суд зазначив наступне: "Аналіз вищенаведених положень дає підстави для висновку, що відповідач як організатор перевезень має право відповідно до умов зазначених вище договорів проводити організацію перевірок дотримання іншою стороною - перевізником умов цих договорів. При цьому, в даному випадку Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) діє не в якості суб`єкта контролю відповідно до положень Закону України «Про автомобільний транспорт», а реалізує свої права як учасник (сторона) договору. Норми статей 6 та 7 Закону № 2344-III визначають не лише порядок контролю за організацією перевезень, а й повноваження органів місцевого самоврядування (до яких відноситься відповідач) щодо формування мереж міських автобусних маршрутів загального користування. Відповідно, вказівка у повідомленні про проведення перевірки на норми вищезазначених статей не є підставою для визнання даної перевірки плановою в розумінні Закону № 2344-III, а визначає лише повноваження відповідача як організатора перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування".
Судом встановлено, що 27.04.2017 року між Позивачем та Відповідачем на підставі ст. 7 Закону України «Про автомобільний транспорт в Україні (в редакції статті 7 Закону та назви на момент укладання Договору), протоколу засідання конкурсного комітету з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування від 03.04.2017 р. №7, Наказу ДТЗОДР №32/1 від 12.04.2017 року було укладено Договір №93 про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування.
Відповідно до розділу 2.3. вказаного договору перевізник зобов`язаний:
2.3.1. Перевозити пасажирів на визначених у Договорі маршрутах.
2.3.2. Забезпечити виконання вимог Закону України «Про автомобільний транспорт», Правил надання послуг автомобільного пасажирського транспорту. Правил дорожнього руху та інших нормативно-правових актів України у транспортній сфері, а також умов Договору.
2.3.3. Утримувати транспортні засоби в належному технічному та санітарному стані.
2.3.4. Забезпечувати виконання затвердженого розкладу руху.
2.3.5. Забезпечити проведення передрейсового післярейсового технічного огляду транспортних засобів та проходження передрейсового та післярейсового медичного огляду водіїв з відповідними відмітками в подорожніх листах та журналах, згідно з чинним законодавством.
Випускати на маршрут технічно справні, відповідно обладнані, екіпіровані та укомплектовані транспортні засоби, що відповідають законам України «Про дорожній рух», «Пpo автомобільний транспорт", вимогам ДНАОП 0.00-1.28-97. Правилам дорожнього руху, вимогам екологічних норм та державним стандартам на автомобільному транспорті, та забезпечити виконання Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту.
Не випускати на маршрут транспортні засоби, якщо вони не зареєстровані у встановленому порядку. переобладнані з порушенням вимог законодавства або не пройшли державного технічного огляду.
Не допускати до керування транспортними засобами водіїв, які не пройшли медичний огляд, перебувають у стані алкогольного чи наркотичного сп`яніння, у хворобливому стані, під впливом ліків, що знижують їх реакцію і увагу.
2.3.6. Мати власну виробничо-технічну базу (або забезпечити її наявність (на умовах оренди чи на договірних засадах))
2.3.7. Забезпечити обов`язкове зберігання рухомого складу у спеціально пристосованих для цього приміщеннях. гаражах, на майданчиках, стоянках, забезпечених засобами охорони: виключити можливість випадків порушення вимог ст. 21 Закону України "Про автомобільний транспорт" щодо зберігання транспортних засобів.
2.3.8. При виїзді автобуса на маршрут забезпечувати водія комплектом документів відповідно до законодавства.
2.3.9. Залучати до роботи на маршруті водіїв відповідної відкритої категорії та відповідного стажу роботи.
2.3.10. Забезпечити виконання вимог чинного законодавства України з питань охорони праці.
2.3.11. Облаштовувати та утримувати кінцеві зупинкові комплекси, місця відстою в належному технічному та санітарному стані та створити належні санітарно-побутові умови для водіїв та лінійних працівників згідно з Правилами надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997р. № 176.
2.3.12. Здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху, нести повну відповідальність за безпеку перевезення пасажирів.
2.3.13. Здійснювати пільгові перевезення громадян згідно з чинним законодавством України.
2.3.14. Посадку та висадку пасажирів здійснювати з обов`язковим дотриманням Правил дорожнього руху та інших нормативно-правових актів України у транспортній сфері.
2.3.15. Розглядати можливість безкоштовних благодійних перевезень відповідно до заявок Замовника.
2.3.16. Отримувати плату за проїзд з обов`язковою видачею пасажирам квитків встановленого зразка.
2.3.17. Забезпечувати проїзд пасажирів до зупинки чи місця призначення за маршрутом без додаткових витрат у разі припинення поїздки через технічну несправність транспортного засобу.
2.3.18. Забезпечити диспетчеризацію маршруту.
2.3.19. У випадках ліквідації наслідків аварій, припинення руху міськелектротранспорту, проведення масових заходів виконувати перевезення пасажирів за наказом Організатора перевезень.
2.3.20. Здійснити усі види обов`язкового страхування, передбачених чинним законодавством.
2.3.21. Забезпечити проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному законодавством
2.3.22. Організувати підвищення кваліфікації працівників відповідно до вимог статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт».
2.3.23. Надавати Організатору інформацію про роботу автобусів на маршрутах, рухомий склад, що задіяний на маршрутах та іншу запитувану організатором інформацію.
2.3.24. Сприяти Організатору у проведенні обстежень пасажиропотоків, удосконаленні мережі маршрутів загального користування.
2.3.25. Сприяти Організатору у перевірках роботи автобусів на маршруті, випуску автомобілів на лінію, стану вулиць і доріг, по яких прокладені маршрути та їх освітлення, обладнання зупинок.
2.3.26. Повідомляти Організатора про стан проїжджої частини вулиць, про їх невідповідність вимогам безпеки дорожнього руху.
2.3.27. При залученні до перевезень пасажирів автобусів приватних підприємств переоформлювати реєстраційні документи на підприємство.
2.3.28. Повідомляти Організатора про намір дострокового розірвання договору за 30 днів.
2.3.29. Здійснювати перевезення пасажирів на об`єкті конкурсу (маршрути №№ ……) автобусами відповідного класу, категорії, місткості та року виготовлення (не нижче заявленого на конкурсі по даному об`єкту).
2.3.30. Виконувати умови конкурсу су з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Одесі, затверджені Наказом директора департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради від. 22.02.2-17р. №16.
2.3.31. Забезпечити виконання прийнятих на себе під час проведення конкурсу добровільних додаткових зобов`язань.
2.3 32. Забезпечити суворе дотримання персоналом Перевізника Правил дорожнього руху, особливо в частині розташування транспортних засобів на проїзній частині, вимог щодо зупинки та стоянки транспортних засоби особливо в місцях зупинок на маршруті руху. Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту інших вимог законодавства про автомобільний транспорт.
2.3.33. Не передоручати виконання своїх обов`язків по перевезенню пасажирів на маршрутах, які надані для обслуговування.
2.3.34. Не використовувати на маршрутах рухомий склад, що належить іншій особі, без укладання відповідного договору.
2.3.35. Залучати до роботи на маршруті водіїв відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених. Законом України "Про автомобільний транспорт", затверджених Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 2 липня 2010 р. № 427.
2.3.36. Екіпірувати транспортні засоби підприємства відповідними емблемами підприємства.
2.3.37. Забезпечити наявність та належне ведення документації в автогосподарстві згідно з вимогами законодавства.
2.3.38. Не допускати наявності в пасажирських салонах сторонніх предметів: запасних коліс, запчастин, тощо які можуть травмувати пасажирів або забруднити зіпсувати їх одяг.
2.3.39. Допускати уповноважених Організатором представників до перевірок роботи автобусів на маршруті. випуску автомобілів на лінію з місць зберігання транспортних засобів відповідно до договору оренди або власного автогосподарства.
2.3.40. При ДТП з постраждалими. загиблими або такими що припиняють рух автотранспорту за участю автобусів, що належать підприємству-перевізнику на правах власності чи оренди, обов`язково, протягом 30 хвилин. повідомляти організатору перевезень інформацію щодо ДТП.
2.3.41. Постійно вживати заходів в частині виплати середньої заробітної плати на підприємстві на рівні середньої заробітної плати за відповідним видом економічної діяльності по м. Одеса.
2.3.42.. Не допускати подання одного і того ж транспортного засобу для участі у конкурсі з перевезення пасажирів, якщо цей транспортний засіб не було замінено на транспортний засіб відповідного класу, категорії, місткості та року виготовлення не нижче заміненого транспортного засобу. Про відповідні дій письмово повідомляється конкурсний комітет.
2.3.43. При введенні організатором перевезень в дію централізованої системи диспетчерського контролю та управління (на базі GPS чи інших технічних засобів), забезпечити виконання технічних та технологічних вимог, що забезпечують роботу автобусів в умовах цієї системи.
2.3.44. Об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги, повідомляти заявника про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення, що надійшли на електронну адресу stars trans@ukr.net
Що ж стосується приписів ЦК України які застосовуються до спірних відносин у частині, що не врегульована в межах «публічної адміністрації», суд, відносно можливості одностороннього розірвання договорів, відмови від правочину, вважає за необхідне нагади власне умови п. 4.1. сторони домовились, що Договір може буди розірваним: … б) Організатором в односторонньому порядку при невиконанні або неналежному виконанні Перевізником умов цього договору та його додатків.
Відповідно до ч. 1 ст. 525 ЦК України «Недопустимість односторонньої відмови від зобов`язання» одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ч. 1. ст. 615 ЦК України у разі порушення зобов`язання однією стороною друга сторона має право частково або в повному обсязі відмовитися від зобов`язання, якщо це встановлено договором або законом.
Ну і власне положеннями ст. 651 ЦК України передбачено, що розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом (ч. 1). Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом (ч. 2). У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Так, Відповідачем були встановлені факти порушення Позивачем умов укладених договорів 18 грудня 2023 року. Відповідач забезпечив попередження Позивача про необхідність усунення порушень та наслідки такого не усунення листом, який було отримано Позивачем 20 грудня 2023 року.
26 грудня 2023 року Відповідачем встановлено повторні порушення умов укладених договорів. На підставі чого було прийнято оскаржувані накази.
Згідно з частинами першою та другою статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Відповідно до частини першої статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини та основоположних свобод і практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Суд при розгляді справи враховує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів апелянта), сформовану у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (RuizTorijav. Spain) № 303-A, пункт 29).
Також згідно з пунктом 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Таким чином, доводи сторін у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості в межах відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду.
Підсумовуючи викладене, суд дійшов висновку, що Накази Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської Ради: №02 від 18.01.2024 року "Про розірвання договору "Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 16.01.2021 року №110"; №03 від 18.01.2024 року "Про розірвання договору "Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 17.01.2018 року №102"; №06 від 19.01.2024 року "Про розірвання договору "Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 27.04.2017 року №93"; №08 від 19.01.2024 року "Про розірвання договору "Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування від 02.12.2021 року №116" відповідають критеріям правомірності рішень суб`єктів владних повноважень, викладеним у частині другій статті 2 КАС України, а тому є правомірним та не підлягають скасуванню.
З огляду на вищевикладені обставини, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог, відтак про відсутність підстав для задоволення позову.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Отже, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Відповідно до приписів ст. 139 КАС України судові витрати покладаються на позивача.
Керуючись ст.ст. 7, 9, 241-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства «Старс Транс» (Люстдорфська дор.,буд.5, м.Одеса, 65059) до Департаменту транспорту, зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради (Думська пл.,1, м.Одеса, 65004) про визнання протиправними та скасування рішень - відмовити.
Рішення суду може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в місячний строк з дня отримання повного тексту судового рішення, в порядку п.15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя К.С. Єфіменко
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.05.2024 |
Оприлюднено | 06.05.2024 |
Номер документу | 118823231 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні