Постанова
від 03.05.2024 по справі 761/8913/24
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/8913/24

Провадження № 3/761/2502/2024

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 травня 2024 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Слободянюк П.Л., за участю секретаря Власенко В.С., розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА», який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт серії НОМЕР_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ,

за ч. 1 ст. 483 МК України,

У С Т А Н О В И В :

Відповідно до протоколу, 03.08.2023 на митну територію України через пункт пропуску «Шегині - Медика» Львівської митниці у транспортному засобі, реєстраційний номер MI74OFF/ НОМЕР_3 , на адресу ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА» (код ЄДРПОУ 44968766, 02121, м. Київ, вул. Автопаркова, будинок 7-Б, офіс 2) ввезено товари для інженерної сантехніки, виробництва компанії «ICMA S.P.A.», а саме: крани кульові, колектори, клапани запобіжні, манометри, фітинги, насоси, покриття для теплої підлоги, труби пластикові, фільтри для води, двигуни синхронні, всього 18 товарів, загальною вагою брутто - 15 646,00 кг, нетто - 14 438,00 кг та заявленою вартістю 28 187,04 Євро.

Підставою для переміщення вказаного товару через митний кордон України були документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА» від 03.08.2023 №23UA206000906908U5, а також товаросупровідні документи: інвойс від 28.07.2023 № 8575, згідно з яким вартість товарів складає 28 187,04 Євро та CMR від 02.08.2023 № б/н.

Згідно з вказаними товаросупровідними документами продавцем та відправником товарів виступає компанія «ICMA S.P.A.» (20012 Cuggiono (MI) - Via Garavaglia, 4 Italy), одержувачем та покупцем - ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА» (код ЄДРПОУ 44968766), відправлення товарів здійснено з митної території Італії.

Вказаний товар транспортним засобом, реєстраційний номер MI74OFF/ НОМЕР_3 , доставлено у зону діяльності Івано-Франківської митниці до Відділу митного оформлення № 1 митного поста «Прикарпаття» (76005, Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ, вул. Польова, 6).

04.08.2023 товари для інженерної сантехніки заявлено до митного оформлення директором ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА» (код ЄДРПОУ 44968766) ОСОБА_1 за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № 23UA206020013822U0, що підтверджується інформацією, заявленою у гр. 14 та 54 митної декларації.

Разом із митною декларацією №23UA206020013822U0 до митниці були надані документи: вищевказані документи, подані під час переміщення через митний кордон України: контракт від 11.07.2023 № AIC-01, укладений між компанією «ICMA S.P.A.» (Італія) та ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА» (код ЄДРПОУ 44968766), Книжку МДП № XB.82782808 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

07.09.2023 Державною митною службою України направлено запит до митних органів Італії (вих. № 26/26-04/11/2348) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України вказаних товарів, одержувачем яких виступало ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА» (код ЄДРПОУ 44968766).

13.10.2023 до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Італії (лист Департаменту міжнародної взаємодії від 12.10.2023 № 26/26-04/7.9/2651) на запит стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України товарів «комплектуючі до санітарно-технічних виробів» на адресу ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА» (код ЄДРПОУ 44968766).

Від митних органів Італії отримано копію експортної декларації № 189551Q, за якою було здійснено переміщення вищевказаного товару з Італії на підставі інвойсу № 8575.

Під час співставлення відомостей, зазначених в експортній декларації, надісланій митними органами Італії, з даними, які містяться у документах, що подавались до митного оформлення за митною декларацією від 04.08.2023 № 23UA206020013822U0, встановлено невідповідність інформації щодо одержувача та вартості товару.

Відповідно до зазначеної митної декларації, відправником та продавцем товарів виступає компанія «ICMA S.P.A.», а одержувачем - ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА» (код ЄДРПОУ 44968766).

Згідно з матеріалами відповіді митних органів Італії встановлено, що товари переміщувались на митну територію України від італійської компанії «ICMA S.P.A.» на адресу українського підприємства - LLC «ODILON» (BOGDANA KHMELNITSKOGO STR. BUILD 50, 01054 KIEV).

Згідно з інформацією, яка зазначена в інвойсі від 28.07.2023 № 8575, поданого разом з митною декларацією від 04.08.2023 № 23UA206020013822U0, загальна вартість товарів для інженерної сантехніки становить 28 187,04 Євро, а відповідно до матеріалів митних органів Італії товари переміщувались на підставі інвойсу № 8575 та їх вартість становить 176 943,02 Євро.

Отже, відомості щодо одержувача та вартості товару з відповіді митних органів Італії не відповідають даним, вказаним у документах, поданим при переміщені товарів через митний кордон України та їх митному оформленню ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА» (код ЄДРПОУ 44968766).

Таким чином, згідно з протоколом, товари для інженерної сантехніки, митне оформлення яких здійснено за митною декларацією від 04.08.2023 № 23UA206020013822U0, загальною вартістю 176 943,02 Євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (03.08.2023) становить - 7 103 377,54 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до даних, що є у митного органу, на момент переміщення вказаних товарів через митний кордон України (03.08.2023) ОСОБА_1 обіймав посаду директора ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА».

З облікової картки суб`єкта зовнішньої діяльності та АІС «Податковий блок» вбачається, що на момент оформлення товарів за ЕМД від 04.08.2023 № 23UA206020013822U0 ОСОБА_1 перебував на посаді директора ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА» (код ЄДРПОУ 44968766).

Таким чином, як зазначається у протоколі, директор ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА» (код ЄДРПОУ 44968766) ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів загальною вартістю 7 103 377,54 грн., через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо одержувача, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Представник координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України наполягав на наявності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення та просив притягнути останнього до адміністративної відповідальності, передбаченої ч. 1 ст. 483 МК України.

В судове засідання ОСОБА_1 не прибув.

Захисник ОСОБА_1 - адвокат Кононенко О.С. в судовому засіданні заперечувала з приводу наявності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку із чим просила провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити. В обґрунтування своєї позиції зазначила, що товаросупровідні документи, які подавались для митного оформлення, не складались ОСОБА_1 , а складались продавцем товару, при цьому слідували разом із товаром, а ОСОБА_1 не може нести жодної відповідальності, оскільки декларування товару в Україні здійснювалось на підставі згаданих документів.

Вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд дійшов такого висновку.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно з п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 № 8 судам необхiдно враховувати, що пiдставою для перемiщення товарiв через митний кордон є визначенi нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвiл митного органу на пропуск товарiв через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларацiя, контракт, коносамент, лiцензiя, квота, товаросупровiднi документи, дозвiл вiдповiдних державних органів.

Так, відповідно до абз. 4 п. 6 даної Постанови документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені, чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 4 МК України декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.

Згідно з ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації, при цьому ч. 4 ст. 266 МК України визначає, що у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Відповідальність за ч. 1 ст. 483 МК України передбачена за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

Як зазначено у ч. 1 ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Так, на підставі сукупності матеріалів справи судом встановлено, що 03.08.2023 на митну територію України через пункт пропуску «Шегині - Медика» Львівської митниці у транспортному засобі, реєстраційний номер MI74OFF/MI971YH, на адресу ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА» (код ЄДРПОУ 44968766, 02121, м. Київ, вул. Автопаркова, будинок 7-Б, офіс 2) ввезено товари для інженерної сантехніки, виробництва компанії «ICMA S.P.A.», а саме: крани кульові, колектори, клапани запобіжні, манометри, фітинги, насоси, покриття для теплої підлоги, труби пластикові, фільтри для води, двигуни синхронні, всього 18 товарів, загальною вагою брутто - 15 646,00 кг, нетто - 14 438,00 кг та заявленою вартістю 28 187,04 Євро.

Підставою для переміщення вказаного товару через митний кордон України були документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА» від 03.08.2023 №23UA206000906908U5, а також товаросупровідні документи: інвойс від 28.07.2023 № 8575, згідно з яким вартість товарів складає 28 187,04 Євро та CMR від 02.08.2023 № б/н.

Згідно з вказаними товаросупровідними документами продавцем та відправником товарів виступає компанія «ICMA S.P.A.» (20012 Cuggiono (MI) - Via Garavaglia, 4 Italy), одержувачем та покупцем - ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА» (код ЄДРПОУ 44968766), відправлення товарів здійснено з митної території Італії.

04.08.2023 товари для інженерної сантехніки заявлено до митного оформлення директором ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА» (код ЄДРПОУ 44968766) ОСОБА_1 за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № 23UA206020013822U0, що підтверджується інформацією, заявленою у гр. 14 та 54 митної декларації.

Згідно з матеріалами відповіді митних органів Італії встановлено, що товари переміщувались на митну територію України від італійської компанії «ICMA S.P.A.» на адресу українського підприємства - LLC «ODILON» (BOGDANA KHMELNITSKOGO STR. BUILD 50, 01054 KIEV).

Згідно з інформацією, яка зазначена в інвойсі від 28.07.2023 № 8575, поданого разом з митною декларацією від 04.08.2023 № 23UA206020013822U0, загальна вартість товарів для інженерної сантехніки становить 28 187,04 Євро, а відповідно до матеріалів митних органів Італії товари переміщувались на підставі інвойсу № 8575 та їх вартість становить 176 943,02 Євро.

Як вбачається з експортної декларації 1T 189551Q, яка пов`язана з інвойсом №8575, отримувачем товару зазначено підприємство - LLC «ODILON», а не ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА», у зв`язку із чим сумнівним є обставина щодо заниження вартості товару при його декларуванні в Україні, оскільки документи стосуються іншого підприємства. Отже, єдиним зв`язком між експортною декларацію 1T 189551Q та митною декларацією № 23UA206020013822U0 є посилання на номер інвойсу №8575, при цьому в експортній декларації прямого посилання на даний номер не міститься, а це вбачається з відповіді компетентних митних органів Італії.

Разом з тим, як стверджує сторона захисту, ОСОБА_1 здійснював митне декларування товару, отримувачем якого ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА», на підставі наданих відправником документів, зокрема інвойсу №8575, в якому саме отримувачем є ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА», а вартість товару дорівнює 28 187,04 Євро. Докази у справі на спростування даної позиції відсутні, а отже неможливо беззаперечно стверджувати, що ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів загальною вартістю 7 103 377,54 грн., через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо одержувача, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Дослідивши обсяг доказів, суд звертає увагу, що за своєю правовою природою протокол не є самостійним беззаперечним доказом вини, а обставини, викладені в ньому повинні бути перевірені за допомогою інших доказів, які би підтверджували вину особи, що притягається до адміністративної відповідальності і не викликали сумнівів у суду.

За приписами ст. 280 КУпАП, при розгляді справи про адміністративне правопорушення з`ясовується, зокрема, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні та чи підлягає вона адміністративній відповідальності.

Стандарт доведення вини «поза розумним сумнівом» означає, що при доведенні винуватості особи не повинно залишатися жодного «розумного сумніву» в цьому, тоді як наявність такого «розумного сумніву» у винуватості особи є підставою для його виправдання. Недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості.

Згідно з приписами ст. 62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, отриманих незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку про сумнівність наявності у діях ОСОБА_1 ознак складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з чим провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю за відсутності складу адміністративного правопорушення.

Разом з тим, суд звертає увагу, що за встановлених обставин, зокрема в частині відмінності інформації в експортній декларації 1T 189551Q та митній декларації № 23UA206020013822U0, може мати місце підробка (підміна) окремими особами товаросупровідних документів, на підставі яких здійснювалось митне оформлення товару, зокрема інвойсу №8575, що має бути перевірено в рамках кримінального провадження. В цьому аспекті суд також звертає увагу, що в рамках досудового розслідування, у разі його початку, існує також і необхідність перевірки на ознаки підробки міжнародної автомобільної товаротранспортної накладної CMR від 02.08.2023 № б/н та контракту АІС-01 від 11.07.2023, укладеного між «ICMA S.P.A.» та ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА».

На підставі викладеного, керуючись 9, 247, 248, 249, 252, 280, 284 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В:

Справу щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України - закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Доручити Державній митній службі України вирішити питання щодо звернення до правоохоронних органів із заявою про вчинення кримінального правопорушення з приводу можливої підробки документів, а саме інвойсу №8575, міжнародної автомобільної товаротранспортної накладної CMR від 02.08.2023 № б/н та контракту АІС-01 від 11.07.2023, укладеного між «ICMA S.P.A.» та ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛМАДА».

Постанова судді може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 та частиною першою статті 287 цього Кодексу.

Постанова судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя Павло Слободянюк

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.05.2024
Оприлюднено07.05.2024
Номер документу118841892
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —761/8913/24

Постанова від 22.07.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Яворський Микола Анатолійович

Постанова від 03.05.2024

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Слободянюк П. Л.

Постанова від 03.05.2024

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Слободянюк П. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні