Рішення
від 06.05.2024 по справі 400/986/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 травня 2024 р. № 400/986/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув упорядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «СВІТТРЕЙД», вул. Садова, 3В,м. Миколаїв,Миколаївська обл., Миколаївський р-н,54001,вул. Садова, 3В, м. Миколаїв, 54001

до відповідачаГоловне управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6,м. Миколаїв,54001,

провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 11.01.2024 №00004450406,ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 00004450406 від 11.01.2024.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що на день прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення вже набрали чинності зміни до ПК України, які пом`якшували відповідальність платника податку за порушення строків реєстрації податкової накладної (зменшували розмір штрафу), а тому контролюючий орган мав обчислювати суму штрафу згідно нових, зменшених розмірів. У спірних правовідносинах контролюючий орган неправомірно застосував розмір штрафу, що був встановлений на день реєстрації спірних податкових накладних (пунктом 120-1.1 статті 120 ПК України), а не на день прийняття податкового повідомлення рішення, а тому не врахував положення статті 58 Конституції України та пункту 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України. Штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у період з 01.03.2020 і до останнього календарного дня місяця (включно), в якому завершується дія карантину не застосовуються. Правове значення у контексті застосування пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України має саме факт вчинення відповідного порушення, складом, якого, в даному випадку, є порушення строку реєстрації податкової накладної у ЄРПН. Перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01.03.2020 і до останнього календарного дня місяця (включно), в якому завершується дія карантину. Відповідачем розрахунок штрафних санкцій здійснено неправомірно, без урахування внесених у податкове законодавство змін, що має своїм наслідком визнання протиправним та скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення. При цьому, спірне податкове повідомлення-рішення відповідача підлягає скасуванню не через відсутність у позивача обов`язку по сплаті штрафу, а через висновок в тому числі про неправильний розрахунок відповідачем суми такого штрафу. При цьому ані Позивач, ані суд не зобов`язаний самостійно здійснювати розрахунок штрафних санкцій замість контролюючого органу, перебираючи таким чином його повноваження. Аналогічна позиція викладена Верховним Судом у постановах від 06.02.2018 (справа 826/15139/16 (К/9901/1450/17) та від 17.04.2018 (справа 2а-10031/12/2670).

Відповідач надав суду відзив, в якому просить у задоволенні позову відмовити, оскільки з 27 травня 2022 року набрав чинності підпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу в редакції Закону України від 12.05.2022 № 2260- ІХ, тому вимоги законодавства щодо мораторію, встановленого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу з 27.05.2022 року не застосовуються. Граничний термін реєстрації в ЄРПН податкових накладних, що були предметом цієї перевірки, визначено пунктом 201.10 статті 201 Кодексу, до платника не може бути застосована відповідальність згідно пункту 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, так як відповідальність згідно цього пункту передбачена лише за порушення граничного строку для реєстрації, передбаченого пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу. Зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-ІХ або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року). Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 30.01.2024 у справі № 280/4484/23.

Справа розглядається відповідно до ст.262 КАС України без проведення судового засідання в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідив докази, суд дійшов висновку:

Головним управлінням ДПС у Миколаївській області проведено камеральну перевірку щодо своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "СВІТТРЕЙД" за червень, липень, серпень, вересень, листопад, грудень 2022 року, січень 2023 року на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І, підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) у порядку статті 76 Кодексу та у строк, передбачений абзацом другим пункту 76.3 статті 76 Кодексу.

При складанні акта камеральної перевірки було використано дані ЄРПН та бази даних ДПС України АС «Податковий блок» підсистема «Податковий аудит» - «Несвоєчасна реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування», згідно якої встановлено порушення терміну реєстрації 32 податкових накладних за червень, липень, серпень, вересень, листопад, грудень 2022 року, січень 2023 року на суму ПДВ 1 383 053,12 грн., з них:

- з порушенням строку реєстрації до 15 календарних днів на суму ПДВ 1 340 634,77 грн.;

- з порушенням строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 42 418,35 гривень.

За результатами перевірки встановлено порушення підпункту 201.10 статі 201 розділу V Кодексу в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН, про що складено акт від 28.11.2023 року №11499/14-29-04-06-08/41734437, який направлено платнику засобами поштового зв`язку з повідомленням про вручення. Акт повернуто з відміткою «за закінченням встановленого терміну» 03.01.2024 року.

Відповідальність платника, передбачена пунктом 1201.1 статті 1201 розділу II Кодексу.

Згідно з Порядком направлення контролюючими органами податкових повідомлень- рішень платникам податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 №1204, у редакції наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2020 року N 846, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.02.2021 за №222/35844, ГУ ДПС у Миколаївській області 11.01.2024 року прийнято податкове повідомлення-рішення:

-форми «Н» №00004450406, яким нараховано грошове зобов`язання у вигляді штрафних санкцій в сумі 142 547,14 гривень.

Позивачем складені податкові накладні та зареєстровані із такими порушеннями строків:

від 02.06.2022: № 1 зареєстрована 20.07.2022 - порушено строк реєстрації 20 днів, штраф 20%;

від 05.06.2022: № 3 зареєстровано 15.07.2022 - порушено строк реєстрації 15 днів, штраф 10%;

від 10.06.2022: № 4 зареєстровано 20.07.2022 - порушено строк реєстрації 20 днів, штраф 20%;

від 17.06.2022: № 6 зареєстровано 20.07.2022 - порушено строк реєстрації 5 днів, штраф 10%;

від 14.07.2022: № 4,5 зареєстровані 01.08.2022 - порушено строк реєстрації 1 день, штраф 10%;

від 19.07.2022: № 7 зареєстровано 16.08.2022 - порушено строк реєстрації 1 день, штраф 10%;

від 26.07.2022 № 13 зареєстровано 22.08.2022 - порушено строк реєстрації 7 днів, штраф 10%;

від 29.07.2022 № 12 зареєстровано 19.08.2022 - порушено строк реєстрації 4 днів, штраф 10%;

від 03.08.2022 № 1 зареєстровано 07.09.2022 - порушено строк реєстрації 7 днів, штраф 10%;

від 13.08.2022 № 2 зареєстровано 02.09.2022 - порушено строк реєстрації 2 дні, штраф 10%;

від 17.08.2022 № 3 зареєстровано 16.09.2022 - порушено строк реєстрації 1 день, штраф 10%;

від 18.08.2022 № 4 зареєстровано 16.09.2022 - порушено строк реєстрації 1 день, штраф 10%;

від 22.08.2022 № 5 зареєстровано 16.09.2022- порушено строк реєстрації 1 день, штраф 10%;

від 30.08.2022 № 6 зареєстровано 16.09.2022 - порушено строк реєстрації 1 день, штраф 10%;

від 13.09.2022 № 1 зареєстровано 20.10.2022 - порушено строк реєстрації 20 днів, штраф 20%;

від 09.11.2022 № 4 зареєстровано 14.12.2022 - порушено строк реєстрації 14 днів, штраф 10%;

від 14.11.2022 № 6 зареєстровано 14.12.2022- порушено строк реєстрації 14 днів, штраф 10%;

від 15.11.2022 № 7 зареєстровано 14.12.2022- порушено строк реєстрації 14 днів, штраф 10%;

від 16.11.2022 № 8 зареєстровано 16.12.2022- порушено строк реєстрації 1 день, штраф 10%;

від 18.11.2022 № 9 зареєстровано 16.12.2022- порушено строк реєстрації 1 день, штраф 10%;

від 18.11.2022 № 10 зареєстровано 16.12.2022- порушено строк реєстрації 1 день, штраф 10%;

від 22.11.2022 № 12 зареєстровано 16.12.2022- порушено строк реєстрації 1 день, штраф 10%;

від 22.11.2022 № 11 зареєстровано 16.12.2022- порушено строк реєстрації 1 день, штраф 10%;

від 21.12.2022 № 2 зареєстровано 20.01.2023 - порушено строк реєстрації 5 днів, штраф 10%;

від 28.12.2022 № 3, 4 зареєстровані 20.01.2023- порушено строк реєстрації 5 днів, штраф 10%;

від 29.12.2022 № 5 зареєстровано 19.01.2023- порушено строк реєстрації 5 днів, штраф 10%;

від 12.01.2023 № 1, 2,3 зареєстровані 08.02.2023- порушено строк реєстрації 8 днів, штраф 10%;

від 13.01.2023 № 4 зареєстровано 15.02.2023- порушено строк реєстрації 15 днів, штраф 10%.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 розділу V Кодексу реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків, зокрема:

-для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

-для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Отже, граничним терміном реєстрації в ЄРПН податкових накладних періоду

складання з 01 по 15 червня 2022 року є 30 червня 2022 року; з 16 по 30 червня 2022 року є 15 липня 2022 року ; з 01 по 15 липня 2022 року є 31 липня 2022 року; з 16 по 31 липня 2022 року є 15 серпня 2022 року; з 01 по 15 серпня 2022 року є 31 серпня 2022 року ; з 16 по 31 серпня 2022 року є 15 вересня 2022 року ;

з 01 по 15 вересня 2022 року є 30 вересня 2022 року; з 16 по 30 вересня 2022 року є 15 жовтня 2022 року; з 01 по 15 листопада 2022 року є 30 листопада 2022 року; з 16 по 30 листопада 2022 року є 15 грудня 2022 року; з 01 по 15 грудня 2022 року є 31 грудня 2022 року; з 16 по 31 грудня 2022 року є 15 січня 2023 року; з 01 по 15 січня 2023 року є 31 січня 2023 року.

Відповідно до пункту 120-1.1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної у ЄРПН (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 % суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 % суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 % суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 % суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування,

у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 % суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

18 березня 2020 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року № 533- IX (далі - Закон № 533- IX).

У зв`язку із набранням чинності Закону №533-ІХ (з урахуванням змін, внесених Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30 березня 2020 року № 540-IX та Закону України від 13 травня 2020 року № 591-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)») підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктом 52-1 такого змісту:

«За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

порушення вимог законодавства в частині:

обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;

порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню».

Пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України містив чітку вказівку на темпоральний критерій незастосування штрафних санкцій за вчиненні відповідні порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

Законодавець шляхом внесення змін до ПК України запровадив мораторій на застосування штрафних санкцій, у тому числі за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у відповідний період.

Необхідно зазначити, що карантин Кабінет Міністрів України установив на підставі постанови від 11 березня 2020 року № 211 з 12 березня 2020 року.

Постановою від 27 червня 2023 року № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Кабінет Міністрів України відмінив з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Разом з тим, до завершення карантину Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжувався та станом на час розгляду справи триває.

Закон № 2260-IX підпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнив положеннями, відповідно до яких у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Отже, з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Законом № 2260-IX було внесено зміни й до підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.

Відповідно до нової редакції цієї норми для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.

Отже доводи позивача, щодо неможливості застосовувати штрафні санкції протягом дії мораторію суд відхиляє.

Щодо застосування розміру штрафних санкцій, передбачених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, Верховний Суд зазначає наступне.

Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (набрав чинності 08 лютого 2023 року) підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.

Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, встановлюється у розмірі:

2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Як зазначив Конституційний Суд України у рішенні від 13 травня 1997 року № 1-зп/1997, стаття 58 Конституції України 1996 року закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.

Закон № 2876-IX не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних цього періоду.

Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

А тому розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом № 2876-IX) є неможливим.

Отже, зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом № 2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року).

Оскільки в межах спірних правовідносин податкові накладні позивач склав в період з 02.06.2022 року по 13.01.2023 року(граничний строк реєстрації 31.01.2023), а зареєстрував в ЄРПН в період з 20.07. 2022 по 15.02.2023 з порушенням строку, а строк реєстрації цих накладних скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року), визначеного пунктом 201.1 статті 201 ПК України, тому суд вважає правомірним застосування контролюючим органом штрафних (фінансових) санкцій на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Щодо застосування до спірних правовідносин положень пункту 11 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, адже як вказано вище, а також у постанові Верховного Суду від 30 січня 2024 року у справі № 280/4484/23, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого саме пунктом 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних, а до спірних правовідносин ці норми, як вказано вище, не застосовуються.

Аналогічні висновки висловлений в правових позиціях Верховного Суду у постановах від 30 січня 2024 року у справі № 280/4484/23, від 12 березня 2024 року у справі № 160/13661/23, від 06 лютого 2024 року у справі № 160/10740/23, від 11 квітня 2024 року у справа №380/14133/23 щодо вирішення спорів цієї категорії.

Відповідно до вимог ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Позивач не довів суду, що відповідач діяв протиправно, тому позов задоволенню не підлягає.

Судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя Т. О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.05.2024
Оприлюднено08.05.2024
Номер документу118843900
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —400/986/24

Рішення від 06.05.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні