Заводський районний суд м. Запоріжжя
вул. Мирослава Симчича 65, м. Запоріжжя, 69106
тел.099-55-49-125 , inbox@zv.zp.court.gov.ua
Справа № 332/1075/23
Провадження №: 1-в/332/88/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 травня 2024 р. м. Запоріжжя
Заводський районний суд м.Запоріжжя у складі головуючого судді Погрібної О.М., при секретарі судового засідання Пономаренко Л.Д., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду заяву старшого державного виконавця Лівобережного ВДВС м.Запоріжжя Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) Дениса Манделюка про заміну способу і порядку виконання виконавчого листа №332/1075/23 від 01.06.2023,
встановив:
Старший державнийвиконавець ЛівобережногоВДВС м.ЗапоріжжяПівденного міжрегіональногоуправління Міністерстваюстиції (м.Одеса)Денис Манделюк звернулася до суду із заявою про заміну способу і порядку виконання виконавчого листа №332/1075/23 від 01.06.2023.
Заява мотивована тим, що на виконанні у Лівобережному відділі державної виконавчої служби у місті Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) перебуває виконавче провадження ВП №7217182 з примусового виконання виконавчого листа №332/1075/23 від 01.06.2023, виданого Заводським районним судом м.Запоріжжя про конфіскацію у власність держави та передання на потреби ЗСУ - Речові докази: 120 патронів калібру 5,45x39 мм, які зберігається камері схову ВП №2 ЗРУП ГУНП в Запорізькій області (квитанція №№ 05).
06.07.2023 державним виконавцем винесена постанова про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання вищезазначеного виконавчого документа.
18.01.2024 державним виконавцем винесена постанова про опис та арешт майна (коштів) боржника, а саме було описано 120 патронів калібру 5,45x39 мм, які зберігається камері схову ВП №2 ЗРУП ГУНП в Запорізькій області.
Відповідно до пункту 25 Постанови №985 від 11.07.2002 Кабінету міністрів України «Про затвердження Порядку розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам/ державної виконавчої служби» тимчасово, на період воєнного стану в Україні, за рішенням керівника обласної військової адміністрації конфісковане за рішенням суду і передане органам державної виконавчої служби майно може бути безоплатно передано Збройним Силам; Національній гвардії, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, Держприкордонслужбі, MBС; Національній поліції, ДСНС, Управлінню державної охорони, Держспецзв`язку, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з`єднанням, військовим частинам; підрозділам, державним органам, установам (організаціям), які утримуються за рахунок бюджетних коштів (далі - суб`єкти, яким передається майно), для потреб оборони держави; забезпечення національної безпеки, відсічі збройної агресії Російської Федерації проти України, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, забезпечення енергетичної безпеки держави, продовольчої безпеки населення (далі - майно для потреб Оборони та національної безпеки).
18.01.2024 до Запорізької обласної адміністрації було направлено лист про наявність майна, що в умовах воєнного стану перейшло у власність держави та може бути безоплатно передане суб`єктам для оборони та національної безпеки держави.
28.02.2024 на адресу відділу надійшов лист про надання інформації №00744/08-46 від 28.02.2024 Запорізької обласної військової адміністрації у якому зазначено, що інформацію про наявність конфіскованого майна було розміщено 09.02.2024 на сайті облдержадміністрації у розділі «Оголошення», Кінцевий термін подання заяв від суб`єктів про отримання майна сплинув 23.02.2024. У період з 09.02.2024 по 23.02.2024 жодної заявки про отримання майна до облдержадміністрації не надійшло.
Таким чином, на даний час неможливо конфіскувати у власність держави та передати до потреб ЗСУ, яке підлягає конфіскації за зазначеним виконавчим документом.
Вищезазначені обставини роблять неможливим проведення виконавчих дій з примусового виконання виконавчого листа №332/1075/23 від 01.06.2023, виданого Заводським районним судом м.Запоріжжя про конфіскацію у власність держави та передання на потреби ЗСУ - Речові докази: 120 патронів калібру-5,45x39 мм, які зберігається камері схову ВП №2 ЗРУП ГУНП в Запорізькій області (квитанція № 05).
Тому, посилаючись на п.5 ч.9 ст.100, п.14 ч.1 ст.537, п.4 ч.2 ст.539 КПК України, просить замінити спосіб та порядок виконання виконавчого листа №332/1075/23 від 01.06.2023, виданого Заводським районним судом м.Запоріжжя про конфіскацію у власність держави та передання на потреби ЗСУ - Речові докази: 120 патронів калібру 5,45x39 мм, які зберігаються камері схову ВП №2 ЗРУП ГУНП в Запорізькій області (квитанція №№ 05), знищити відповідно до Інструкції про порядок приймання, зберігання, обліку, знищення чи реалізації вилученої, добровільно зданої, знайденої зброї та боєприпасів до неї затвердженої наказом МВС №314 від 31.05.1993 року.
Старший державнийвиконавець ЛівобережногоВДВС м.ЗапоріжжяПівденного міжрегіональногоуправління Міністерстваюстиції (м.Одеса)Манделюк Д. до суду не з`явився, надав суду заяву про розгляд заяви без його участі.
Прокурор в судове засідання не з`явилася, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, надала заяву, в якій зазначила, що заяву не підтримує, просить зобов`язати ДВС у м.Запоріжжі повторно направити лист до Запорізької обласної адміністрації про наявність майна, що в умовах воєнного стану перейшло у власність держави та може бути безоплатно передано суб`єктам для потреб оборони.
Засуджений в судове засідання не з`явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином.
На підставі ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксування судового процесу за допомогою технічних засобів не проводиться.
Перевіривши надані матеріали заяви та дослідивши додані докази, суддя приходить до наступного висновку.
Відповідно до частини першої статті 96-1 КК України спеціальна конфіскація полягає у примусовому безоплатному вилученні за рішенням суду у власність держави грошей, цінностей та іншого майна у випадках, визначених цим Кодексом.
Згідно зі ст. 533, ч. 2 ст. 534 Кримінального процесуального кодексу України (далі - КПК України) вирок або ухвала суду, які набрали законної сили, обов`язкові для осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, а також для усіх фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх службових осіб, і підлягають виконанню на всій території України. Судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, підлягає безумовному виконанню.
Згідно з ч.ч. 1, 2 статті 535 КПК України судове рішення, що набрало законної сили, якщо інше не передбачено цим Кодексом, звертається до виконання не пізніш як через три дні з дня набрання ним законної сили або повернення матеріалів кримінального провадження до суду першої інстанції із суду апеляційної інстанції. Суд разом із своїм розпорядженням про виконання судового рішення надсилає його копію відповідному органу чи установі, на які покладено обов`язок виконати судове рішення.
Відповідно до статті 178 Цивільного кодексу України, Постанови Верховної Ради України № 2471-ХІІ від 17 червня 1992 року зброя та боєприпаси належать до об`єктів, що вилучені з цивільного обороту.
Порядок вирішення судом питань, пов`язаних із виконанням вироку регламентується ст.539 КПК України.
Так, вироком Заводського районного суду м.Запоріжжя від 13 квітня 2023 року затверджено угоду про визнання винуватості, укладену 28 лютого 2023 року в м.Запоріжжя між прокурором Гуляйпільського відділу Пологівської окружної прокуратури міста Запоріжжя Шрамко Юлією Олександрівною та обвинуваченим ОСОБА_1 .
ОСОБА_1 визнано винуватим у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.263 КК України та йому призначено покарання у виді 3 (трьох) років 6 (шести) місяців позбавлення волі.
На підставі ст.75 КК України ОСОБА_1 звільнено від відбування покарання з випробуванням строком на 1 (один) рік, якщо він протягом визначеного іспитового строку не вчинить нового злочину і виконає покладені на нього обов`язки, передбачені п.п.1,2 ст.76 КК України:
Тим же вироком на підставі ст.ст.96-1, 96-2 КК України застосовано спеціальну конфіскацію в дохід держави предметів злочину, а саме 120 патронів калібру 5,45х39 мм, які відповідно до проведеної судової балістичноїекспертизиє боєприпасами нарізної вогнепальної стрілецької зброї бойовими проміжними патронами калібру 5,45x39 мм, виробництва СРСР, що призначені для стрільби з автоматів конструкції Калашникова (АК-74, АКС НОМЕР_1 , АКС-74У), ручних кулеметів конструкції Калашникова (РПК-74) та інше, які придатні до стрільби, та зберігаються в камері схову ВП №2 ЗРУП ГУНП в Запорізькій області (квитанція № 05), а саме, вищезазначені речові докази ухвалено конфіскувати у власність держави та передати на потреби ЗСУ.
Вирок суду набрав законної сили 15 травня 2023 року.
01 червня 2023 року Заводським районним судом м.Запоріжжя видано виконавчий лист у справі № 332/1075/23, провадження № 1-кп/332/181/23 для примусового виконання зазначеного вироку суду в частині конфіскації речових доказів, а саме 120 патронів калібру 5,45х39 мм.
Виконавчою службою 06 липня 2023 року винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 72171829.
18 січня 2024 року в рамках виконавчого провадження № 72171829 старшим державним виконавцем Лівобережного ВДВС м.Запоріжжя Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) Манделюком Д.П. винесено постанову про опис та арешт майна (коштів) боржника, якою патрони у кількості 120 шт калібру 5,45х39 мм описані та на них накладений арешт.
18 січня 2024 року начальником Лівобережного ВДВС м.Запоріжжя Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) Шабалдою І. на адресу Запорізької обласної військової адміністрації направлено лист, в якому просить вирішити питання щодо передачі речових доказів, а саме патронів у кількості 120 шт калібру 5,45х39 мм на потреби Збройних Сил; Національної гвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, MBС; Національної поліції, ДСНС, Управління державної охорони, Держспецзв`язку, іншим утвореним відповідно До законів України військовим формуванням, їх з`єднанням, військовим частинам; підрозділам, державним органам, установам (організаціям), які утримуються за рахунок бюджетних коштів (далі - суб`єкти, яким передається майно), для потреб оборони держави; забезпечення національної безпеки, відсічі збройної агресії Російської Федерації проти України, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, забезпечення енергетичної безпеки держави, продовольчої безпеки населення (далі - майно для потреб Оборони та національної безпеки).
28 лютого 2024 року отримано лист Запорізької обласної військової адміністрації за №00744/08-46 від 28.02.2024, відповідно до якого інформацію про наявність конфіскованого майна було розміщено 09.02.2024 на сайті облдержадміністрації у розділі «Оголошення», Кінцевий термін подання заяв від суб`єктів про отримання майна сплинув 23.02.2024. У період з 09.02.2024 по 23.02.2024 жодної заявки про отримання майна до облдержадміністрації не надійшло. Додатково повідомлено, що інформація про майно, яка вже направлялася до обласної військової адміністрації та стосовно якої не було прийнято рішення про безоплатну передачу, повторно не надсилається (п.25 Порядку розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 № 985.
Відповідно до ч.5 ст.124 Конституції Українисудові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України.
Вирок або ухвала суду, які набрали законної сили, обов`язкові для осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, а також для усіх фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх службових осіб, і підлягають виконанню на всій території України (ст. 533 КПК України).
Згідно зі ч.2 ст.534 КПК України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, підлягає безумовному виконанню.
Стаття 535 КПК України встановлює, що судове рішення, що набрало законної сили, якщо інше не передбачено цим Кодексом, звертається до виконання не пізніш як через три дні з дня набрання ним законної сили або повернення матеріалів кримінального провадження до суду першої інстанції із суду апеляційної чи касаційної інстанції. У разі якщо судове рішення або його частина підлягає виконанню органами державної виконавчої служби, приватним виконавцем, суд видає виконавчий лист, який звертається до виконання в порядку, передбаченому законом про виконавче провадження. Органи, особи, які виконують судове рішення, повідомляють суд, який постановив судове рішення, про його виконання.
Відповідно до п. 14 ч. 1ст. 537 КПК Українипід час виконання вироків суд, визначений частиною другоюстатті 539 цього Кодексу, має право вирішувати такі питання: 14) інші питання про всякого роду сумніви і протиріччя, що виникають при виконанні вироку.
Частиною 1ст. 18 Закону України «Про виконавче провадження» встановлено, що виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Відповідно до ст.33 Закону України «Про виконавче провадження» за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.
Відповідно до ч.1 ст.62 Закону України «Про виконавче провадження»виконання рішень про конфіскацію майна здійснюється органами державної виконавчої служби в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до ч.2 ст.62 Закону України «Про виконавче провадження»реалізація конфіскованого майна здійснюється в порядку, встановленому цим Законом.
Згідно зі ч.3 ст.62 Закону України «Про виконавче провадження» розпорядження конфіскованим майном та майном, яке не підлягає реалізації, здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Статтею 98 КПК України встановлено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Відповідно до ч. 9 ст.100 КПК України питання про спеціальну конфіскацію та долю речових доказів і документів, які були надані суду, вирішується судом під час ухвалення судового рішення, яким закінчується кримінальне провадження. Такі докази і документи повинні зберігатися до набрання рішенням законної сили.
Відповідно до п. 20 Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 1998 року № 1340, тимчасово, на період воєнного стану в Україні, за рішенням керівника обласної військової адміністрації майно, конфісковане на підставі рішення суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом, може бути безоплатно передано Збройним Силам, Національній гвардії, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, Держприкордонслужбі, МВС, Управлінню державної охорони, Держспецзв`язку, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з`єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб оборони держави, забезпечення національної безпеки, відсічі збройної агресії російської федерації проти України, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності.
Розпорядженням КабінетуМіністрів Українивід 26лютого 2022року за№ 186-р вирішено передати необхідне для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та цивільного захисту населення в умовах воєнного стану конфісковане майно, майно, визнане безхазяйним, майно, за яким не звернувся власник до кінця строку зберігання (у тому числі майно, визначене у статті 184 Митного кодексу України), що за правом успадкування чи на інших законних підставах перейшло у власність держави, до сфери управління Міністерства оборони, інших центральних органів виконавчої влади та державних органів, які здійснюють керівництво військовими формуваннями, утвореними відповідно до закону, та правоохоронними органами.
В той же час, підпунктом 17 п.9 «Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави і розпорядження ним», затвердженою Постановою КМУ №1340 від 25.08.1998 року встановлено, що військова зброя та боєприпаси до неї, військова техніка, а також товари військового призначення та подвійного використання, конфісковане на підставі рішення суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом, передаються Міноборони, МВС, Національній поліції, Державному бюро розслідувань, Державній прикордонній службі або СБУ.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 року № 985 затверджено Порядок розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби (надаліПорядок).
Відповідно до Порядку розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 року № 985реалізація майна, конфіскованого за рішенням суду і переданого органам державної виконавчої служби здійснюється в порядку, встановленомуЗаконом України «Про виконавче провадження».
У п. 8 цього Порядку передбачено, що мисливська вогнепальна, пневматична і холодна зброя, боєприпаси до зброї, а також засоби самооборони, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії, реалізуються в установленому законодавством порядку.
Пунктом 25 Порядку встановлено, що тимчасово, на період воєнного стану в Україні, за рішенням керівника обласної військової адміністрації конфісковане за рішенням суду і передане органам державної виконавчої служби майно може бути безоплатно передано Збройним Силам, Національній гвардії, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, Держприкордонслужбі, МВС, Національній поліції, ДСНС, Управлінню державної охорони, Держспецзв`язку, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з`єднанням, військовим частинам, підрозділам, державним органам, установам (організаціям), які утримуються за рахунок бюджетних коштів (далі - суб`єкти, яким передається майно), для потреб оборони держави, забезпечення національної безпеки, відсічі збройної агресії російської федерації проти України, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, забезпечення енергетичної безпеки держави, продовольчої безпеки населення (далі - майно для потреб оборони та національної безпеки).
Органи державної виконавчої служби, яким конфісковане за рішенням суду майно передано для подальшого розпорядження, щомісяця 5 числа надсилають інформацію про наявність описаного державними виконавцями майна (у тому числі переданого митниці на зберігання), крім того, що передано на реалізацію, до відповідної обласної військової адміністрації за місцем розташування такого майна. Інформація про майно, яка вже надсилалася до обласної військової адміністрації та стосовно якої не було прийнято рішення про безоплатну передачу, повторно не надсилається.
Розпорядження майном, яке у строки, визначені абзацом п`ятим цього пункту, не визначено обласною військовою адміністрацією необхідним для потреб оборони та національної безпеки, здійснюється у порядку, встановленому законодавством.
Таким чином, матеріали справи не містять відомостей про те, що органом державної виконавчої служби було вжито заходів, передбачених п.25 Порядку розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби.
Отже, враховуючи вищезазначене, а також, на думку суду, недоцільність знищення будь яких боєприпасів в період введеного на території України воєнного стану, суд приходить висновку, що представником ВДВС в судовому засіданні не надано переконливих доказів, що зміна способу і порядку виконання вироку Заводського районного суду м.Запоріжжя від 13 квітня 2023 року в частині застосування спеціальної конфіскації патронів у кількості 120 шт калібру 5,45х39 мм відповідатиме інтересам держави, а тому у задоволенні заяви слід відмовити.
На підставі викладеного, керуючись статтями533-535,537,539 КПК України суд,-
постановив:
У задоволенні заяви старшого державного виконавця Лівобережного ВДВС м.Запоріжжя Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) Дениса Манделюка про заміну способу і порядку виконання виконавчого листа №332/1075/23 від 01.06.2023,-відмовити.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Запорізького апеляційного суду через Заводський районний суд Запорізької області протягом семи днів з дня її проголошення.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Суддя: О.М.Погрібна
Суд | Заводський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 06.05.2024 |
Оприлюднено | 07.05.2024 |
Номер документу | 118834671 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Справи в порядку виконання судових рішень у кримінальних провадженнях інші питання про всякого роду сумніви і протиріччя, що виникають при виконанні вироку |
Кримінальне
Заводський районний суд м. Запоріжжя
Погрібна О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні