Постанова
від 26.10.2010 по справі 2а-7677/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.13

ПОСТАНОВА

Іменем України

26 жовтня 2010 року Справа № 2а-7677/10/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

судді: Ципко О.В.,

при секретарі: Бородіній І.Ю .,

за участю прокурора: Гринен ко С.В. (посвідчення № 548),

від представників сторін:

позивач: не прибув,

відповідач: не прибув,

розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за позовом заступника прокурора Староб ільського району Луганської області в інтересах держави в особі управління Пенсійно го фонду України в Старобіль ському районі Луганської обл асті до акціонерного товари ства закритого типу "Старобі льський завод залізобетонни х виробів" про стягнення забо ргованості по страховим внес кам, -

ВСТАНОВИВ

08 жовтня 2010 року заступ ник прокурора Старобільсько го району Луганської області в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Старобільському р айоні Луганської області зве рнувся до суду з позовом до ак ціонерного товариства закри того типу "Старобільський за вод залізобетонних виробів", в якому зазначив, що відповід ач не сплачує у встановленом у законом термін страхові вн ески на загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння до управління Пенсійного фонду України в Старобільсь кому районі Луганської облас ті, у зв' язку з чим, утворилас я заборгованість по сплаті в несків в сумі 7203,91 грн. У зв' язк у з вищенаведеним, заступник прокурора Старобільського р айону Луганської області про сив стягнути з акціонерного товариства закритого типу "С таробільський завод залізоб етонних виробів" суму заборг ованості 7203,91 грн. на користь уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Старобільському рай оні Луганської області.

Прокурор в судовому за сіданні позов підтримав, дав пояснення по суті позовних в имог та просив задовольнити позовні вимоги у повному обс язі.

Представник позивача т а представник відповідача в судове засідання не прибули, були повідомлені належним ч ином, причини неявки суду не п овідомили.

Відповідно до ч.4. ст.128 КАС України у разі неприбуття ві дповідача - суб'єкта владних п овноважень, належним чином п овідомленого про дату, час і м ісце судового розгляду, без п оважних причин або без повід омлення ним про причини непр ибуття розгляд справи не від кладається і справу може бут и вирішено на підставі наявн их у ній доказів. Ці ж наслідки застосовуються у разі повто рного неприбуття за таких са мих умов відповідача, який не є суб'єктом владних повноваж ень. Тому, суд вважає за можлив е розглянути справу за відсу тності представників сторін , на підставі наявних матеріа лів.

Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню з таких підст ав.

Частиною 1 ст. 2 Кодексу а дміністративного судовчинс тва встановлено, що завдання м адміністративного судочин ства є захист прав, свобод та і нтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових ві дносин від порушень з боку ор ганів державної влади, орган ів місцевого самоврядування , їхніх посадових і службових осіб, інших суб' єктів при зд ійсненні ними владних управл інських функцій на основі за конодавства, в тому числі на в иконання делегованих повнов ажень.

Відповідно до положень частини 1 статті 36-1 Закону Укра їни «Про прокуратуру» предст авництво прокуратурою інтер есів держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на з ахист у суді інтересів держа ви у випадках, передбачених з аконом. Звернення до суду з по зовами, коли порушуються інт ереси держави, є однією з форм представництва прокурором і нтересів держави в судовому процесі (частина 3 цієї статті ).

Справи за участю управл інь Пенсійного фонду України є адміністративними, оскіль ки відповідають вимогам пунк ту 1 частини першої статті 3 КА С стосовно визначення адміні стративної справи.

Пункт 4 частини першої статт і 17 КАС України визначає, що до компетенції адміністративн их судів відносяться спори з а зверненнями суб'єкта владн их повноважень у випадах, вст ановлених законом.

Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною другою статті 17 КАС , на які не поширюється компет енція адміністративних суді в.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Спеціальним законом, який в изначає принципи, засади і ме ханізми функціонування сист еми загальнообов' язкового державного пенсійного страх ування, призначення, перерах унку і виплати пенсій, наданн я соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуют ься за рахунок страхових вне сків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачени х цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичу вального пенсійного фонду та фінансування за рахунок йог о коштів видатків на оплату д оговорів страхування довічн их пенсій або одноразових ви плат застрахованим особам, ч ленам їхніх сімей та іншим ос обам є Закон України «Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування».

Відповідно до ч.1 ст. 14 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» страхувальниками відповідно до цього Закону є підприємства, установи і орг анізації, створені відповідн о до законодавства України, н езалежно від форми власності , виду діяльності та господар ювання, об' єднання громадян , профспілки, політичні парті ї (у тому числі філії, представ ництва, відділення та інші ві докремлені підрозділи зазна чених підприємств, установ, о рганізацій, об' єднань грома дян, профспілок, політичних п артій, які мають окремий бала нс і самостійно ведуть розра хунки із застрахованими особ ами), фізичні особи - суб' єк ти підприємницької діяльнос ті та інші особи (включаючи юр идичних та фізичних осіб - с уб' єктів підприємницької д іяльності, які обрали особли вий спосіб оподаткування (фі ксований податок, єдиний под аток, фіксований сільськогос подарський податок, придбали спеціальний торговий патент ), які використовують працю фі зичних осіб на умовах трудов ого договору (контракту) або н а інших умовах, передбачених законодавством, або за догов орами цивільно-правового хар актеру.

Частиною 3 ст.15 Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня» встановлено, що страхува льники набувають статусу пла тників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взятт я їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду.

В судовому засіданні встан овлено, що акціонерне товари ство закритого типу "Старобі льський завод залізобетонни х виробів" зареєстроване в уп равлінні Пенсійного фонду Ук раїни в Старобільському рай оні Луганської області як пл атник страхових внесків від 24.06.1998 року № 370.

Згідно з ч. 6 ст. 20 Закону страх увальники зобов'язані сплачу вати страхові внески, нарахо вані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ні ж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду . Для вищезазначених страхув альників - календарний місяц ь.

Частиною 2 ст. 106 передба чено, що суми страхових внеск ів своєчасно не нараховані т а/або не сплачені страхуваль никами у строки, визначені ст аттею 20 цього Закону, в тому чи слі обчислені територіальни ми органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених час тиною третьою статті 20 цього З акону, вважаються прострочен ою заборгованістю із сплати страхових внесків і стягують ся з нарахуванням пені та зас тосуванням фінансових санкц ій.

В порушення вищевказ аних норм Закону України акц іонерне товариство закритог о типу "Старобільський завод залізобетонних виробів" не с плачує страхові внески на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування, у зв' язку з чим утворилась заборг ованість за липень 2010 року по с траховим внескам в сумі 7203,91 гр н.

Відповідно до ч. 12 ст. 20 Закону «Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я» від 09.07.2003 року № 1058 страхові вн ески підлягають сплаті незал ежно від фінансового стану п латника страхових внесків. У разі наявності в платника ст рахових внесків одночасно із зобов' язаннями із сплати п одатків, інших обов' язкових платежів, передбачених зако ном, або зобов' язань перед і ншими кредиторами, зобов' яз ання із сплати страхових вне сків виконуються в першу чер гу і мають пріоритет перед ус іма іншими зобов' язаннями, крім зобов' язань щодо випла ти заробітної плати (доходу).

У зв' язку з тим, що стр ахові внески у встановлений Законом термін не сплачені, п озивачем на адресу відповіда ча згідно вимог ч.3 ст.106 вищевка заного Закону направлялась вимога про сплату боргу від 02. 09.2010 року , яка 08.09.2010 року була отри мана відповідачем, про що сві дчить підпис на повідомленні про вручення поштового відп равлення (зворотній бік а.с.10).

Судом встановлено, що в ищевказана вимога про сплату боргу відповідачем - акціо нерним товариством закритог о типу "Старобільський завод залізобетонних виробів" не о скаржена та заборгованість в добровільному порядку не сп лачена.

Суд приходить до висно вку, що позовні вимоги заступ ника прокурора Старобільськ ого району Луганської област і в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонд у України в Старобільському районі Луганської області д о акціонерного товариства з акритого типу "Старобільськи й завод залізобетонних вироб ів" про стягнення заборгован ості по страховим внескам пі длягають задоволенню в повно му обсязі.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки пр окурор звільнений від їх спл ати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 14, 15, 17, 20, 106 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування» від 09.07.2003 р. № 1058, Розділом 2 Порядку нарахування та спла ти страхових внесків на зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування за деякі категорії застрахованих осі б, затвердженого Кабінетом М іністрів України від 25.08.2004 року № 1092 , ст. ст. 17, 18, 94, 128, 158-163 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги засту пника прокурора Старобільсь кого району Луганської облас ті в інтересах держави в особ і управління Пенсійного фон ду України в Старобільськом у районі Луганської області до акціонерного товариства закритого типу "Старобільськ ий завод залізобетонних виро бів" про стягнення заборгова ності по страховим внескам з адовольнити повністю.

Стягнути з акціонерного то вариства закритого типу "Ста робільський завод залізобет онних виробів" (адреса: 92700, Луга нська область, м. Старобільсь к, вул. Південна,1, р/р 26006053769023 в ЛФ КБ «Приватбанк», МФО 304795, код 03575422) на користь управління Пенсійно го фонду України в Старобіль ському районі Луганської обл асті (адреса: 92700, м. Старобільсь к, пл. Гоголя, 5, р/р 25600301755 в ЛОУ ВАТ « Державний Ощадний банк Украї ни», МФО 304665, код 21792643) недоїмку по сплаті страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування в с умі 7203,91 грн.(сім тисяч двісті тр и грн. 91 коп.).

Постанова суду може б ути оскаржена до Донецького апеляційного адміністратив ного суду. Заява про апеляцій не оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складе ння постанови у повному обся зі відповідно до статті 160 цьо го Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постано ву було проголошено у відсут ності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяв и про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляці йна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційн е оскарження. Апеляційна ска рга може бути подана без попе реднього подання заяви про а пеляційне оскарження, якщо с карга подається у строк, вста новлений для подання заяви п ро апеляційне оскарження.

Постанова суду першої і нстанції набирає законної си ли після закінчення строку п одання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Ко дексом адміністративного су дочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк , встановлений цим Кодексом, п останова суду першої інстанц ії набирає законної сили піс ля закінчення цього строку.

Постанову складено в по вному обсязі та підписано 26.10.20 10 року.

Суддя О.В. Ципко

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2010
Оприлюднено03.11.2010
Номер документу11883329
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7677/10/1270

Ухвала від 24.12.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Постанова від 26.10.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ципко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні